info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

ویزای 188 استرالیا

ویزای ۱۸۸ استرالیا یا ویزای کارآفرینی و سرمایه گذاری استرالیاو [Business Innovation and Investment (Provisional) visa] یزایی است که به افراد واجد شرایط اجازه راه اندازی و مدیریت بیزنس یا فعالیت های کارآفرینی و سرمایه گذاری در استرالیا را می دهد. از مهم ترین اقدامات برای اخذ ویزای ۱۸۸ استرالیا ارسال فرم ابراز تمایل (EOI)، تایید متقاضی از جانب سازمان و یا ایالتی ذیصلاح در استرالیا و دریافت دعوتنامه از جانب آن هاست. ویزای ۱۸۸ استرالیا که اقامتی موقت می باشد؛ امکان همراهی خانواده را با متقاضی اصلی فراهم آورده و در صورتی که متقاضی بخواهد این اقامت موقت را به اقامت دائم استرالیا تبدیل کند می بایست برای ویزای ۸۸۸ استرالیا اقدام نماید.



ویزای 188 استرالیا چیست؟

به طور خلاصه می توان گفت ویزای 188 استرالیا مناسب افراد کارآفرینی است که در کشور خود کسب و کاری موفق دارند و سرمایه کافی برای راه اندازی کسب و کار در استرالیا را نیز دارا هستند. این افراد در صورت به دست آوردن امتیازات لازم از سیستم امتیاز بندی در نظر گرفته شده، می توانند با یک ویزای 5 ساله استرالیا وارد شده و همسر و فرزندان زیر 23 سال خود را نیز همراهشان داشته باشند. در نهایت هم میتوانند به اقامت دائم و شهروندی استرالیا نیز دست یابند. در ادامه مطلب به آخرین آپدیت قوانین ویزای 188 استرالیا در سال 2024، امتیاز بندی، هزینه ها، شرایط و مراحل دریافت این ویزا اشاره خواهیم نمود.

 

انواع ویزای ساب کلاس 188 استرالیا

ویزای ۱۸۸ استرالیا خود به چند شاخه تقسیم می شود و با هر 5 نوع این ویزاهای ساب کلاس 188 استرالیا امکان اخذ اقامت دائم این کشور وجود دارد. این انواع ویزای 188 استرالیا عبارتند از:

 

1. ویزای نوآوری کسب و کار استرالیا (Business Innovation stream):

این ویزا مختص افرادی با مهارت هایی در ایجاد کسب و کار بوده و امکان راه اندازی کسب و کاری جدید و یا  درحال حاضرموجود در استرالیا را به متقاضی می دهد. اقامت اخذ شده در این نوع ویزا 5 ساله بوده و در این شاخه از ویزای ۱۸۸ استرالیا تایید متقاضی از جانب دولت و یا یکی از ایالت های استرالیا ضروریست. بدین منظور متقاضی می بایست دارای کسب و کاری موفق در ایران بوده و برای دو سال از چهار سال مالیِ پیش از دریافت دعوتنامه، حداقل در یک یا دو کسب و کار که حداقل در هر یک از این دو سال گردش مالی حدود 750000 دلار استرالیایی داشته، سهیم باشد.

 

در این نوع ویزا متقاضی می بایست از نظر مالکیت سهام بیزینس حداقل دارای شرایط زیر باشد :

  • مالکیت حداقل ۵۱ درصد از ارزش کلی کسب و کار در صورتی که گردش مالی کمتر از  ۴۰۰۰۰۰ دلار استرالیایی در سال را داشته باشد.
  • مالکیت حداقل 30 درصد از ارزش کلی کسب و کار در صورتی که گردش مالی ۴۰۰۰۰۰ دلار استرالیایی یا بیشتر در سال را داشته باشد.
  • مالکیت حداقل ۱۰ درصد از ارزش کلی کسب و کار را در صورتی که آن کسب و کار، یک شرکت سهامی عام باشد.

 

علاوه بر موارد فوق حداقل دارایی های متقاضی، همسر و یا  هر دو مشترکا می بایست حداقل ۸۰۰۰۰۰ دلار استرالیا باشد.

