info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

آزمون TEF چیست و مدرک آن در کدام کشورها مورد نیاز است؟

همان طور که برای مهاجرت به کشورهای انگلیسی زیان و یا تحصیل در این کشورها ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی مانند آیلتس الزامی است، برای مهاجرت و تحصیل در کشور فرانسه و سایر کشورها و مناطق فرانسوی زبان دنیا نیز ارائه مدرک معتبر زبان فرانسه که دال بر تسلط داوطلب و متقاضی بر مهارت های ارتباطی این زبان باشد، الزامی است. اما بسیاری از مردم کشورمان با آزمون های زبان فرانسه اصلا آشنایی ندارند و نمی دانند آزمون TEF چیست و مدرک آن در کدام کشورها مورد نیاز است؟ در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم. ابتدا به معرفی آزمون TEF زبان فرانسه می پردازیم.



آزمون زبان فرانسه TEF

نام TEF که برای این نوع آزمون های معتبر زبان فرانسه در نظر گرفته شده است در حقیقت مخفف عبارت Test d’Evaluation de Français به زبان فرانسه است که معنای فارسی آن آزمون ارزیابی زبان فرانسوی می باشد. آزمون زبان فرانسه TEF در حقیقت معیاری برای سنجش توانایی های داوطلب در چهار مهارت ارتباطی اصلی به زبان فرانسه می باشد.

این آزمون در سه نوع مختلف و بر اساس اهداف داوطلبان برای شرکت در آزمون برگزار می شود. آزمون تف برای ادامه تحصیل در فرانسه، آزمونی به منظور سنجش درک شنیداری، نوشتاری، ساختار و واژگان و تولدی نوشتار در زبان فرانسه توصیف می شود. اما اگر هدف اخذ ملیت فرانسوی باشدسنجش درک شنیداری و تولید شفاهی، توصیف آزمون می باشد.

 

آزمون TEFAQ چیست؟

برای آن دسته عزیزان که نمی دانند آزمون TEFAQ چیست؟ لازم به ذک است که عرض کنیم این آزمون، نوع سوم آزمون TEF است که به آزمون TEFAQ معروف شده اسا و توسط توسط وزارت مهاجرت کبک کانادا به رسمیت شناخته شده و 4 بخش دارد که در ادامه مطلب به بخش های این آزمون زبان فرانسه اشاره خواهیم کرد.

 

آزمون زبان فرانسه برای کبک

مدرک زبان فرانسه TEF برای ادامه تحصیل در کشور فرانسه و کشورهای فرانسوی زبان اروپایی و سایر نقاط دنیا و همچنین مهاجرت به فرانسه و اخذ ملیت این کشور نیز کاربرد دارد. اما اگر به کلاس های زبان فرانسه مراجعه فرمایید به وضوح می بینید اکثر داوطلبان این آزمون ها به هدف مهاجرت به کانادا به تحصیل زبان فرانسه می پردازند. می دانیم که بزرگ ترین استان کشور کانادا، کبک می باشد که استانی فرانسوی زبان است و علاقه مندان مهاجرت به کانادا، و همچنین تحصیل در کانادا در استان کبک این کشور، درصد غالبی از شرکت کنندگان آزمون های زبان فرانسه را تشکیل می دهند که اکثرا هم داوطلب شرکت در آزمون زبان فرانسه TEFAQ می باشند. به همین علت در میان بسیاری از زبان آموزان اسم این آزمون، به صورت آزمون زبان فرانسه برای کبک جا افتاده است.

متخصصین رشته های مختلف در بدو ورود به کبک کانادا ملزم به شرکت در دوره های تخصصی در مورد رشته خود هستند. اما برخی از این افراد بسیاری از مفاهیم تخصصی رشته خود را به درستی متوجه نمی شوند. از این رو علاوه بر به دست آوردن نمره عمومی زبان فرانسه در آزمون زبان فرانسه، لازم است این عزیزان پیش از مهاجرت به کبک کانادا، در زمینه زبان تخصصی رشته خود نیز مهارت زبان فرانسوی را در حد مناسبی به دست آورند. بدین منظور حتی شرکت در دوره های تخصصی زبان فرانسه برای رشته های مختلف تحصیلی و کاری نیز توصیه می شود.

