info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

معادل سازی مدارک پزشکی در خارج از کشور

فارغ التحصیلان تمامی رشته های دانشگاهی که قصد مهاجرت به کشور دیگر و کار در آن کشور را داشته باشند، باید مدرک تحصیلی شان در کشور مقصد به تایید مراجع ذیصلاح آن کشور برسد. در برخی رشته های تحصیلی مانند اکثر دوره های فنی و مهندسی، سرفصل دروس دانشگاه های ایران تقریبا منطبق با سرفصل دروس ارائه شده در دانشگاه های معتبر جهان بوده و نیلزی به معادل سازی نمی باشد و این افراد می توانند جذب بازار کار این کشورها شوند. اما برای رشته های علوم پزشکی اعم از پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی، داروسازی  و رشته های پیراپزشکی (مانند پرستاری، مامایی؛ شنوایی سنجی؛...)و رشته های روان شناسی و حقوق قضیه کاملا متفاوت است و حتما باید مدارک تحصیلی آکادمیک این افراد در کشور مقصد به تایید برسد تا  در آن کشور مجوز کاردریافت کنند. معادل سازی مدارک پزشکی در خارج از کشور از ضروری ترین خدماتی است که این عزیزان به آن نیاز پیدا می کنند و موسسه مهاجرتی پرگاس پارس، آماده ارائه کمک های لازم به این عزیزان هموطن می باشد.



معادل سازی مدرک پزشکی در اتریش

اتریش کشوری پیشرفته و صنعتی در مرکز اروپاست که آمار مهاجرت پزشکان به این کشور بسیار قابل توجه می باشد. پزشکان و فارغ التحصیلان رشته های دیگر علوم پزشکی برای مهاجرت به اتریش، می بایست مدارک تحصیلی خود را معادل سازی نموده و بعد از آن برای اجازه کار اقدام و بعد از آن ویزای کار را نیز دریاقت نمایند. برای معادل سازی مدارک پزشکی نیازی به مدرک زبان آلمانی نیست اما باید دانش لازم زبان آلمانی را برای شرکت در آزمونهای معادل سازی داشته باشید که البته در خود کشور اتریش نیز امکان گذراندن دوره های زبان آلمانی برای این عزیزان و ارتقاء سطح زبان آلمانی وجود دارد.

همان طور که عرض شد در سال های اخیر به علت مناسب بودن درآمد پزشکان در اتریش و همچنین شرایط و کیفیت مناسب زندگی در این کشور، مهاجرت پزشکان متخصص به اتریش آمار نسبتا قابل توجهی پیدا کرده است. این افراد در این کشور نیاز به مجوز فعالیت پزشکی دارند. از این رو معادل سازی مدرک پزشکی در اتریش برای آن ها ضروری می باشد. همچنین معادل سازی مدرک دندانپزشکی در اتریش نیز برای فعالیت دندانپزشکانی که به این کشور وارد می شوند ضروری است. معادل سازی مدارک برای فارغ التحصیلان داروسازی، دامپزشکی و رشته های پیراپزشکی نیز ضروری است. پزشکانی که در اتریش مجوز کار و کارت اقامت دریافت می کنند؛ می توانند برای اقامت خانواده خود نیز اقدام نموده و کارت اقامت دریافت نمایند.

پزشکانی که از کشورهای دیگر عضو اتحادیه اروپا برای کار وارد اتریش می شوند شرایطشان با اتباع کشورهای خارج از این اتحادیه متفاوت بوده و برای آن ها تسهیلاتی در نظر گرفته می شود. افرادی که از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا مانند ایران به اتریش می آیند برای معادل سازی مدارک پزشکی و دندانپزشکی و  ... باید علاوه بر قبولی در آزمونهای دانشگاه علوم پزشکی شهر محل اقامت خود در اتریش؛ مدارک تحصیلی و تجربیات کاری خود را به نظام پزشکی آن شهر ارائه دهند تا مورد بررسی قرار گرفته و در آزمون زبان تخصصی پزشکی نظام پزشکی نیز قبول شوند..

موسسه مهاجرتی پرگاس پارس با وکلای مجرب خود در کشور اتریش، آماده ارائه مشاوره و کمک به این عزیزان در راستای معادل سازی مدرک پزشکی در اتریش و همچنین کلیه خدمات در زمینه مهاجرت پزشکان به اتریش و مهاجرت دندانپزشکان به اتریش می باشد.