هزینه صدور این نوع ویزا 6270 دلار استرالیا است و به 65 امتیاز از سیستم امتیاز بندی نیاز دارد. داشتن نمره آیلتس حداقل 4.5 و یا پرداخت هزینه اضافه تر برای معافیت از دادن امتحان زبان نیز لازم است. داشتن دعوتنامه از یکی از ایالات استرالیا نیز در این نوع ویزا لازم است. متقاضی باید کمتر از 55 سال سن داشته باشد که البته اگر بیزینسی با سود اقتصادی قابل توجه را ایجاد کند، از این شرط نیز معاف می شود. متقاضی و همسر وی حداقل 1 میلیون و 250 هزار دلار استرالیا باید سرمایه و تمکن مالی داشته باشند که بعد از ورود به این کشور و طی دو سال پس از اخذ ویزا باید آن را به استرالیا منتقل کنند.

 

2. ویزای سرمایه گذاری معمولی استرالیا ( Investor stream):

در این نوع برنامه متقاضی می بایست حداقل مبلغ 2.۵ میلیون دلار استرالیا در یکی از ایالات استرالیا  که تمایل به اقامت در آن دارد سرمایه گذاری کرده و آن را حفظ نموده و دعوتنامه ایالتی دریافت نماید. داشتن سابقه ای درست و حداقل سه سال تجربه مدیریت یک یا چند کسب و کار واجدِ شرایط و یا سرمایه گذاری ها و کسب و کارهایی با نتیجه موفقیت آمیز در ایران از دیگر موارد مهم در این شاخه می باشد. اقامت اخذ شده از طریق این نوع ویزا موقت و برای مدت 5 سال می باشد. هزینه صدور این نوع ویزا 6270 دلار استرالیا است و به 65 امتیاز از سیستم امتیاز بندی نیاز دارد. داشتن نمره آیلتس حداقل 4.5 و یا پرداخت هزینه اضافه تر برای معافیت از دادن امتحان زبان نیز لازم است. داشتن دعوتنامه از یکی از ایالات استرالیا نیز در این نوع ویزا لازم است. همچنین متقاضی باید کمتر از 55 سال سن داشته باشد. متقاضی و همسر وی حداقل 2 میلیون و 500 هزار دلار استرالیا باید سرمایه و تمکن مالی داشته باشند. 

 

3. ویزای سرمایه گذاری قابل توجه استرالیا (Significant Investor stream):

در صورتی که قصد سرمایه گذاری قابل توجه در حدود حداقل ۵ میلیون دلار را برای راه اندازی کسب و کاری در استرالیا و نگهداری آن حداقل برای ۴ سال داشته باشید این شاخه مناسب حال شماست. این نوع ویزای 188 استرالیا نیازی به راه اندازی کسب و کار در این کشور ندارد.

 

این سرمایه گذاری می بایست در زمینه های زیر صورت گیرد:

  • حداقل ۵۰۰۰۰۰ دلار سرمایه گذاری کارآفرینی و رشد صندوق سهام اختصاصی که در  شرکت های استارت آپی و کوچک سرمایه گذاری می شود.
  • حداقل سرمایه گذاری ۱.۵ میلیون دلار استرالیایی در دارایی های تحت مدیریت مصوب که این دارایی می بایست در شرکت های نوظهور موجود در بورس اوراق بهادار استرالیا سرمایه گذاری شود.
  • «سرمایه گذاری متوازن» حداقل سه میلیون دلار در دارایی های تحت مدیریت که می توانند در طیف وسیعی از دارایی ها، از جمله شرکت های فهرست شده در بورس اوراق بهادار استرالیا ، اوراق بهادار شرکت های استرالیا، املاک و مستغلات تجاری صورت گیرد.

