info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه استراسبورگ فرانسه

یکی از مشهورترین و معتبرترین دانشگاه های کشور فرانسه و دومین دانشگاه بزرگ این کشور، دانشگاه استراسبورگ می باشد که آن را در زبان انگلیسی، University of Strasbourg و در زبان فرانسه Université de Strasbourg می گویند، در شهر استراسبورگ ایالت آلزاس در شمال شرق کشور فرانسه و در نزدیکی مرز آلمان قرار گرفته است. تاریخ تاسیس دانشگاه استراسبورگ فرانسه که یک دانشگاه عمومی یا دولتی به حساب می آید، به 15 اکتبر سال 1538 میلادی بر می گردد که در این تاریخ این دانشگاه توسط یوهانس استورم تاسیس شد و در طی چند قرن فعالیت توسعه فراوانی یافت. اما در دهه 1970 میلادی به سه نهاد علمی منفصل به نام های دانشگاه لویی پاستور، دانشگاه مارک بلچ و دانشگاه رابرت شومان تقسیم شد. این روند ادامه داشت تا در سال 2009 میلادی، این 3 دانشگاه با پیوستن مجدد به یکدیگر، دانشگاه متحدی به نام دانشگاه استراسبورگ فرانسه را راه اندازی کردند. بودجه این دانشگاه بیش از 536 میلیون یورو در سال 2019 تعیین شده است.



شهر استراسبورگ علاوه بر اینکه به عنوان یک شهر توریستی و زیبا، با معماری چشم نواز در جوار رودخانه راین در شمال شرقی فرانسه شناخته می شود، به علت وجود این دانشگاه و دانشگاه های متعدد دیگر در آن یک شهر دانشجویی نیز به حساب می آید. دانشگاه استراسبورگ فرانسه در حال حاضر میزبان بیش از 52 هزار دانشجو می باشد که بیش از 2200 نفر از آن ها دانشجوی مقطع دکتری هستند. در حدود 20 درصد از دانشجویان دانشگاه استراسبورگ را دانشجویان بین المللی از حدود 150 کشور مختلف دنیا تشکیل می دهند.

به مانند سایر دانشگاه های کشور فرانسه، تحصیل در رشته های موجود در دانشگاه استراسبورگ فرانسه، اغلب به زبان فرانسوی امکانپذیر است. البته به طور معدود می توان دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی در این دانشگاه یافت که طبیعتا هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در این دانشگاه بسیار بالاتر از تحصیل به زبان فرانسه است. نکته مهمی در مورد زندگی دانشجویی در شهر استراسبورگ فرانسه وجود دارد و آن عدم تسلط اکثر مردم این شهر مانند مردم سایر نقاط فرانسه به زبان انگلیسی است. پس برای گذران زندگی دانشجویی در این شهر و سایر شهرهای فرانسه تسلط نسبی به زبان فرانسه حتی برای دانشجویانی که دوره های تحصیل در فرانسه به زبان انگلیسی را می گذرانند لازم است.

دانشگاه استراسبورگ فرانسه به همراه دانشگاه Haute-Alsace فرانسه، موسسه تکنولوژی کارلسروهه آلمان، دانشگاه فرایبورگ آلمان، و دانشگاه بازل سوئیس گروه دانشگاه های متصل EUCOR را شکل می دهند که برنامه های تحصیلی مشترک دارند و برای دانشجویان هر یک از این دانشگاه ها این امکان وجئود دارد که دوره تحصیلی خود را در سایر دانشگاه های این گروه بگذرانند بدون اینکه نیاز باشد مبلغ اضافه ای پرداخت نمایند.

برای دانشجویان ایرانی تحصیل در این دانشگاه بسیار مناسب است. زیرا اگر پس از تحصیل در این دانشگاه قصد بازگشت به ایران را داشته باشند، در هر رشته ای که درس خوانده باشند، مدرک تحصیلیشان در ایران قابل ارزشیابی و معادل سازی است. زیرا در آخرین لیست اعلام شده دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران برای سال 2020، می توان نام دانشگاه استراسبورگ فرانسه را مشاهده کرد. همچنین اگر دانشجویی پس از تحصیل در این دانشگاه قصد کار در هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا را داشته باشد، مدرک تحصیلی وی بدون مشکل در کشور مقصد مورد تایید خواهد بود. طبیعیست که پس از تحصیل در این دانشگاه، امکان ماندن و کار در کشور فرانسه برای متقاضیان مهیاست و این افراد می توانند پس از ویزای دانشجویی ویزای کار کشور فرانسه را گرفته و در این کشور اقامت کاری داشته و در نهایت موفق به اخذ اقامت دائم فرانسه شوند.

