info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه اسلو نروژ

بهترین، بزرگترین، قدیمی ترین و مطرح ترین دانشگاه کشور نروژ، دانشگاه اسلو می باشد که در سال 1811 میلادی با الگوبرداری از دانشگاه هموبولت آلمان در پایتخت این کشور منطقه اسکاندیناوی تاسیس شده و از دانشگاه های دولتی این کشور به شمار می رود. دانشگاه اسلو نروژ که در زبان نروژی Universitetet i Oslo و در زبان انگلیسی University of Oslo و در زبان لاتین Universitas Osloensis نامیده می شود در حال حاضر با حدود 3400 نفر عضو هیئت علمی پذیرای بیش از 27 هزار دانشجو از سراسر دنیا می باشد که در رشته های مختلف این دانشگاه به زبان های انگلیسی و نروژی مشغول تحصیل هستند. در ابتدای تاسیس، این دانشگاه با نام دانشگاه شاهنشاهی فردریک شروع به فعالیت نمود که وجه تسمیه آن فردریک ششم پادشاه دانمارک و نروژ بود و در سال 1939 میلادی نام کنونی یعنی دانشگاه اسلو نروژ بر آن نهاده شد.



شهر اسلو علاوه بر پایتختی، مرکز بازرگانی، صنعت و کشتیرانی این کشور نیز به شمار می رود و بسیاری از شرکت های بزرگ به ویژه شرکت های بیمه دریایی در آن قرار دارند. در داخل این شهر 40 جزیره واقع شده است و این شهر بزرگ از نظر وسعت سومین کلانشهر قاره سبز به شمار می رود. امکانات شهری و آرامش و کیفیت مناسب زندگی از ویژگی های این شهر محسوب می شود. به همین جهت بسیاری دانشجویان از سراسر دنیا مشتاقند تجربه زندگی دانشجویی را در این شهر جذاب اروپایی سپری کنند. طبییعتا وجود بهترین دانشگاه این کشور در شهر اسلو نیز موجب شده است که دانشجویان بین المللی قابل توجهی همه ساله در این شهر ساکن باشند.

مشاهیر بزرگی در دانشگاه اسلو نروژ تحصیل یا تدریس کرده اند که خود موید ارزش بالای تحصیل در این دانشگاه می باشد که از آن جمله می توان به 5 پژوهشگر برنده جایزه نوبل اشاره کرد:

آد هسل : Odd Hassel: برنده جایزه نوبل شیمی در سال 1969 میلادی

راگنار فریش: Ragnar Frisch: برنده جایزه نوبل اقتصاد در سال 1969 میلادی

ایووار یور: Ivar Giaever: برنده جایزه نوبل فیزیک در سال 1973 میلادی

تریگوه هاولمو: Trygve Haavelmo: برنده جایزه نوبل اقتصاد در سال 1989 میلادی

 

رتبه دانشگاه اسلو

برای علاقه مندان تحصیل در نروژ بسیار مهم است که در دانشگاهی تحصیل کنند که از رتبه بین المللی مناسبی برخوردار باشد. همچنین برای دانشجویانی که قصد دارند پس از تحصیل خود به ایران برگشته و در کشور خود وارد بازار کار شوند، بسیار مهم است که دانشگاه محل تحصیلشان مورد تایید وزارت علوم ایران و در رشته های علوم پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت ایران باشد. عالی بودن رتبه دانشگاه اسلو و مورد تایید بودن این دانشگاه در ایران از دلایل اقبال دانشجویان ایرانی به تحصیل در این دانشگاه است. برای تبیین مناسب بودن رتبه دانشگاه اسلو، قصد داریم رتبه این دانشگاه را در یک دوره چهار ساله بر اساس رتبه بندی موسسه کیو اس از سال 2017 تا 2020 خدمتتان ارائه دهیم.

رتبه دانشگاه اسلو در سال 2017 میلادی 113 دنیا و اول نروژ می باشد. در سال 2018، رتبه دانشگاه اسلو با افت مواجه شده و به 142 دنیا رسید، ولی همچنلن در خود کشور نروژ حائز رتبه اول باقی ماند. در سال 2019 رنکینگ دانشگاه اسلو با رشد مواجه شده و به 135 دنیا رسید و همچنان دانشگاه اول نروژ باقی ماند. در آخرین رتبه اعلامی این موسسه برای سال 2020 این دانشگاه همچنان برترین دانشگاه نروژ باقی مانده و با رشد 6 پله ای نسبت به سال قبل به رتبه 119 دنیا را از آن خود کرده است. 

اگر سیستم رتبه بندی تایمز را ملاک قرار دهیم، این دانشگاه دانشگاه 135 دنیا محسوب می شود.

 

شرایط پذیرش دانشگاه اسلو

همان طور که ذکر شد، امکان تحصیل در دانشگاه اسلو نروژ به زبان های انگلیسی و نروژی وجود دارد. از شرایط پذیرش دانشگاه اسلو برای دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارند، ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی است. این افراد می بایست حتما حداقل نمره 7.5  در آزمون آیلتس یا نمره 108 در آزمون تافل را کسب نمایند. از دیگر شرایط پذیرش دانشگاه اسلو، ارائه رزومه، توصیه نامه، انگیزه نامه تحصیلی یا SOP، و همچنین مدرک تحصیلی و ریز نمرات مقطع تحصیلی مقطع یا مقاطع پیشین می باشد. همچنین دانشگاه های نروژ از جمله هممین دانشگاه اسلو با در اختیار داشتن بودجه مناسب در دادن بورس به ویژه در دوره های دکتری، پست دکترا و حتی کارشناسی ارشد بسیار دست و دلباز عمل می کنند و این یک فرصت عالیست که دانشجویان ایرانی نیز آن را غنیمت می شمارند و همه ساله تعداد زیادی دانشجوی ایرانی وارد این دانشگاه می شوند.

 

رشته های دانشگاه اسلو نروژ

دانشکده های این دانشگاه که ارائه دهنده رشته های دانشگاه اسلو نروژ هستند، عبارتند از:

- دانشکده الهیات

- دانشکده حقوق

- دانشکده علوم انسانی

- دانشکده علوم اجتماعی

- دانشکده آموزش

- دانشکده ریاضیات و علوم طبیعی

- دانشکده پزشکی

- دانشکده دندانپزشکی

- دانشکده داروسازی

محل قرار گیری دانشکده های دانشگاه اسلو در محله بلیندرن است و ساختمان اصلی آن نیز در مرکز شهر و در جوار کاخ شاهنشاهی، ساختمان مجلس نروژ و تئاتر ملی قرار گرفته است. بیمارستان های دانشکده پزشکی این دانشگاه هم در محله های مختلف شهر اسلو قرار دارند.

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی نروژ و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های نروژ از جمله دانشگاه اسلو و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه اسلو نروژ
  • رتبه دانشگاه اسلو
  • رشته های دانشگاه اسلو نروژ



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top