info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

آثار معماری و زندگینامه آلوار آلتو معمار برجسته فنلاندی

معماری یکی از محبوب ترین رشته های مهندسی و در عین حال هنری به شمار می رود که در تمامی نقاط دنیا مشتاقان بسیاری همه ساله برای تحصیل آن در دانشگاه های مختلف اپلای می کنند. مشتاقان تحصیل معماری و همچنین دانشجویان این رشته می بایست با زندگی و آثار معماران برجسته از جمله آلوار آلتو آشنایی کافی پیدا کنند، تا بتوانند مسیر زندگی خود را به صورت هدفمند رقم بزنند. در حقیقت آشنایی با تلاش های معماران بزرگ، می تواند به مثابه موتور محرک برای معماران جوان تلقی شود و آنان را با انگیزه بیشتر به کار و مداومت برای رسیدن به موفقیت های چشمگیر در این رشته سوق دهد. از این رو جهت آشنایی معماران جوان و دانشجویان و علاقمندان رشته معماری بر آن شدیم در این مطلب به معرفی آثار معماری و زندگینامه آلوار آلتو معمار برجسته فنلاندی بپردازیم. با ما همراه باشید.



کمتر فردی در میان علاقمندان معماری و طراحی ساختمان و همچنین دانشجویان معماری و معماران می توان یافت که با نام معمار برجسته آلوار آلتو آشنایی نداشته باشد. این معمار برجسته در طول دوران پربار عمر 78 ساله خود خدمات شایانی به معماری جهان کرد و از وی در نقاط مختلف دنیا بناها و آثار ارزشمندی به جای مانده که نام وی را سال ها پس از مرگش همچنان طنین انداز می کند. ارزش هنر و تخصص وی تا حدی بود که در کشور فنلاند دانشگاهی را به نام وی نامگذاری کردند. از این رو مطالعه آثار معماری و زندگینامه آلوار آلتو معمار برجسته فنلاندی که از پیشگامان معماری سبک مدرن به شمار می رفت می تواند نکاتی بسیار جالب و تامل برانگیز برای مشتاقان رشته معماری در بر داشته باشد.

 

بیوگرافی آلوار آلتو

خواندن بیوگرافی آلوار آلتو می تواند زوایای مختلف زندگی این معمار برجسته و از مفاخر معماری مدرن در دنیا را به مشتاقان معماری به خوبی بشناساند. هوگو آلوار هنریک آلتو مشهور به آلوار آلتو در سوم فوریه سال 1898 میلادی در روستای کورتان در جنوب غربی بوسنی و هرزه گوین چشم به جهان گشوده و عمر 78 ساله خود را در این کشور آغاز نمود. وی وابستگی شدیدی به مادرش داشت و در 8 سالگی وقتی وی را به علت بیماری مننژیت از دست داد ضربه روحی شدیدی خورد. پدرش با خاله وی ازدواج کرد تا روحیه اش کمی ترمیم گردد. پدر وی نقشه بردار بود و به همین علت وی از ابتدای کودکی با مهندسی و ساختمان آشنایی پیدا کرد و محیط طبیعی زیبای زادگاهش و وجود سرسبزی و دریاچه در کنار هم روحیه هنری وی را لطیف تر نیز کرده بود. وی که ذاتا استعداد هنری بالایی داشت در ابتدا به کشیدن نقاشی از این مناظر زیبا می پرداخت. اولین آموزش هایی که وی در مسیر یادگیری معماری دید، نزد معماری به نام سالربود و دو معلم به نام هاب آرماس لینگرن و یوسکونیستروم در شکل گیری شخصیت این معمار برحسته نقشی غیر قابل انکار داشتند. وی پس از گذراندن آموزش ها و تحصیلات مقدماتی برای ورود به دانشگاه به هلسینکی پایتخت فنلاند مهاجرت کرد. آغاز تحصیلات آکادمیک وی در سال 1916 بود که وی وارد دانشگاه پلی تکنیک هلسینکی شد و تا سال 1921 در آنجا مشغول به تحصیل ماند. در مدت تحصیل در دانشگاه صنعتی یا تکنولوژی هلسینکی، فرصت شاگردی لارس سونک و آرماس لینگرن نیز برای وی میسر شد. وی پس از دوره تحصیلاتش چند سالی را به سفر و تجربه اندوزی در کشورهای اسکاندیناوی، ایتالیا و اروپای مرکزی پرداخت و سعی کرد بیشتر با معماری شهرهای مختلف آشنایی عینی پیدا کند. سپس مدتی را هر چند کوتاه در دفتر برنامه ریزی نمایشگاه گوتنبرگ مشغول به کار شد.