 

تایید متقاضی از جانب دولت و یا یکی از ایالات استرالیا و یا کمیسیون تجارت و سرمایه گذاری استرالیا همچون موارد دیگر ضروری بوده و همانند دو دسته دیگر مدت اقامت در این نوع از ویزای ۱۸۸ استرالیا 5 سال می باشد. هزینه صدور این نوع ویزا 9195 دلار استرالیا است و به سیستم امتیاز بندی وابسته نیست. داشتن نمره آیلتس حداقل 4.5 و یا پرداخت هزینه اضافه تر برای معافیت از دادن امتحان زبان نیز لازم است. داشتن دعوتنامه از یکی از ایالات استرالیا نیز در این نوع ویزا لازم است. همچنین متقاضی باید کمتر از 55 سال سن داشته باشد.

 

4. ویزای سرمایه‌گذاری ممتاز استرالیا (Premium Investor stream):

این شاخه مختص متقاضیانی است که از جانب کمیسیون تجارت و سرمایه گذاری استرالیا انتخاب شده و تمایل به سرمایه گذاری ۱۵ میلیون دلاراسترالیا و یا مشارکت در استرالیا را دارند. از شروط شاخه سرمایه گذاری ممتاز ویزای ۱۸۸ استرالیا داشتن سرمایه خالص حداقل ۱۵ میلیون دلاری و سرمایه گذاری آن بر روی موارد تایید شده مانند دارایی های فهرست شده بورس اوراق بهادار استرالیا،  اوراق قرضه یا اوراق بهادار دولتی یا نیمه دولتی استرالیا، املاک و مستغلات در استرالیا به استثنای املاک مسکونی و ...می باشد. مدت اقامت از طریق این ویزای اعطاشده ۴ سال و 3 ماه خواهد بود. هزینه صدور این نوع ویزا 9455 دلار استرالیا است و سیستم امتیاز بندی وابسته نیست. داشتن نمره آیلتس حداقل 4.5 و یا پرداخت هزینه اضافه تر برای معافیت از دادن امتحان زبان نیز لازم است. داشتن دعوتنامه از کمیسیون تجارت و سرمایه گذاری استرالیا نیز لازم است.

 

5. ویزای کارآفرینی استرالیا ((Entrepreneur stream:

دارندگان این نوع از ویزای ۱۸۸ استرالیا اجازه فعالیت های کارآفرینی مورد تایید در استرالیا را خواهند داشت. از شرایط شاخه کارآفرین ویزای ۱۸۸ استرالیا داشتن فعالیت کارآفرینی مورد تایید می باشد. در این نوع از ویزای ۱۸۸ استرالیا می بایست تعهد به انجام فعالیت کارآفرینی مورد تایید در استرالیا دهید. این فعالیت می تواند مرتبط با تجاری سازی یک محصول یا خدمات ، توسعه شرکت یا تجارت در استرالیا باشد. از دیگر شروط این شاخه از ویزای ۱۸۸ استرالیا دریافت حداقل سرمایه ۲۰۰۰۰۰ دلاری استرالیا از نهادی مورد تایید می باشد. اقامتی که از این طریق اعطا خواهد شد 5 سال می باشد. هزینه صدور این نوع ویزا 4240 دلار استرالیا است و به سیستم امتیاز بندی وابسته نیست. داشتن نمره آیلتس حداقل 6 نیز لازم است. داشتن دعوتنامه از یکی از ایالات استرالیا نیز در این نوع ویزا لازم است. ویزای استارت آپ استرالیا نیز در این دسته قرار دارد که توسط دولت استرالیا برای جذب کارآفرینان طراحی شده و البته این برنامه به محبوبیت ویزای استارتاپ کانادا نیست.

 

- تمدید کارآفرینی کسب و کار (Business Innovation Extension stream ):

این مورد، امکان تمدید دارندگان ویزای کارآفرینی کسب و کار را برای دو سال دیگر فراهم می آورد. از شروط تمدید، دارا بودن این ویزا حداقل برای سه سال بوده و نیز بیشتر از یک بار این ویزا را نداشته باشید. ضمنا می بایست ضرورت حضور در استرالیا به منظور مدیریت کسب و کار را اثبات نمایید.

