info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

استارتاپ چیست؟

در سال های اخیر شرکت های نوپایی که سرمایه اولیه چندانی هم نداشته و بیشتر ایده محور بوده اند توجه بسیاری را به خود جلب کرده اند. این شرکت ها که اکثرا بر پایه فناوری بنا نهاده شده اند‌ و اصطلاحا دانش بنیان نیز به شمار می روند، استارت آپ نامیده می شوند. خیلی از ما نام استارتاپ را در محاورات روزمره شنیده ایم. ولی درصد بالایی اصلا نمی دانیم که استارت آپ چیست؟ و معنای لغوی استارتاپ چیست؟ در این مطلب به اختصار اطلاعاتی در مورد استارتاپ ها خدمتتان ارائه می نماییم.



مفهوم استارت آپ یعنی چه؟

این عبارت در زبان انگلیس به طور کامل به صورت Startup Company مورد استفاده قرار می گیرد که در حقیقت تعریفی برای شرکت ها یا کسب و کارهای نوپا که نتیجه یک فرآیند کارآفرینی هستند و به علت استفاده از روشهای نوین دانش و تکنولوژی های به روز، رشد سریعی دارند و معمولا به نتیجه  خوبی هم می رسند. این شرکت ها معمولا به علت روش های دانش بنیان عملکرد خود در بازار هدفشان سهم قابل توجهی بدست آورده و برای مشتریان نیز مزیت نسبی خوبی ایجاد کرده و ارزش افزوده بیشتری نیز ایجاد می نمایند. به طور خلاصه اگر بخواهیم بگوییم مفهوم استارت آپ چیست؟ باید عرض کنیم شرکت های نوپای بنا شده بر اساس دانش و ایده های نو.

 

مزیت های استارت آپ ها

از مزیت های استارت آپ ها این است که معمولا به علت استفاده از روش های خلاقانه و دانش بنیان می توانند خدمات را ارزان تر از رقبای سنتی خود ارائه دهند. زیرا هزینه سربار کمتری نیز به آن ها تحمیل می شود. همچنین برای راه اندازی یک استارت آپ سرمایه اولیه به مراتب کمتری در مقایسه با یک شرکت به شکل معمول و سنتی لازم است.

استارتاپ ها آنقدر مورد توجه قرار گرفته اند که صاحبان ایده های راه اندازی آن ها به راحتی و توسط ویزاهایی خاص به کشورهای مهاجر پذیر جذب شده و اقامت دائم دریافت می کنند. نمونه بارز این ویزاها ویزای استارتاپ کانادا می باشد که دارنده این ویزا موفق به اخذ اقامت دائم این کشور نیز می شود. اخیرا در ایالت های استرالیای جنوبی نیز برای اولین بار تصمیم به دادن ویزای استارت آپ استرالیا گرفته شده است.

 

ایده های راه اندازی استارتاپ

حال پس از توضیح اینکه استارتاپ چیست؟ به معرفی ایده های راه اندازی استارتاپ می پردازیم. بسیاری از شرکت های استارت آپی در زمینه های مربوط به فناوری اطلاعات فعالیت می کنند و یا فناوری اطلاعات را در سیستم کاری خود به کار گرفته اند. به عنوان مثال در زمینه گردشگری استارت آپ های زیادی هستند که با کمک فناوری اطلاعات به گسترش گردشگری شهرهای خاص کمک می کند. ایده های راه اندازی استارتاپ در بستر فناوری اطلاعات و اینترنت بسیار بسیار زیاد است. شما برای پیدا کردن آن ها باید به نیازهای روزمره انسان امروزی بنگرید. ببینید کدام یک از نیازهای وی را می توانید با روشی نو با هزینه کمتر و سرعت بیشتر برآورده سازید. پس همان ایده را پرورش دهید. در نظر داشته باشید به طور کلی استارت آپ های مبتنی بر اینترنت و فناوری اطلاعات، برای بنا نهاده شدن به سرمایه خیلی زیادی نیاز ندارند. در این مسیر می توانید از مشاوره و کمک و حتی سرمایه گذاری شتاب دهنده های موجود نیز بهره ببرید. این شتاب دهنده ها معمولا در پارک های علم و فناوری مستقر هستند که خوشبختانه در کشور ما نیز تعدادشان کم نیست. حال به چند مورد از ایده های راه اندازی استارتاپ که در کشورمان امتحان شده و نتیجه بخش هم بوده است اشاره می نماییم.

تاکسی های اینترنتی را شاید بتوان یکی از موفق ترین نمونه های استارتاپ در سراسر دنیا و در کشور خودمان دانست. این سیستم های مبتنی بر فناوری اطلاعات و اینترنت موفق شده اند با پایین آوردن هزینه سفر، مشتریان آژانس های سنتی را به سوی خود بکشانند. همچنین معمولا زمان رسیدن خودرو به درب منزل فردی که سفارش خودرو داده است نیز سریع تر از آژانس های سنتی می باشد. برای رانندگان نیز به علت اینکه تقریبا هر زمان که اراده کنند برایشان سفارشی پیدا می شود، مزیت زیادی وجود دارد. همین سیستم ها در کشور ما و در بسیاری از کشورهای دنیا باعث ایجاد شغل برای عده زیادی از مردم شده اند.

در زمینه توزیع غذا از رستوران ها به درب منازل مردم چند سالی است که با کمک اینترنت، شرکت های دانش بنیانی ایجاد شده اند و به رونق کسب و کار رستوران ها و مراکز تهیه غذا و کترینگ ها کمک زیادی کرده اند و همچنین اشتغالزایی مناسبی نیز داشته اند.

سایت ها و اپلیکیشن های تخفیف های گروهی نیز از دیگر نمونه های موفق استارتاپ های مبتنی بر فناوری اطلاعات در کشور ما به شمار می روند که کسب و کارهای زیادی با کمک آن ها به رونق بیشتری رسیده اند و به علت مزیت هایی که برای مشتری ایجاد می شود، تعداد مشتریان و مخاطبان این اپلیکیشن ها نیز روز به روز بالاتر می رود.

بعضا استارت آپ هایی نیز بر اساس دانش هایی مانند الکترونیک، نانو و ... به تولید ارزش افزوده می پردازند. این استارتاپ ها با استفاده از علم و تخصص و بدون نیاز به سرمایه های خیلی کلان به تولید محصولات مورد نیاز کشورها در داخل کشور خود می پردازند و می توانند نیاز به واردات را به طور کلی مرتفع سازند. همچنین برخی از آن ها در صورت توسعه قابلیت صادرات محصولات خود به سایر نقاط جهان را نیز دارا می باشند.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا از جمله ویزای استارتاپ و اقامت دایم استرالیا، کانادا و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top