در این بخش از بیوگرافی آلوار آلتو به بخش هایی از زندگی شخصی وی نیز می پردازیم. وی در سال 1922 در ژی وی اس کیلا نخستین دفتر کار خود را تاسیس کرد و آینو مارسیو همکار اصلی وی در این دفتر شد که همین همکاری به ازدواج این دو در سال 1925 میلادی انجامید. آینو تا سال 1940 اصلی ترین همکار آلوار آلتو به ویژه در اداره کارخانه مدیریت مبلمان چوبی که در سال 1928 تاسیس شده بود  به شمار می رفت و همزمان شریک زندگی وی بود تا اینکه تقدیر با مرگ آینو این دو را از هم جدا کرد.

بخشی از بیوگرافی آلوار آلتو به دوران جنگ جهانی دوم نیز می رسد که وی در این دوران به خدمت در جبهه های جنگ اعزام شد. پس از پایان جنگ جهانی دوم و با آغاز فرآیند بازسازی کشور فنلاند، وی نیز که متخصص ساختمان سازی و معماری بود وارد کار شد تا در ساخت وطن خود به ایفای نقش بپردازد.

در ادامه زندگینامه آلوار آلتو به ازدواج دوم وی باید اشاره نماییم که در سال 1952 با فردی به نام الیسا ماکی نی می فارغ التحصیل رشته معماری صورت پذیرفت. همسر دوم وی نیز علاوه بر شریک زندگی بودن همکار وی نیز بود و در طرح توسعه ساختمان دانشکده پلی تکنیک اوتانی می و ساختمان مرکز فرهنگی لاپیا در رووانیمی می توان اوج این همکاری موفق را به وضوح مشاهده کرد.

پایان زندگینامه آلوار آلتو با مرگ وی در سال 1970 رقم خورد و برخی پروژه های کاری معماری وی نیز نیمه کاره یا در مرحله طراحی باقی مانده بود که البته پس از مرگ وی الیسا همسرش با مسئولیت پذیری تمام این طرح ها را ادامه داد و کار آن ها را به سر انجام رساند. از جمله این بناها می توان به ساختمان اپرای اسن، ساختمان مرکز شهری در ژی وی اس کیلا و کلیسای لاهتی اشاره کرد.

 

در سال 2010 میلادی دولت فنلاند برای ایجاد فضای مناسب برای نوآوری های علمی اقدام به تاسیس یک دانشگاه ممتاز نمود که اکنون دومین دانشگاه برتر فنلاند و 134 امین دانشگاه برتر دنیا به شمار می رود. این دانشگاه که به افتخار آلوار آلتو معمار برجسته فنلاندی دانشگاه آلتو فنلاند نامیده شد، از ادغام سه دانشگاه بزرگ شهر هلسینکی شامل دانشگاه صنعتی هلسینکی، دانشگاه اقتصاد هلسینکی و دانشگاه هنر و طراحی هلسینکی تشکیل شد. شایان ذکر است که این دانشگاه در زمینه رشته های هنر و طراحی، هم اکنون بهترین دانشگاه فنلاند و نهمین دانشگاه برتر دنیا به شمار می رود. از این رو جوانان زیادی که علاقمند به تحصیل در فنلاند در رشته های مختلف به ویژه رشته های هنر و طراحی و معماری هستند، همه ساله برای اخذ پذیرش از این دانشگاه اپلای می کنند.

وی علاوه بر کشور خود در کشورهای دیگری چون آمریکا، روسیه و چند کشور اروپایی نیز آثار ارزشمندی از خود به یادگار گذاشته است. آلوار آلتو برای اینکه بتواند با معماری نقاط مختلف دنیا آشنا شود به سفرهای زیادی رفت و با سبک معماری ملل مختلف آشنایی پیدا کرد. وی به اکثر کشوهایی که می توان آن ها را به نوعی بهترین کشور برای مهاجرت معماران دانست سفر کرد و در اکثر آنان مدتی را نیز مستقر شد و به طراحی و اجرای پروژه های معماری خود پرداخت.

 

آثار معماری آلوار آلتو

آلوار آلتو یکی از برجسته ترین معماران قرن بیستم و از پیشگامان معماری سبک مدرن به شمار می رود و آثار ارزشمند زیادی از وی در خود کشور فنلاند و سایر نقاط اروپا و جهان باقی مانده است. علاوه بر آثار و بناهای معماری، طراحی مبلمان داخلی نیز از تخصص های دیگر وی بوده است. لذا برای آشنایی عزیزان علاقمند رشته معماری در این بخش به معرفی آثار معماری آلوار آلتو می پردازیم.

 

- طراحی تالار دانشگاه تکنولوژی یا صنعتی هلسینکی فنلاند

نمی توان به معرفی آثار معماری آلوار آلتو پرداخت و به طراحی تالار موسسه تکنولوژی فنلاند اشاره نکرد. این بنا یکی از اصلی ترین و شاخص ترین آثار معماری آلوار آلتو محسوب می گردد. برای طراحی این بنا مسابقه ای برگزار شد و رقابت بر سر ورودی شماتیک و ملحقات آینده آن بود که در نهایت طرح آلوار آلتو در این مسابقه برنده شد. ساخت این بنا در سال 1949 آغاز شد و در زمین بزرگی به شکل نیمدابره بنا شد. ویژگی خاص این بنا وجود سقف شیبداری است که نشان می دهد آلوار آلتو در طراحی آن از معماری کولوسئوم الهام گرفته است.در داخل این بنا ساختمان های آموزشی و کتابخانه ها قرار دارد و در اطراف آن پارک و فضای سبز واقع شده است. مرکز بنا سالن کنفرانسی به شکل استوانه سرازیر و در حقیقت به شکل یک قیف می باشد و نورگیرهای سقفی تعبیه شده در بالای این بنا موجب تامین نور طبیعی برای آن شده است.

