info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه هومبولت برلین آلمان

همواره یکی از اصلی ترین کشورهایی که به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی شناخته می شوند، کشور آلمان است و یکی از دانشگاه های شاخص این کشور که همه ساله متقاضیان بسیاری برای اخذ پذیرش تحصیلی از آن اقدام می کنند، دانشگاه هومبولت برلین ملقب به HU است. دانشگاه هومبولت برلین آلمان که در زبان آلمانی Humboldt-Universität zu Berlin و در زبان انگلیسی Humboldt University of Berlin خوانده می شود، از دانشگاه های نسبتا قدیمی شهر برلین پایتخت آلمان به شمار می رود که دانشگاهی دولتی می باشد و در سال 1809 با ابتکار ویلهلم فون هومبولت، زبان شناس، دیپلمات و فیلسوف آلمانی به عنوان دانشگاه برلین تاسیس شد و در سال 1810 میلادی با اعطای پذیرش به 256 دانشجو و استفاده از 52 استاد به طور رسمی فعالیت خود را به ریاست تئودور اشمالز آغاز نمود. در سال 1941 به افتخار موسس آن، نام این دانشگاه به دانشگاه هومبولت برلین تغییر یافت. امروزه این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه جامع پژوهش محور در سطح اروپا شناخته می شود.



امروزه دانشگاه هومبولت برلین آلمان میزبان حدود 41 هزار دانشجو می باشد که از این میان حدود 19 هزار نفر دانشجوی کارشناسی، حدود 19 هزار نفر دانشجوی کارشناسی ارشد و حدود 3 هزار دانشجوی مقطع دکتری از سراسر نقاط دنیا می باشند. تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه هومبولت برلین آلمان هم حدود 2500 نفر می باشد. در حال حاضر این دانشگاه شامل 3 پردیس دانشگاهی می باشد که پردیس اصلی آن در خود شهر برلین واقع شده است. در میان 3 پردیس دیگر، پردیس آدلرشوف با حدود 6000 دانشجو مهم ترین مورد به شمار می رود.

از محاسن تحصیل در آلمان به ویژه دانشگاه های درجه یک این کشور همچون دانشگاه هومبولت برلین، امکان کار پس از تحصیل در این کشور صنعتی و اقتصاد پویا می باشد که فرصتی ایده آل برای ساخت آینده ای بهتر می باشد. خود شهر برلین را می توان از مراکز صنعتی کشور آلمان دانست، به طوری که برآوردها نرخ بیکاری در این شهر را تقریبا نزدیک به صفر نشان می دهد. این شهر بدون شک پیشرفته ترین، به روز ترین و پر جنب و جوش ترین شهر در میان پایتخت های اروپایی محسوب می شود و با حضور دانشگاه های متعدد و پذیرایی از دانشجویان بین المللی، شهری دانشجویی نیز محسوب می گردد.

 

تحصیل در دانشگاه هومبولت

برای مشتاقان تحصیل در آلمان، تحصیل در دانشگاه هومبولت برلین یکی از بهترین گزینه ها به شمار می رود. در این دانشگاه دوره های تحصیلی به زبان های آلمانی و انگلیسی ارائه می گردد. البته تقریبا تمامی دوره های ارائه شده در مقطع کارشناسی به زبان آلمانی هستند و در دوره های تحصیلات تکمیلی دوره هایی به زبان انگلیسی ارائه می گردد. برای ورود به دوره های تحصیل کارشناسی به زبان آلمانی، مدرک زبان آلمانی در سطح C1 و حد اقل نمره 3 در هر 4 بخش آزمون لازم است. اما برای ورود به دوره های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی، مدرک زبان انگلیسی معتبر چون آیلتس و تافل نیاز می باشد که در آزمون آیلتس حداقل نمره 7 و در آزمون تافل اینترنتی حداقل نمره 90 و در آزمون تافل مبتنی بر دفترچه حداقل نمره 560 ضروری می باشد.

برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه هومبولت برلین آلمان، برای ترم تابستان از 15 دسامبر تا نهایا 15 ژانویه و برای ترم زمستان از اول ژوئن تا 15 جولای باید اقدام نمود. از شرایط سخت ورود به دانشگاه هومبولت برلین آلمان و سایر دانشگاه های این کشور درست به مانند شرایط ورود به دوره های تحصیل در اتریش، این است که فرد متقاضی باید در همان رشته در آزمون سراسری کشور خودمان قبول شده باشد یا اینکه وارد دوره های کالج یا پیش دانشگاهی شود. برای ورود به دوره پیش دانشگاهی به منظور تحصیل در دانشگاه هومبولت، مدرک زبان آلمانی در سطح B2 باید ارائه گردد.

برای اخذ پذیرش تحصیلی از این دانشگاه باید کپی مدارک و ریز نمرات تحصیلی مطابق با سیستم آموزشی کشور آلمان، اصل و کپی گذرنامه، رزومه تحصیلی ، انگیزه نامه، مدرک زبان آلمانی خواسته شده بسته به مقطع تحصیلی و توصیه نامه اساتید برای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی ارائه گردد.

دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه هومبولت می توانند از خوابگاه های این دانشگاه نیز استفاده کنند که هزینه آن بین 200 تا 450 یورو در ماه می باشد.

 

رتبه دانشگاه هومبولت آلمان

این دانشگاه همواره به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های آلمان شناخته می شود و از دانشگاه های درجه یک اروپا به شمار می رود. موید این مطلب رتبه دانشگاه هومبولت آلمان در یک بازه زمانی 4 ساله است که بر اساس اعلام سیستم رتبه بندی QS استخراج شده و ارائه می گردد. بر این اساس رتبه دانشگاه هومبولت آلمان از سال 2017 تا 2020 همواره در بین 5 دانشگاه برتر این کشور قرار داشته است. به طور دقیق تر رنکینگ دانشگاه هومبولت آلمان در سال 2017 میلادی در آلمان 5 و در دنیا 121 بوده است. در سال 2018 رتبه دانشگاه هومبولت آلمان در دنیا با یک پله رشد به 120 رسید و این دانشگاه همچنان دانشگاه پنجم کشور آلمان باقی ماند. در سال 2019 این رنکینگ دانشگاه هومبولت آلمان در دنیا مجددا به رتبه 120 رسید، این در حالی است که این دانشگاه همچنان پنجمین دانشگاه برتر آلمان شناخته می شده است. اما در آخرین رتبه بندی اعلام شده توسط موسسه QS برای سال 2020 میلادی، رتبه دانشگاه هومبولت آلمان در میان دانشگاه های دنیا مجددا به 120 بازگشت و در میان دانشگاه های آلمان هم این دانشگاه با یک پله رشد، موفق شد رتبه 4 را از آن خود کند.

در طول 4 سال مذکور، رتبه بین المللی این دانشگاه بین 120 و 121 متغیر بوده و رتبه آن در میان دانشگاه های کشور آلمان نیز یا چهارم یا پنجم بوده است و تنها دانشگاه های فوق العاده معتبری چون دانشگاه فنی مونیخ و دانشگاه هایدلبرگ رتبه ای بهتر از این دانشگاه را از آن خود کرده اند. ثبات رتبه دانشگاه هومبولت آلمان در طول این دوره 4 ساله نشان دهنده ارزش تحصیل در این دانشگاه می باشد.

این دانشگاه در رشته فلسفه رتبه 14 دنیا را از آن خود کرده است. در زمینه رشته های هنر و علوم انسانی نیز رتبه این دانشگاه در دنیا 22 می باشد که رتبه ای بسیار فاخر است. همچنین رتبه این دانشگاه در رشته های علوم طبیعی 87، در رشته علوم اجتماعی 90، در رشته های علوم زیستی و بیومدیکال 123، در رشته مهندسی فناوری اطلاعات 184 دنیا می باشد.