 

رنکینگ دانشگاه استراسبورگ

از دلایل اصلی اقبال به تحصیل در دانشگاه استراسبورگ فرانسه، رتبه و رنکینگ خوب آن در میان دانشگاه های دنیا و کشور فرانسه می باشد. برای تبیین بهتر رنکینگ دانشگاه استراسبورگ لازم دیدیم رتبه این دانشگاه را در یک بازه 4 ساله از سال 2017 تا 2020 بر اساس رنکینگ موسسه QS خدمتتان ارائه نماییم.

رنکینگ دانشگاه استراسبورگ در سال 2017 میلادی بر اساس این رتبه بندی، در میان دانشگاه های دنیا، 260 و در میان دانشگاه های کشور فرانسه، 11 بوده است. در سال 2018 رتبه دانشگاه استراسبورگ، با نزول مواجه شد و به 303 در میان دانشگاه های دنیا و 12 در میان دانشگاه های کشور فرانسه رسید. در سال 2019 نیز رنکینگ دانشگاه استراسبورگ با نزول مواجه شده و به 348 دنیا و 13 در میان دانشگاه های کشور فرانسه رسیده است. اما رتبه دانشگاه استراسبورگ در سال 2020 در میان دانشگاه های فرانسه 14 و در میان دانشگاه های دنیا 379 تعیین شده است. بر این اساس همواره این دانشگاه یکی از 15 دانشگاه برتر فرانسه و 400 دانشگاه برتر دنیا بوده است.

اما اگر دیگر سیستم های رتبه بندی دانشگاه ها را نیز ملاک قرار دهیم، بر اساس آنان هم رنکینگ دانشگاه استراسبورگ مناسب می باشد. بر اساس اعلام سیستم رتبه بندی تایمز در سال 2020 میلادی رتبه این دانشگاه بین 401 تا 500 در میان دانشگاه های دنیا تعیین شده است. اما بر اساس رنکینگ شانگهای، رتبه دانشگاه استراسبورگ از سال 2016 تا 2019 همواره بین 101 تا 150 در میان دانشگاه های دنیا تعیین شده است.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه استراسبورگ

علاوه بر  هزینه تحصیل در دانشگاه استراسبورگ، دانشجویان باید به فکر هزینه مسکن خود نیز باشند. زیرا هزینه مسکن در فرانسه به طور کلی از دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا بالاتر است. به صرفه ترین نوع اسکان برای دانشجویان در کشور فرانسه به طور کلی و به طور اخص در شهر استراسبورگ، استفاده از خوابگاه های دانشجویی است. هزینه اسکان در خوابگاه های دانشگاه استراسبورگ، بسته به امکانات خوابگاه تعیین شده و از 150 تا 450 دلار متغیر می باشد. برخی دانشجویان هم به صورت اشتراکی آپارتمان اجاره می کنند که اینگونه هزینه اسکان برای آنان بین 300 تا 500 یورو در می آید.

بر اساس قوانین کشور فرانسه، دانشجویان خارجی می توانند در صورتی که حائز شرایط به حساب آیند از بورسیه تحصیلی تا سقف 10 هزار یورو بهره مند شوند. البته همان طور که ذکر شد برای اخذ این بورسیه، شرایط سختی در نظر گرفته شده و افرادی که از نظر سوابق تحصیلی و پژوهشی و شرایط سنی مشمول آن شوند، می توانند آن را دریافت نمایند.

 

رشته های موجود در دانشگاه استراسبورگ فرانسه

این دانشگاه یک دانشگاه جامع تحقیقاتی به شمار می رود و تنوع رشته های موجود در دانشگاه استراسبورگ فرانسه بسیار بالاست. رشته های موجود در دانشگاه استراسبورگ فرانسه در قالب 37 دانشکده، انستیتو و مدرسه زیرمجموعه این دانشگاه به دانشجویان ارائه می گردد. پنج بخش اصلی این دانشگاه که هر یک چندین دانشکده با رشته های مختلف را زیر پوشش دارند عبارتند از:

- بهداشت و سلامت: شامل دانشکده دندانپزشکی، دانشکده پزشکی و دانشکده داروسازی

- علوم و تکنولوژی: شامل مدرسه و رصدخانه علوم زمین، مدرسه اروپایی شیمی و پلیمر و مواد، فیزیک تلکام استراسبورگ، مدرسه عالی بیوتکنولوژی استراسبورگ، دانشکده شیمی، دانشکده علوم حیاتی، انستیتو تکنولوژی دانشکده هاگونا، انستیتو تکنولوژی دانشگاه لویی پاستور، انستیتو تکنولوژی دانشگاه روبرت شومن، رصدخانه نجوم، دپارتمان ریاضیات و علوم کامپیوتر و دپارتمان فیزیک و مهندسی

- حقوق، اقتصاد، مدیریت و علوم اجتماعی و سیاسی: شامل دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشکده حقوق، شامل مدرسه روزنامه نگاری، مدرسه کسب و کار استراسبورگ، مرکز مطالعات املاک بین ‌المللی، علوم سیاسی و مدیریت، انستیتو مطالعات سیاسی، انستیتو علوم اجرایی مقدماتی و انستیتو کار

-  هنر، ادبیات و زبان‌های خارجی: شامل دانشکده ‌های هنرهای زیبا، دانشکده مطالعات زبان کاربردی و انسانی، دانشکده فرهنگ و زبان‌های خارجی و دانشکده زبان و ادبیات فرانسه.

