info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

آزمون زبان گوته چیست؟ مدرک زبان گوته چه کاربردی دارد؟

برای مهاجرت یا تحصیل در هر کشوری باید توسط فرد داوطلب مدرک زبان معتبری ارائه گردد که نشان دهنده توانایی های ارتباطی وی به آن زبان باشد. کشورهایی که زبان رسمی آن ها آلمانی است مانند آلمان؛ اتریش؛ سوییس و لیختنشتاین نیز از این قائده مستثنی نیستند و علاقه مندان تحصیل و اقامت در این کشورها باید در آزمون زبان آلمانی گوته که توسط موسسه گوته در سطوح مختلف از A1 تا C2 برگزار می شود در سراسر جهان برگزار می گردد؛ شرکت کنند و مدرک لازم برای ورود بع دانشگاه را اخذ نمایند. اما بسیاری از افراد اصلا هیچ آشنایی با این آزمون ندارند و سوالات زیادی در این زمینه برایشان پیش می آید که از آن جمله می توان به این موارد اشاره کرد: آزمون زبان گوته چیست؟ مدرک زبان گوته چه کاربردی دارد؟ در ادامه این مطلب به پاسخ این سوالات به تشریح آن خواهیم پرداخت.



همان طور که عرض شد برای افرادی که قصد زندگی یا تحصیل در آلمان و اتریش را دارند، شرکت در آزمون های زبان گوته Goethe-Zertifikat دقیقا به مثابه آزمون آیلتس برای افرادی است که قصد ادامه تحصیل یا اقامت در کشورهای انگلیسی زبان مانند انگلستان، کانادا و استرالیا را دارند.

نام موسسه یا انستیتوی گوته برگزار کننده این آزمون از روی نام شاعر مشهور آلمانی یوهان ولفگانگ گوته اقتباس شده است. این موسسه یک سازمان غیر انتفاعی بوده و گسترش فرهنگ و زبان آلمانی خارج از مرزهای این کشور را هدف خود می داند. در عین حال سهم بالایی از هزینه های بنیاد گوته توسط دولت آلمان تامین می شود و این بنیاد، در سال 1951 در ادامه کار فرهنگستان آلمانی که در سال 1925 تاسیس شده بود، ایجاد شده است.

 

سطوح مختلف آزمون های گوته

این آزمون ها از سطح A1 تا سطح C2 در نمایندگی های این موسسه در سراسر نقاط دنیا برگزار می شود که در ادامه به تفکیک هر یک از سطوح مختلف آزمون گوته را توضیح می دهیم.

 

آزمون سطح A1 گوته

در آزمون سطح A1 زبان آموز باید کلمات کاربردی محاوره روزمره و جملات محاوره ابتدایی مربوط به نیازهای اولیه عمومی زندگی را به کار برده و درک نماید. طبیعی است معرفی خود و پرسیدن سوالات معمول در محاوره روزانه و پاسخ به سوالات محاوره ابتدایی نیز از توانایی های لازم در این سطح هستند.

 

آزمون سطح A2 گوته

در این سطح، زبان آموز باید بتواند کلمات پر کاربرد در مورد اطلاعات درباره خود شخص، خانواده، محیط کار و تحصیل و پیرامون و همچنین خرید روزانه را به خوبی درک کند و همچنین آن ها را به شکل ساده بتواند به کار ببرد.

 

آزمون سطح B1 گوته

در این سطح دیگر زبان آموز باید بتواندا مفاهیم اصلی را به خوبی متوجه شوند و در حقیقت همچین فردی در سفر به کشور آلمان باید بتواند در اکثر موضوعاتی که معمولا با یک مسافر برخورد می کند، گلیم خود را از آب بیرون کشیده و همچنین در مواجه با افراد بتواند با جملاتی ساده و پیوسته صحبت نماید.

