info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

بهترین کشور برای مهاجرت معماران

رشته معماری یکی از جذاب ترین رشته های مهندسی به شمار می رود که آن را می توان هم در زمره رشته های مهندسی و هم در زمره رشته های هنر طبقه بندی کرد. به طور کلی معماران علاوه بر هوش ذاتی به مانند مهندسان سایر رشته ها، از طبع لطیف و روحیه خاص هنرمندان نیز برخوردارند. در بسیاری از کشورها معماری از مشاغل بسیار پر درآمد محسوب می شود و مهندسان معمار از پرستیژ بسیار مناسبی هم برخوردارند. البته باید در نظر داشت که به علت رقابتی بودن این رشته در اکثر کشورهایی که این رشته در آن ها بازار کار مناسبی دارد، اصلا مهاجرت معماران به خارج از کشور پروسه ساده ای ندارد و فقط معماران بسیار درجه یک با رزومه کاری و تحصیلی قوی که کارشان در حد رقابت با معماران درجه یک بین المللی باشد این شانس را پیدا می کنند که به بازار کار معماری کشورهای درجه یک ورود پیدا کنند. در این مطلب قصد داریم بهترین کشور برای مهاجرت معماران در سال 2024 را معرفی نماییم. با ما همراه باشید.



بهترین کشورها برای مهاجرت معماران کدام است؟

کانادا، استرالیا، آلمان، سوئد، دانمارک، آمریکا، انگلیس، سوئیس، هلند، نروژ، نیوزلند، اتریش، ایتالیا، عمان، قطر و امارات بهترین کشورها برای مهاجرت معماران و مهندسان معماری به شمار می روند.

 

فارغ از اینکه معماران عزیز کدام یک از کشورهای معرفی شده در این مطلب را به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت معماران در نظر بگیرند، در آگهی های استخدام معماران در هر یک از این کشورها، تسلط به نرم افزارهای تخصصی رشته معماری یک اصل غیر قابل چشم پوشی به شمار می رود. پس این عزیزان می بایست حتما دانش خود را در زمینه کار با این نرم افزارهای تخصصی رشته معماری به حد عالی برسانند. مهم ترین این نرم افزارها عبارتند از:

- نرم افزار Auto Cad: نرم افزار نقشه کشی دو بعدی و سه بعدی

- نرم افزار 3D Max: نرم افزار مدل سازی سه بعدی و حتی متحرک سازی مدل ها

- نرم افزار Revit: نرم افزار طراحی و مدل سازی نقشه های معماری

- نرم افزار V-Ray: نرم افزاری قوی جهت رندر گرفتن در نرم افزارهای طراحی سه بعدی

- نرم افزار Sketchup: نرم افزاری برای طراحی اشکال سه بعدی

- نرم افزاری 3D Floor Plan: نرم افزاری جهت طراحی سه بعدی ساختمان

- نرم افزار 17ArchiCAD: نرم افزاری برای طراحی و تحلیل سه بعدی ساختمان

 

مهاجرت معماران به کانادا

قطعا برای اکثر افرادی که فکر مهاجرت در سر دارند، فارغ از تخصص و رشته و تحصیلی شان، کشور کانادا یکی از اصلی ترین و بهترین گزینه های مدنظر به حساب می آید. در حقیقت کشور کانادا به عنوان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا که بهترین شرایط زندگی را برای مهاجران خارجی به ویژه افراد متخصص مهیا کرده است، می تواند موقعیت های بسیار مناسبی را از نظر شغلی و آینده زندگی برای همه اقشار از جمله معماران فراهم نماید. به همین جهت است که اکثر این عزیزان بهترین کشور برای مهاجرت معماران را کشور کانادا می دانند.

 

بر اساس قانون کار کشور کانادا هیچ معماری نمی تواند بدون دریافت مجوز و عضویت درسازمان نظام مهندسی یا CACB، به عنوان یک معمار مستقل مشغول به کار شود. اما به عنوان دستیار و تحت نظارت یک معمار دارای مجوز، امکان فعالیت فراهم است. باید در نظر داشت که ارائه مدرک زبان معتبر مثلا آیلتس یا تافل از الزامات مهاجرت معماران به کانادا محسوب می شود. از نظر درآمد، می توان گفت مهاجرت معماران به کانادا یکی از بهترین گزینه ها برای این عزیزان می باشد. بیشترین درآمد معمول مهندسان معمار در کانادا در استان آلبرتا بوده و کمترین میزان نیز مربوط می شود به شهر هالیفاکس در ایالت نوااسکاشیا. علاوه بر این تقاضای کار معماری در کانادا روبه افزایش و در سال های اخیر نیز این کشور با روند صعودی رشد ساخت و سازها روبروست و همین موضوع نوید فرصت های شغلی بیشتر برای معماران را می دهد. در برخی استان های کانادا مانند ساسکاچوان و آلبرتا فرصت های شغلی برای رشته معماری بسیار بیشتر از سایر نقاط این کشور است و طبیعتا شرط عقل این است که برای مهاجرت معماران به کانادا، این استان ها در اولویت اقدام قرار گیرند. به علت وجود بازار کار مناسب در رشته معماریست که بسیاری از جوانان مشتاق این رشته علیرغم اینکه کانادا آنچنان کشور مطرحی در زمینه معماری حساب نمی شود به عنوان محل تحصیل معماری خود انتخاب می کنند و همه ساله نیز تعداد مشتاقان تحصیل در کانادا در رشته معماری افزایش می یابد.

