info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه آلبرتا کانادا

کانادا یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت تحصیلی در دنیا به شمار می رود و همه ساله دانشگاه های این کشور از دانشجویانی که با امید به آینده ای بهتر وارد دوره های تحصیل در آن می شوند، مملو می گردد. یکی از دانشگاه های درجه یک این کشور که متقاضیان فوق العاده زیادی را برای اخذ پذیرش دارد، دانشگاه آلبرتا می باشد که دارای رنکینگ بین المللی بسیار عالی بوده و از بهترین دانشگاه های کشور کانادا به حساب می آید.دانشگاه آلبرتا کانادا در سال 1908 میلادی در استان آلبرتای این کشور و به طور دقیق تر در شهر ادمونتون، مرکز این استان تاسیس شده است و عمری کمی بیشتر از یک قرن دارد. این دانشگاه شامل 4 پردیس می باشد که پردیس اصلی دانشگاه آلبرتا، در جنوب رودخانه ساسکاچوان شمالی قرار گرفته است. لازم به توضیح است که این دانشگاه یک دانشگاه دولتی در کشور کانادا به شمار می رود و از ابتدا توسط دولت محلی استان آلبرتا به رهبری الکساندر کامرون رادفورد تاسیس شده است.

 



در حال حاضر دانشگاه آلبرتا کانادا میزبان بیش از 39 هزار دانشجو از خود کشور کانادا و اقصی نقاط جهان می باشد که از این میان بیش از 8000 نفر در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول تحصیل و پژوهش هستند. بیش از 7000 نفر از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین المللی از بیش از 152 کشور مختلف تشکیل می دهند. کادر آموزشی این دانشگاه شامل اساتید، دستیاران آموزشی و پژوهشگران تحصیلات تکمیلی مشتمل بر 3600 نفر می باشد. تعداد زیادی از اساتید برجسته این دانشگاه را نخبگان ایرانی تشکیل می دهند که هر یک در زمینه تخصصی خود از مفاخر علمی دنیا به حساب می آیند.

تا سال 2013 تعداد کل فارغ التحصیلان دانشگاه آلبرتا کانادا از روز تاسیس به بیش از 250 هزار نفر رسیده که در میان آنان نام های بسیار مطرحی چون ریچارد ادوارد تیلور فیزیکدان و برنده جایزه نوبل فیزیک و جو کلارک سیاستمدار و نخست وزیر اسبق کانادا دیده می شود. همین مورد به خوبی نشان دهنده ارزش بالای تحصیل در این دانشگاه به شمار می رود و به همین جهت بسیاری از جوانان ایرانی مشتاق تحصیل در کانادا، برای اخذ پذیرش تحصیلی از این دانشگاه اقدام می نمایند.

 

تحصیل در دانشگاه آلبرتا

به منظور اخذ پذیرش و تحصیل در دانشگاه آلبرتا ارائه مدرک تحصیلی آخرین مقطع، ریز نمرات و نمره و مدرک زبان لازم است. ارائه رزومه، توصیه نامه و انگیزه نامه تحصیلی نیز برای اخذ پذیرش از دانشگاه آلبرتا الزامی است. طبیعیست که به علت وجود داوطلبان بسیار برای ورود به دانشگاه آلبرتا کانادا، شرایط کاملا رقابتی است و افرادی که نمره بیشتری را در مجموع داشته باشند اجازه ورود به دوره های تحصیل در دانشگاه آلبرتا را می یابند. برای اخذ پذیرش تحصیلی در برخی رشته های این دانشگاه علاوه بر مدرک زبان چون آیلتس و تافل، مدرک GRE یا GMAT نیز از متقاضی خواسته می شود.

بدون ارائه نمره زبان تحصیل در دانشگاه آلبرتا امکانپذیر نیست. برای اخذ پذیرش این دانشگاه، حداقل معدل قابل قبول در مقطع تحصیلی قبلی 15 می باشد. ارائه نمره آیلتس 6.5 در صورتی که در هیچ مهارتی نمره زیر 5.5 نباشد و یا نمره تافل آی بی تی با حدقل نمره 90 در صورتی که نمره هیچ مهارتی زیر 21 نباشد، دیگر مورد ضروری برای مشتاقان ورود به دوره های تحصیل در این دانشگاه به شمار می رود. البته بر اساس مقطع تحصیلی و رشته ممکن است حداقل های سخت تری هم در نظر گرفته شود.

