info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه فناوری اسلواکی در براتیسلاوا

بهترین دانشگاه فنی مهندسی کشور اسلواکی که دومین دانشگاه این کشور از نطر رتبه بندی کلی در جهان به شمار می رود، دانشگاه فناوری اسلواکی در براتیسلاوا یا Slovak University of Technology in Bratislava می باشد. تحصیل در این دانشگاه از جهات مختلف توجیه پذیر است. اولا این دانشگاه رتبه بین المللی مناسبی دارد و مدارک تحصیلی ارائه شده در آن در کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارای اعتبار بالایی می باشد. از طرف دیگر برای دانشجویان ایرانی که قصد دارند پس از تحصیل خود به ایران بازگردند و در کشور خود مشغول به کار شوند نیز این دانشگاه گزینه ای بسیار عالی است. زیرا بر اساس آخرین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران که برای سال تحصیلی 2019 2020 اعلام شده، دانشگاه فناوری اسلواکی در براتیسلاوا که به دانشگاه تکنولوژی براتیسلاوا و دانشگاه فناوری براتیسلاوا و دانشگاه فنی براتیسلاوا هم شهرت دارد تنها دانشگاه مورد تایید در کشور اسلواکی می باشد. از این رو دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل کنند؛ مشکلی در زمینه ارزشیابی مدارک در ایران نخواهند داشت.



در دانشگاه فنی براتیسلاوا که به اختصار دانشگاه STU نیز شناخته می شود، دوره های تحصیلی به زبان های انگلیسی، آلمانی، فرانسه، روسی و اسلواک ارائه می گردد. طول دوره تحصیل کارشناسی در تمامی رشته های مهندسی ارائه شده در دانشگاه فناوری اسلواکی در براتیسلاوا، 3 سال می باشد. در این دانشگاه طول دوره کارشناسی ارشد 2 سال و طول دوره دکترا 4 سال می باشد.

 

رتبه دانشگاه فنی براتیسلاوا

همانطور که پیش تر ذکر کردیم مناسب بودن رتبه دانشگاه فنی براتیسلاوا از اصلی ترین دلایل اعتبار این دانشگاه و ارزشمند بودن تحصیل در آن می باشد. بر طبق اعلام موسسه کیو اس، در رنکینک سال 2019 دانشگاه های دنیا، رتبه دانشگاه فنی براتیسلاوا در کشور اسلواکی دوم و در دنیا بین 751 تا 800 طبقه بندی شده است. در رتبه بندی اخیر اعلام شده برای سال 2020 میلادی، رتبه دانشگاه فنی براتیسلاوا باز هم در کشور اسلواکی دوم ماند و در دنیا نیز رتبه ای بین 751 تا 800 را به خود اختصاص دهد.

دانشگاه فناوری اسلواکی در براتیسلاوا همچنین با دانشگاه های بسیار معتبری در دنیا همکاری های علمی و آموزشی و پژوهشی دارد و دوره های مشترکی نیز با آنان برگزار می نماید. از مهم ترین دانشگاه هایی که با دانشگاه فنی براتیسلاوا همکاری دارد، دانشگاه وین اتریش می باشد.

 

رشته های دانشگاه تکنولوژی براتیسلاوا

تنوع رشته های دانشگاه تکنولوژی براتیسلاوا نسبتا زیاد می باشد. اکثر رشته های دانشگاهی در دانشکده های دانشگاه تکنولوژی براتیسلاوا به دانشجویان ارائه می گردد. دانشکده های این دانشگاه عبارتند از:

- دانشکده معماری

- دانشکده مهندسی عمران

- دانشکده مهندسی مکانیک

- دانشکده تکنولوژی برق و الکترونیک و اطلاعات

- دانشکده انفورماتیک و فناوری اطلاعات

- دانشکده شیمی و تغذیه

- دانشکده علوم مواد و تکنولوژی

- موسسه مدیریت

در سال های اخیر همه ساله به طور متوسط بیش از 13 هزار دانشجو در 7 دانشکده و یک موسسه دانشگاه فناوری براتیسلاوا تحصیل می کنند. از این میان حدود 6000 نفر دانشجویان مقطع کارشناسی، 4000 نفر دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و باقی آن ها نیز دانشجوی مقطع دکترا می باشند.این دانشگاه تا کنون بیش از 150 هزار فارغ التحصیل رشته های مهندسی اعم از دانشجویان داخلی و بین المللی را داشته است. دانشجویان ایرانی نیز که همه ساله اشتیاق بیشتری به تحصیل در اسلواکی در رشته های مهندسی نشان می دهند، دانشگاه فناوری اسلواکی در براتیسلاوا را برای تحصیل خود بهترین گزینه می دانند.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی

طبیعتا مانند دانشگاه کمنیوس اسلواکی و سایر دانشگاه های این کشور، هزینه تحصیل در دانشگاه فناوری براتیسلاوا اسلواکی نیز در صورت تحصیل به زبان اسلواک، کاملا رایگان است. اما اگر دانشجو قصد داشته باشد یک رشته مهندسی را در این دانشگاه به زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری جز اسلواک تحصیل کند باید هزینه ای معادل 3500 یورو در سال را پرداخت نماید.

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه فناوری اسلواکی در براتیسلاوا و سایر دانشگاه های این کشور و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه فناوری اسلواکی در براتیسلاوا
  • دانشگاه فنی براتیسلاوا
  • دانشگاه تکنولوژی براتیسلاوا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top