info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

بیزینس پلن چیست؟ تاثیر بیزینس پلن در اخذ اقامت چیست؟

برنامه کسب و کار یا بیزینس پلن که به آن طرح توجیهی کسب و کار نیز می گویند، در حقیقت یک چارچوب برای نظم دهی و مدیریت بهتر در زمینه کسب و کار و تجارت است که موجب می شود کسب و کار از پایه درست بنا نهاده شود و همه چیز با برنامه ریزی و بر اساس چشم انداز از پیش تعیین شده پیش برود. می دانیم که از ویژگی های شخصیتی کارآفرینان عدم وجود ترس در آن ها و ریسک پذیری بالا می باشد. اما این به معنای بی برنامه بودن و فقط با شجاعت زیاد قدم در مسیر نهادن نیست. بالعکس می توان به وضوح دریافت که کارآفرینان موفق بی گدار به آب نمی زنند. این افراد حتما از پایه با گرفتن مشاوره از متخصصین کلیه رشته های مرتبط با کسب و کار خود، برنامه ریزی دقیقی را به صورت منعطف انجام می دهند و یک چشم انداز هم برای کسب و کار خود تعیین می کنند تا با برنامه ریزی های دقیق، سعی کنند کسب و کار را به چشم انداز مورد نظر برسانند. افرادی هم که قصد دارند از طریق راه اندازی کسب و کار و سرمایه گذاری در ثبت شرکت به کشوری دیگر مهاجرت کرده و اقامت آن کشور را اخذ نمایند، می بایست یک بیزینس پلن یا برنامه کسب و کار کاملا توجیه پذیر و قانع کننده ارائه دهند تا کارشناسان متخصص در اداره مهاجرت کشور مورد نظر را قانع نمایند که طرح کسب و کار مورد نظر اجرایی خواهد بود و می تواند موجب سوددهی و در نتیجه آن ایجاد اشتغال در کشور مورد نظر و پرداخت مالیات به دولت کشور مورد نظر گردد. به همین علت در این مطلب قصد داریم به تفصیل توضیح دهیم که بیزینس پلن چیست؟ تاثیر بیزینس پلن در اخذ اقامت چیست؟



سوالات زیادی در زمینه بیزینس پلن یا طرح و برنامه کسب و کار وجود دارد مانند بیزینس پلن چیست؟ تاثیر بیزینس پلن در اخذ اقامت چیست؟ چگونه باید بیزینس پلن نوشته شود؟ آیا بیزینس پلن در موفقیت کسب و کار تاثیری دارد؟ و ... . با پاسخ دادن به این سوالات می توان دریافت که هر کسب و کاری که در بازار رقابتی امروز بخواهد به موفقیت دست یابد نیاز به داشتن بیزینس پلن دارد. به طور کلی در بیزینس پلن 3 تا 5 سال آینده کسب و کار برنامه ریزی می شود و مسیر برای دستیابی به چشم انداز نهایی و اهداف کوتاه مدت یک ساله تعیین می گردد. در بیزینس پلن ابتدا باید به توصیف شرکت و ماموریت ها و محصولات و خدمات ارائه شده اشاره شود. همچنین نیازها و هزینه های اولیه برای شروع و راه اندازی کسب و کار (از جمله هزینه راه اندازی خط تولید برای کسب و کارهای تولیدی، هزینه های دفتر و محل تولید و ...) نیز باید به خوبی در بیزینس پلن مشخص گردد. بدون تحلیل بازار هدف وارد کسب و کاری شدن می تواند به نابودی سرمایه بیانجامد. از این رو باید حتما نقاط قوت و ضعف خود و فرصت ها و تهدید های موجود در بازار هدف در برنامه کسب و کار یا بیزینس پلن به خوبی تحلیل شود. برای ارائه بیزینس پلن به اداره مهاجرت کشوری دیگر جهت اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت یا ویزای استارتاپ، لازم است بازار هدف در کشور مورد نظر به خوبی تحلیل گردد. برخی افراد بیزینس را در کشور خود راه اندازی می کنند و سپس در طرح کسب و کاری که به کشور مقصد ارائه می دهند تجربیات موفق کسب و کار خود در کشورشان را هم ارائه می دهند. مشاهده تجربه موفق کسب و کار در کشور مبدا، موجب می شود که کارشناسان اداره مهاجرت کشور مقصد روی اجرایی بودن طرح کسب و کار اطمینان بیشتری حاصل کنند و به همین دلیل احتمال پذیرش بالا خواهد رفت.