 

شرایط شرکت در آزمون زبان فرانسوی TEF

برای شرکت در این آزمون، داوطلبان باید شرایط شرکت در آزمون زبان فرانسوی TEF را دارا باشند. اولین مورد از شرایط شرکت در این آزمون داشتن حداقل 16 سال سن است. اما غیر از این باید داوطلب حتما خود را در حد و اندازه شرکت در سطح مورد نظر خود در آزمون کرده و سپس برای شرکت در آزمون ثبت نام کند. زیرا در غیر این صورت هزینه خود را به باد می دهد. همچنین لازم به ذکر است که فاصله مجاز برای شرکت در آزمون تف زبان فرانسه، 2 ماه است و رعایت آن برای کلیه داوطلبان این آزمون الزامی می باشد. نتایج این آزمون زبان فرانسه، معمولا بین 2 تا 4 هفته کاری پس از برگزاری هر آزمون در سایت مربوطه اعلام می گردد.

 

سطوح مختلف آزمون TEF زبان فرانسوی

آزمون زبان فرانسه TEF در 7 سطح برگزار شده و داوطلبان در این سطوح سواد زبان فرانسه خود را در معرض آزمایش قرار می دهند.

سطح O+ : اولین مورد از سطوح مختلف آزمون TEF زبان فرانسوی، است که به سطح پایه هم شهرت دارد.

سطح A1 : به سطح آغازین معروف است.

سطح A2 : به این سطح، سطح مقدماتی می گویند.

سطح B1 : به این سطح از آزمون زبان فرانسه، سطح میانی می گویند.

سطح B2 : این سطح، سطح فوق میانی آزمون است.

سطح C1 : این سطح آزمون تف، به سطح پیشرفته شهرت پیدا کرده است.

سطح C2 : اما در این سطج آزمون زبان فرانسه تف، تسلط کاملا بر زبان فرانسه مورد انتظار است.

 

بخش های مختلف آزمون TEF زبان فرانسه

آزمون تف زبان فرانسه، در دو بخش شفاهی و کتبی برگزار می شود. اما هر یک از این بخش های مختلف آزمون TEF زبان فرانسه، خود به چند بخش دیگر تقسیم بندی می شوند. در بخش کتبی سه بخش درک نوشتاری (شامل پاسخ به 50 سوال در 60 دقیقه و مجموعا دارای 300 امتیاز)، تولید نوشتاری (شامل 2 موضوع با 60 دقیقه زمان مجاز و مجموعا دارای 450 امتیاز) و ساختار و واژگان (شامل پاسخ به 40 سوال در 30 دقیقه و مجموعا دارای 240 امتیاز) و در بخش شفاهی، دو بخش تولید شنیداری (شامل پاسخ به 60 سوال در 40 دقیقه و مجموعا دارای 360 امتیاز) و تولید شفاهی (شامل 2 موضوع با 60 دقیقه زمان مجاز و مجموعا دارای 450 امتیاز) گنجانده شده است.

 

بخش های مختلف آزمون TEFAQ زبان فرانسه برای کبک

بین بخش های مختلف آزمون TEFAQ زبان فرانسه برای کبک و آزمون هایی که توسط فرانسه برگزار می شود تفاوت های کوچکی وجود دارد. این نوع آزمون زبان فرانسه در 4 بخش کلی برگزار می شود:

بخش درک نوشتاری : شامل پاسخ به 50 سوال در 60 دقیقه و مجموعا دارای 300 امتیاز

بخش درک شنیداری : شامل پاسخ به 40 سوال در 60 دقیقه و مجموعا دارای 360 امتیاز

بخش تولید شفاهی : شامل 2 موضوع با 15 دقیقه زمان مجاز و مجموعا دارای 450 امتیاز

بخش تولید نوشتاری : شامل 2 موضوع با 60 دقیقه زمان مجاز و مجموعا دارای 450 امتیاز

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی و ویزا و اخذ اقامت دائم کلیه کشورها از جمله کانادا و فرانسه و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • آزمون TEF چیست و مدرک آن در کدام کشورها مورد نیاز است؟
  • آزمون زبان فرانسه برای کبک
  • آزمون زبان فرانسه TEF



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top