info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه منچستر انگلیس

برای علاقه مندان به تحصیل در انگلستان، دانشگاه منچستر با اعتبار و رنکینگ بسیار بالا و مدارک تحصیلی بسیار معتبر در همه جای دنیا یکی از بهترین گزینه ها می باشد. در ابتدا دانشگاه منچصتر به عنوان یک موسسه تحقیقاتی دولتی در سال 1829 میلادی تاسیس شد. اما شکل و ساختار امروزی دانشگاه منچستر انگلیس University of Manchester، در سال 2004 میلادی با تلفیق دو دانشگاه معتبر UMIST و دانشگاه ویکتوریا منچستر به وجود آمد. این دانشگاه نه تنها به عنوان یکی از برترین دانشگاه های انگلیس بلکه یکی از بهترین دانشگاه های اروپا به شمار رفته و همه ساله مقالات بسیار ارزشمندی از آن در برترین مجلات علمی دنیا به چاپ می رسد.



تحصیل در دانشگاه منچستر

شهر منچستر در شمال انگلستان قرار گرفته و دومین شهر بزرگ انگلستان و از اصلی ترین شهرهای صنعتی این کشور می باشد. از لندن پایتخت انگلستان با قطار فقط 2 ساعت تا منچستر طول می کشد. بیشترین شهرت آن به علت وجود دو تیم مطرح فوتبال به نام های منچستر یونایتد و منچستر سیتی در این شهر می باشد. اما جاذبه های گردشگری منچستر اعم از جاذبه های طبیعی و موزه ها و گالری ها و به ویژه معماری بسیار زیبای این شهر نیز از دلایل دیگر شهرت این شهر به حساب می آیند. اما دانشگاه منچستر نیز به عنوان یکی از 10 دانشگاه برتر انگلستان دلیل دیگری برای شهرت این شهر می باشد. می دانیم که انگلستان دومین کشور دانشجو پذیر در سراسر دنیا به شمار می رود و طبیعی است بسیاری از دانشجویانی که از سراسر دنیا به این کشور برای تحصیل وارد می شوند، تحصیل در دانشگاه منچستر که یکی از برترین دانشگاه های این کشور است را انتخاب نمایند. همه ساله تعداد بسیاری از جوانان از سراسر دنیا برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه منچستر در رشته های مختلف و مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اقدام می نمایند که به علت رقابت بسیار بالا برای ورود به دانشگاه های برتر این کشور از جمله دانشگاه منچستر فقط تعداد کمی از متقاضیان موفق به اخذ پذیرش برای تحصیل در دانشگاه منچستر و سایر دانشگاه های درجه یک انگلیس می شوند.

برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه منچستر، داوطلب باید توانایی بالایی در زبان انگلیسی داشته و مدرک زبان آیلتس با نمره 6 تا 7 بر حسب رشته و مقطع تحصیلی مورد تقاضا به دانشگاه منچستر ارائه نماید. البته برای تحصیل در رشته ای خاص و مقطع تحصیلی خاصی یک نمره آیلتس حداقل تعیین می شود و به معنی پذیرش صد درصدی با ارائه آن نمره نیست. زیرا برای تحصیل در انگلیس و در دانشگاه های برترآن، رقابت سنگینی وجود دارد و این حداقل نمره قابل قبول می باشد. ممکن است داوطلبانی نمرات بالاتری ارائه نمایند و خود را در اولویت اخذ پذیرش قرار دهند.

 

رتبه دانشگاه منچستر

در مورد رتبه دانشگاه منچستر ابتدا باید ذکر شود که این دانشگاه سالهاست که در زمره برترین دانشگاه های انگلیس قرار دارد و همه ساله رتبه ای درخور در رنکینگ بین المللی را نیز دارا می باشد. در آخرین رده بندی سیستم رتبه بندی QS، رنکینگ دانشگاه منچستر، 29 دنیا بوده است که رتبه ای بسیار عالی و شاخص می باشد. بر اساس سیستم رتبه بندی شانگهای نیز رتبه دانشگاه منچستر، 41 بوده است. به علت بالا بودن سطح علمی این دانشگاه و خوشنام بودن آن، فارغ التحصیلان دانشگاه منچستر در داخل انگلستان شانس بسیار بالایی برای یافتن شغل مناسب دارند. حتی در کشورهای دیگر نیز ارزش مدرک تحصیلی این دانشگاه به خوبی شناخته شده است و فارغ التحصیلان آن می توانند به یافتن مشاغل خوب امید زیادی داشته باشند. همچنین رنکینگ دانشگاه منچستر در میان دانشگاه های کشور انگلستان نیز رتبه بسیار عالی ششم می باشد که با در نظر گرفتن سطح علمی بالای بسیاری از دانشگاه های انگلستان می توان ارزش این رتبه را به خوبی درک کرد. به همین علت است که مشتاقان تحصیل در انگلستان حتما این دانشگاه را به عنوان یکی از گزینه های اصلی خود برای تحصیل در این کشور در نظر می گیرند. همچنین باید در نظر داشت که دانشگاه منچستر در آخرین رتبه بندی دانشگاه های انگلستان توسط وزارت علوم کشورمان نیز دانشگاه منچستر در زمره دانشگاه های ممتاز دسته بندی شده است.