 

  • میانگین درآمد معماران در کانادا: 125 هزار دلار در سال

 

مهاجرت معماران به استرالیا

استرالیا نیز مانند کانادا به عنوان یک کشور بشدت مهاجرپذیر با بازار کار ایده آل گزینه ای بسیار مناسب می تواند بهترین کشور برای مهاجرت معماران به حساب آید. داشتن سابقه کار مرتبط حداقل 3 ساله و ارائه مدرک زبان معتبر مانند آیلتس و تافل از اصلی ترین شرایط مهاجرت معماران به استرالیا به شمار می رود. البته اداره مهاجرت استرالیا غیر از این آزمون ها، آزمون پی تی ئی را هم به عنوان یک آزمون معتبر زبان انگلیسی به رسمیت می شناسد. در سال های اخیر که اخذ نمره آیلتس 7 که لازمه مهاجرت کاری به استرالیا است، بسیار سخت تر شده، آزمون پی تی ئی با استانداردهای خود برای مشتاقان مهاجرت به استرالیا جذابیت فراوانی یافته است. البته باید در کنار این موارد در نظر داشت که اگر متقاضی از یک دانشگاه بسیار معتبر مدرک تحصیلی خود را دریافت کرده باشد، می تواند امتیاز بیشتری نیز کسب نموده و شانس بیشتری برای مهاجرت معماران به استرالیا داشته باشد.

 

بازار کار معماری در استرالیا خیلی خوب بوده و معماران مجوز دار حداقل 70 هزار دلار در سال درآمد دارند که این میزان برای معماران با تجربه کاری بالا به مراتب بیشتر است. افرادی که به تحصیل در استرالیا در رشته معماری می پردازند پس از تحصیل و با سپری کردن 2 سال کاری و اندوختن 2 سال سابقه کار می توانند به عنوان یک معمار مجوزدار در استرالیا شناخته شوند. معماری از مشاغل مورد نیاز کشور استرالیا به حساب می آید و فارغ التحصیلان این رشته در دانشگاه های استرالیا هم می توانند ویزای 2 ساله پس از تحصیل کارشناسی، ویزای 18 ماهه پس از تحصیل کارشناسی ارشد و ویزای 3 ساله پس از تحصیل دکترا دریافت کنند تا در این کشور به کار مشغول شوند که امکان تبدیل این ویزا به اقامت دائم استرالیا برای این افراد در صورت احراز شرایط موجود می باشد.

 

  • میانگین درآمد معماران در استرالیا در سال 2024: 137 هزار دلار در سال

 

مهاجرت معماران به آلمان

آلمان قدرتمندترین اقتصاد اتحادیه اروپا را داراست و عده زیادی همه ساله سعی می کنند از روش های مختلف وارد آلمان شده و ویزای کار آلمان را دریافت کنند. شرایط بازار کار این کشور تقریبا با هیچ کشور اروپایی دیگری قابل مقایسه نیست و این کشور با آغوش باز پذیرای نیروی کار متخصص از سراسر دنیا می باشد. این کشور را بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان در اروپا نیز می دانند. خوشبختانه رشته معماری هم از رشته ها و مشاغل مورد نیاز کشور آلمان محسوب می شود و به همین جهت مهاجرت معماران به آلمان امکانپذیر است.