 

- طراحی خوابگاه دانشجویان MIT معروف به خانه بیکر

این بنا نیز طراحی خاص و جذابی دارد و در سال 1948 در شهر کمبریج برای کاربری خوابگاه دانشجویی دانشگاه MIT بنا نهاده شده است. طراحی این بنا به صورت موجی صورت گرفته است و به همین علت ساکنین آن دید خوبی از مناظر بیرون دارند. وی در طراحی این بنا از شکل ظاهری مارها الهام گرفته است. در طراحی این بنا تلاش حداکثری صورت گرفته که بیشترین اتاق های ممکن در معرض آفتاب قرار گیرند و همین شکل موجدار هوشمندانه در این راه بسیار یاری رسان بوده است.

 

- طراحی ویلا مایرا

از دیگر آثار معماری آلوار آلتو می توان به طراحی ویلا مایرا یا Villa Mairea اشاره کرد که در ساخت آن، از خانه آبشار اثر فرانک لوید رایت الهام گرفته شده است. ساخت این ساختمان ویلایی زیبا که در شهر نورمارکو فنلاند قرار دارد در سال 1937 با طراحی آلتو آغاز شد. آقا و خانم هری و مایر گالیچسن مالکان ثروتمند این بنا، می خواستند بنایی در ظاهر ساده و در عین حال تامین کننده نیازهای زندگی اشرافی خود را در اختیار داشته باشند که در نهایت طراحی ویلا مایرا به شکلی که امروزه مشاهده می شود توسط آلوار آلتو برای آنان صورت پذیرفت. پلان این بنا به صورت L شکل و در دو طبقه صورت پذیرفته است که نظم فضایی را  به شکل غیر قابل انکاری می نمایاند.

 

- طراحی کتابخانه مرکزی وایبورگ در شهر ویپوری روسیه

آثار معماری آلوار آلتو محدود به شهر هلیسینکی و کشور فنلاند نبود و طراحی کتابخانه مرکزی وایبورگ در شهر ویپوری روسیه نمونه بارزی برای این مدعاست. برای طراحی این بنا فراخوانی داده شد و در نهایت طرح آلوار آلتو برنده شده و طراحی کار به وی واگذار شد. در طراحی این بنا نورپردازی های خاص و سطوح موجدار برای بهبود عملکرد ماهیت ساختمان کتابخانه بسیار به کار آمد و بعد از آن این سبک ساختمان در ساخت بناهای دیگری که کاربرد کتابخانه داشتند مورد استفاده قرار گرفت. در اواخر دوران اتحاد جماهیر شوروی سالها این بنا متروکه بود و همین موضوع موجب شد خساراتی نیز به کالبد این بنا وارد شود. اما پس از فروپاشی شوروی، در اوایل دهه 90 میلادی مرمت این بنا آغاز شده و این بنا دوباره شکوه و فروغ سابق خود را بازیافت.

 

- طراحی خانه فرهنگ استرونکاتو

از دیگر آثار معماری آلوار آلتو می توان به طراحی خانه فرهنگ استرونکاتو اشاره کرد. کاربری این بنا برای مسائل فرهنگی و فعالیت های فرهنگی سازمان های مختلف بوده است. در این بنا بخش اداری، سالن های کنفرانس و یک سالن کنسرت در نظر گرفته شده است. سالن کنسرت و کنگره گنجایش 1500 نفر را دارد. در بخش اداری که 5 طبقه است، حدود 110 اداره، تعدادی سالن و اتاق ملاقات و سخنرانی و کنفرانس و یک کتابخانه تعبیه شده است.

 

تالار شهر سانیاستالو جیواسکیلا، ساختمان روزنامه تورنسانوما در تورکو فنلاند، خانه کارگران در ایلسکلاو، دفتر رائو تاتالو، و ساختمان شفاخانه معلولان در پائیمیو دیگر آثار معماری آلوار آلتو به شمار می روند که در سطح جهانی شناخته شده است.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت کاری معماران و متخصصان مشاغل دیگر در کلیه کشورهای دنیا و همچنین تحصیل معماری در خارج از کشور برای مشتاقان این رشته می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره
اینستاگرام ماکانال ما
  • آثار معماری و زندگینامه آلوار آلتو معمار برجسته فنلاندی
  • بیوگرافی آلوار آلتو
  • آثار معماری آلوار آلتو
  • زندگینامه آلوار آلتو
  • آثار آلوار آلتو
  • معماری آلوار آلتو



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top