همچنین لازم به ذکر است دانشگاه منچستر عضو گروه راسل Russell Group، می باشد که از 20 دانشگاه برتر بریتانیا تشکیل شده است و این دانشگاه ها روی هم حدود دو سوم از بودجه پژوهش در دانشگاه های بریتانیا را جذب می نمایند.

این دانشگاه در حال حاضر در میانه های راه برنامه در حال اجرای خود به نام برنامه یک میلیارد پوندی قرار دارد که در آن قصد دارد با جمع آوری کلیه دانشکده ها و موسسات خود در یک پردیس دانشگاهی مجتمع، جایگاه ثابت و مطمئنی برای خود در میان 25 دانشگاه برتر جهان از نظر پژوهش ایجاد نماید.

البته اگر به رتبه بندی تایمز که بیشتر ناظر به تحصیلات تکمیلی است توجه کنیم، این دانشگاه رتبه 57 را دارا بوده و از 25 دانشگاه برتر دنیا فاصله زیادی دارد. دلیل این موضوع تمرکز این دانشگاه بر روی تحصیل در مقطع کارشناسی است.

 

رشته های دانشگاه منچستر انگلستان

این دانشگاه به صورت کلی به 4 دانشکده تقسیم بندی شده بود که در سال 2016 تعداد دانشکده های آن به سه عدد کاهش یافت و در قالب این دانشکده ها به بیش از 39 هزار دانشجو خدمات تحصیلی  در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد که حدود 27 درصد آن ها را دانشجویانی از ملیت های غیر بریتانیایی از جمله هموطنان عزیزمان تشکیل می دهند. جالب است که حدود 53 درصد دانشجویان دانشگاه منچستر را دختران تشکیل داده و 47 درصد از صندلی های این دانشگاه سهم پسران می باشد.

هر یک از دانشکده های دانشگاه منچستر خود به چند آموزشگاه یا آموزشکده که به رشته های مختلف تخصیص داده شده اند، تقسیم می گردد. در ادامه رشته های دانشگاه منچستر انگلستان به همراه آموزشگاه های آن ها به تفکیک چهار دانشکده خدمتتان معرفی می گردد:

دانشکده مهندسی و علوم : آموزشکده های : آموزشکده های مهندسی شیمی و علوم تحلیلی، مهندسی برق و الکترونیک، زمین شناسی، علوم محیطی و جوی، علوم کامپیوتر

دانشکده علوم انسانی : آموزشکده های زبان، زبان شناسی و فرهنگ، حقوق، بازرگانی، راهبری آموزشی، مطالعات ترکیبی، علوم اجتماعی، توسعه و محیط زیست و تاریخ، فرهنگ و هنر.

دانشکده زیست شناسی پزشکی و بهداشت: آموزشکده های داروسازی، دندانپزشکی، علوم دارویی، علوم روانشناسی و پرستاری، مامایی و مددکاری اجتماعی.

دانشکده علوم زیستی این دانشگاه در سال 2016 در دانشکده زیست شناسی پزشکی و بهداشت ادغام گردید. نکته جالب در مورد این دانشگاه متمرکز بودن کلیه دانشکده های آن در یک مکان واحد است که در دل شهر منچستر در نزدیکی سینماها، تئاترها، مغازه ها و بوتیک ها و رستوران های این شهر قرار گرفته است.

دانشکده مهندسی و کالج مدیریت دانشگاه منچستر معتبرترین بخش های این دانشگاه هستند و فارغ التحصیلان رشته های تحصیلی آن  از موقعیت مناسبی برای پیدا کردن شغل در مقایسه با سایر رشته های دانشگاه منچستر برخوردار می شوند. زیرا دانشگاه منچستر در این رشته ها بالاترین رتبه ها را در میان دانشگاه های انگلستان و حتی دنیا دارا می باشند.

