info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

پردرآمدترین مشاغل در آلمان

آلمان کشوری صنعتی و پیشرفته در اروپای غربی به شمار رفته که با داشتن اقتصادی پویا به نیروی کار متخصص نیاز مبرم دارد. از این رو به شدت به جذب نیروی کار ماهر و ورزیده روی خوش نشان می دهد. موارد بسیار زیادی وجود دارد که موجب جذابیت آلمان به عنوان مقصد مهاجرت کاری می شود. فرصت های شغلی متعدد، درآمد مناسب، شرایط مناسب کار و تامین اجتماعی مناسب از اصلی ترین دلایل اقبال به مهاجرت کاری به آلمان است. برای مشتاقان اخذ ویزای کار آلمان قصد داریم در این مطلب به معرفی پردرآمدترین مشاغل در آلمان بپردازیم. با ما همراه باشید.



آلمان به علل مختلفی همچون پیری جمعیت و کاهش نیروی کار جوان و زبده به همراه افزایش فرصت های شغلی و نیاز بیشتر به نیروی کار ماهر به علت توسعه صنایع این کشور، درهای ورود را برای متخصصان رشته های مختلف باز گذاشته است. البته طبیعیست که اشتیاق به ورود به این کشور در میان متخصصین پردرآمدترین مشاغل در آلمان بیش از سایر رشته هاست. بسیاری از افراد که متقاضی اخذ بلوکارت یا کارت آبی اتحادیه اروپا یا همان اجازه کار در کشورهای اتحادیه اروپا هستند هم آلمان را به عنوان مقصد مهاجرت کاری خود برمی گزینند. بر اساس آمارهای رسمی اداره مهاجرت کشور آلمان، حدود 85 درصد از افرادی که بلوکارت یا کارت آبی اتحادیه اروپا را دریافت نموده اند، وارد آلمان شده و در این کشور مشغول به کار شده اند.

 

حقوق و مزایای کار در آلمان

همان طور که پیش تر ذکر شد، در کشور آلمان حقوق و مزایای کارگران و کارمندان در مقایسه با سطح هزینه های زندگی بسیار مناسب می باشد. به طور معمول در قراردادهای کاری منعقده در کشور آلمان به صورت دریافتی ناخالص بیان می شود. این بدین معناست که میزان ذکر شده مبلغ دستمزد پیش از اعمال کسورات قانونی مانند مالیات، بیمه درمانی و تامین اجتماعی است. در قراردادها حقوق را ماهیانه، سالیانه و حتی ساعتی نیز ذکر می کنند. در صورتی که حقوق و مزایای کار در آلمان در یک قرارداد کاری به صورت سالانه ذکر شود، باید آن را تقسیم بر 13 یا 14 نموده و درآمد ماهیانه را به دست آورد. این عدد بستگی به میزان پاداش ها و مزایای دارد. معمولا تاریخ پرداخت حقوق در هر ماه نیز در قرارداد کاری ذکر می شود. بازنگری حقوق افراد در آلمان به طور معمول سالی یک بار در نوامبر یا دسامبر صورت می پذیرد و طبیعتا از ابتدای ژانویه سال بعد در حقوق دریافتی افراد اعمال می گردد. در آلمان مرسوم است که علاوه بر افزایش حقوق معمول، مبلغی نیز به عنوان حسن انجام کار به حقوق برخی افراد تعلق گیرد.

 

لیست مشاغل پردرآمد در آلمان

در این بخش قصد داریم به جهت اطلاع مشتاقان اخذ ویزای کار آلمان، لیست مشاغل پردرآمد در آلمان را ذکر نماییم:

 

1. مدیران عامل:

با درآمد میانگین 170 هزار یورو در سال

به طور معمول افراد با سابقه مدیریتی در شرکت های معتبر و تحصیلات عالی در رشته مدیریت می توانند به داشتن چنین مشاغلی فکر کنند.

 

2. مدیران فروش:

با درآمد میانگین 134 هزار یورو در سال

در تمامی کشورهای پیشرفته دنیا از جمله آلمان شرکت های موفق مساله فروش را بسیار جدی می گیرند و تیم فروش و به ویژه مدیر فروش خود را از بهترین و با سابقه ترین و کارآمد ترین افراد استخدام می کنند. زیرا اگر تیم فروش تحت نظارت مدیر فروش خوب عمل کند شرکت را به بالاترین سود ممکن رسانده و در غیر این صورت می تواند شرکت را به سوی نابودی سوق دهد. طبیعتا در کشور آلمان که اقتصادی بسیار پویا داشته و شرکت ها و برندهای بسیار موفقی در این کشور وجود دارند، اهمیت زیادی به مقوله فروش داده می شود و اصلا عجیب نیست که شغل مدیریت فروش دومین رتبه را در میان لیست مشاغل پردرآمد در آلمان به خود اختصاص دهد.

