info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

آزمون پرومتریک عمان

آزمون پرومتریک یا همان Prometric Testing  وابسته به موسسه آمریکاییِ «پی ام آی» است که در صنعت مدیریت آزمون ها فعال می باشد. این آزمون با هدف صدور مجوز برای کار و در واقع ارزیابی توانایی های متقاضی در حوزه های مختلف از جمله گروه پزشکی در بسیاری از کشورها برگزار می شود. آزمون پرومتریک در بخش های مختلف مربوط به حوزه سلامت مانند پزشکی، پرستاری، تکنسین و ... متفاوت بوده و به صورت چهارگزینه ای و آنلاین به زبان انگلیسی برگزار می شود و مدت زمان آن بسته به نوع آزمون پرومتریک معمولا بین دو الی دو ساعت و نیم می باشد. یکی از کشورهایی که این آزمون در آن برگزارمی شود، کشور عمان است که در سال های اخیر نسبت به توسعه و گسترش خدماتش در حوزه سلامت سرمایه گذاری های بسیاری را انجام داده و به برای تکمیل کادر درمانی خود پذیرای نیروهای متخصص  خارجی زیادی می باشد. از این رو کشور عمان یکی از کشورهای هدف برای بسیاری از پزشکان و پرستاران محسوب می گردد. همانند دیگر کشورها، یکی از شرایط شروع به کار و پیش نیازهای اشتغال در مراکزی همچون بیمارستان ها در عمان داشتن گواهینامه پرومتریک می باشد. آزمون پرومتریک عمان تحت نظارت وزارت بهداشت عمان و شورای تخصص پزشکی عمان ( OSMB ) که نهادی مستقل می باشد به صورت حضوری در شهر مسقط و یا مراکز آزمون دیگری که مورد تایید می باشند برگزار می گردد.



بر اساس اطلاعات موجود در خصوص آزمون پرومتریک ، حداقل امتیاز  پذیرش در چنین آزمونی ۶۰ درصد بوده و هر چه امتیاز آزمون بالاتر، در نتیجه شانس برای یافتن موقعیت های شغلی بهتر بیشتر خواهد شد. پس از قبولی در آزمون پرومتریک عمان و داشتن این مجوز، متقاضیان کار در این کشور می توانند به دنبال پیشنهادهای کاری از بیمارستان ها و مراکز درمانی باشند.

 

منابع امتحان پرومتریک عمان

همان طور که گفته شد آزمون پرومتریک در بخش های مختلف حوزه های پزشکی متفاوت عمل کرده از این رو برای هر بخش سوالات تخصصی مربوط به همان رشته در نظر گرفته شده و سوال ها بر پایه کتاب های مرجع هر رشته طرح می شوند. با توجه به قوانین آزمون، هر متقاضی می تواند در یک سال سه مرتبه در آزمون پرومتریک عمان شرکت نماید. برای قبولی در آزمون پرومتریک، آگاهی از منابع امتحان پرومتریک عمان و مطالعه سوال های مشابه می تواند موثر واقع شود، با این حال باید در نظر داشت از آن جا که هدف این آزمون بررسی و سنجش دانش و توانایی های داوطلبان به برای صدور مجوز می باشد، سوالات به صورت رسمی موجود نبوده و از هیچ منبعی نمی توان عین سوالات را یافت، از این رو مطالعه منابع اصلی هر رشته، اصلی ترین منبع برای موفقیت در هر آزمونی از جمله آزمون پرومتریک عمان می باشد.

 

ثبت نام آزمون پرومتریک عمان

از آنجا که آزمون پرومتریک طیفی از رشته های متفاوت را در بر می گیرد، می بایست به نوع آزمون توجه نمود. برای مثال ثبت نام در برخی آزمون های پرومتریک هیچ محدودیت زمانی نداشته و حتی امکان شرکت در آن در همان روز وجود دارد و یا در برخی رشته ها می بایست از چند هفته قبل از تاریخ مورد نظر اقدام به ثبت نام نمود.

 

 

در پایان لازم به ذکر است موسسه مهاجرتی پرگاس پارس با کارشناسان و وکلای مجرب خود در کلیه کشورهای ذکر شده و سایر نقاط دنیا، آماده ارائه خدمات در زمینه معادل سازی مدارک دندانپزشکی و پزشکی در خارج از کشور از جمله کشور عمان به این عزیزان می باشد. جهت اخذ اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با شماره این موسسه تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • آزمون پرومتریک عمان



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top