info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

مدرک Ph.D چیست؟

تقریبا همه افراد می دانند که سیر طی شدن مدارک و نیل به مدارک تحصیلی دانشگاهی از کارشناسی به کارشناسی ارشد و در نهایت پی اچ دی یا دکتری می باشد. اما بسیاری از افراد به درستی نمی دانند که مدرک Ph.D چیست؟ در حقیقت Ph.D مخفف عبارت انگلیسیDoctor of Philosophy  است که ترجمه تحت اللفظی آن دکتری فلسفه می شود. اما در سیستم مدارک دانشگاهی امروزی فقط برای رشته فلسفه این مورد به کار نمی رود. در حقیقت درجه پی اچ دی به معنای دکتری تخصصی یا به عبارتی عالی ترین درجه علمی از نظر نظام آموزشی دنیا در هر شاخه ای از علم می باشد که فردی که به این درجه نایل می آید، در آن زمینه تخصصی کاملا صاحب فلسفه و نظر تلقی می گردد. البته دوره های فوق دکتری در برخی کشورهای جهان ارائه می گردد که یک دوره تخصصی پس از دکتری است و عنوان آکادمیک ندارد و همین مدرک Ph.D نشان دهنده علم کافی و اجتهاد فرد بر آن شاخه تخصصی می باشد.



برای محصلین برخی رشته ها مانند پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی و داروسازی که دارای دکتری حرفه ای هستند علاوه بر درجه Ph.D مدارج دیگری مانند MD یا دوره تخصص در پزشکی، Pharm.D یا دوره تخصصی در داروسازی، DVSc یا دوره تخصص در داروسازی و DT یا دوره تخصص در دندانپزشکی نیز تعریف شده است.

معمولا در دوره دکتری که در فرانسوی Doctorat نامیده می شود، فرد دانشجو باید تحصیل، تدرسی و تحقیق را به طور همزمان انجام داده و یک پایان نامه دکترا برای خود آماده کرده و با موفقیت از آن در برابر هیاتی از کارشناسان برجسته و صاحب نظر در آن رشته دفاع نماید. این مقطع تحصیلی برای کلیه زیر شاخه های علوم از جمله مجموعه های کشاورزی و منابع طبیعی، فنی مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی و هنر پس از گذراندن مقاطع تخصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می گردد.

 

طول دوره تحصیل مقطع دکتری در کشورهای مختلف

طول دوره تحصیل مقطع دکترا در کشورهای مختلف متفاوت بوده و بعضا از 2 سال تا حتی 6 سال نیز به طول می انجامد که البته در هر کشور هم این عدد بنا بر رشته تحصیلی می تواند متفاوت باشد. اما به طور معمول طول دوره دکتری در کشور ایتالیا 4 تا 5 سال،آلمان تقریبا 4 سال، انگلستان 3 سال، استرالیا 2.5 تا 5 سال، آمریکا 1 تا 3 سال، کانادا 3 تا 5 سال، اتریش حدود 5 سال، اسلواکی 3 تا 4 سال، نیوزلند تقریبا 3 سال و مالزی نیز حدود 3 سال می باشد.

باز هم تاکید می کنیم طول دوره دکتری برای هر رشته در هر کشوری می تواند متفاوت باشد و این اعداد که ذکر شده طول مدت معمول تحصیل برای بسیاری از رشته ها در هر کشور است و قطعا استثناهایی در هر کشور وجود دارد که از این اعداد پیروی نمی کنند.

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی دوره های دکتری رشته های مختلف و دانشگاه های مختلف و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

 

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

 

  • مدرک Ph.D چیست؟
  • درجه پی اچ دی یا دکتری تخصصی
  • طول دوره تحصیل مقطع دکتری



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top