امکانات تحثیق و پژوهش هم برای دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه آلبرتا فراهم است. دانشگاه آلبرتا بیش ز 400 آزمایشگاه تحقیقاتی مجزا دارد و به همین علت یک دانشگاه تحقیقاتی به شمار می رود. بودجه ای که همه ساله این دانشگاه از منابع خارجی بابت پروژه های تحقیقاتی دریافت می کند بیش از 500 میلیون دلار است.

از امکانات تحصیلی مناسب این دانشگاه می توان به کتابخانه آن اشاره کرد که یکی از بزرگ ترین سیستم های کتابخانه های تحقیقاتی در آمریکای شمالی محسوب می شود. اکنون این کتابخانه عنوان دومین کتابخانه بزرگ دانشگاهی را در میان دانشگاه های کانادا پس از کتابخانه دانشگاه تورنتو از آن خود کرده است. بیش از 10 میلیون و 600 هزار نسخه کتاب و بیش از یک میلیون کتاب الکترونیک، در این کتابخانه در اختیار دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه آلبرتا قرار دارد.

 

رتبه دانشگاه آلبرتای کانادا

همان طور که ذکر شد ارزش تحصیل در دانشگاه آلبرتا بسیار بالا بوده و به همین جهت متقاضیان زیادی برای اخذ پذیرش از این دانشگاه اپلای می کنند. موید ارزش تحصیل در این دانشگاه، رتبه دانشگاه آلبرتای کانادا است که خود نشان دهنده سطح بالای تحصیلات در آن است. برای تبیین بهتر موضوع قصد داریم رتبه دانشگاه آلبرتای کانادا را در یک بازه 4 ساله از سال 2017 تا 2020 بر اساس رنکینگ اعلام شده توسط موسسه معتبر QS خدمتتان ارائه دهیم.

در سال 2017 دانشگاه آلبرتا کانادا رتبه 94 دانشگاه های جهان و رتبه چهارم دانشگاه های کشور کانادا را به خود اختصاص داد. رتبه دانشگاه آلبرتای کانادا در سال 2018 با رشد مواجه شده و به رده 90 دانشگاه های دنیا رسید و همچنان این دانشگاه چهارمین دانشگاه برتر این کشور به شمار می رفت. اما در سال 2019 رنکینگ دانشگاه آلبرتا با افت مواجه شده و به رده 109 دانشگاه های دنیا رسید، این در حالی است که این دانشگاه همچنان چهارمین دانشگاه برتر کشور کانادا به شمار می رفت. در آخرین رتبه بندی اعلام شده توسط موسسه QS، رتبه دانشگاه آلبرتای کانادا با افت جزئی به رده 113 دانشگاه های دنیا رسیده است و همچنان این دانشگاه چهارمین دانشگاه برتر کشور کانادا بعد از دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک گیل و دانشگاه بریتیش کلمبیا باقی مانده است.

دانشگاه آلبرتا کانادا در سال 2020 بر اساس رتبه بندی موسسه تایمز هم رتبه 136 دانشگاه های دنیا را از آن خود کرده است. در این رنکینگ، رتبه این دانشگاه در میان دانشگاه های کشور کانادا نیز ششم می باشد.

دیگر سیستم رتبه بندی معتبر دانشگاه ها، سیستم رتبه بندی شانگهای است که در این رنکینگ، رتبه دانشگاه آلبرتای کانادا از سال 2016 تا سال 2019 بین رتبه 101 تا 150 دانشگاه های دنیا طبقه بندی شده است. همچنین در این رتبه بندی، دانشگاه آلبرتا پنجمین دانشگاه کشور کانادا به حساب می آید.

رتبه این دانشگاه در برخی رشته های خاص بسیار بالاتر نیز می باشد. به عنوان مثال این دانشگاه رتبه 33 دنیا در زمینه رشته کشاورزی و رتبه سوم کشور کانادا را داراست. در زمینه رشته مهندسی معدن نیز این دانشگاه رتبه 18 را در میان دانشگاه های دنیا به خود اختصاص داده و حائز رتبه پنجم در میان دانشگاه های کانادا می باشد.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه آلبرتا کانادا

از نظر هزینه های تحصیل و شهریه، دانشگاه آلبرتا یکی از بهترین و به صرفه ترین دانشگاه های این کشور به شمار می رود. هزینه تحصیل در دانشگاه آلبرتا کانادا، بر اساس رشته و مقطع تحصیلی و شرایط دوره می تواند متغیر باشد. به عنوان مثال برخی دروه ها کلاس محور و برخی دیگر پژوهش محور هستند، برخی برنامه های تحصیلی تمام وقت و برخی دیگر پاره وقت هستند، این موارد نیز در تعیین شهریه موثر است.