 

طبیعیست که با اینکه بسیاری آلمان را بهترین کشور برای مهاجرت معماران می دانند، اما مهاجرت معماران به آلمان اصلا پروسه راحتی نیست و باید مدارک تحصیلی این عزیزان در این کشور معادل سازی شده و به تایید برسد. همچنین لازم است که متقاضیان مهاجرت معماران به آلمان حتما مدرک زبان آلمانی در سطح بالا ارائه دهند و توانایی بالای خود را در برقراری ارتباط در محیط کار کشور آلمان را به اثبات برسانند. سابقه کاری نیز یکی دیگر از موارد مهم در این زمینه است که می تواند امتیاز متقاضیان مهاجرت معماران به آلمان را نسبت به رقبایشان بالاتر ببرد. باز هم لازم به یادآوریست که در کشورهای پیشرفته تعداد معماران موفق بسیار بالاست و برای ورود به این کشورها نیز متقاضیان زبده زیادی رقابت می کنند.

 

  • میانگین درآمد معماران در آلمان در سال 2024: 57 هزار یورو در سال

 

مهاجرت معماران به سوئد

طبیعتا صنعتی ترین کشور منطقه اسکاندیناوی یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری به حساب می آید و متخصصان همه مشاغل اشتیاق زیادی برای مهاجرت کاری به سوئد دارند. مهاجرت معماران به سوئد هم نرخ بسیار بالایی دارد و همه ساله معماران زیادی از سراسر دنیا سعی می کنند با ارائه رزومه کاری و تحصیلی قوی و همچنین تقویت زبان سوئدی و ارائه مدرک این زبان، وارد بازار کار سوئد شوند.

 

  • میانگین درآمد معماران در سوئد: 126 هزار کرون سوئد در ماه

 

مهاجرت معماران به دانمارک

مهندسی معماری در لیست مشاغل مورد نیاز دانمارک در سال 2024 قرار گرفته است. از آنجا که سطح رفاه اجتماعی در کشور دانمارک بالاست، بسیاری با علاقمند ورود به بازار کار این کشور هستند. مشتاقان استفاده از فرصت مهاجرت معماران به دانمارک باید مدارک خود را به تایید نظام مهندسی این کشور برسانند. در این راه ممکن است دوره های آموزشی نیز برای آنان در نظر گرفته شود که معمولا به زبان دانمارکی است. از این رو به تسلط بر زبان دانمارکی نیاز فراوان دارند. همچنین برای گرفتن جاب آفر از کارفرمایان فعال در این کشور نیز به تسلط به زبان دانمارکی نیاز دارند.

 

  • میانگین درآمد معماران در دانمارک: 49 هزار کرون دانمارک در ماه

 

مهاجرت معماران به آمریکا

بسیاری آمریکا را بهترین کشور برای مهاجرت معماران می دانند. به منظور استفاده از فرصت مهاجرت معماران به آمریکا، دانش آموختگان این رشته باید از کارفرمایان فعال در این کشور جاب آفر دریافت کنند. همچنین افرادی که این رشته را در خارج از آمریکا تحصیل کرده باشند، فرآیندی همچون معادل سازی مدارک را باید انجام دهند. یعنی باید مجوز کار و تعیین صلاحیت از شورای ملی تاییدیه معماری آمریکا دریافت کنند. بازار کار این کشور پر از فرصت های شغلی برای مهندسان معماری است.

 

  • میانگین درآمد معماران در آمریکا در سال 2024: 140 هزار دلار در سال

 

مهاجرت معماران به انگلستان

طبیعتا انگلستان یکی از بهترین کشورهای دنیا از نظر ثبات اقتصادی به شمار می رود و به همین جهت بسیاری از متخصصان مشاغل مختلف ترجیح می دهند به این کشور نقل مکان کرده و با توجه به درآمد مناسب در این کشور، در انگلستان مشغول به کار شوند. در مورد معماری نیز به همین شکل است و حتی برخی انگلستان را بهترین کشور برای مهاجرت معماران می دانند. بسیاری از مشتاقان معماری نیز تحصیل در انگلیس در این رشته را برای خود بر می گزینند تا بتوانند پس از تحصیل وارد بازار کار این کشور شوند. اما مانند بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی مهاجرت معماران به انگلستان نیز پروسه سختی دارد. انگلیس نیز فقط بازار کار خود را به سوی معمارانی باز می کند که افرادی فوق العاده متخصص و با رزومه و توانایی های قوی هستند. طبیعتا برای مهاجرت معماران به انگلستان ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر با نمره بالا همچون مدرک آیلتس با نمره حداقل 7 یک الزام به حساب می آید.

 

  • میانگین درآمد معماران در انگلستان در سال 2024: 66 هزار پوند در سال

 

مهاجرت معماران به سوئیس

کشور سوئیس از زیباترین و آرام ترین کشورهای اروپایی به شمار رفته و معماران در این کشور از بازار کار خوب و سطح درآمد بالایی برخوردارند. طبیعتا برای ورود به بازار کار این کشور و بهره مندی از شرایط زندگی بسیار مناسب، معماران باید مدارک خود را در این کشور معادلسازی کرده و یک جاب آفر هم از کارفرمایان فعال در این کشور دریافت کنند. از این رو باید در سازمان مهندسی معماری این کشور رجیستر شوند.