 

- تمدید سرمایه گذاری ویژه ( Significant Investor Extension stream):

از این طریق دارندگان ویزای کارآفرینی و سرمایه گذاری استرالیا زیر گروه ویزای ۱۸۸ استرالیا (سرمایه گذاری ویژه) اجازه تمدید اقامتشان را  به شرط حفظ سرمایه گذاری شان در محل اولیه تا ۴ سال خواهند داشت.

 

شرایط ویزای کارآفرینی و سرمایه گذاری استرالیا

همانند دیگر ویزاهای استرالیا، ویزای ۱۸۸ استرالیا نیازمند احراز برخی شرایط اولیه بوده که بر همین اساس برخی شرایط ویزای کارآفرینی و سرمایه گذاری استرالیا بر اساس سیستم امتیاز بندی تعیین می گردد که در بخش های بعدی به آن ها خواهیم پرداخت. اما حداقل های شرایط ویزای 188 عبارتند از:

 

- سن: یکی از شرایط ویزای کارآفرینی و سرمایه گذاری استرالیا داشتن حداکثر سن ۵۵ سال بوده که البته در برخی از ایالات استرالیا برای بالاتر از این سن نیز امکان پذیرش وجود دارد.

 

- انتخاب و دعوت شدن: برای اخذ ویزاهای شاخه کارآفرینی کسب و کار، سرمایه گذاری معمولی، سرمایه گذاری ویژه، سرمایه‌گذاری عمده، وکارآفرین داشتن تاییدیه و دعوتنامه (بسته به شرایط) از دولت، ایالات استرالیا و یا کمیسیون تجارت و سرمایه گذاری استرالیا ضروریست.

 

- کسب امتیاز حداقلی: حداقل امتیاز مورد نیاز برای اخذ ویزای ۱۸۸ استرالیا داشتن امتیاز حداقل ۶۵ بوده که بر اساس معیارهایی چون سن، سطح زبان، گردش مالی، سوابق تجاری، کارآفرینی و ...سنجیده می شود.

 

- دانش زبانی: در ویزای ۱۸۸ استرالیا تمامی متقاضیان بالای ۱۸ سال می بایست حداقل سطح دانش زبانی شان در سطحی باشد که بتوانند شخصا تاحدودی امور خود را برطرف نموده و یا به عبارتی در سطح Functional  باشد و در صورتی که این سطح از زبان را کسب ننمایند موظف به پرداخت پنج هزار دلار استرالیایی هستند. سطح Functional زبان انگلیسی بر اساس آزمون های بین المللی به صورت جدول زیر اعلام شده است:

نام آزمون

نمره

آیلتس

نمره میانگین حداقل 4.5 برای هر یک از  چهار مهارت

تافل iBT

نمره کل حداقل ۳۲ برای هریک از چهار مهارت

PTE  آکادمیک

نمره کلی حداقل ۳۰ برای هر یک از چهار مهارت

کمبریج پیشرفته CAE

نمره کلی حداقل ۱۴۷ برای هر یک از چهار مهارت

 

- میزان دارایی و سرمایه گذاری: میزان دارایی خالص مورد نیاز بسته به نوع ویزای ۱۸۸ استرالیا متغیر بوده که می بایست طی دو سال بعد از اخذ ویزا به استرالیا انتقال داده شود.

 

- گردش مالی: برای اقدام از طریق ویزای ۱۸۸ استرالیا، ارائه گردش مالی دو تا ۴ سال اخیر ضروری می باشد.

 

- عدم سرمایه گذاری و یا شرکت در فعالیت های غیر قابل قبول از نظر دولت استرالیا: متقاضی و همسر وی نباید در فعالیت هایی که مورد تایید دولت استرالیا نیست مشارکت و یا سرمایه گذاری کرده باشند.

 

- سلامت: متقاضی و خانواده وی می بایست از لحاظ سلامت مورد تایید دولت استرالیا باشند.

 

- شخصیت و پیشینه: متقاضی به همراه اعضای خانواده اش می بایست دارای عدم سوء سابقه بوده و گواهی های مرتبط به این شرط را ارائه نماید.

 

- عدم بدهی به دولت استرالیا: متقاضی یا اعضای خانواده وی نباید بدهی ای به دولت استرالیا داشته باشند و یا در صورت بدهی نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند.