 

آزمون سطح B2 گوته

زبان آموز وقتی به این سطح می رسد دیگر می تواند نکات اصلی و حائز اهمیت را از متون دشوار در مورد مطالب مشخص و رشته تخصصی خود درک کرده و بدون کسب آمادگی قبلی به صورت روان به زبان آلمانی صحبت نماید.

 

آزمون سطح C1 گوته

زبان آموزی که به این سطح از زبان آلمانی می رسد مهارت هایش در سطح پیشرفته قرار گرفته و قابلیت درک بخش عمده ای از واژه های دشوار و سطح بالا را از متون طولانی داراست. طبیعی است همچین فردی بدون نیاز به آمادگی قبلی می تواند به صورت روان و بدون نیاز به تفکر برای یافتن لغات مناسب، به زبان آلمانی صحبت نماید.

 

آزمون سطح C2 گوته

بالاترین سطح در میان آزمون های زبان آلمانی گوته، آزمون سطح C2 است که فردی که در این سطح است، هر چه در زبان آلمانی  می شنود یا می خواند را بدون کوچکترین مشکل متوجه می شود. همچین فردی برای شرکت در محافل علمی و دانشگاهی نیز حتی می تواند اطلاعات کافی از منابع مختلف جمع آوری کرده و در مورد دلایل یک پدید پیچیده به صورت کاملا روان و پیوسته توضیحات ارائه نماید.

 

مدت اعتبار مدرک زبان گوته

یکی از متداول ترین سوالاتی که در زمینه آزمون های زبان آلمانی برای داوطلبان وجود دارد مدت زمان اعتبار مدرک زبان آلمانی گوته است. بسیاری سوال دارند که آیا این مدرک هم مانند آیلتس زبان انگلیسی بعد از دو سال یا زمان دیگری منقضی می شود یا خیر؟ در پاسخ باید گفت برای ادامه تحصیل در دانشگاههای آلمانی زبان مدت اعتبار مدرک زبان گوته نیز دو ساله است؛ اما برای اخذ اقامت از یک کشور آلمانی زبان برای همیشه معتبر است.

 

آزمون تست داف TestDaf

یکی دیگر از آزمونهایی که توسط موسسه گوته برگزار می گردد آزمون تست داف TestDaf است که برای سطوح بالاتر از B2 پیش بینی شده است و معمولا افرادی که برای تحصیل یا انجام تحقیقات علمی و پژوهش های دانشگاهی قصد سفر به کشورهای آلمانی زبان را دارند این مدرک به کارشان می آید. این آزمون چهار مهارت شنیداری، نوشتاری، گفتاری و درک مطلب داوطلبان را می سنجد و در کارنامه برای هر 4 بخش نمره جدا درج می شود.

نتیجه این آزمون به صورت قبولی یا ردی نخواهد بود. بلکه نتیجه آزمون در سه سطح TDN 3 تا TDN 5 اعلام می شود که هم ارز سطوح B2 تا C1 آزمون گوته می باشد. اگر داوطلب شرکت کننده در آزمون حداقل نمره برای رسیدن به پایین ترین سطح یعنی TDN 3 را بدست نیاورد، در کارنامه وی درج می شود: " زیر TDN 3 ". طبق چارچوب اروپایی مشترک مرجع برای زبان ها، TDN 3 و نیمه پایینی TDN 4 هم ارز سطح B2 به حساب آمده و نیمه بالایی TDN 4 و TDN 5 هم سطح C1 محسوب می شوند.

مانند کشورهای انگلیسی زبان که هر دانشگاه برای رشته های خاص، حداقل نمره آیلتس را تعیین می کند، دانشگاه های آلمانی زبان نیز بعضا برای هر رشته خاص نمره ای خاص در این آزمون را طلب می کنند. برخی حتی برای تک تک مهارت ها نیز حداقل تعیین می کنند.

 

در انتها لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی آلمان و اتریش و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های آلمان و اتریش و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

 

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

 

  • آزمون زبان گوته چیست؟
  • آزمون زبان آلمانی گوته
  • مدرک زبان گوته چه کاربردی دارد؟



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top