info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

کار پزشکان در کویت

کویت یکی از کشورهایی است که از گذشته های دور بعلت بالا بودن ارزش دینار، پول ملی این کشور، از مقاصد محبوب مهاجرت کاری به شمار می رود و بسیاری از سراسر دنیا از جمله کشور خودمان برای کار به این کشور مهاجرت کرده اند. پزشکان از دسته مشاغلی هستند که اقبال زیادی به کار در کویت دارند و تعداد زیادی از آنان نیز در سال های اخیر وارد این کشور شده و مشغول به کار شده اند. امکان کار پزشکان در کویت فقط در صورتی برای پزشکان هموطن ما فراهم است که از داخل ایران بتوانند پیشنهاد کاری خود را دریافت کنند و بدین وسیله ویزای کار پزشکان در کویت را دریافت کنند. بحث معادل سازی مدرک پزشکی در کویت نیز پروسه ای به مراتب ساده تر از کشورهای دیگر دارد و به همین جهت اکثر پزشکان مشتاق کار در خارج از کشور، کویت را بهترین مقصد مهاجرت کاری خود می دانند. در ادامه بیشتر به شرایط کار پزشکان در کویت می پردازیم.



استخدام پزشک در کویت

تنها راه استخدام پزشک در کویت و امکان ورود به این کشور با ویزای کار، داشتن یک پیشنهاد کاری یا Job Offer  است. این بدین معناست که کویت ویزای جستجوی کار به هیچ فردی از جمله پزشکان نمی دهد و مادامی که متقاضی پیشنهاد کار از یک کارفرمای کویتی نداشته باشد؛ نمی تواند به این کشور برای کار وارد شود. از این رو موسسه پرگاس پارس با سال ها تجربه موفق آماده ارائه خدمت به پزشکان عزیز جهت پیدا کردن فرصت های شغلی و استخدام پزشک در کویت، اخذ ویزای کار پزشکان در کویت، و کمک در زمینه فرآیند معادل سازی مدرک پزشکی در کویت می باشد.

بدیهی است پس از استخدام پزشک در کویت، به وی اقامت یک ساله یا چند ساله کاری داده می شود و تا زمانی که فرد مورد نظر مشغول به کار در سیستم بهداشت و درمان این کشور باشد، اقامت کاری وی در کویت تمدید خواهد شد.

 

حقوق پزشک در کویت

به طور کلی حقوق پزشک در کویت بر اساس میزان سابقه و تجربه کاری تعیین می شود و برعکس سایر کشورهای عربی منطقه حوزه خلیج فارس که ملیت نیز در درآمد کارکنان تاثیر گذار است، در این کشور چنین موردی وجود ندارد. به طور معمول حقوق پزشک عمومی در کویت، در ازای 48 ساعت کار در هفته، حدود 845 دینار این کشور می باشد که به نسبت درآمد سایر متخصصین در این کشور نیز رقم مناسبی به شمار می آید. به عنوان مثال برنامه نویسان در ازای 48 ساعت کار در هفته حدود 415 دینار و و مهندسان سایر رشته های فنی نیز در ازای 42 ساعت در هفته حدود 750 دینار کسب می کنند.

 

معادل سازی مدرک پزشکی در کویت

از محاسن کویت برای مهاجرت و کار پرسنل بخش بهداشت و درمان علی الخصوص پزشکان، عدم نیاز به معادل سازی مدرک پزشکی در کویت در ابتدا برای شروع به کار است. در این کشور، پزشکان می توانند ابتدا مشغول به کار شوند و همزمان با آن در طی 6 ماه آزمون معادل سازی را بگذرانند. برعکس بسیاری از کشورها که پزشکان ابتدا باید دوران کارورزی را در کشور مورد نظر بگذرانند تا بعد از آن بتوانند مجوز کار دریافت کنند، در کویت به محض اینکه مشغول به کار می شوند، همین دوره کار برایشان دوره کارورزی نیز به حساب می آید. یکی از معضلات و سختی های بزرگ در مسیر مهاجرت کاری پزشکان، همین موضوع معادل سازی مدارک تحصیلی است که در اکثر کشورها باید ابتدا به طور کامل صورت گیرد تا بتوانند مجوز کار طبابت در کشور مقصد را بیابند. همین موضوع یعنی عدم نیاز به معادل سازی مدرک پزشکی در کویت در ابتدای امر مهاجرت کاری، به همراه مناسب بودن حقوق پزشک در کویت موجب شده بسیاری مشتاق مهاجرت پزشکان به کویت باشند.

 

 

در پایان لازم به ذکر است موسسه مهاجرتی پرگاس پارس با کارشناسان و وکلای مجرب خود در کلیه کشورهای ذکر شده و سایر نقاط دنیا، آماده ارائه خدمات در زمینه . معادل سازی مدارک پزشکی در خارج از کشور از جمله کشور کویت به این عزیزان می باشد. جهت اخذ اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با شماره این موسسه تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • کار پزشکان در کویت
  • استخدام پزشک در کویت
  • معادل سازی مدرک پزشکی در کویت



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top