info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

معادل سازی مدرک دندانپزشکی در هلند

کشور هلند یکی از کشورهای بسیار خوب اتحادیه اروپا برای کار و مهاجرت به حساب می آید و طبیعتا متقاضیان زیادی در تخصص های مختلف همه ساله برای ورود به این کشور و کار در بازار کار این کشور تقاضا می دهند. این کشور چند سالی است که به شکلی قابل توجه با کمبود نیروی کار در بخش بهداشت و درمان و سلامت مواجه است و سیستم بهداشت و درمان این کشور البته با وجود نیاز به نیروهای کار متخصص، در زمینه اعطای مجوز کار به افرادی که از کشورهای دیگر قصد مهاجرت کاری به هلند را دارند، سهل انگاری صورت نمی دهد. به عنوان مثال افراد متقاضی مهاجرت دندانپزشکان به هلند برای اینکه در این کشور مجوز کار طبابت را دریافت کنند، کار سختی را پیش رو دارند و باید چند آزمون که به آزمون های معادل سازی مدرک دندانپزشکی در هلند یا ارزشیابی مدارک تحصیلی دندانپزشکی در هلند معروف هستند را با موفقیت پشت سر بگذارند.



همان طور که ذکر شد، معادل سازی مدرک دندانپزشکی در هلند برای دندانپزشکانی که در کشورهای خارج از اتحادیه اروپا درس خوانده اند، برای دریافت مجوز کار طبابت در این کشور یک ضرورت است. دلیل اینکه هلند هم مانند سایر کشورها به دانش آموختگان رشته هایی چون دندانپزشکی در دانشگاه های کشورهای دیگر تحت شرایط خاص مجوز کار می دهد، ارتباط مستقیم این مشاغل با سلامت و جان مردم است. این موضوع در مورد پزشکان نیز صادق است و پزشکانی که قصد دارند به کار در هلند مشغول شوند و تحصیلات خود را در دانشگاه های کشورهای خارج از اتحادیه اروپا گذرانده اند، حتما باید فرآیند معادل سازی مدرک پزشکی در هلند را با موفقیت سپری کنند.

اما این موضوع طبیعتا برای پزشکان و دندانپزشکانی که تحصیل در هلند را سپری کرده اند صورت نمی گیرد. علاوه بر این افراد، پزشکان و دندانپزشکانی هم که در دانشگاه های سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپایی تحصیل کرده باشند، برای کار در هلند و اخذ مجوز طبابت در این کشور نیازی به معادل سازی مدارک نخواهند داشت. زیرا دانشگاه های کلیه کشورهای اروپایی در زمینه آموزش پزشکی از یک استاندارد مشترک تبعیت می کنند و به همین جهت مدارک تحصیلی علوم پزشکی ارائه شده در این دانشگاه ها در سایر کشورهای عضو این اتحادیه دارای اعتبار و ارزش شمرده می شود.

 

مهاجرت دندانپزشکان به هلند

افراد متقاضی مهاجرت دندانپزشکان به هلند می بایست با شرکت در آزمون های معادل سازی مدرک دندانپزشکی در هلند یا ارزشیابی مدارک تحصیلی دندانپزشکی در هلند به نظام سلامت این کشور اطمینان لازم را بدهند که صلاحیت کافی برای کار در سیستم بهداشت و درمان هلند را دارند تا بتوانند مجوز کار طبابت در این کشور عضو اتحادیه اروپا را دریافت کنند.

این بدین معناست که افراد مشتاق مهاجرت دندانپزشکان به هلند باید بتوانند در آزمون های معادل سازی مدارک دندانپزشکی که به زبان هلندی برگزار می شود شرکت کرده و نمره قبولی را کسب نمایند. این خود نیاز به تسلط کامل به زبان هلندی را برای موفقیت داوطلبان در این آزمون به خوبی نشان می دهد. علاوه بر این از شرایط اعطای مجوز کار به افراد مشتاق مهاجرت دندانپزشکان به هلند، ارائه مدرک زبان هلندی حداقل در سطح B1 است. زیرا نظام سلامت هلند قصد دارد متخصصان رشته های علوم پزشکی که بتوانند به جامعه هلند به خوبی خدمت کنند را فقط جذب نماید. طبیعیست که پزشکان و دندانپزشکانی که به زبان هلندی مسلط نباشند، تمی توانند در جامعه هلند به بیمارانی که زبان آن ها هلندی است به خوبی خدمت رسانی کنند. زیرا پزشکی از مشاغلی است که از الزامات آن توانایی برقراری ارتباط خوب و موثر با مردم یا به عبارت دیگر بیماران است.

آزمون معادل سازی مدرک دندانپزشکی در هلند یا آزمون AKV به مانند اکثر کشورها در دو بخش و مرحله تئوری و عملی انجام می شود و محل برگزاری آن دانشکده های علوم پزشکی شهرهای مختلف هلند می باشد. این آزمون به سنجش میزان مهارت و دانش عمومی پزشکان خارجی که در هلند یا سایر کشورهای اتحادیه اروپا تحصیل نکرده اند می پردازد. همچنین آزمون بررسی انطباق دانش پزشکان و دندانپزشکان به نام آزمون BI نیز دیگر آزمونی است که افراد مشتاق مهاجرت دندانپزشکان به هلند باید در آن شرکت کنند. پذیرفته شدگان آزمون باید دوره کارورزی را در یکی از بیمارستان های نظام سلامت هلند طی کنند تا در پایان دوره به آنان مجوز طبابت در این کشور اعطا گردد.

 

 

در پایان لازم به ذکر است موسسه مهاجرتی پرگاس پارس با کارشناسان و وکلای مجرب خود در کلیه کشورهای ذکر شده و سایر نقاط دنیا، آماده ارائه خدمات در زمینه معادل سازی مدارک دندانپزشکی و پزشکی در خارج از کشور از جمله کشور هلند به این عزیزان می باشد. جهت اخذ اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با شماره این موسسه تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • معادل سازی مدرک دندانپزشکی در هلند
  • ارزشیابی مدارک تحصیلی دندانپزشکی در هلند
  • مهاجرت دندانپزشکان به هلند



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top