 

معادل سازی مدرک پزشکی در آلمان

درآمد پزشکان در آلمان نسبت به سایر گروه های دیگر این کشور بالاتر و قابل توجه می باشد. درآمد دندانپزشکان در آلمان نیز مانند پزشکان بسیار بالا بوده به طوری که درآمد پزشکان عمومی در این کشور سالیانه بین 40 تا 50 هزر یورو و پزشکان و دندانپزشکان متخصص حدود 80 تا 90 هزار یورو می باشد. در آلمان نیز مانند اتریش پروسه مهاجرت پزشکان به آلمان مانند اتریش پروسه پیچیده ای را دارد. برای ورود به بازار کار کلیه کشورها، پزشکان ایرانی  حتما باید پروسه معادل سازی مدارک پزشکی در خارج از کشور را طی کنند و کشور آلمان نیز از این قضیه مستثنی نیست. از این رو حتما برای دریافت مجوز کار طبابت در آلمان، باید معادل سازی مدرک پزشکی در آلمان انجام گیرد. در مورد کشور آلمان نیز مانند اتریش برای ورود پزشکان از کشورهای اتحادیه اروپا نسبت به پرشکان کشورهای خارج از این اتحادیه تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

پزشکان ایرانی برای اخذ مجوز طبابت در آلمان باید حتما مدرک زبان آلمانی حداقل B2 را ارائه داده و پروسه معادل سازی مدرک پزشکی در آلمان را نیز طی نمایند. این قضیه در مورد مهاجرت دندانپزشکان به آلمان نیز صدق می کند و آن ها باید حتما پروسه معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آلمان را طی نمایند.

در مرحله اول باید پزشکان کشورهای خارج از محدوده اتحادیه اروپا مانند ایران، از یک کلینیک یا بیمارستان کشور آلمان پذیرش دریافت کنند. این بدین معنی است که یک پزشک مشغول به کار در کشور آلمان که اجازه گرفتن دستیار و رزیدنت برای خود را دارد، این عزیزان را به عنوان رزیدنت یا دستیار خود بپذیرد. سپس باید با بیمارستان قراردادی مدت دار منعقد گردد.

مرحله دوم این است که با در اختیار داشتن قرارداد با کلینیک یا بیمارستان، در ایالت مورد نظر که کلینیک در آن قرار دارد به اداره دولتی برای کسب اجازه کار مراجعه گردد.

گام آخر این است که با در دست داشتن مدارک دو مرحله قبلی، فرد به امور خارجیان (یا اداره مهاجرت) شهر محل سکونت مراجعه کرده و اجازه اقامت در آلمان را نیز دریافت کند.

 

معادل سازی مدرک پزشکی در کانادا

می دانیم که کشور کانادا یکی از مهاجر پذیر ترین کشورهای دنیا می باشد و علاقه مندان مهاجرت به کانادا محدود به هیچ صنف یا گروه خاصی نمی باشند و شرایط مناسب زندگی در این کشور بسیاری را برای اخذ اقامت کانادا ترغیب کرده است. در مورد پزشکان نیز به همین صورت است و مهاجرت پزشکان به کانادا نیز آمار نسبتا قابل ملاحظه ای دارد. برای اخذ اجازه کار طبابت در این کشور نیز به معادل سازی مدرک پزشکی در کانادا نیاز می باشد. پزشکی رشته ای است که مستقیم با جان انسانها ارتباط دارد و این قضیه نشان می دهد که باید حتما پزشک دارای تسلط مناسب بر زبان کشور مقصد داشته باشد تا بتواند با بیماران خود بهترین ارتباط را برای تشخیص مناسب برقرار نماید. از این رو باید برای اخذ اقامت کانادا و دریافت اجازه کار در این کشور، پزشکان عزیز مدرک معتبر زبان انگلیسی را ارائه نمایند. هر ایالت مدرک زبان خاصی اعم از تافل یا آیلتس را می پذیرد. در ایالت کبک مدرک زبان فرانسوی باید ارائه گردد.

