info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه تورنتو کانادا

با نگاهی به رتبه بندی دانشگاه های جهان می توان مشاهده کرد دانشگاه های تورنتو ، بریتیش کلمبیا و مک گیل سه دانشگاه برتر کانادا شناخته می شوند. از این رو لازم دیدیم به معرفی دانشگاه تورنتو کانادا بپردازیم. برترین دانشگاه کشور کانادا که همواره از بهترین دانشگاههای کشور کانادا بوده است، بپردازیم. در ابتدا لازم به ذکر است که دانشگاه تورنتو نه تنها از نظر رنکینگ و رتبه، دانشگاه اول کشور کانادا به شمار می رود، بلکه بزرگترین دانشگاه این کشور نیز می باشد. این دانشگاه در خود شهر تورنتو و ایالت آنتاریو واقع شده است.



شهر تورنتو که این دانشگاه در آن واقع شده است پس از مکزیکو سیتی، نیویورک ولس آنجلس چهارمین شهر پرجمعیت آمریکای شمالی و پرجمعیت ترین شهر کانادا است و نام تورنتو  معنی، " محلی که درختان بر روی آب ایستاده اند "  را می دهد. این شهر همچنین پایتخت اقتصادی کانادا به شمار می رود و برج ملی کانادا معروف به برج CN از بهترین جاذبه های توریستی تورنتو و کل کشور کانادا به شمار رفته و در این شهر واقع شده است. این دانشگاه که در مرکز شهر تورنتو واقع شده دارای چند دانشکده می باشد که به دلیل ترکیب زیبای فضای سبز و معماری تاریخی به دانشگاه های مشهور آکسفورد و کمبرج شباهت  زیادی دارد.

دانشگاه تورنتو در واقع یک دانشگاه تحقیقاتی است که در سال 1827 میلادی تاسیس و در حدود ۹۰۰۰۰ دانشجو از سراسر دنیا دارد . کشف های مهم پزشکی از جمله سلول های بنیادی ، انسولین و غیره در این دانشگاه صورت پذیرفته است.

همه ساله دانشجویان زیادی از سراسر جهان برای تحصیل وارد این دانشگاه می شوند که بیشتر دانشجویان خارجی دانشگاه تورنتو از کشورهای چین، هند، آمریکا، کره جنوبی و هنگ کنگ می باشند.

کتابخانه این دانشگاه چهارمین کتابخانه بزرگ موجود در آمریکای شمالی بوده و بیش از 10 میلیون جلد کتاب در آن نگهداری می شود.

 

رنکینگ دانشگاه تورنتو کانادا

بر اساس اعلام سیستم رتبه بندی QS رنکینگ دانشگاه تورنتو کانادا در جهان نوزدهم می باشد که واقعا جایگاهی عالی است. همچنین رتبه دانشگاه تورنتو در خود کشور کانادا نیز اول می باشد.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه تورنتو

هزینه تحصیل در دانشگاه تورنتو بسته به رشته و دانشکده و مقطع تحصیلی کاملا متفاوت است. به عنوان مثال شهریه آموزشی دانشکده پزشکی دانشگاه تورنتو حدود 21 هزار دلار کانادا  در سال می باشد. اما متوسط شهریه برای یک سال تحصیلی حدود 11900 دلار کاناداست. همچنین هزینه تحصیل در دانشگاه تورنتو برای دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد از حدود 29000 دلار تا 50000 دلار کانادا در سال و بسته به نوع رشته تحصیلی می باشد.

هزینه زندگی در شهر تورنتو هم به طور میانگین ۱۵۰۰ دلار کانادا در ماه است که حدود ۵۰ تا ۶۰٪ آن برای مسکن بوده و هزینه رفت و آمد و حمل و نقل در صورت استفاده از بیلط های ماهانه حمل و نقل عمومی حدود 100 دلار، هزینه تلفن و اینترنت پر سرعت ماهانه حدود 120 دلار و خورد و هزینه خوراک حدود 350 دلار در ماه می شود.

 

رشته های تحصیلی دانشگاه تورنتو

این دانشگاه دارای 12 کالج بوده و همچنین دو مجموعه پردیس اقماری در شهرهای Mississauga و Scarborough دارد و رشته های تحصیلی دانشگاه تورنتو در قالب آنان ارائه می گردند.

دانشگاه تورنتو ۷۰۰ دوره کارشناسی و ۲۰۰ دوره کارشناسی ارشد ارائه داده و همه ساله از میان علاقه مندان تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد.

دپارتمان کامپیوتر این دانشگاه از مشهورترین دانشکده های آن به شمار می رود که دوره های تحقیقاتی زیادی در آن برگزار می شود. جالب است بدانید بسیاری از علاقه مندان رشته های ورزشی حرفه ای، دانشگاه تورنتو را برای تحصیل در رشته های هاکی روی یخ و فوتبال انتخاب می کنند.

دانشکده های دانشگاه تورنتو به ترتیب زیر می باشد :

  • دانشکده مهندسی و علوم کاربردی
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده دندانپزشکی
  • دانشکده پرستاری
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده معماری و طراحی
  • دانشکده هنر
  • مدرسه مطالعات پیوسته
  • مرکز مطالعات آموزش و پرورش
  • دانشکده جنگلداری
  • دانشکده تحصیلات تکمیلی
  • دانشکده اطلاعات
  • دانشکده حرکت شناسی و تربیت بدنی
  • دانشکده حقوق
  • مدرسه مدیریت
  • دانشکده موسیقی
  • مدرسه بهداشت عمومی
  • دانشکده مددکاری اجتماعی

 

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه تورنتو کانادا

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه تورنتو کانادا عبارتند از:

1-ترجمه دانشنامه آخرین مقطع تحصیلی به همراه ترجمه ریز نمرات

2-رزومه تحصیلی

3-انگیزه نامه

4-توصیه نامه از اساتید دانشگاه

نکته مهم: حداقل معدل برای اخذ پذیرش و ورود به دانشگاه تورنتو 15 از 20 و حداقل نمره آیلتس مورد نیاز 7 و در هر مهارت حداقل 6.5 می باشد.

 

امکان اقامت در انتاریو پس از تحصیل در دانشگاه تورنتو

قوانین مهاجرتی استان انتاریو این امکان را فراهم کرده تا فردی پس از تحصیل دوره کارشناسی ارشد یا دکتری در یکی از دانشگاه های این استان بتواند اقامت دائم دریافت کند. البته در صورتی که فارغ التحصیل از سوی یک کارفرما دعوت به کار شود اما به شرط کاریابی در سایر ایالت ها در بسیاری از استان های دیگر کانادا نیز می تواند برای اقامت دائم اقدام نماید.

اگر فرد متقاضی بعد از فارغ التحصیلی توسط کارفرمایی به کار دعوت شده و حداقل یک سال به صورت تمام وقت برای یک کارفرمای معتبر کانادایی کار کند، احتمال دارد که بتواند از روش تجربه کانادایی که یکی از زیر شاخه های اکسپرس اینتری است برای مهاجرت به کانادا اقدام نماید.

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه تورنتو و سایر دانشگاه های کانادا و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های کانادا و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرمایید:

 

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه تورنتو کانادا
  • تحصیل در دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه تورنتو کانادا از برترین دانشگاه های جهان



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top