به طور دقیق ترهزینه تحصیل در دانشگاه آلبرتا کانادا در مقطع کارشناسی بر اساس رشته تحصیلی بین 12 هزار تا 18 هزار دلار کانادا در سال متغیر می باشد. همچنین هزینه تحصیل در دانشگاه آلبرتا کانادا در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در صورتی که دوره پژوهش محور باشد حدود 9250 دلار کانادا و در صورتی که دوره کلاس محور باشد حدود 10260 دلار کانادا می باشد.

 

بورسیه دانشگاه آلبرتا

علاوه بر این که هزینه تحصیل در دانشگاه آلبرتا کانادا نسبت به اکثر دانشگاه های این کشور مناسب است، این دانشگاه به افراد واجد شرایط به ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی، تسهیلاتی چون بورسیه دانشگاه آلبرتا را اعطا می کند. سابقه پژوهش های علمی معتبر و ارزشمند، معدل تحصیلی بالا و نمره زبان بالا امتیاز افراد را برای دریافت بورسیه دانشگاه آلبرتا بالا می برد. بسیاری از نخبگانی که در این دانشگاه به تحصیل می پردازند با نشان دادن قابلیت های علمی و پژوهشی خود موفق به اخذ بورسیه این دانشگاه می شوند.

 

رشته های دانشگاه آلبرتا

تنوع رشته های دانشگاه آلبرتا بسیار بالاست و این رشته ها در دانشکده ها و کالج های این دانشگاه به دانشجویان ارائه می گردد. 400 برنامه آموزشی در 18 دانشکده این دانشگاه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می گردد.پردیس ها و کالج ها و دانشکده های دانشگاه آلبرتا عبارتند از:

دانشکده پزشکی و دندانپزشکی

دانشکده داروسازی و علوم دارویی

دانشکده پرستاری

دانشکده توانبخشی پزشکی

دانشکده بهداشت

دانشکده علوم ورزشی

دانشکده علوم

دانشکده کشاورزی و علوم زیست محیطی

دانشکده مهندسی

دانشکده توسعه

دانشکده هنر

دانشکده حقوق

دانشکده آموزش

دانشکده مطالعات و تحقیقات

دانشکده مطالعات بومی

مدرسه بازرگانی آلبرتا

کالج سنت ژوزف

کالج سنت استفان

پردیس سنت ژان

پردیس آگوستانا

 

رشته های دانشگاه آلبرتا در مقطع کارشناسی عبارتند از:

پزشکی، جراحی دندان، بهداشت دهان، علوم آزمایشگاهی، پرتو درمانی، پرستاری، داروسازی، تربیت بدنی، حرکت شناسی، گردشگری- ورزش و تفریحات، زیست شناسی حفظ محیط زیست، ابعاد انسانی مدیریت زیست محیطی، سیاست و اقتصاد زیست محیطی، احیای زمین، مدیریت محیط زیست و مراتع، جنگلداری، مدیریت تجارت جنگلداری، اقتصاد کشاورزی، منابع طبیعی،علوم زراعت، اصلاح نباتات سیستم های کشاورزی پایدار،مدیریت تجارت کشاورزی، مدیریت تجارت غذا، علوم حیوانات، عملکرد حیوانات، غذای حیوانات، کیفیت غذا و امنیت حیوانات، فرهنگ لباس و منسوجات، بوم شناسی خانواده، تکنولوژی و علوم غذایی، تغذیه، غذا و تغذیه مطالعات زیست محیطی، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی فیزیک، مهندسی مواد، مهندسی معدن، مهندسی مکانیک، مهندسی نفت، بیولوژی، شیمی، علوم کامپیوتر، ریاضی، فیزیک، آمار، روانشناسی، علوم طبیعی، علوم جوی و زمین، زیست شناسی حیوانات، علوم جوی علوم زیستی بیوانفورماتیک، زیست سلولی، علوم کامپیوتر نرم افزار، علوم کامپیوتر، علوم زیست زمین، زمین شناسی، عفونت و ایمنی شناسی، ریاضی علوم محاسباتی، ژنتیک مولکولی، داروشناسی، فیزیولوژی و زیست شناسی تکوینی، روانشناسی، فیزیک نجومی، بیوشیمی، زیست شناسی، میکروبیولوژی، علوم کامپیوتر و کسب و کار کوچک، بوم شناسی، زیست شناسی تکوینی، جغرافیا، ریاضیات و امور مالی، ریاضیات و اقتصاد، دیرین شناسی، زیست گیاهی، آمار، برنامه ریزی، اقتصاد، حسابداری، مطالعات تجارت، کارآفرینی و تجارت خانوادگی، مدیریت منابع انسانی، مطالعات آمریکای لاتین، بازاریابی، مدیریت عملیات، مدیریت سازمانی و استراتژیک، اقتصاد و حقوق تجاری، طراحی شاخه تجارت و بازاریابی، طراحی شاخه مهندسی، طراحی شاخه چاپ، طراحی شاخه علوم کامپیوتر، طراحی شاخه علوم اجتماعی، طراحی عمومی، هنر و طراحی، درام، درام و بازیگری، موسیقی، موسیقی پیانو، موسیقی آواز، آموزش دوره ابتدایی، آموزش دوره دبیرستان، مطالعات آسیای شرقی، مطالعات اروپایی، تجارت بین الملل، سیستم های مدیریت اطلاعات، منابع طبیعی- انرژی و محیط زیست، خرده فروشی و خدمات، حقوق، قضاوت، جرم شناسی، تاریخ باستان و قرون وسطی، ادبیات و زبان چینی، زبان اسپانیایی و فرانسوی ترکیبی، زبان اسکاندیناوی و آلمانی ترکیبی، زبان روسی و اوکراینی ترکیبی، زبان هلندی و روسی ترکیبی، مطالعات فیلم ادبیات و زبان آلمانی، تاریخ هنر- طراحی و فرهنگ بصری، مطالعات ایتالیا، مطالعات آمریکای لاتین، ادبیات و زبان روسی، علوم-تکنولوژی و جامعه،  ادبیات و زبان اسپانیایی، ادبیات و زبان اوکراینی، مطالعات زنان، انسان شناسی، زبان چینی و ژاپنی ترکیبی، زبان کلاسیک، آثار کلاسیک، زبان اوکراینی و هلندی ترکیبی، زبان فرانسوی و ایتالیایی ترکیبی، ادبیات تطبیقی، مطالعات آسیای شرقی انگلیسی، ادبیات و زبان فرانسه، مطالعات ژرمن ها، تاریخ، جغرافیای انسان شناسی، ادبیات و زبان ژاپنی، زبان شناسی، زبان های مدرن، هنرهای تجسمی، اقتصاد، کسب و کار، مطالعات آفریقا و خاور میانه، فلسفه، علوم سیاسی، علوم دینی، ادبیات و زبان اسکاندیناوی، جامعه شناسی، فرهنگ عامه اوکراین، و مطالعات زیست محیطی.