- علوم اجتماعی و انسانی: شامل دانشکده روان‌ شناسی، دانشکده علوم ورزشی، دانشکده‌ های جغرافیا و برنامه ریزی، دانشکده فلسفه، دانشکده نظریه شناسی کاتولیک، دانشکده نظریه شناسی پروتستان، دانشکده علوم تاریخی، دانشکده علوم اجتماعی و مدرسه عالی آموزش و مربیگری

 

تحصیل پزشکی در دانشگاه استراسبورگ

طبیعتا برای جوانان عزیز هموطنمان که بیشترین علاقه به تحصیل رشته های علوم پزشکی در میان آنان دیده می شود تحصیل پزشکی در دانشگاه استراسبورگ یک فرصت ایده آل به شمار می رود. دانشکده پزشکی دانشگاه استراسبورگ فرانسه، از قدیمی ترین دانشکده های این دانشگاه است و با دانشکده های پزشکی مختلفی از نقاط مختلف دنیا همکاری علمی پژوهشی داشته است.

دانشکده پزشکی دانشگاه استراسبورگ شامل سه مدرسه عالی می شود که عبارتند از:

- انستیتو بیولوژی سلولی و مولکولی

- انستیتو بیولوژی سلولی و مولکولی و ژنتیک

- مرکز تحقیقات در مورد روش های بهبود و علامت دهی استرس سلولی در سرطان های گوارشی و کلیوی

بیش از 5100 دانشجو در حال حاضر مشغول به تحصیل پزشکی در دانشگاه استراسبورگ هستند. این دانشکده با بیش از 365 مربی و مدرس، 194 محقق و 188 کارمند فنی و اداری در حال ارائه خدمات علمی آموزشی به دانشجویان از ملیت های مختلف می باشد.

از نکات عجیب در مورد تحصیل پزشکی در دانشگاه استراسبورگ، طول این دوره های تحصیلی است که به طور معمول 9 سال به طول می انجامد. در حقیقت 6 سال طول دوره تحصیل پزشکی در دانشگاه استراسبورگ به صورت آکادمیک است و پس از آن دانشجویان می باسیت 3 سال را نیز به کارورزی و کارآموزی در کنار پزشکان متخصص در بیمارستان ها و مراکز درمانی بپردازند که مجموعا 9 سال این پروسه به طول می انجامد. رتبه دانشگاه استراسبورگ در زمیه رشته پزشکی در دنیا بین 201 تا 250 تعیین شده است که رتبه مناسبی می باشد.

همچنین در دانشگاه استراسبورگ در حال حاضر حدود 500 دانشجو به تحصیل دندانپزشکی هستند. طول دوره تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه استراسبورگ 6 سال و زبان آموزشی دوره ها فرانسوی است.

بیش از 1600 دانشجو نیز در این دانشگاه مشغول تحصیل در رشته پرطرفدار داروسازی هستند که این رشته نیز طول دوره تحصیلی بین 5 تا 6 سال دارد. رتبه این دانشگاه در زمینه تخصصی داروسازی در میان دانشگاه های دنیا بین 101 تا 150 طبقه بندی شده است که به همین علت عده زیادی همه ساله برای اخذ پذیرش تحصیل در این رشته از دانشگاه استراسبورگ اپلای می کنند.

 

دانش آموختگان برجسته دانشگاه استراسبورگ فرانسه

از دیگر دلایل ارزش تحصیل در دانشگاه استراسبورگ، این است که این دانشگاه مفاخر زیادی را به جامعه علمی جهان معرفی کرده است. در میان دانش آموختگان برجسته دانشگاه استراسبورگ فرانسه، می توان نام 18 برنده جایزه نوبل در رشته های مختلف را مشاهده کرد. برخی از مشهورترین دانش آموختگان برجسته دانشگاه استراسبورگ فرانسه که در دهه های اخیر به کسب جایزه نوبل نایل آمده اند، عبارتند از:

- ژان ماری لو: برنده جایزه نوبل شیمی در سال 1987.

- ژول هافمن: برنده جایزه نوبل روان شناسی و پزشکی در سال 2011

- مارتین کارپوس: برنده جایزه نوبل شیمی در سال 2013

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف به ویژه علوم پزشکی و مهندسی در دانشگاه های فرانسه و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه استراسبورگ فرانسه
  • رنکینگ دانشگاه استراسبورگ
  • رشته های موجود در دانشگاه استراسبورگ فرانسه



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top