 

  • میانگین درآمد معماران در سوئیس در سال 2024: 85 هزار فرانک سوئیس در سال

 

مهاجرت معماران به هلند

هلند از کشورهای بسیار قوی در رشته های مهندسی به شمار می رود. معماری از مشاغل پردرآمد در هلند به شمار می رود. از این رو بسیاری سختی های اخذ جاب آفر را به جان می خرند. امکان اخذ ویزای کوتاه مدت جاب سیکر نیز در هلند وجود دارد. مانند سایر کشورها، دانش آموختگان معماری برای کار در هلند نیز باید مدارک خود را در این کشور معادل سازی کنند.

 

  • میانگین درآمد معماران در هلند: 4780 یورو در ماه

 

مهاجرت معماران به نروژ

رشته معماری سال هاست از مشاغل مورد نیاز در کشور نروژ به حساب می آید. سطح رفاه بسیار بالا در کشور نروژ از اصلی ترین دلایل استقبال از فرصت مهاجرت معماران به نروژ به شمار می رود. برای ورود به بازار کار این کشور نیز به جاب آفر نیاز است. البته این کشور ویزای جستجوی کار یا جاب سیکر نیز ارائه می کند. مهندسان معماری می توانند برای ادامه تحصیل وارد این کشور شده و پس از آن به کار و زندگی مشغول شوند. اما اگر بخواهند مستقیما برای کار وارد این کشور شوند، باید مدارک خود را معادلسازی کنند. هم برای گرفتن جاب آفر و هم برای گذراندن مراحل معادل سازی مدارک، تسلط بالا به زبان نروژی لازم است.

 

  • میانگین درآمد معماران در نروژ: 982هزار کرون نروژ در سال

 

مهاجرت معماران به نیوزلند

کشور زیبای نیوزلند نیز می تواند از بهترین گزینه ها برای مهاجرت مهندسان معماری به حساب آید. دانش آموختگان رشته معماری با داشتن حداقل 3 سال سابقه کاری برای اینکه بتوانند در نیوزلند مشغول به کار شوند، باید در انجمن معماران نیوزلند  NZRAB ثبت نام کنند و دوره های آموزشی و کار عملی را زیر نظر معماران ثبت شده در این کشور بگذرانند. این در واقع یک پروسه معادل سازی مدارک مهندسی معماری در نیوزلند به شمار می رود.

 

  • میانگین درآمد معماران در نیوزلند: 141 هزار دلار در سال

 

مهاجرت معماران به اتریش

اتریش را مهد هنر و معماری در اروپا می دانند و به همین جهت بسیاری از مشتاقان رشته های هنری به ویژه معماری تحصیل در این کشور را برای خود برمی گزینند. فضای معماری این کشور را به راحتی و با گشت و گذاری ساده در خیابان های شهر وین پایتخت این کشور می توان دریافت. اتریش نیز یکی از بهترین و با ثبات ترین اقتصادهای اتحادیه اروپا به حساب می آید و به همین جهت بسیاری از متخصصان رشته های مختلف از جمله معماران سودای مهاجرت کاری به اتریش را در سر دارند. اما باید در نظر داشت مهاجرت معماران به اتریش اصلا ساده نیست. زیرا کشوری که خود بهترین معماران را داراست، فقط افرادی نخبه که قابلیت رقابت با چنین سطحی از متخصصین را داشته باشند را پذیراست. از این رو باید با سابقه کار و رزومه کاری و تحصیلی عالی و نمره زبان آلمانی بسیار بالا برای مهاجرت معماران به اتریش اقدام کرد تا بتوان شانسی برای موفقیت در نظر گرفت.