از امتحاناتی که شرکت در آن برای مهاجرت پزشکان به کانادا لازم است، امتحان MCCEE است که مخفف عبارت Med.ical Council of Canada Evaluating exam میباشد. امتحان MCCEE اولین امتحان ارزیابی مدارک پزشکی در کانادا است. در صورت قبولی در این آزمون به پزشکانی که از خارج از کانادا و آمریکا به کانادا وارد شده اند پروانه طبابت داده می شود که LMCC نام دارد و مخفف عبارت Licentiate of the Medical Council of Canada می باشد. علاوه بر این پزشکانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، باید حتما در آرمون MCCQE که مخفف Medical Council of  Canada Qualifying Exam است نیز شرکت کرده و نمره قبولی دریافت نمایند. این آزمون خود در دو مرحله برگزار می گردد.

مهاجرت دندانپزشکان به کانادا نیز رواج قابل توجهی دارد و این دسته نیز برای اخذ اجازه کار در این کشو حتما نیاز دارند که به معادل سازی مدرک دندانپزشکی در کانادا اقدام نمایند.

کانادا در سال های اخیر بیشترین نیاز را به جذب متخصصین IT و پزشکان و پرسنل بخش بهداشت و درمان اعلام کرده است که این قضیه خود تقاضا برای مهاجرت پزشکان به کانادا را افزایش داده است.

بهترین روش مهاجرت پزشکان به کانادا، از طریق تحصیل می باشد که موجب می شود بدون هیچ مشکلی مدارک قبلی آنان معادل سازی گردد. نکته قابل ذکر در مورد معادل سازی مدرک پزشکی در کانادا این است که مدرک پزشکی عمومی در ایران، معادل مدرک فوق لیسانس در خارج از کشور می باشد.

 

معادل سازی مدرک پزشکی در آمریکا

بسیاری از پزشکان همه ساله اقدام به اخذ ویزای کار آمریکا می نمایند. مهاجرت پزشکان به آمریکا نیز مانند سایر کشورهای اشاره شده در این مقاله بسیار مورد توجه و اقبال قرار دارد. برای این منظور دو راه پیش روی این عزیزان قرار دارد. راه اول معادل سازی مدرک پزشکی در آمریکا است و راه دوم پذیرش فرصت مطالعاتی یا Research Position.

بحث معادل سازی مدرک پزشکی در آمریکا نیز تقریبا مانند سایر کشورهای ذکر شده فرآیندی سخت را شامل می شود که شاید خود پزشکان عزیز به راحتی نتوانند آن را طی کنند و همان طور که عرض شد موسسه پرگاس پارس با تخصص و تجربه بالا در این زمینه و همچنین در کلیه مراحل مربوط به مهاجرت پزشکان به آمریکا و سایر کشورها آماده ارائه خدمت به این عزیزان می باشد.

افراد متقاضی معادل سازی مدرک پزشکی در آمریکا باید ابتدا در آزمون ارزشیابی USMLE که دارای 3 مرحله است شرکت نمایند. مراحل ابتدایی این آزمون در کشورهای اطراف خودمان برگزار می گردد. اما برای شرکت در مرحله نهایی این آزمون حتما می بایست پزشکان محترم در آمریکا حضور یابند. تمامی فارغ التحصیلان رشته های علوم پزشکی اعم از پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، روانپزشکی، دامپزشکی و ... که تحصیلات خود را خارج از خاک آمریکا گذرانده اند می بایست در این آزمون بسیار دشوار شرکت نمایند و مجوز طبابت در آمریکا را دریافت نمایند.

بدیهی است که در آمریکا نیز که یک کشور انگلیسی زبان است ارائه مدرک زبان معتبر یکی از الزامات اساسی می باشد. در حقیقت برای ورود به بازار کار آمریکا، پرشکان محترم حداقل باید مدرک آیلتس با نمره 6.5 را ارائه نمایند. همچنین برای موفقیت در آزمون USMLE نیز فرد به تسلط کافی روی زبان انگلیسی نیاز مبرم دارد.

مهاجرت دندانپزشکان به آمریکا نیز دقیقا مانند پزشکان دارای همین پروسه بوده و باید این عزیزان نیز برای معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آمریکا همین مراحل را طی نمایند.

 

معادل سازی مدرک پزشکی در انگلیس

برای مهاجرت پزشکان به انگلیس نیز مانند سایر کشورهای قبلی مراحل پیچیده ای در نظر گرفته شده است. بدیهی است پزشکان برای دریافت اجازه کار در این کشور هم به معادل سازی مدرک پزشکی در انگلیس نیاز دارند. ارزیابی مدرک پزشکی در انگلیس توسط امتحان PLAB که دو مرحله ای است صورت می پذیرد.

