info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

آزمون تومر چیست؟

در پاسخ به این سوال که آزمون تومر چیست؟ باید عرض کنیم معروف ترین آزمون زبان ترکی استانبولی است که کلیه افراد و دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های ترکیه را دارند باید در آن شرکت کنند و نمره قبولی برای اخذ پذیرش در دانشگاه و رشته مورد نظر را کسب نمایند. البته برای افرادی که به منظور کاریابی به ترکیه وارد می شوند نیز داشتن مدرک زبان ترکی استانبولی تومر یک مزیت عالی می باشد. حتی در کشور خودمان هم شرکت های ترکیه ای افرادی که مدرک آزمون تومر دارند را در اولویت برای استخدام قرار می دهند.



آزمون زبان ترکی استانبولی

در حقیقت کلمه تومر عبارات ترکی Türkçe Öğretim Merkezi می باشد که معنای آن آموزش زبان ترکی استانبولی است. برای اولین بار دانشگاه آنکارا اولین و رسمی ترین مرکز آموزش زبان ترکی استانبولی را در این کشور تاسیس کرد و امروزه مراکز متعددی در بسیاری از نقاط دنیا نیز آزمون زبان ترکی استانبولی را برگزار می کند.

 

بخش های آزمون زبان ترکی استانبولی Tomer

این آزمون نیز مانند آزمون های زبان انگلیسی سعی در محک زدن کلیه مهارت های فرد متقاضی در زبان مورد نظر که ترکی می باشد را دارد. در حقیقت مهارت شنیداری، مهارت درک مطلب، مهارت صحبت کردن و مکالمه، مهارت نوشتاری و گرامر زبان ترکی استانبولی در آزمون تومر به خوبی محک زده می شود.

 

مدت اعتبار مدرک آزمون تومر

یکی از مزیت های جالب آزمون تومر، این است که مدرک آن هرگز منقضی نمی شود و مدت اعتبار مدرک آزمون تومر زبان ترکی استانبولی، دائمی می باشد. از این رو اگر شما در این آزمون شرکت کرده و نمره قبولی مورد نظر دانشگاه های ترکیه را کسب نمایید هر زمانی می توانید از همان مدرک و نمره کسب شده برای اخذ پذیرش و تحصیل در ترکیه استفاده فرمایید. دیپلم یا مدرک زبان تومر در حقیقت می تواند معادل فوق دیپلم زبان ترکی نیز به حساب بیاید.

این آزمون در سه سطح C1، B1 و A1 برگزار می شود و برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ترکیه برای تحصیل به زبان ترکی رسیدن به سطح C1 الزامی است. برای ورود به دانشگاه های ترکیه باید داوطلبان از 100 نمره حداقل نمره 65 را دریافت کنند. اما درجه دوم این آزمون که C2 نام دارد باز هم اشاره به سطح زبان ترکی استانبولی عالی دارد و نمره بین 60 تا 65 را شامل شده و برای استخدام در شرکت های ترکیه ای به کار می رود. اما برای پذیرش دانشگاهی استفاده نمی گردد.

 

منابع آزمون تومر

از منابع آزمون تومر می توان به کتاب انشا نویسی به زبان ترکی، کتاب Tomer و کتاب Hithit که اصلی ترین منبع به شمار می رود، اشاره نمود.

 

در انتها لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی ترکیه و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های ترکیه و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

 

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

 

  • آزمون تومر چیست؟
  • آزمون زبان ترکی استانبولی
  • مدت اعتبار مدرک آزمون تومر



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top