info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

امپریال کالج لندن

یکی از معتبرترین دانشگاه های انگلستان که همه ساله دانشجویان بسیاری از سراسر دنیا برای تحصیل در آن تقاضای اخذ پذیرش می دهند امپریال کالج لندن Imperial College London است که به معنای کالج سلطنتی لندن بوده و سال هاست در زمره بهترین دانشگاه های انگلستان و جهان به حساب می آید. از این رو بسیاری از جوانان علاقه مند به تحصیل در انگلیس، سودای تحصیل در امپریال کالج لندن را در سر دارند. این دانشگاه معتبر در ناحیه کنزینگتون جنوبی شهر لندن پایتخت انگلیس قرار گرفته و ورودی اصلی آن در خیابان نمایشگاه Exhibition Road لندن واقع شده است. در نزدیکی این دانشگاه بسیاری از جاذبه های شهر لندن مانند فضای سبز دیدنی هاید پارک، یادبود آلبرت هال، تعدادی موزه و فروشگاه لوکس هرودز قرار گرفته است. این دانشگاه منحصرا به رشته های علوم پایه، پزشکی، مهندسی و کسب و کار تمرکز دارد و از برترین دانشگاه های جهان به ویژه در رشته های اقتصاد، مهندسی و علوم پزشکی محسوب می گردد.



شرایط تحصیل در کالج سلطنتی لندن

این دانشگاه در حال حاضر حدود 15 هزار دانشجو در رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلی دارد که توسط 8000 کارمند، استاد و عضو هیات علمی به این دانشجویان خدمات ارائه می دهد. از میان حدود 3900 عضو هیات علمی دانشگاه امپریال کالج لندن، حدود 2050 نفر در خارج از انگلستان ساکن هستند. جالب است بدانید حدود 52 درصد از دانشجویان این دانشگاه، دانشجویان بین المللی هستند. همچنین 63 درصد دانشجویان این دانشگاه پسر و 37 درصد دختر می باشند. 54 درصد دانشجویان این دانشگاه مشغول تحصیل در مقطع کارشناسی و 46 درصد در حال تحصیل مقاطع بالاتر هستند.

به علت تعداد بالای متقاضیان اخذ پذیرش این دانشگاه و شرایط تحصیل در کالج سلطنتی لندن، ورود به آن بسیار سخت می باشد. برای ورود به این دانشگاه حتما می بایست مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره حداقل خواسته شده برای رشته مورد نظر را به دانشگاه ارائه نمود. اما به علت رقابت تنگاتنگ داوطلبان ارائه نمره آیلتس حداقل اصلا تضمینی برای اخذ پذیرش تحصیلی نخواهد بود. بلکه داوطلب هر چه نمره بالاتری در آزمون آیلتس کسب کرده باشد شانس بیشتری برای تحصیل در امپریال کالج لندن خواهد داشت.

 

رتبه دانشگاه امپریال کالج لندن

بر اساس سیستم رتبه بندی تایمز که تحصیلات تکمیلی را بیشتر مد نظر قرار می دهد رتبه دانشگاه امپریال کالج لندن در کشور انگلستان، 3 می باشد که نشان از ارزش بالای تحصیل در امپریال کالج دارد. بر همین اساس رنکینگ دانشگاه امپریال کالج لندن، در دنیا نیز هشتم می باشد که رتبه ای واقعا فاخر به حساب می آید.

همچنین بر اساس آخرین رده بندی منتشر شده QS رتبه امپریال کالج لندن در کشور انگلستان 8 می باشد. اما یکی از مزیت های این دانشگاه برای محصلین، این است که دانش آموختگان این دانشگاه دارای بالاترین شانس در میان کلیه دانشگاه های هم رده برای جذب در مشاغل مناسب می باشند. از این رو تحصیل در این دانشگاه در نهایت به معنای اشتغال و اقامت در انگلستان نیز می باشد. از طرف دیگر اعتبار بالای تحصیل در انگلیس به ویژه دانشگاه های معتبری چون امپریال کالیج در همه جای دنیا مورد توجه است. مدارک این دانشگاه به حدی معتبر است که فارغ التحصیلان آن در کشورهای دیگر نیز به راحتی جذب بهترین شرکت ها می شوند.