 10400 نفر هم در این دانشگاه به عنوان پرسنل، استاد و عضو هیات علمی مشغول به کار هستند. با نگاهی به همین ارقام می توان با قاطعیت گفت دانشگاه منچستر بزرگ ترین دانشگاه انگلیس است.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه منچستر

تعیین هزینه تحصیل در دانشگاه منچستر انگلستان بر اساس رشته صورت می گیرد. به عنوان مثال در رشته های آزمایشگاهی شامل رشته های علوم پایه و مهندسی شهریه 20 هزار پوندی، در رشته های غیر آزمایشگاهی شهریه 15500 پوندی، در رشته های پزشکی و دندانپزشکی شهریه 35 هزار پوندی و برای MBA، شهریه 41 هزار پوندی در سال در نظر گرفته شده است.

 

هزینه زندگی در منچستر

هزینه زندگی در منچستر برای یک دانشجو نیز می تواند بر اساس نوع محل اسکان و سبک زنگی وی متفاوت باشد. در صورت اقامت در خوابگاه دانشگاه هزینه کاملا متفاوت با اقامت در آپارتمان می باشد. هزینه های موبایل، اینترنت، بیمه و حمل و نقل نیز باید در نظر گرفته شود. خوابگاه دانشگاه منچستر مشتمل بر 8000 اتاق و سوئیت های دانشجویی به دانشجویان برای اسکان ارائه می گردد که موقعیت مناسبی برای این عزیزان می باشد.

 

بورسیه دانشگاه منچستر

همه ساله بورسیه دانشگاه منچستر برای کمک به دانشجویان مستعد این دانشگاه به تعدادی از آن ها عطا می گردد. همه ساله برنامه هایی برای اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان در این دانشگاه در نظر گرفته می شود که برای اطلاع از آن ها باید به سایت دانشگاه منچستر مراجعه نمود.

 

کتابخانه دانشگاه منچستر

یکی از 5 کتابخانه ملی پژوهشی انگلیس، کتابخانه دانشگاه منچستر است که حدود 4 میلیون و 200 هزار نسخه چاپی و 450 هزار نسخه الکترونیک کتاب را در خود جای داده و در دسترس کلیه دانشجویان دانشگاه منچستر می باشد.

 

دانش آموختگان برجسته دانشگاه منچستر

در حدود یکصد سال گذشته بیش از 20 نفر از دانش آموختگان برجسته دانشگاه منچستر، برنده جوایز نوبل در بخش های مختلف شده اند و این خود نشان دهنده نخبه پرور بودن دانشگاه منچستر انگلستان است.

نیلس هنریک دیوید بوهر، فیزیک دان دانمارکی که در درک ساختار اتمی و نظریه کوانتومی تاثیر بسیار داشت و در سال 1922 جایزه نوبل فیزیک دریافت کرد از مشهور ترین دانش آموختگان برجسته دانشگاه منچستر به شمار می رود. سر جیمز چادویک انگلیسی دیگر فیزیکدانی بود که از این دانشگاه موفق به دریافت جایزه نوبل فیزیک شد. وی در سال 1935 به علت کشف نوترون، ذره بدون بار الکتریکی در داخل مولکول ها به این افتخار نایل آمد.

بن التون ( نویسنده و کمدین)، تئو چی هین ( معاون نخست وزیر سنگاپور)، جرج ماکسول ریچاردز ( رئیس جمهور ترینیداد و توباگو) و وینی چئونگ ( مدیر اجرایی حسابداران رسمی هنگ کنگ) نیز از دانش آموختگان دانشگاه منچستر هستند.

اما از مفاخر بسیار شناخته شده این دانشگاه سر نورمن فاستر معمار و طراح ساختمان برجسته بریتانیایی است که بین سال های 1956 تا 1961 در کالج یا آموزشکده معماری و طراحی شهری دانشگاه منچستر در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل بود. برج سنت مری لندن که امروزه یکی از نمادهای این شهر به حساب می آید از شاهکارهار معماری نورمن فاستر می باشد.

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه منچستر انگلستان  و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های انگلیس و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرمایید:

 

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • رشته های دانشگاه منچستر انگلستان
  • دانشگاه منچستر انگلیس
  • تحصیل در دانشگاه منچستر انگلیس



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top