info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

فلوشیپ ارتودنسی جراحی چیست؟

همان طور که می دانیم دوره های فلوشیپ پزشکی و دندانپزشکی که در کلیه کشورهای دنیا برگزار می شوند به صورت آبزرورشیپ برگزار شده و پزشکان و دندانپزشکان با استفاده از این فرصت مغتنم می توانند دانش و تجربه خود را بالا ببرند. در هر یک از تخصص های پزشکی و دندانپزشکی مباحث اصلی و مهم زیادی وجود دارد که پزشکان و دندانپزشکان برای گذراندن دوره های فلوشیپ در این زمینه ها مشتاق هستند. در زمینه دندانپزشکی فلوشیپ های متعددی وجود دارد که در کشورهای مختلف برگزار می شوند. همانطور که عرض شد دوره های فلوشیپ در مباحث اصلی هر تخصص برگزار می شوند. بعنوان مثال دندانپزشکانی که دوره تخصص 3 تا 4 ساله خود را در زمینه ارتودنسی طی کرده اند، می توانند دوره فلوشیپ ارتودنسی جراحی را در کلیه دانشگاه های علوم پزشکی ارائه دهنده آن در سراسر دنیا بگذرانند. در ادامه به تفصیل توضیح خواهیم داد که فلوشیپ ارتودنسی جراحی چیست؟



تخصص ارتودنسی چیست؟

دندانپزشکان پس از گذراندن دوره عمومی در صورت پذیرفته شدن در رشته خاص تخصصی ارتودنسی دندانپزشکی و گذراندن دوره 3 تا 4 ساله در دانشگاه مدرک تخصص ارتودنسی دریافت می کنند. اما قصد داریم با وظایف این تخصص بیشتر آشنا شویم و دقیق تر توضیح دهیم که تخصص ارتودنسی چیست؟

دندانپزشکان پس از گذراندن دوره تحصیل دندانپزشکی عمومی قادر به انجام درمان ارتودنسی نیستند و متخصص ارتودنسی تنها کسی است که صلاحیت این کار را دارد.

در حقیقت در دوره تحصیل تخصص ارتودنسی به دندانپزشکان، انواع روش های درمانی اعم از ارتودنسی ثابت و متحرک به طور کامل آموزش داده می شود. یک دندانپزشک متخصص ارتودنسی علاوه بر داشتن تخصص در مرتب کردن دندان ها، ارتوپد صورت هم هست و توانایی کافی در درمان کلیه اختلالات و ناهنجاری های فک و صورت را هم دارد.

 

جراحی ارتوگناتیک یا ارتو جراحی چیست؟

نوعی از جراحی دهان و دندان را جراحی ارتوگناتیک یا ارتو جراحی می گویند که برای اصلاح بی نظمی های موجود در فک، دندان و صورت بیماران انجام می گیرد. در این موارد بیماران علاوه بر ارتودنسی به جراحی هم نیاز دارند. مثال بارز این موارد، بیمارانی هستند که با جلو زدگی یا عقب بودن شدید فک خود دست و پنجه نرم می کنند. برای این افراد درمان ارتودنسی به تنهایی نمی تواند کارساز باشد و برای دستیابی به نتیجه دلخواه و قابل قبول به جراحی هم نیاز است.

 

دوره های فلوشیپ ارتودنسی جراحی

یکی از مهم ترین دوره های فلوشیپ دندانپزشکی که در سراسر دنیا برگزار می شود، دوره های فلوشیپ ارتودنسی جراحی است. متخصصان ارتودنسی می توانند پس از دوره تخصص رشته ارتودنسی در دوره های فلوشیپ ارتودنسی جراحی شرکت کنند.

امروزه درمان ها در زمینه دهان و دندان بسیار پیچیده تر و تخصصی تر شده و به همین علت دانشگاه های علوم پزشکی در سراسر دنیا اقدام به برگزاری دوره های فلوشیپ بسیار متعدد و متنوعی در موارد تخصصی متعدد می نمایند. متخصصان ارتودنسی که دوره های فلوشیپ ارتودنسی جراحی و سندروم های ناهنجاری فک و صورت را می گذرانند، از نظر درجه علمی بالاتر از سایر متخصصان ارتودنسی قرار می گیرند.

دوره های فلوشیپ دندانپزشکی در انگلیس، آلمان، اسپانیا، استرالیا، کانادا، اتریش و سایر کشورها برگزار می شود. طول دوره های فلوشیپ ارتودنسی جراحی در دانشگاه های علوم پزشکی مختلف در سراسر جهان بنابر نوع اساتید می توانید متفاوت باشد. اما به طور معمول این دوره ها حدود 18 ماه به طول می انجامد.

 

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دوره های فلوشیپ پزشکی و دندانپزشکی در خارج از کشور و دریافت وقت مشاوره از طریق شماره ذیل با موسسه مهاجرتی پرگاس پارس تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • فلوشیپ ارتودنسی جراحی چیست؟
  • دوره های فلوشیپ ارتودنسی جراحی
  • جراحی ارتوگناتیک یا ارتو جراحی چیست؟



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top