info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه چینهوا چین

یکی از برترین دانشگاه های قاره آسیا و جهان دانشگاه چینهوا چین می باشد که یکی از 9 دانشگاه اتحادیه C9 می باشد. اتحادیه C9 متشکل از 9 دانشگاه برتر قرار گرفته در سرزمین اصلی چین می باشد که روی هم فقط 3 درصد محققان کشور را در خود دارند، اما 10 درصد بودجه تحقیقات ملی کشور چین به این دانشگاه ها اختصاص پیدا می کند. در سال های اخیر در اکثر رتبه بندی های دانشگاه های دنیا، دانشگاه چینهوا چین به عنوان دانشگاه اول این کشور و یکی از 30 دانشگاه برتر دنیا انتخاب شده است و این خود ارزش تحصیل در این دانشگاه را به خوبی نمایان می کند. 



دانشگاه چینهوا در شهر پکن پایتخت چین واقع شده و پردیس آن در داخل این کلانشهر واقع شده است. محوطه این دانشگاه در محل باغ های امپراتوری کهن سلسه چینگ قرار گرفته و بخش تاریخی جنوب غرب شهر پکن را در بر گرفته است. در محوطه پردیس دانشگاه چینهوا پکن، پوشش گیاهی انبوه و نیلوفرهای آبی در کنار ساختمان های کهن با معماری سنتی کشور چین صحنه های چشم نواز و به یاد ماندنی را در ذهن هر بیننده ای حک می کند. تاریخ تاسیس دانشگاه چینهوا که به اشتباه نام آن تسینگهوا مصطلح شده است و در زبان انگلیسی نام آن به صورت Tsinghua University نوشته می شود، به سال 1911 میلادی بر می گردد و ابتدا نام آن چینهوا شوئیتانگ بوده و در سال 1912 نام آن به مدرسه چینهوا تغییر یافت. در سال 1925 نام آن به دانشگاه تغییر یافت و مجوز دانشگاه ملی چینهوا در سال 1928 میلادی صادر شد.

کشور چین در مسیر توسعه خود به دانشگاه ها و مراکز علمی خود تکیه خاصی دارد و به همین علت سال به سال بودجه تحقیقاتی تعیین شده توسط دولت این کشور افزایش پیدا می کند. تحقیقات علمی در دانشگاه چینهوا نیز به طور معمول مورد پشتیبانی بودجه های برنامه های پژوهشی دولت چین قرار می گیرد.

در حال حاضر دانشگاه چینهوا چین بیشتر به عنوان یک دانشگاه پلی تکنیک شناخته می شود که مهندسان و دانشمندان متعهد را برای به حرکت در آوردن چرخ های توسعه کشور چین تربیت می کند. یکی از مسائلی که در این دانشگاه به یک اصل تبدیل شده دوری از مدرک گرایی و گسترش خلاقیت محوری است. از این رو این دانشگاه ارزش نمرات امتحانات را کاهش داده و سعی دارد دانشجویان را به چالش های درون کلاس و بحث ها و تحقیقات علمی و عملی سوق دهد.

 

تحصیل در دانشگاه چینهوا به زبان انگلیسی

قطعا این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های دنیا به شمار می رود و برای هر دانشجویی امکان ورود به دانشگاهی در چنین سطحی یک آرزوست. اما اگر تحصیل در دانشگاه چینهوا چین فقط به زبان چینی ممکن می بود آیا باز هم دانشجویان بین المللی امکان حضور در دوره های تحصیلی آن را پیدا می کردند. طبیعتا سختی یادگیری زبان انگلیسی بسیاری از آنان را از تحصیل در دانشگاه چینهوا منصرف می گرد. اما خوشبختانه این دانشگاه مطرح کشور چین نیز درست به مانند اکثر دانشگاه های این کشور امکان تحصیل به زبان انگلیسی را برای دانشجویان بین المللی مهیا کرده است. امکان تحصیل در دانشگاه چینهوا به زبان انگلیسی موجب جذب دانشجویان نخبه از سراسر دنیا به این دانشگاه شده است.

علاقه مندان تحصیل در چین که دانشگاه چینهوا چین را برای تحصیل خود انتخاب کرده اند، باید مدرک زبان انگلیسی معتبر مانند آیلتس با حداقل نمره 6 را به این دانشگاه ارائه نمایند که البته برای برخی رشته ها و مقاطع تحصیلی این حداقل بالاتر نیز می باشد. همچنین دانشجویان بین المللی می بایست سوابق تحصیلی خود را نیز جهت بررسی به دانشگاه چینهوا ارسال نمایند.