برای پزشکانی که از کشورمان قصد مهاجرت و کار در انگلیس را دارند، ابتدا باید در شورای عمومی پزشکی انگلستان یا GMC ثبت نام کرده و پس از تایید شدن مجوز طبابت دریافت کنند.

پزشکانی که از کشورهای دیگر قصد مهاجرت کاری به انگلیس را دارند، یکی از 3 نوع ویزای مرتبط با شغل پزشکی را می توانند دریافت نمایند:

ویزای درجه 1: به پزشک مجوز می دهد در کشور انگلیس در هر سطح غیر آموزشی در جستجوی شغل باشد.

ویزای درجه 2: به پزشکان این ویزا داده می شود که پیشنهاد شغلی در انگلیس دارند.

ویزای درجه 5: این ویزا برای پزشکان خارجی انتخاب شده برای ورود به انگلستات صادر شده و به آن ها مجوز 2 سال فعالیت در این کشور را می دهد.

درآمد پزشکان در انگلیس بدین صورت است که افرادی که هنوز دوره کارآموزی خود را در بیمارستان ها می گذرانند در سال اول حدود 27 هزار پوند و در سال دوم حدود 31 هزار پوند دریافت می کنند. اما درآمد پزشکان در انگلیس از 37 هزار پوند در سال شروع شده و تا نزدیک 50 هزار پوند می رسد. درآمد پزشکان متخصص در انگلیس نیز از 39 هزار پوند در سال شروع شده و تا نزدیک 75 هزار پوند در سال می رسد.

 

معادل سازی مدرک پزشکی در استرالیا

استرالیا نیز یکی دیگر از کشورهای بشدت مهاجر پذیر بوده  و از هر صنفی؛ افراد زیادی اشتیاق مهاجرت به استرالیا دارند. مهاجرت پزشکان به استرالیا نیز بسیار مرسوم است و همه ساله پزشکان زیادی برای کار در استرالیا به این کشور وارد می شوند.

می دانیم که حرفه پزشکی حساس ترین حرفه بوده و با جان انسان ها ارتباط مستقیم دارد. از این رو اکثر کشورها در دادن مجوز طبابت سخت گیری های خاص خود را داشته؛ تا افرادی لایق و با صلاحیت کافی این حرفه مهم و حساس را عهده دار شوند. هر پزشکی که از کشوری دیگر به استرالیا وارد شود نیز باید ابتدا ارزیابی های لازم را گذرانده و پس از آن مجوز کار طبابت را دریافت کند. معادل سازی مدرک پزشکی در استرالیا برای اخذ اجازه کار در سیستم بهداشت و درمان این کشور ضروری است. حتی در زمینه مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا نیز به همین صورت است و باید معادل سازی مدرک دندانپزشکی در استرالیا حتما برای آن ها صورت بگیرد تا اجازه کار را اخذ نمایند.

امتحانات مدونی به نام  AMCدر این کشور برای معادل سازی مدرک پزشکی در استرالیا وجود دارد که پزشکان پس از قبولی در این امتحانات می توانند به عنوان یک پزشک رسمی و دارای مجوز طبابت، در سیستم بهداشت و درمان استرالیا مشغول به کار شوند. این امتحان دارای دو مرحله بوده و مرحله اول آن به صورت تئوری می باشد و در خارج از خاک استرالیا در کشورهای مختلفی برگزار می گزدد. اما مرحله دوم به صورت عملی و فقط در خاک استرالیا برگزار می شود. دانشگاه هایی مانند دانشگاه موناش نیز کلاس هایی برای آمادگی این آزمون برگزار می کنند.

البته ناگفته پیداست که برای این منظور حتما باید مدرک زبان معتبر را نیز ارائه نمایند. طبق آخرین بخش نامه ها، حداقل نمره 7 در آزمون آیلتس برای مجوز کار پزشکی در استرالیا ضروری است. ضمنا پزشکان عزیز باید در هر یک از 4 مهارت آزمون آیلتس نیز نمره ای کمتر از 7 را کسب نکرده باشند.

با در دست داشتن دو مدرک ذکر شده، پزشک می تواند در استرالیا یک کارفرما پیدا کرده و از این طریق ویزای کار استرالیا را دریافت کند.