 

- تعهد: متقاضی و اعضای خانواده اش می بایست نسبت به قوانین استرالیا و شرایط زندگی در این کشور متعهد بوده و به آن احترام بگذارند.

 

- ویزاهای لغو شده: در صورتی که متقاضی دارای ویزای ردی و یا لغو شده باشد ممکن است در پروسه اخذ ویزای 188 استرالیا با مشکل برخورد نماید.

 

امتیازبندی ویزای 188 استرالیا

در دو مورد از پنج مورد از انواع ویزای 188 استرالیا یعنی ویزای نوآوری کسب و کار استرالیا و ویزای سرمایه گذاری معمولی استرالیا، متقاضیان تنها در صورت رسیدن به امتیاز 65 از فاکتورهای سن، مدرک زبان، میزان ذارایی، نوآوری در کسب و کار، تجربه فعالیت تجاری و گردش مالی کسب و کار، دست یابند. در جداول زیر به تفکیک به فاکتورهای امتیازبندی ویزای 188 استرالیا اشاره می کنیم:

 

جدول امتیاز بندی سن:

سن:

امتیاز:

18 تا 24 سال

20

25 تا 32 سال

30

33 تا 39 سال

25

40 تا 44 سال

20

45 تا 54 سال

15

55 سال و بالاتر

0

 

جدول امتیاز بندی مدرک زبان:

نمره آزمون زبان انگلیسی آیلتس:

امتیاز

کمتر از 5

0

5

5

7

10

 

جدول امتیازبندی مدرک تحصیلی:

مدرک تحصیلی:

امتیاز:

کارشناسی رشته های گروه علم، تکنولوژی و بیزینس

10

کارشناسی رشته های دیگر

5

 

جدول امتیازبندی میزان دارایی:

میزان دارایی:

امتیاز:

حداقل 1250000 دلار استرالیا

5

حداقل 1750000 دلار استرالیا

15

حداقل 2250000 دلار استرالیا

25

حداقل 2750000 دلار استرالیا

35

 

جدول امتیاز بندی گردش مالی بیزینس:

گردش مالی بیزینس:

امتیاز:

حداقل 750 هزار دلار استرالیا

5

حداقل 1250000 دلار استرالیا

15

حداقل 1750000 دلار استرالیا

25

حداقل 2250000 دلار استرالیا

35

 

جدول امتیاز بندی سابقه کار:

سابقه کار:

امتیاز:

حداقل 4 سال (باید در 5 سال قبل از اپلای بوده باشد)

10

حداقل 7 سال (باید در 8 سال قبل از اپلای بوده باشد)

15

 

جدول امتیاز بندی نوآوری در کسب و کار:

نوآوری در بیزینس:

امتیاز:

ثبت اختراع

15

داشتن علامت تجاری ثبت شده برای شرکت

10

سرمایه گذاری مشترک (داشتن توافق نامه جوین ونچر)

5

کسب حداقل 50 درصد از سود سالانه بیزینس از صادرات کالا

15

میانگین رشد گردش مالی سالانه کسب و کار بیش از 20 درصد در سه سال مستمر و استخدام 10 کارمند تمام وقت در یک سال

10

دریافت فاند از دولت در کشور مبدا

10

داشتن تاییدیه ویژه از یکی از ایالات کشور استرالیا

10

 

در صورت دریافت دعوت نامه ایالتی، 10 امتیاز به امتیازات متقاضی افزوده می گردد.

 

هزینه های ویزای ساب کلاس 188 استرالیا

با توجه به اینکه هزینه های ویزای ساب کلاس ۱۸۸ استرالیا متفاوت می باشد، به منظور بررسی آسان تر تمامی هزینه های مرتبط با این نوع ویزا در سال 2024 در جدول زیر ارائه می گردد:

ویزای ۱۸۸ استرالیا

متقاضی اصلی

عضو خانواده بالاتر از ۱۸ سال

عضو خانواده با سن پایین تر از ۱۸

ویزای نوآوری کسب و کار

6270 دلار استرالیا

3135 دلار استرالیا

1565 دلار استرالیا

ویزای سرمایه گذاری معمولی

6270 دلار استرالیا

3135 دلار استرالیا

1565 دلار استرالیا

ویزای سرمایه گذاری قابل توجه

9195 دلار استرالیا

4595 دلار استرالیا

2300 دلار استرالیا

ویزای تمدید کارآفرینی کسب و کار

645 دلار استرالیا

325 دلار استرالیا

165 دلار استرالیا

ویزای تمدید سرمایه گذاری ویژه

645 دلار استرالیا

325 دلار استرالیا

165 دلار استرالیا

ویزای سرمایه‌گذاری ممتاز

9455 دلار استرالیا

4725 دلار استرالیا

2365 دلار استرالیا

ویزای کارآفرین و ویزای استارتاپ استرالیا

4240 دلار استرالیا

2120 دلار استرالیا

1060 دلار استرالیا

 

میزان تمکن مالی لازم برای ویزای نوآوری کسب و کار استرالیا 1 میلیون و 250 هزار دلار، برای ویزای سرمایه گذاری معمولی استرالیا 1 میلیون و 500 هزار دلار، برای ویزای سرمایه گذاری قابل توجه 5 میلیون دلار و برای ویزای سرمایه گذاری ممتاز استرالیا 15 میلیون دلار می باشد. برای ویزای استارتاپ استرالیا نیز تاییدیه از یک نهاد مجاز در یکی از ایالات کشور استرالیا و اسپانسرشیپ لازم می باشد.

 

مدت زمان گرفتن ویزای 188 استرالیا

همواره یکی از اصلی ترین سوالات پیش روی متقاضیان ویزای 188 استرالیا این است که فاصله دعوتنامه تا ویزای استرالیا چقدر است؟ در جدول زیر مدت زمان گرفتن ویزای 188 استرالیا به طور حدودی بر اساس هر یک از انواع این ویزا ارائه می گردد:

نوع ویزا:

مدت زمان صدور ویزا:

ویزای نوآوری کسب و کار استرالیا

حداقل 17 ماه و حداکثر 37 ماه

ویزای سرمایه‌ گذاری معمولی استرالیا

حداقل 18 ماه و حداکثر 42 ماه

ویزای سرمایه ‌گذاری قابل ‌توجه استرالیا

حداقل 8 ماه و حداکثر 23 ماه

ویزای سرمایه ‌گذاری ممتاز استرالیا

اعلام نشده

ویزای استارتاپ استرالیا

حداقل 76 روز و حداکثر 9 ماه

 

مزایای ویزای 188 استرالیا

اصلی ترین موارد از مزایای این ویزا عبارتند از:

 

  • بهره مندی از اجازه کار و تحصیل در استرالیا
  • امکان همراهی اعضای خانواده
  • بهره ‌مندی از خدمات درمانی در استرالیا
  • بهره‌مندی از سود سرمایه گذاری در استرالیا
  • امکان گرفتن اقامت دائم و سپس شهروندی استرالیا

 

تبدیل ویزای 188 استرالیا به اقامت دائم

ویزای 188 استرالیا در اکثر انواع آن 5 ساله است و امکان تبدیل آن به اقامت دائم استرالیا وجود دارد. پس از راه اندازی کسب و کار در استرالیا، پس از دو سال در صورتی که کسب و کار به موفقیت دست یابد و در سال دوم گردش مالی حاقل 300 هزار دلار استرالیا داشته باشد، این امکان وجود خواهد داشت که برای ویزای 888 استرالیا که یک ویزای اقامت دائم است درخواست داده شود. این ویزای اقامت دائم دقیقاً مخصوص اشخاصی است که یک کسب ‌و‌ کار در این کشور راه‌ اندازی کرده اند.

 

 

جهت اخذ اطلاعات بیشتر و اخذ وقت مشاوره جهت انواع ویزا و اقامت و ویزای کار استرالیا و سایر کشورها با شماره موسسه تماس حاصل فرمایید یا فرم مشاوره را پر فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • ویزای 188 استرالیا
  • ویزای 188 استرالیا
  • ویزای 188 استرالیا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top