 

رشته های امپریال کالج لندن

این دانشگاه در قالب 4 دانشکده، چارت آموزشی خود را تعریف کرده و رشته های امپریال کالج لندن در قالب این 4 دانشکده و دپارتمان های زیر مجموعه آن ها ارائه می گردد. این 4 دانشکده عبارتند از:

دانشکده مهندسی

دانشکده پزشکی

دانشکده علوم طبیعی

دانشکده اقتصاد و بازرگانی

طرح توسعه این دانشگاه با بودجه 3 میلیارد پوندی در جریان می باشد و در همین راستا این دانشگاه، دانشکده طراحی دایسون Dyson را با بهره گیری از بودجه بنیاد جیمز دایسون که حدود 12 میلیون پوند می باشد ساخته و مورد بهره برداری قرار داده است.

دانشکده پزشکی این دانشگاه نیز از نظر بودجه پژوهشی و تعداد دانشجو و اعضای هیات علمی در کل اروپا سرآمد است. معمولا دوره های آموزش محور علوم پزشکی این دانشگاه در بیمارستن های غرب و مرکز شهر لندن ارائه می گردد.

 

هزینه تحصیل در امپریال کالج لندن

شرایطی خاص برای تعیین هزینه تحصیل در امپریال کالج لندن وجود دارد، بدین ترتیب که اگر دانشجوی متقاضی از داخل انگلستان یا داخل کشورهای اتحادیه اروپا تقاضای پذیرش تحصیلی داده باشد، شهریه ای متفاوت با دانشجویی خارج از مرزهای این ناحیه پرداخت خواهد کرد.

بر این اساس در سال تحصیلی 2017-2018 دانشجویان انگلیسی و سایر کشورهای اتحادیه اروپا برای تحصیل در امپریال کالج لندن، حدود 9250 پوند شهریه باید می پرداختند. اما دانشجویان خارج از این محدوده به عنوان مثال برای رشته های علوم پزشکی حدود 38500 پوند، برای رشته مهندسی شیمی حدود 27750 پوند، برای رشته مهندسی برق حدود 27750 پوند و برای رشته ریاضی حدود 25 هزار پوند باید می پرداختند.

البته انتظار می رود بر اساس نرخ تورم کشور انگلستان همه ساله شهریه دانشجویان این دانشگاه نیز مانند سایر دانشگاه های انگلیس افزایش پیدا کند.

 

بورسیه دانشگاه امپریال کالج لندن

به طور معمول بیشترین بورسیه دانشگاه امپریال کالج لندن به دانشجویان مقطع دکتری اعطا می گردد. همه ساله این دانشگاه در زمان هایی خاص اجازه ارسال تقاضای دریافت بورسیه تحصیلی را به دانشجویان می دهد و قطعا رقابت سنگینی برای دریافت آن وجود خواهد داشت. مدرک زبان انگلیسی آیلتس از الزامات اولیه تقاضا برای بورسیه دانشگاه کالج سلطنتی لندن است. شرایط دیگری چون ممتاز بودن در دوره کارشناسی ارشد و تحصیل در دانشگاه معتبر نیز از موارد بدیهی برای اخذ بورسیه دکتری این دانشگاه است.

 

دانش آموختگان برجسته کالج سلطنتی لندن

در میان دانش آموختگان برجسته کالج سلطنتی لندن، نام 14 برنده جایزه نوبل در رشته های مختلف مانند سر الکس فلمینگ که کاشف پنی سیلین بود به چشم می خورد. همچنین جوزف ویلکینسون برنده جایزه نوبل شیمی که پیشگام در زمینه شیمی معدنی و کاتالیزوری فلزات همگن بود نیز از دانش آموختگان این دانشگاه بوده است. همچنین راجیو گاندی نخست وزیر پیشین کشور هندوستان و چوچون سنگ مدیر اجرایی سابق هواپیمایی سنگاپور نیز از فارغ التحصیلان برجسته امپریال کالج به حساب می آیند. از این رو تحصیل در کالج سلطنتی لندن یک افتخار بزرگ برای هر متقاضی تحصیل در خارج به حساب می آید.

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های انگلیس و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرمایید:

 

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • امپریال کالج لندن
  • کالج سلطنتی لندن
  • شرایط تحصیل در کالج سلطنتی لندن



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top