info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

معادل سازی مدرک داروسازی در نروژ

همان طور که می دانیم رشته داروسازی یکی از محبوب ترین رشته های تحصیلی در کشورمان و در بسیاری از نقاط دنیاست که بسیاری از مشتاقان تحصیل در رشته های علوم پزشکی این رشته محبوب را برای تحصیل و در نهایت کار خود بر می گزینند. این رشته نیز به مانند سایر رشته های شاخه علوم پزشکی، کاملا به طور مستقیم با سلامت و جان انسان ها در ارتباط است و رشته ای حساس به حساب می آید. از این رو کشورهای مختلف برای اینکه به متخصصان این رشته اجازه کار بدهند، نهایت سختگیری را اعمال می کنند. کشور نروژ به مانند سایر کشورها در این زمینه بسیار دقت به عمل می آورد و داروسازانی که در کشورهای دیگر به ویژه کشورهای خارج از اتحادیه اروپا درس خوانده باشند، برای دریافت اجازه کار در کشور نروژ، باید حتما فرآیند معادل سازی مدرک داروسازی در نروژ یا ارزشیابی مدارک تحصیلی داروسازی در نروژ را با موفقیت گذرانده باشند.



کشور نروژ یکی از کشورهای بسیار مرفه در دنیا به حساب می آید و بسیاری از متخصصان رشته های مختلف از جمله داروسازان از سراسر دنیا و کشور خودمان ایران، رویای کار و زندگی در این کشور را در سر دارند. اما همان طور که ذکر شد این کشور به هر فردی با هر سطحی از سواد اجازه کار در رشته های حساسی که با سلامت و جان انسان سر و کار دارند را نمی دهد. اگر فردی تحصیل در نروژ در دانشگاه های این کشور از جمله دانشگاه اسلو نروژ را گذرانده باشد، آنقدر در دوره تحصیل با سختگیری های دانشگاه از نظر آموزشی مواجه می شوند که پس از فارغ التحصیلی از نظر سیستم بهداشت و درمان نروژ شایسته کار در این کشور محسوب می شوند. اما اگر فردی در دانشگاه های کشورهای دیگر به ویژه خارج از اتحادیه اروپا و به طور کلی یک کشور غیر اروپایی تحصیل داروسازی انجام داده باشد، برای اینکه مجوز کار داروسازی در نروژ را داشته باشد، حتما می بایست معادل سازی مدرک داروسازی در نروژ یا ارزشیابی مدارک تحصیلی داروسازی در نروژ را طی کند که لازمه مهاجرت داروسازان به نروژ است.

 

مهاجرت داروسازان به نروژ

داروسازان هموطن ما که در دانشگاه های کشورمان به تحصیل این رشته پرداخته اند و متقاضی مهاجرت داروسازان به نروژ هستند، برای کار در نروژ به عنوان یک داروساز باید فرآیند معادل سازی مدرک داروسازی در نروژ یا ارزشیابی مدارک تحصیلی داروسازی در نروژ را طی کنند که شامل موارد متعددی است. این افراد ابتدا باید مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای تایید اولیه ارسال کنند و سپس با دریافت ویزا در آزمون معادل سازی که به زبان نروژی برگزار می شود شرکت نمایند. از این رو تسلط به زبان نروژی از لازمه های شرکت و موفقیت در آزمون معادل سازی می باشد و همچنین داروسازان پس از موفقیت در آزمون معادل سازی، باید حتما مدرک زبان نروژی را نیز برای دریافت مجوز کار در این کشور ارائه کنند. زیرا یک داروساز در داروخانه های کشور نروژ مرتب با مردم این کشور باید در ارتباط باشد که این مردم زبانشان زبان نروژی است. لازم به ذکر است که آزمون معادل سازی مدرک داروسازی در نروژ، دروسی چون شیمی، پزشکی عمومی، زیست شناسی و دروس تخصصی تولید دارو و درمان دارویی بیماران را در بر دارد.

اما افراد متقاضی مهاجرت داروسازان به نروژ که قصد ندارند به عنوان یک داروساز در داروخانه مشغول به کار شوند و می خواهند در شرکت ها و کمپانی های دارویی این کشور شغلی برای خود بیابند، نیازی به معادل سازی مدارک خود در این کشور ندارند.

 

 

در پایان لازم به ذکر است موسسه مهاجرتی پرگاس پارس با کارشناسان و وکلای مجرب خود در کلیه کشورهای ذکر شده و سایر نقاط دنیا، آماده ارائه خدمات در زمینه معادل سازی مدارک دندانپزشکی و پزشکی و داروسازی در خارج از کشور از جمله کشور نروژ می باشد. جهت اخذ اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با شماره این موسسه تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • معادل سازی مدرک داروسازی در نروژ
  • ارزشیابی مدارک تحصیلی داروسازی در نروژ
  • مهاجرت داروسازان به نروژ



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top