info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه ارسطو تسالونیکی یونان

بزرگترین دانشگاه یونان و حتی منطقه بالکان که همواره رتبه ای عالی در میان دانشگاه های این کشور و در رنکینگ های معتبر بین المللی داراست، دانشگاه ارسطو تسالونیکی می باشد که نام آن در زبان انگلیسی Aristotle University of Thessaloniki و در زیان یونانی  Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης می باشد. دانشگاه ارسطو تسالونیکی یونان در سال 1925 میلادی در استرگیرا 55 کیلومتری شهر تسالونیکی تاسیس شده است. این دانشگاه بیش از 2024 نفر کادر آموزشی داشته و میزبان بیش از 40 هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف می باشد. بیش از 31 هزار دانشجوی این دانشگاه در مقطع کارشناسی و بیش از 3500 نفر در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می کنند. حدودا 4000 دانشجوی مقطع دکتری نیز در دانشگاه ارسطو تسالونیکی مشغول به تحصیل هستند.



دانشگاه ارسطو تسالونیکی یونان

در سالهای اخیر کشور یونان به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت ایرانیان از طرق مختلف از جمله تمکن مالی، سرمایه گذاری در ثبت شرکت و خرید ملک نیز محسوب می شده و سال به سال استقبال از برنامه های مهاجرتی این کشور در میان هموطنانمان بیش از پیش می شود. در میان برنامه های مهاجرتی ارائه شده توسط این کشور، برنامه اخذ اقامت تمکن مالی یونان بیش از سایر برنامه ها مورد استقبال قرار گرفته است. زیرا برای بهره مندی از این برنامه مهاجرتی، داوطلب نباید تمام سرمایه خود را به این کشور منتقل کند. ویزای طلایی یونان نیز برنامه مهاجرتی محبوبی محسوب می شود.

 

رتبه دانشگاه ارسطو تسالونیکی یونان

رتبه بین المللی دانشگاه ها در رنکینگ های معتبری چون کیو اس، شانگهای و تایمز، از اصلی ترین نکاتی است که مشتاقان تحصیل در خارج از کشور برای انتخاب دانشگاه محل تحصیل خود در نظر می گیرند. زیرا این رنکینگ ها معیار مناسبی برای ارزیابی اعتبار بین المللی دانشگاه هاست. طبیعتا تحصیل در یک دانشگاه با رتبه عالی می تواند شانس بیشتری برای دستیابی به فرصت های شغلی بهتر پس از اتمام تحصیل را برای دانشجویان در پی داشته باشد. از این رو مشتاقان تحصیل در یونان نیز سعی می کنند در بهترین دانشگاه های این کشور که صاحب رتبه های بین المللی بالایی هستند، تحصیل کنند. یکی از بهترین دانشگاه های این کشور که همواره رتبه بین المللی فاخری را در سال های مختلف به خود اختصاص داده است، دانشگاه ارسطو تسالونیکی می باشد. برای تبیین بهتر اعتبار این دانشگاه و ارزش تحصیل در آن قصد داریم رتبه دانشگاه ارسطو تسالونیکی یونان را بر اساس رنکینگ اعلام شده توسط موسسه معتبر کیو اس در یک دوره 4 ساله از 2021 تا 2024 را خدمتتان ارائه می نماییم.

 

در سال 2021، رنکینگ دانشگاه ارسطو تسالونیکی یونان در میان دانشگاه های این کشور دوم بوده و این دانشگاه ، رتبه ای بین 571 تا 580 دانشگاه های دنیا را از آن خود کرده است. در سال 2022 این دانشگاه مجددا، رتبه دوم دانشگاه های پرتغال را پس از  دانشگاه ملی فنی آتن به خود اختصاص داده و با چند رده رشد، رتبه ای بین 551 تا 560 دانشگاه های دنیا را نیز از آن خود کرده است. در رتبه بندی اعلام شده توسط موسسه کیو اس برای سال 2023 میلادی، رتبه دانشگاه ارسطو تسالونیکی یونان در میان دانشگاه های این کشور با افت مواجه شده و به رده چهارم سقوط کرده است. همچنین رتبه این دانشگاه در میان دانشگاه های دنیا نیز نسبت به سال قبل با افت روبرو شده و رتبه ای بین 651 تا 700 را از آن خود کرده است. در آخرین رتبه بندی اعلام شده توسط موسسه کیو اس برای سال 2024 میلادی، رنکینگ دانشگاه ارسطو تسالونیکی یونان در میان دانشگاه های این کشور با رشد روبرو شده و به رده سوم رسیده است. همچنین رتبه این دانشگاه در میان دانشگاه های دنیا نیز نسبت به سال قبل با رشد روبرو شده و رتبه 530 را از آن خود کرده است. در مجموع در این دوره 3 ساله رتبه دانشگاه ارسطو تسالونیکی یونان در میان دانشگاه های این کشور همواره بین دوم تا چهارم و در میان دانشگاه های دنیا در بین 500 تا 700 بوده که رتبه ای مناسب به شمار می رود.

