info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

اقامت دائم اروپا برای پزشکان

اخذ اقامت کشورهای دیگر و مهاجرت، روش های متفاوتی دارد و هر متقاضی بسته به شرایط زندگی؛ درآمد و کسب و کار خود روش مناسب خود را باید انتخاب کند. در این مطلب قصد داریم به روش های اخذ اقامت دائم اروپا برای پزشکان اشاره نماییم. اولین موردی که بسیاری از پزشکان به دنبال آن هستند، روش اخذ اقامت کاری است. در این روش پزشکان ابتدا باید با معادل سازی مدارک تحصیلی خود در کشور مقصد و موفقیت در آزمون مجوز کار طبابت در آن کشور را بدست آورند. در این روش تسلط کامل به زبان کشور مقصد و ارائه مدرک معتبر زبان از همان ابتدای امر یک ضرورت به شمار می رود و پس از چند سال کار و اقامت در آن کشور موفق به اخذ اقامت دائم شوند.



اما روش های دیگری هم برای اخذ اقامت دائم اروپا برای پزشکان وجود دارد. بسیاری از پزشکان که وضعیت مالی مناسبی دارند می توانند با خرید ملک در بسیاری از کشورهای قاره سبز، اقامت دائم اروپا را برای خود و خانواده شان اخذ نمایند. در این روش نیازی به اخذ مدرک زبان کشور مقصد نمی باشد. البته از این طریق پزشکان می توانند فقط اقامت کشور مورد نظر در اروپا را کسب کنند و در آن کشور نمی توانند به طبابت بپردازند. البته اجازه تاسیس شرکت یا هر کار دیگری در کشور مقصد را خواهند داشت. فقط برای طبابت کردن باید در آزمون معادل سازی مدارک شرکت کنند تا به آنان مجوز طبابت اعطا شود.

برخی پزشکان نیز هستند که دوست دارند شرکت یا بیزینسی در یک کشور اروپایی تاسیس کنند. کم نیستند پزشکانی که در زمینه های تجاری و بازرگانی نیز سررشته دارند و با توجه به شم اقتصادی که دارند می توانند در کشورهای اروپایی شرکت ثبت کرده و شرکت خود را به موفقیت رسانده و با چند سال دادن مالیات به کشور مورد نظر اروپایی اقامت دائم آن کشور را بدست آورند. حتی برخی از این افراد به عنوان مثال به دنبال اخذ اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری در رستوران های زنجیره ای هستند. بدین ترتیب که این افراد قصد دارند با سرمایه گذاری در یک کشور اروپایی با تاسیس یک شعبه از یک رستوران زنجیره ای چون مک دونالد، کی اف سی، ساب وی، برگر کینگ، پیتزا هات، دومینوز، استارباکس و کافه آیدا یک بیزینس خانوادگی برای خود و به ویژه فرزندان خود راه اندازی نموده و علاوه بر تاسیس یک کسب و کار خانوادگی، اقامت دائم اروپا را نیز برای خود و خانواده شان اخذ نمایند.

روش دیگری هم هست که برای اخذ اقامت دائم اروپا برای پزشکان بسیار مناسب می باشد و آن هم اخذ اقامت اروپا از طریق تمکن مالی یا خود حمایتی واقامت بدون سرمایه گذاری است. در این روش پزشکان عزیز باید به دولت کشور مقصد مهاجرت خود و خانواده شان اثبات کنند که در ایران به صورت ماهانه از اجاره املاک، سود سهام؛ بورس، سود سپرده بانکی و یا مستمری بازنشستگی، درآمدی مجموعا بالاتر از میزان حداقل تعیین شده در آن کشور را دارند و در صورت زندگی و اقامت خود و خانواده شان در کشور مقصد می توانند بدون هیچ مشکلی از پس هزینه های زندگی خود و خانواده شان بر بیایند. البته قانونی نیز در کشورهای اتحادیه اروپا وجود دارد که متقاضیان اقامت تمکن مالی باید حداقل 183 روز در سال را در کشور مورد نظر در این قاره مقیم باشند و مدرکی دال بر خرید یا اجاره ملک برای اقامت خود و خانواده شان نیز ارائه نمایند. این موضوع در مورد کشورهایی چون پرتفال و اسپانیا با دقت و سخت گیری زیادی اجرا می شود. اما کشورهایی با اقتصاد ضعیف تر چون یونان کمتر در این زمینه سختگیری می کنند.

 

راحت ترین کشور برای مهاجرت پزشکان

طبیعتا اخذ اقامت دائم اروپا برای پزشکان برای هر یک از این افراد بسته به شرایطشان راه مناسب خود را دارد و نمی توان راحت ترین کشور برای مهاجرت پزشکان را به صورت تعمیم یافته بیان کرد. اگر پزشکی قصد دارد که به کل برای زندگی و کار به یک کشور اروپایی مهاجرت کند، بهترین روش برای وی این است که سختی معادل سازی مدارک پزشکی در خارج از کشور را به جان بخرد تا بتواند با اخذ مجوز کار و ویزای کار یک کشور اروپایی و چند سال اقامت کاری در کشور مورد نظر در نهایت به اقامت دائم اروپا دست یابد و برای این افراد بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان می تواند آلمان، اتریش و کشورهای اروپای غربی باشد.