یکی دیگر از مواردی که هر کسب و کاری برای موفقیت به آن نیاز دارد، بازاریابی و فروش است. هر چقدر هم خدمات و کالاهای یک برند با کیفیت باشند، اگر روش های بازاریابی و فروش مناسبی پشت آن ها نباشد، شانسی برای فروش نخواهند داشت و برند زمین خواهد خورد. از این رو ادارات مهاجرت کشورهای مختلف در بیزینس پلن های مورد بررسی، دقت زیادی روی روش های بازاریابی و فروش می نمایند. به همین سبب در طرح کسب و کار باید حتما روش های عملیاتی برای بازاریابی موثر و فروش با توجه به شرایط کشور مقصد درج گردد. باید در نظر داشت که برخی روش های بازاریابی در برخی کشورها بیشتر اثر بخش می باشند. به عنوان مثال در برخی کشورها شاید سایت های تبلیغاتی، بیشترین تاثیر را در بازاریابی دارند، در برخی دیگر تبلیغات تلویزیونی موثر ترند و در برخی کشورهای دیگر هم شبکه های اجتماعی. حتی در زمینه همین شبکه های اجتماعی هم حتی در کشورهای مختلف تفاوت هایی وجود دارد. به عنوان مثال برخی شبکه های اجتماعی شاید در کشور ما بیشترین مخاطب را داشته باشند، در حالی که در یک کشور اروپایی اصلا مخاطب زیادی نداشته باشند و مردم آن کشور بیشتر کاربر شبکه اجتماعی دیگری باشند.

 

اصول مهم در نوشتن بیزینس پلن

در نوشتن برنامه کسب و کار یا بیزینس پلن نکات و اصولی باید رعایت شود که اولا برای تعیین مسیر کسب و کار و دستیابی به موفقیت به کار آید و دوما هم برای ارائه به اداره مهاجرت کشورهای مقصد و اخذ اقامت سرمایه گذاری و ثبت شرکت و ویزای استارتاپ قابل قبول باشد. در این بخش به برخی از مهم ترین اصول مهم در نوشتن بیزینس پلن اشاره می نماییم:

- ایده تخصصی کسب و کار باید در بیزینس پلن به طور کامل شرح داده شود تا کارشناس بررسی کننده را قانع کند که ویژگی های کسب و کار مورد نظر برای کشور مورد نظر می تواند سودآور باشد.

- شاید یکی از اصلی ترین اصول مهم در نوشتن بیزینس پلن را بتوان قابل اجرا و واقع بینانه بودن طرح کسب و کار دانست. در واقع اگر کسب و کاری که طرح آن ارائه می شود به طور کلی یا بر اساس شرایط کشور مورد نظر اصلا قابلیت اجرا نداشته و یا اهداف آن غیر واقعی ترسیم شوند هرگز پذیرفته نخواهد شد. از این رو باید از بازار هدف مشتریان بالقوه کسب و کار مورد نظر و به ویژه بازار هدف در کشور مورد نظر اطلاع کافی داشته و بر اساس آن به نوشتن بیزینس پلن اقدام شود.

- علاوه بر موارد فنی و تخصصی، هر کسب و کاری باید بتواند فروش کند تا به سود برسد. یعنی باید در نوشتن بیزینس پلن حتما به روش های بازاریابی و فروش و چگونگی جذب مشتری برای کالاها یا خدمات ارائه شده توسط کسب و کار نیز به طور دقیق اشاره شود.

- ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت، به طور معمول بیشتر به طرح هایی داده می شود که دارای خلاقیت و نوآوری باشند. زیرا طرح های دارای خلاقیت و نوآوری می توانند با کمترین سرمایه گذاری بیشترین ارزش افزوده را به ارمغان بیاورند و با بیشترین بهره وری به سوددهی خوبی رسیده و بیشترین اشتغالزایی را به همراه داشته باشند. این قضیه در مورد ویزای استارتاپ بیشتر خودنمایی می کند. هر چه بیزینس پلن پتانسیل بیشتری برای اشتغالزایی در کشور مورد نظر داشته باشد، شانس اخذ اقامت را بالا خواهد برد. یکی از مواردی که برای اخذ ویزای استارتاپ که به نوعی ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت است مهم است، اثبات نوآوری و خلاقیت در طرح ارائه شده است. به ویژه در اخذ ویزای استارتاپ کانادا، استرالیا، نیوزلند، آلمان، دانمارک، اتریش، سوئد و سایر کشورهای ارائه دهنده این نوع ویزا و اقامت،

- دیگر مورد از اصول مهم در نوشتن بیزینس پلن این است که به درستی و به صورت شفاف به کارشناسان بررسی کننده نشان داده شود که چه میزان اشتغالزایی توسط این طرح در کشور مورد نظر انجام خواهد شد.

 

 

موسسه پرگاس پارس با بهره گیری از وکلا برجسته، متخصصین کارآفرینی و کسب و کار و تیم متخصص در زمینه اخذ اقامت در کلیه کشورها و با تکیه بر سال ها تجربه موفق، آماده ارائه خدمات در زمینه نگارش بیزینس پلن برای هموطنان عزیز جهت اخذ اقامت سرمایه گذاری و ثبت شرکت و ویزای استارتاپ در کلیه کشورهای ارائه دهنده این برنامه های مهاجرتی می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما
  • بیزینس پلن چیست؟ تاثیر بیزینس پلن در اخذ اقامت چیست؟



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top