 

رشته های دانشگاه هومبولت برلین

در ابتدای تاسیس این دانشگاه در سال 1810، رشته های دانشگاه هومبولت برلین به قانون، پزشکی، الهیات و فلسفه منحصر بود. اما امروزه این دانشگاه یک دانشگاه جامع به شمار می رود و رشته های دانشگاه هومبولت برلین بسیار پر شمار می باشد و تعداد دوره های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه به حدود 190 مورد رسیده است که در مقاطع تحصیلی مختلف در این دانشگاه ارائه می شوند. این رشته ها در قالب 9 دانشکده دانشگاه هومبولت به دانشجویان ارائه می گردد. دانشکده های دانشگاه هومبولت عبارتند از:

- دانشکده علوم پزشکی

- دانشکده ریاضیات و علوم طبیعی (شامل گروه های جغرافیا، ریاضیات، شیمی، فیزیک و علوم کامپیوتر)

- دانشکده علوم اقتصاد (شامل گروه های اقتصاد و مدیریت کسب و کار)

- دانشکده هنر

- دانشکده حقوق

- دانشکده زیست شناسی و روان شناسی (شامل گروه های زیست شناسی، کشاورزی و باغبانی و روان شناسی)

- دانشکده فلسفه (شامل گروه های فلسفه، تاریخ، مردم شناسی اروپا، کتابداری و اطلاع رسانی، ادبیات، زبان شناسی، مطالعات اسکاندیناوی، مطالعات انگلیسی و آمریکایی، مطالعات اسلاوی و زبان شناسی کلاسیک)

- دانشکده علوم فرهنگی، اجتماعی و تربیتی (شامل گروه های علوم اجتماعی، مطالعات فرهنگی و هنری، مطالعات آسیایی و آفریقایی و باستان شناسی، علوم ورزشی، مطالعات توانبخشی، آموزش و پرورش و مدیریت کیفیت در آموزش)

- دانشکده فقه و الهیات

طبیعتا در میان رشته های دانشگاه هومبولت برلین، رشته پزشکی یکی از پرطرفدارترین موارد به شمار می رود. جوانان ایرانی مشتاق تحصیل پزشکی در آلمان نیز، این دانشگاه را به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل خود در نظر می گیرند. رشته های کسب و کار، بازاریابی، مدریتی، علوم اجتماعی، فلسفه، علوم زیستی و هنرهای نمایشی این دانشگاه نیز همه ساله با متقاضیان زیادی برای اخذ پذیرش روبرو هستند.

 

دانش آموختگان برجسته دانشگاه هومبولت برلین

لیست دانش آموختگان برجسته دانشگاه هومبولت برلین بسیار بلند بالاست و مفاخر و متفکران آلمانی بسیاری در دو صده گذشته در این دانشگاه به تحصیل و پژوهش پرداخته اند. برخی از نامی ترین دانش آموختگان برجسته دانشگاه هومبولت برلین عبارتند از:

- آلبرت اینشتین (فیزیکدان آلمانی و برنده جایزه نوبل فیزیک در سال 1921)

- ماکس پلانک (فیزیکدان آلمانی و پدر نظریه کوانتوم)

- اتو ادوارد لئوپولد فون بیسمارک (اولین صدر اعظم آلمان)

- یوهان فریدریش دیفنباخ (جراح نامدار آلمانی)

- گئورگ ویلهلم فریدریش هگل (فیلسوف آلمانی و از بنیان گذاران ایدئالیسم)

- یوهان گوتلیب فیشته (فیلسوف آلمانی و از بنیان گذاران ایدئالیسم)

- فریدریش دانیل ارنست اشلایرماخر (فیلسوف و الهی دان آلمانی و پدر الهیات مدرن پروتستان)

- کارل هاینریش مارکس (فیلسوف، جامعه‌ شناس، شاعر، تاریخدان و اقتصاد دان آلمانی)

- فریدریش انگلس (فیلسوف کمونیست آلمانی و نزدیک ‌ترین همکار کارل مارکس)

- فریدریش ویلهلم یوزف فون شلینگ (فیلسوف ایدئالیست آلمانی و عضو آکادمی علوم مونیخ)

- هاینریش هاینه (شاعر برجسته آلمانی)

 

در میان دانش آموختگان برجسته دانشگاه هومبولت برلین می توان نام 29 برنده جایزه نوبل را مشاهده کرد که خود نشان دهنده ارزش بالای تحصیل در این دانشگاه درجه یک کشور آلمان می باشد.

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه هومبولت برلین و سایر دانشگاه های آلمان و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های آلمان و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرمایید:

 

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه هومبولت برلین آلمان
  • رتبه دانشگاه هومبولت آلمان
  • رشته های دانشگاه هومبولت برلین



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top