این موضوع برای پزشکانی که می خواهند فقط اقامت یک کشور اروپایی را بدست آورده و یک پایگاه برای بعضی اوقات سال برای خود در اروپا داشته باشند و همچنین فرزندانشان در کشور اروپایی شانس زندگی و تحصیل داشته باشند، متفاوت است. برای این افراد اخذ اقامت تمکن مالی به ویژه در کشورهایی چون یونان، فرانسه، اسپانیا و پرتغال بسیار مناسب تر می باشد. این روش بدون ریسک انتقال سرمایه به کشور دیگر صورت می گیرد و سرمایه فرد متقاضی به مخاطره نمی افتد. سرعت بالای پروسه این روش نیز از دیگر مزیت های آن است. راحت ترین کشور برای مهاجرت پزشکان از طریق تمکن مالی در حال حاضر، کشور یونان است که شرایط بسیار مناسبی نسبت به سایر کشورها دارد. موسسه پرگاس پارس با سابقه چندین پرونده موفق در اخذ اقامت تمکن مالی یونان، آماده ارائه خدمات در زمینه اخذ اقامت دائم اروپا برای پزشکان از این روش می باشد.

مهاجرت پزشکان به اروپا از طریق خرید ملک نیز گزینه ای مناسب برای افرادی است که سرمایه زیادی در اختیار دارند و قصد دارند اقامت کشوری اروپایی را بدست آورند. برای این افراد پرتغال، اسپانیا، مالتا و یونان می تواند گزینه ای بسیار مناسب به حساب بیاید. اما قانونی وجود دارد که اگر میزان سرمایه گذاری در خرید ملک در هر کشور اروپایی از میزان تعیین شده توسط دولت آن کشور بیستر باشد، علاوه بر اخذ اقامت، فرد متقاضی می تواند مستقیما پاسپورت و شهروندی کشور مورد نظر را نیز بدست آورد. به این برنامه گلدن ویزا یا ویزای طلایی می گویند. راحت ترین کشور برای مهاجرت پزشکان از طریق اخذ ویزای طلایی، یونان، قبرس، اسپانیا و پرتغال می باشند.

 

مهاجرت پزشکان به اروپا

همان طور که در قسمت های قبلی مطلب ذکر شد روش های مهاجرت پزشکان به اروپا بسیار متنوع است و بنا به شرایط کاری و مالی و نوع تصمیم پزشکان برای ادامه زندگی روش مناسب هر فرد را می توان تعیین نمود. نرخ مهاجرت پزشکان به اروپا البته بسته به کشورهای مختلف این قاره متفاوت است و طبیعتا درصد پزشکانی که مشتاق اخذ اقامت آلمان هستند با سایر کشورهای اروپایی قابل مقایسه نیست. البته تعداد متقاضی برای مهاجرت پزشکان به کشورهایی چون اتریش، سوئیس، فرانسه و کشورهای منطقه اسکاندیناوی نیز قابل ملاحظه می باشد.

 

ویزای کار پزشکان در اروپا

اما اگر پزشکی به هر نحوی از جمله با خرید ملک یا با تمکن مالی یا با سرمایه گذاری و ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار وارد یک کشور اروپایی شود، مجاز به کار طبابت در این کشورها نمی باشد. زیرا مدارک تحصیلی آنان مورد تایید نمی باشد. از قوانین اقامت تمکن مالی این موضوع را باید در نظر داشت که فردی که این اقامت را کسب می کند، تا پایان 5 سال که اقامت دائم را اخذ می کند مجاز به کار در کشور اروپایی مورد نظر نیست. از این رو پزشکانی که از این روش اقامت اروپا را اخذ می کنند نیز این شرایط در موردشان اعمال می شود. اما افرادی که با خرید ملک یا ثبت شرکت و کسب و کار وارد این کشورها می شوند و محدودیت قانونی در زمینه کار در کشور مورد نظر ندارند نیز برای اخذ مجوز کار شرایطشان دقیقا مانند کسانی است که متقاضی ویزای کار پزشکان در اروپا هستند. به طور کلی برای اخذ مجوز و ویزای کار پزشکان در اروپا باید فرد متقاضی مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را ارسال کرده و مدرک زبان کشور مورد نظر را با حداقل نمره خواسته شده ارائه دهد. سپس در آزمون معادل سازی مدرک پزشکی در کشور مورد نظر که به زبان رسمی کشور مورد نظر برگزار می شود نیز شرکت کند و در صورت پذیرفته شدن در آزمون نیز باید دوره کارورزی را در آن کشور بگذراند تا مجوز طبابت در کشور مورد نظر را اخذ نماید. این قوانین سختگیرانه برای پزشکانی اعمال می شود که تحصیل پزشکی خود را در یک کشور خارج از اتحادیه اروپا گذرانده باشند. اما اگر به عنوان مثال فردی تحصیل پزشکی در اسلواکی را گذرانده باشد، برای کار در کشور آلمان نیازی به طی کردن فرآیند معادل سازی مدارک ندارد. زیرا کلیه دانشگاه های علوم پزشکی کشورهای اروپایی از یک سیستم آموزشی واحد و استاندارد تبعیت می کنند و مدارک آنان در سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم مورد تایید است.

 

 

 

در پایان لازم به ذکر است موسسه مهاجرتی پرگاس پارس با کارشناسان و وکلای مجرب خود در کلیه کشورهای ذکر شده و سایر نقاط دنیا، آماده ارائه خدمات در زمینه اخذ اقامت دائم اروپا برای پزشکان عزیز از روش های مختلف و معادل سازی مدارک پزشکی در خارج از کشور از جمله کشورهای اروپایی برای این عزیزان می باشد. جهت اخذ اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با شماره این موسسه تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • اقامت دائم اروپا برای پزشکان
  • مهاجرت پزشکان به اروپا
  • ویزای کار پزشکان در اروپا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top