 

3. مدیران آزمایشگاه :

با درآمد میانگین 123 هزار یورو در سال

در تمامی کشورهای پیشرفته دنیا اهمیت زیادی برای بحث آزمایش و دقت کار در این زمینه قائل می شوند. از این رو آزمایشگاه های پزشکی، شیمیایی و حتی صنعتی رونق زیادی دارند. در کشوری مثل آلمان به علت سیستم بهداشت و درمان مناسب و بیمه درمانی خوب، اکثر مردم هر چند ماه یک بار آزمایشات دوره ای را در زمینه سلامت انجام می دهند. در زمینه های دیگری چون صنعت به ویژه صنایع شیمیایی نیز استفاده از خدمات تخصصی آزمایشگاه ها بسیار مورد توجه قرار می گیرد. از این رو در لیست پردرآمدترین مشاغل در آلمان، مدیریت آزمایشگاه جایگاه سوم را حتی بالاتر از پزشکان به خود اختصاص داده است.

 

4. پزشکان :

با درآمد میانگین 85 هزار تا 150 هزار یورو در سال

در کشور آلمان بر خلاف کشور ما پزشکی پردرآمدترین شغل نیست و فاصله معنا داری میان درآمد پزشکان و سایر اقشار جامعه وجود ندارد. پزشکان بر اساس میزان سابقه و البته داشتن تخصص درآمدهای متفاوتی را در کشور آلمان دارند که به طور میانگین بین 85 تا 150 هزار یورو در سال می باشد.

 

5. متخصصین فناوری اطلاعات:

با درآمد میانگین 66 هزار یورو در سال

رشته مهندسی فناوری اطلاعات و ارتباطات در اکثر کشورها به ویژه کشورهای پیشرفته ای چون آلمان بسیار مورد توجه است و بسیاری از جوانان نیز که برای تحصیل در آلمان یا سایر کشورهای پیشرفته به این کشورها می روند این رشته را برای تحصیل خود برمی گزینند. زیرا امروزه تکنولوژی های نوین مبتنی بر رایانه در تمامی عرصه های زندگی انسان نفوذ کرده است و طبیعیست که به تخصص هایی چون مهندسی فناوری اطلاعات نیاز بسیاری وجود داشته باشد.

 

6. مهندسان:

با درآمد میانگین 64 هزار یورو در سال

در کشورهای صنعتی مانند آلمان که صنایع مختلف در اوج شکوفایی هستند، اصللا عجیب نیست که مهندسی از پردرآمدترین مشاغل باشد. آلمان در زمینه های مختلف صنعتی مانند صنایع خودروسازی، صنایع شیمیایی، صنایع ساختمانی، صنایع فلزی، صنایع غذایی و ... از برترین ها در دنیا به شمار می رود و طبیعیست که مهندسی در هر گرایشی، از پردرآمدترین مشاغل در آلمان به حساب بیاید.

 

7. وکلا:

با درآمد میانگین کمتر 40 تا 60 هزار یورو در سال

وکلا در تمامی کشورهای دنیا به ویژه کشورهای پیشرفته درآمد بسیار مناسبی دارند. در کشورهای جهان اولی هر شخص و خانواده ای برای انجام کلیه کارهای حقوقی خود یک وکیل دارند و به همین دلیل کار وکلا رونق بسیار زیادی دارد. از این رو وکالت را نیز می توان از پردرآمدترین مشاغل در آلمان به حساب آورد.

 

8. مشاوران:

با درآمد میانگین 30 تا 46 هزار یورو در سال

در کشورهای پیشرفته مرسوم است که هر شخصی برای هر کاری از مشاور متخصص در آن زمینه کمک بگیرد. به عنوان مثال در زمینه راه اندازی کسب و کار استفاده از مشاوره یک مربی کسب و کار و کارآفرینی بسیار کاربردی است. در زمینه رژیم غذایی و لاغری استفاده از مشاوره یک متخصص تغذیه کاملا ضروری می باشد. اما در زمینه های روان شناختی و زندگی مانند مسائل روحی روانی و همچنین مشکلات خانوادگی، مراجعه به مشاور متخصص روان شناسی بالینی و خانواده بسیار بسیار مهم و ضروری است و شاید از مهم ترین موارد مورد نیاز انسان در حیطه نیاز به مشاوره به حساب می آید. به همین علت مشاوره را نیز می توان یکی دیگر از پردرآمدترین مشاغل در آلمان در نظر گرفت.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کاریابی و اقامت دایم کشورهای اروپایی از جمله آلمان می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره
اینستاگرام ماکانال ما
  • پردرآمدترین مشاغل در آلمان
  • حقوق و مزایای کار در آلمان
  • لیست مشاغل پردرآمد در آلمان



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top