info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

آزمون DELE

در سال 1989 میلادی، موسسه سروانتس Cervantes Institute با همکاری دانشگاه سالامانکای اسپانیا، یک آزمون استاندارد برای ستجش مهارت زبان اسپانیایی برای غیر اسپانیایی زبان ها طراحی کردند و نام آن را آزمون DELE قرار دادند. نام آزمون DELE مخفف عبارت اسپانیایی The Diplomas de Español como Lengua Extranjera می باشد که به معنای دیپلم زبان اسپانیایی برای افراد غیر اسپانیایی زبان می باشد که قصد دارند وارد یک کشور اسپانیایی زبان شده و در آنجا به تحصیل و کار بپردازند. لازم به ذکر است که مدرک قبولی آزمون DELE توسط وزارت آموزش، فرهنگ و ورزش اسپانیا به داوطلبان ارائه می گردد.



اعتبار آزمون دله

برعکس آزمون زبان انگلیسی آیلتس که اعتباری 2 ساله دارد و پس از 2 سال منقضی می شود، اعتبار آزمون دله دائمی است و اگر فردی یک بار در این آزمون شرکت کرده و مدرک اخذ کند، دیگر نیازی به شرکت مجدد در آزمون نخواهد داشت.

 

سطوح آزمون دله

آزمون DELE در 6 سطح مختلف برگزار می شود. سطوح آزمون دله عبارتند از: A1, A2, B1, B2, C1, C2. مکانیزم این آزمون بدین صورت است که داوطلبان برای اخذ مدرک آزمون DELE، باید بدون استثنا، در هر 6 سطح آزمون دله شرکت کرده و نمره قبولی به دست آورند. A1 و A2 سطوح مبتدی، B1 و B2 سطوح متوسط و C1 و C2 سطوح پیشرفته می باشند. در چهار سطح اول، چهار مهارت خواندن، نوشتار، گفتار و شنیدار، مورد ارزشیابی قرار می گیرد و هر یک 25 نمره خواهند داشت.

نمره قبولی آزمون DELE بسته به اینکه در چه سطحی برگزار شود، تفاوت دارد. برای سطوح A1-B2 حداکثر نمره آزمون 100 بوده و حداقل نمره برای قبولی نیز 30 امتیاز برای دو بخش (مهارت) اول و دو بخش دوم است. برای سطح C1 آزمون DELE هم حداکثر نمره 100 است و حداقل نمره قبولی هم 30 برای دو بخش اول و دو بخش دوم است. سطح C2 آزمون نیز حداکثر نمره که 100 دارد و حداقل باید 20 نمره در هر بخش دریافت شود تا داوطلب بتواند در آزمون پذیرفته شود.

مکانیزم این آزمون زبان اسپانیایی، مانند آزمون های متداول سایر زبان ها نیست. برخلاف آزمونه ای دیگر، اینگونه نیست که نمره خاصی از کل به عنوان نمره قبولی در این آزمون نظر گرفته شود و داوطلب باید برای هر دو بخش با یکدیگر و یا هر بخش (در سطح C2) نمره قبولی را بگیرید. به عنوان مثال در سطح B2 حداکثر نمره 100 بوده و داوطلب باید در دو مهارت اول حداقل 30 (از 50 نمره) و در دو مهارت دوم نیز حداقل 30 نمره (از 50 نمره) کسب کند که مجموع آنها 60 میشود و در این صورت قبول خواهد شد، اما در صورتی که ذر دو بخش اول 20 نمره و در دو بخش دوم 40 نمره بگیرد، با اینکه باز هم مجموعا 60 نمره کسب کرده، اما در این شرایط مردود اعلام میشود.

 

آزمون زمان اسپانیایی در ایران

می دانیم که در میان جوانان ایرانی، اشتیاق به تحصیل در اسپانیا به علت اعتبار زیاد دانشگاه های این کشور زیبای عضو اتحادیه اروپا و همچنین مناسب بودن هزینه های تحصیل در این کشور، سال به سال افزایش می یابد. علاوه بر این، برنامه های مهاجرتی همچون برنامه اخذ اقامت تمکن مالی اسپانیا، هر سال متقاضیان بیشتری در میان هموطنان عزییزمان پیدا می کند. از این رو، بسیاری نیازمند شرکت در آزمون زبان اسپانیایی در ایران هستند. آزمون DELE علاوه بر خود کشور اسپانیا در بیش از 100 کشور دنیا برگزار می شود، اما متاسفانه در حال حاضر هنوز مرکز آزمونی در ایران برای برگزاری این آزمون وجود ندارد و متقاضیان شرکت در این آزمون باید به کشورهای همسایه سفر کنند.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل دانشگاه ها و کالج های مختلف کشورهای مختلف دنیا از جمله اسپانیا و همچنین اخذ اقامت از طرق مختلف در این کشور و یا سایر کشورهای دنیا و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • آزمون DELE



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top