 

معادل سازی مدرک پزشکی در نیوزلند

نیوزلند به مانند کشوری که در همسایگی مرزهای آبی آن قرار گرفته یعنی استرالیا از مهاجر پذیر ترین کشورهای دنیا به شمار می روند. سطح رفاه نسبی مناسب در این کشور به همراه آرامش مثال زدنی که در این کشور حکمفرماست این کشور را به یکی از مقاصد اصلی مهاجران تبدیل کرده است. همان طور که عرض شد مهاجرانی که برای کار به کشورهای دیگر می روند به هیچ صنف خاصی محدود نمی شوند و از هر قشر و صنفی می توانند باشند. در مورد مهاجران ورودی به نیوزلند نیز این تنوع وجود دارد. جالب است که مهاجرت پزشکان به نیوزلند نیز به علت نیاز این کشور به متخصصین بهداشت و درمان بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. پزشکانی که به این کشور مهاجرت می کنند برای اخذ مجوز کار طبابت باید حتما برای معادل سازی مدرک پزشکی در نیوزلند اقدام نمایند. بدین منظور حتما باید مدرک آیلتس معتیر و حداقل نمره خواسته شده توسط سیستم بهداشت و درمان نیوزیلند را ارائه نموده و توانایی و مهارت زبان انگلیسی خود را نیز به اداره مهاجرت این کشور انگلیسی زبان اثبات نمایند.

 

 

معادل سازی مدرک پزشکی در اسپانیا

در کشورهای اروپایی مانند اسپانیا نیز ویزای کار برای پزشکان صادر می شود. در حقیقت مهاجرت پزشکان به اسپانیا نیز ممکن بوده و البته به معادل سازی مدرک پزشکی در اسپانیا نیاز دارد. شرکت در امتحان MIR و موفقیت در آن برای معادل سازی در اسپانیا ضروری می باشد. موسسه پرگاس پارس در این زمینه در کلیه کشورهای اروپایی نیز آماده ارائه خدمت به پزشکان عزیز هموطن می باشد.

 

معادل سازی مدرک پزشکی در ایتالیا

برای معادل سازی مدرک پزشکی در ایتالیا، شرکت در آزمون IMAT و گرفتن نمره قبولی در آن ضروری می باشد. مهاجرت پزشکان به ایتالیا و سایر کشورهای اتحادیه اروپا مستلزم شرکت در آزمون های زبان می باشد و برای کار پزشکی در ایتالیا نیز شرکت در آزمون زبان ایتالیایی قطعا ضروری است.

 

معادل سازی مدرک پزشکی در هلند

در این کشور اروپایی پزشکی از رشته های محبوب و با درآمد و پرستیژ خوب به شمار می رود. به همین علت مهاجرت پزشکان به هلند متقاضیان بیشتری پیدا می کند. طبیعتا مانند سایر کشورهای ذکر شده، معادل سازی مدرک پزشکی در هلند، راه دریافت مجوز کار طبابت در این کشور می باشد. در مورد مهاجرت دندانپزشکان به هلند نیز شرایط کاملا به همین صورت است. یعنی این افراد هم به معادل سازی مدرک دندانپزشکی در هلند نیاز دارند تا بتوانند مجوز کار دندانپزشکی در این کشور را داشته باشند. تسلط کافی به زبان هلندی و شرکت در آزمون زبان و کسب حداقل نمره لازم و شرکت در آزمون مدون سیستم بهداشت و درمان این کشور برای معادل سازی مدرک پزشکی در این کشور لازم می باشد.

 

برای مهاجرت پزشکان به خارج از کشور به طور کلی به معادل سازی مدرک پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی، روانپزشکی و ... نیاز است. این مورد علاوه بر کشورهای ذکر شده تقریبا در همه کشورهای جهان از جمله فرانسه و ترکیه نیز صورت می پذیرد.

 

 

در پایان لازم به ذکر است موسسه مهاجرتی پرگاس پارس با کارشناسان و وکلای مجرب خود در کلیه کشورهای ذکر شده و سایر نقاط دنیا، آماده ارائه خدمات در زمینه . معادل سازی مدارک پزشکی در خارج از کشور به این عزیزان می باشد. جهت اخذ اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با شماره این موسسه تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

 

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

 

 

  • معادل سازی مدارک پزشکی در خارج از کشور
  • معادل سازی مدرک پزشکی در اتریش
  • معادل سازی مدرک پزشکی در آلمان



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top