 

بورسیه دانشگاه چینهوا پکن

بیشتر دانشجویان خارجی ورودی به دانشگاه چینهوا پکن، دانشجویان اهل کره جنوبی، آمریکا و تایلند می باشند. همچنین دانشجویان فرانسوی و آلمانی نیز در رده های بعدی قرار می گیرند. بسیاری از این دانشجویان، جوانانی نخبه هستند که حضورشان خود سطح دانشگاه چینهوا پکن را بشدت بالا می برد. از این رو این دانشگاه سعی کرده با ارائه انواع بورسیه دانشگاه چینهوا پکن به دانشجویان نخبه، آنان را برای تحصیل و پژوهش پذیرا باشد.

 

رتبه دانشگاه چینهوا چین

برای درک بهتر از ارزش تحصیل در دانشگاه چینهوا چین، قصد داریم در یک بازه زمانی 4 ساله از سال 2017 تا 2020 رتبه دانشگاه چینهوا چین را بر اساس اعلام سیستم رتبه بندی معتبر QS خدمتتان ارائه نماییم. بر این اساس در سال 2017 میلادی رتبه دانشگاه چینهوا چین در این کشور اول و در دنیا بیست و چهارم بوده است. در سال 2018، این دانشگاه همچنان دانشگاه اول کشور چین به شمار رفته ولی رنکینگ دانشگاه چینهوا چین در دنیا با یک پله نزول به بیست و پنجم رسیده است. اما در سال 2019 رتبه دانشگاه چینهوا چین مانند سایر دانشگاه های این کشور با رشد چشمگیری مواجه شد و به هفدهم دنیا ارتقاء پیدا کرد. همچنان در این سال نیز این دانشگاه دانشگاه اول کشور چین محسوب می گردد. اما  درجدیدترین رتبه بندی ارائه شده توسط موسسه QS برای سال 2020، رنکینگ دانشگاه چینهوا چین باز هم بهبود یافته و به شانزدهم دنیا رسیده و همچنان رتبه اول کشور چین نیز متعلق به این دانشگاه می باشد. نکته بسیار ارزشمند این است که این دانشگاه برای کسب این رتبه فاخر دانشگاه های بسیار معتبری چون دانشگاه ییل آمریکا را نیز پشت سر گذاشته است. در رده بندی موسسه تایمز نیز دانشگاه چینهوا چین، دانشگاه بیست و دوم دنیا شناخته شده است.

 

رشته های دانشگاه چینهوای چین

تنوع رشته های دانشگاه چینهوای چین بسیار بالاست و این رشته ها در زمینه های فنی مهندسی، علوم پایه، علوم پزشکی، قانون و حقوق، هنر و ادبیات، و علوم اجتماعی طبقه بندی می شوند.این دانشگاه با حدود 2900 عضو هیات علمی به دانشجویان خود خدمات آموزشی و پژوهشی ارائه می دهد. در حال حاضر حدود 18هزار دانشجوی مقطع کارشناسی و حدود 17 هزار دانشجوی مقاطع تحصیلات تکمیلی در رشته های دانشگاه چینهوای چین مشغول به تحصیل هستند.

رشته های دانشگاه چینهوای چین در قالب 20 دانشکده این دانشگاه ارائه می گردد. برنامه های تحصیلی رشته های دانشگاه چینهوای چین برای مقطع کارشناسی 51 مورد، برای مقطع کارشناسی ارشد 139 مورد، و برای مقطع دکتری 107 مورد می باشد.  

در میان رشته های دانشگاه چینهوای چین، اقبال به تحصیل در رشته های مهندسی و علوم کامپیوتر بسیار بیشتر است. زیرا این دانشگاه در زمینه رشته های مهندسی و علوم کامپیوتر از برترین دانشگاه های جهان محسوب می شود.

 

دانش آموختگان برجسته دانشگاه چینهوا چین

در میان لیست بلند بالای دانش آموختگان برجسته دانشگاه چینهوا چین، نام های بسیار بزرگی به چشم می خورد که در این بخش به برخی از این افراد اشاره می نمایی:

- شی ژین پینگ (رئیس جمهور فعلی کشور چین)

- هو جین تائو (رئیس جمهور سابق کشور چین)

- ژو رونگ جی (شهردار سابق کلانشهر شانگهای)

- سونگ دائو لی (فیزیکدان برجسته چینی-آمریکایی که استاد دانشگاه کلمبیا بوده است)

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی آمریکا و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های چین از جمله دانشگاه چینهوا و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه چینهوا چین
  • دانشگاه چینهوا چین
  • دانشگاه چینهوا چین



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top