 

رشته های دانشگاه آلبرتا در مقطع کارشناسی ارشد عبارتند از:

مهندسی پزشکی، دندانپزشکی، پاتولوژی و پزشکی آزمایشگاهی، زنان و زایمان، پزشکی ژنتیک، میکروب شناسی پزشکی و ایمونولوژی، پزشکی، عصب شناسی، پرستاری، کار درمانی، تومور شناسی، چشم پزشکی، طب اطفال، داروشناسی، داروسازی و علوم دارویی،رادیولوژی و تصویربرداری تشخیصی، روانپزشکی، پزشکی توانبخشی، بهداشت، جراحی، بیوشیمی، مهندسی شیمی و مواد، شیمی، علوم زیستی، زیست سلولی، تربیت بدنی و تفریحات، ورزش درمانی، فیزیولوژی، علوم کشاورزی، غذا و تغذیه، درام، مطالعات فیلم، تاریخ و آثار کلاسیک، موسیقی، هنر و طراحی، علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر و برق، مهندسی مکانیک، علوم انسانی کامپیوتر، مهندسی عمران و محیط زیست، علوم جوی و زمین، منابع تجدید پذیر، جامعه شناسی محیط زیست و اقتصاد منابع، ریاضی و آمار، فیزیک، اقتصاد، انسان شناسی، بوم شناسی انسانی، علوم ارتباطات و اختلالات، تکنولوژی و ارتباطات، مطالعات کانادایی، مطالعات آسیای شرقی، ادبیات تطبیقی، مطالعات بومی، مطالعات سیاسی در آموزش، روانشناسی آموزشی، مطالعات آموزشی، آموزش دوره ابتدایی، آموزش دوره دبیرستان، علوم سیاسی، روانشناسی، حقوق، فلسفه، کتابداری و مطالعات اطلاع رسانی، مطالعات دینی، جامعه شناسی، مطالعات فرهنگی و زبان های مدرن، و زبان شناسی.

 

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی کانادا و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های کانادا از جمله دانشگاه آلبرتا و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه آلبرتا کانادا
  • رتبه دانشگاه آلبرتای کانادا
  • تحصیل در دانشگاه آلبرتا
  • هزینه تحصیل در دانشگاه آلبرتا کانادا
  • بورسیه دانشگاه آلبرتا
  • رشته های دانشگاه آلبرتا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top