 

  • میانگین درآمد معماران در دوبی: 3700 یورو در ماه

 

مهاجرت معماران به ایتالیا

از قدیم الایام ایتالیا را هم مانند اتریش به عنوان مهد هنر و معماری می شناخته اند و هم اکنون هم دانشگاه های این کشور به ویژه دانشگاه های پلی تکنیک آن، از مطرح ترین دانشگاه های اروپا و حتی جهان در زمینه تحصیل رشته معماری به شمار می روند. از این رو تحصیل در ایتالیا در رشته معماری یکی از بهترین شانس ها برای مشتاقان تحصیل رشته معماری به حساب می آید. فارغ التحصیلان رشته معماری از دانشگاه های ایتالیا می توانند در بازار کار معماری این کشور وارد شده و با ویزای کار در این کشور مشغول به کار شوند. همچنین مهاجرت معماران به ایتالیا هم امکانپذیر است. به منظور مهاجرت معماران به ایتالیا می بایست افراد متقاضی رزومه تحصیلی و کاری و سابقه کاری بسیار قوی داشته باشند که واقعا در سطح معماران پرورش یافته در دانشگاه های ایتالیا ارزیابی شوند و مجور ورود به بازار کار معماری در ایتالیا را دریافت کنند. تسلط به زبان ایتالیایی و ارائه مدرک زبان نیز از دیگر شروط مهاجرت معماران به ایتالیا می باشد.

 

  • میانگین درآمد معماران در ایتالیا: 3570 یورو در ماه

 

مهاجرت معماران به عمان

عمان در سال های اخیر برنامه توسعه بسیار سریعی را در دست اجرا دارد که بر اساس آن به نیروی کار متخصص نیاز مبرم دارد. ارزش بالای پول ملی این کشور و همچنین آرامش و امنیت و کیفیت مناسب زندگی در این کشور موجب شده که نرخ مهاجرت به این کشور برای کار بسیار بالا باشد. مهاجرت معماران به عمان نیز مانند متخصصان رشته های دیگر نرخ بسیار بالایی دارد. طبیعیست کشوری که در حال توسعه آن هم با نرخ رشد بسیار بالا می باشد، سرمایه گذاری کلانی در توسعه زیرساخت های خود می کند و به همین جهت به نیروی کار متخصص در زمینه ساختمان نیاز فراوان پیدا می کند. طبیعتا مهاجرت معماران به عمان نیز برای پاسخ به همین نیاز کشور عمان صورت می گیرد.

 

  • میانگین درآمد معماران در عمان: 2010 ریال عمان در ماه

 

مهاجرت معماران به قطر

کشور قطر به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا، علیرغم کوچک بودن و جمعیت کم، جاه طلبی های فراوانی دارد. به عنوان مثال این کشور کوچک میزبانی جام جهانی فوتبال در سال 2022 را بر عهده داشت و برای میزبانی از تیم ها و هیئت های ورزشی و همچنین چند میلیون میهمان را از کشورهای شرکت کننده در جام جهانی، به توسعه زیرساخت های خود پرداخت. ساخت ورزشگاه، هتل، اماکن تفریحی و ... به نیروی کار متخصص فراوانی در زمینه های ساختمان نیاز داشت و به همین جهت است که در سال های اخیر نرخ مهاجرت معماران به قطر بسیار بالا رفته است. پس از این میزبانی نیز این کشور همچنان سعی دارد در رقابت با کشورهایی همچون امارات و عمان به جذب توریست بپردازد. از این رو همچنان به توسعه زیرساخت های خود می پردازد. میزان درآمد معماران در قطر بسیار بالاست و همین مورد اصلی ترین دلیل رشد مهاجرت معماران به قطر است.

 

  • میانگین درآمد معماران در قطر: 19500 ریال قطر در ماه

 

مهاجرت معماران به دبی

دبی را می توان مرکز رشد و توسعه شهری در کل منطقه خاور میانه و غرب آسیا دانست. این امارت از کشور امارات متحده عربی تا 3 دهه قبل یک بیابان لم یزرع محسوب می شد و با سرمایه گذاری فراوان و سرمایه گذاری در زیرساخت ها توانست به یکی از بهترین و توسعه یافته ترین شهرها و مراکزی اقتصادی جهان مبدل گردد. مهاجرت معماران به دبی یکی از اصلی ترین دلایل توسعه معماری و شهرسازی در این شهر بود. معماران برجسته ای از سراسر جهان به این شهر آمده و آثار بسیار زیبا و ماندگاری را از خود به یادگار گذاشتند. همچنان نیز این شهر در حال توسعه بیشتر می باشد و نرخ مهاجرت معماران به دبی همچنان بالاست.

 

  • میانگین درآمد معماران در دوبی: 17200 درهم امارات در ماه

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت کاری معماران و متخصصان مشاغل دیگر در کلیه کشورهای دنیا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره
اینستاگرام ماکانال ما
  • بهترین کشور برای مهاجرت مهندسان معمار
  • مهاجرت معماران به خارج از کشور
  • بهترین کشور برای مهاجرت معماران
  • مهاجرت معماران به کانادا
  • مهاجرت معماران به استرالیا
  • مهاجرت معماران به آلمان
  • بهترین کشورها برای مهاجرت معماران



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top