info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه استلنبوس آفریقای جنوبی

یکی از بهترین دانشگاه های دولتی آفریقای جنوبی دانشگاه استلنبوش نام دارد که در در سال 1918 میلادی در کیپ غربی تاسیس شده و از بهترین مراکز تحقیقاتی در کل قاره آفریقا به حساب می آید. دانشگاه استلنبوش را در زبان آفریکانس، Universiteit Stellenbosch می نامند. البته واضح است که سطح علمی دانشگاه های آفریقای جنوبی با سایر کشورهای این قاره قابل قیاس نیست. این دانشگاه در بین دانشگاه های کشورهای عضو گروه بریکس یا همان قدرت های اقتصادی نوظهور نیز در زمره برترین ها به حساب می آید و به همین جهت دانشجویان زیادی همه ساله برای تحصیل در دانشگاه استلنبوش آفریقای جنوبی اپلای می کنند. پردیس اصلی دانشگاه استلنبوش، در خود این شهر واقع شده و سه پردیس دیگر آن در حومه کیپ تاون قرار گرفته است.



تحصیل در دانشگاه استلنبوش

یکی از ویژگی های جالب این دانشگاه این است که داری 5 پردیس بوده و فارغ التحصیلان آن جوانانی از سراسر دنیا و از جمله هموطنان عزیزمان، که تحصیل در دانشگاه استلنبوش در کشور آفریقای جنوبیرا جذاب تر کرده است. زیرا این دانشگاه دارای کادر علمی مجرب و توانمندی بوده و از نظر امکانات آموزشی و پژوهشی نیز بسیار مجهز می باشد و به همین علت دانشجویان از کشورهای مختلف برای اخذ پذیرش تحصیلی از این دانشگاه تلاش زیادی می کنند. همچنین این دانشگاه موافقت نامه های همکاری علمی و تحقیقاتی فراوانی با بسیاری از دانشگاه های برتر دنیا در قاره های مختلف به امضا رسانده که موجب بالا رفتن سطح آموزش در این دانشگاه شده است.

تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه استلنبوش آفریقای جنوبی 1028 نفر بوده و کارمندان اداری آن نیز 2183 نفر هستند که این دانشگاه با این کادر اداری و آموزشی به بیش از 18 هزار دانشجوی مقطع کارشناسی و بیش از 24 هزار دانشجوی مقاطع تحصیلات تکمیلی خود خدمات آموزشی ارائه می دهد. این دانشگاه به عنوان یکی از 4 دانشگاه تحقیقاتی کشور آفریقای جنوبی، تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی از بیش از 70 کشور دنیا را همه ساله میزبانی می کند به طوری که بیش از 10 درصد دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی این دانشگاه را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند.

 

رتبه دانشگاه استلنبوش آفریقای جنوبی

معمولا متقاضیان تحصیل در خارج از کشور به رتبه دانشگاه ها به عنوان یکی از اصلی ترین ملاک های انتخاب دانشگاه با جدیت می نگرند. متقاضیان تحصیل در آفریقای جنوبی هم به طور معمول به همین علت، دانشگاه استلنبوش را به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای خود بر می گزینند. زیرا این دانشگاه به طور معمول همه ساله یکی از 3 دانشگاه برتر آفریقای جنوبی به حساب می آید و رتبه بین المللی بسیار خوبی هم دارد. در این بخش برای تبیین ارزش تحصیل در دانشگاه استلنبوش، به رتبه دانشگاه استلنبوش آفریقای جنوبی در دنیا در یک دوره 4 ساله بر اساس رتبه بندی موسسه معتبر QS می پردازیم.

در سال 2017 میلادی رتبه دانشگاه استلنبوش آفریقای جنوبی، 395 دنیا بوده و این دانشگاه رتبه سوم را در میان دانشگاه های آفریقای جنوبی به خود اختصاص داده است. در سال 2018 میلادی رتبه دانشگاه استلنبوش آفریقای جنوبی به 361 در دنیا ارتقا پیدا کرده و این دانشگاه رتبه دوم را در میان دانشگاه های این کشور از آن خود کرد. اما در سال 2019، این دانشگاه مجددا رتبه سوم در کشور آفریقای جنوبی را به خود اختصاص داد و رتبه بین المللی آن نیز به رتبه 405 تنزل پیدا کرد که البته باید در نظر داشت همین رتبه نیز یک رتبه بسیار خوب و فاخر به حساب می آید. رتبه دانشگاه استلنبوش آفریقای جنوبی برای سال 2020 نیز در این کشور سوم باقی مانده و در دنیا به 427 رسیده است. در حقیقت در این دوره 4 ساله نام این دانشگاه مرتبا در میان 3 دانشگاه برتر کشور آفریقای جنوبی دیده شده و رتبه جهانی آن نیز بسیار مناسب بوده است.

 

رشته های دانشگاه استلنبوش

تنوع رشته های دانشگاه استلنبوش بسیار زیاد است و در این دانشگاه همه ساله رشته های متنوعی در مقاطع تحصیلی مختلف دانشجو می پذیرد. اما تحصیل در دانشگاه استلنبوش در برخی رشته ها متقاضیان بیشتری دارد. زیرا این دانشگاه در این رشته ها رتبه بهتر و شهرت بیشتری را دارا می باشد. به عنوان مثال دانشگاه استلنبوش آفریقای جنوبی در زمینه رشته مهندسی برق سرآمد بوده و به همین سبب همه ساله سیل تقاضاها برای اخذ پذیرش تحصیلی در این رشته مهندسی به سوی دانشگاه استلنبوش روانه می شود. همچنین در بخش تحقیقات و تحصیلات تکمیلی در رشته های بیومدیکال، علوم زیستی، علوم جانوری، مدیریت و ریاضیات نیز دانشگاه استلنبوش یک دانشگاه پیشرو و سرآمد نه تنها در آفریقای جنوبی بلکه در سطح بین المللی به حساب می آید.

10 دانشکده این دانشگاه که ارائه دهنده رشته های دانشگاه استلنبوش هستند عبارتند از:

- دانشکده پزشکی و بهداشت

- دانشکده مهندسی

- دانشکده هنر و علوم اجتماعی

- دانشکده علوم کشاورزی

- دانشکده مدیریت و اقتصاد

- دانشکده علوم

- دانشکده آموزش

- دانشکده حقوق

- دانشکده الهیات

- دانشکده علوم نظامی

 

هزینه تحصیل در دانشگاه استلنبوش آفریقای جنوبی

نمی توان برای هزینه تحصیل در دانشگاه استلنبوش آفریقای جنوبی یک رقم ثابت اعلام کرد، زیرا بر اساس رشته و مقطع تحصیلی و واحدهای انتخابی متغیر می باشد. به طور معمول هزینه تحصیل در دانشگاه استلنبوش آفریقای جنوبی برای مقطع کارشناسی بین 50 هزار تا 70 هزار رند آفریقای جنوبی معادل 3400 تا 4800 دلار، برای مقطع مقطع کارشناسی ارشد بین 35 هزار تا 70 هزار رند معادل 1800 تا 4800 دلار و برای مقطع دکتری بین 15 هزار تا 50 هزار رند معادل 1025 تا 3400 دلار می بشد.

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی آفریقای جنوبی و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های آفریقای جنوبی از جمله دانشگاه استلنبوش و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه استلنبوس آفریقای جنوبی
  • دانشگاه استلنبوس آفریقای جنوبی
  • دانشگاه استلنبوش



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top