 

  • رتبه دانشگاه ملی فنی آتن در سیستم رتبه بندی موسسه QS در سال 2024: رتبه 530
  • رتبه دانشگاه ملی فنی آتن در سیستم رتبه بندی Times در سال 2024: رتبه ای بین 801 تا 1000
  • رتبه دانشگاه ملی فنی آتن در سیستم رتبه بندی Shanghai در سال 2023: رتبه ای بین 501 تا 600

 

دانشجویان بین المللی معمولا برای انتخاب دانشگاه خود در سایر کشورهای دنیا همین رنکینگ های معتبر را ملاک عمل قرار می دهند. اما دانشجویان ایرانی که قصد دارند پس از اتمام دوره تحصیل خود در خارج از کشور به ایران بازگشته و در وطن خود مشغول به کار شوند، علاوه بر در نظر داشتن این رنکینگ ها می بایست دانشگاه محل تحصیل خود را از میان دانشگاه های مورد تایید در ایران انتخاب نمایند تا مدارکشان در ایران قابل ارزشیابی باشد. برای تحصیل رشته های علوم پزشکی و مرتبط با نظام سلامت و سیستم بهداشت و درمان در خارج از کشور، مرجع رسمی تایید دانشگاه ها وزارت بهداشت می باشد و دانشجویان باید به  روزترین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارتخانه را برای همان سال تحصیلی ملاک عمل خود قرار دهد. برای تحصیل در رشته ‌های غیر پزشکی نیز وزارت علوم ارگان مسئول و صاحب نظر می باشد و دانشجویان برای تحصیل در این رشته ها باید لیست دانشگاه های مورد تایید این وزارتخانه در همان سال تحصیلی را ملاک عمل قرار دهند. خوشبختانه نام دانشگاه ارسطو تسالونیکی یونان در آخرین لیست دانشگاه های مورد تایید هر دو وزارتخانه برای سال تحصیلی 2024 دیده می ‌شود و هموطنان عزیزمان که قصد تحصیل در هر رشته ای را در این دانشگاه داشته و بخواهد پس از اتمام دوره تحصیل خود به ایران باز گردند و در وطن خود مشغول به کار شوند، مشکلی در زمینه معادل سازی و ارزشیابی مدارک تحصیلی خود در ایران نخواهند داشت. لازم به ذکر است در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران، این دانشگاه در میان دانشگاه های گروه الف یا ممتاز قرار گرفته است.

 

رشته های دانشگاه ارسطو تسالونیکی

این دانشگاه یک دانشگاه جامع به حساب می آید و تنوع رشته های دانشگاه ارسطو تسالونیکی بسیار زیاد است. این رشته ها در قالب دانشکده های این دانشگاه ارائه می شوند که لیست این دانشکده ها به شرح ذیل است:

- دانشکده پزشکی

- دانشکده دندانپزشکی

- دانشکده دامپزشکی

- دانشکده علوم

- دانشکده آموزش و پرورش

- دانشکده مهندسی

- دانشکده هنرهای زیبا

- دانشکده کشاورزی

- دانشکده جنگل ‌ها و منابع طبیعی

- دانشکده قانون، اقتصاد و علوم سیاسی

- دانشکده فلسفه

- دانشکده فنی

 

تحصیل پزشکی در دانشگاه ارسطو تسالونیکی

دوره های تحصیل پزشکی در دانشگاه ارسطو تسالونیکی برای جوانان ایرانی مشتاق این رشته گزینه مناسبی است. همچنین این دانشگاه برای جوانان ایرانی مشتاق تحصیل در رشته های دندانپزشکی، داروسازی، و سایر رشته های پیراپزشکی نیز مناسب است. زیرا دانشگاه ارسطو تسالونیکی یونان مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار گرفته است. علاوه بر این، به علل مختلفی از جمله اعتبار و رتبه عالی این دانشگاه در میان دانشگاه های علوم پزشکی دنیا، بسیاری از مشتاقان تحصیل پزشکی، نه تنها از ایران، بلکه از سراسر نقاط دنیا، این دانشگاه را به عنوان دانشگاه محل تحصیل خود بر می گزینند. هزینه زندگی در یونان و همچنین شهریه تحصیل در این کشور، تحصیل پزشکی در این کشور را مقرون به صرفه می کند.

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در کشورهای مختلف از جمله یونان و همچنین روش های مختلف اخذ اقامت یونان مانند تمکن مالی، خرید ملک، ویزای طلایی و ... و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرمایید:

 

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه ارسطو تسالونیکی یونان
  • رتبه دانشگاه ارسطو تسالونیکی یونان
  • رشته های دانشگاه ارسطو تسالونیکی
  • دانشگاه ارسطو تسالونیکی یونان



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top