info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه برگن نروژ

یکی از بهترین دانشگاه های نروژ، دانشگاه برگن می باشد که در زبان انگلیسی University of Bergen و در زبان نروژی Universitetet i Bergen خوانده می شود. تاریخ تاسیس رسمی دانشگاه برگن نروژ به سال 1946 میلادی بر می گردد، این در حالی است که از سال 1825 میلادی فعالیت های اولیه علمی در آن آغاز شده بوده است. این دانشگاه یک دانشگاه عمومی یا دولتی به حساب می آید و محل قرار گیری آن شهر برگن در کشور نروژ است. این شهر دومین شهر بزرگ کشور نروژ است و در سال 2000 لقب یکی از پایتخت های فرهنگی اروپا را بدست آورده است.



تعداد دانشجویان دانشگاه برگن نروژ بیش از 17 هزار نفر بوده و این دانشگاه بیش از ۳۵۰۰ نیروی علمی و اداری نیز در اختیار دارد که به دانشجویان خدمات ارائه نماید. دوره های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه در مقاطع تحصیلی مختلف اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود.

 

رتبه دانشگاه برگن نروژ

مناسب بودن رتبه دانشگاه برگن نروژ اصلی ترین دلیلی است که موجب شده عده زیادی از مشتاقان تحصیل در نروژ برای اخذ پذیرش از این دانشگاه اپلای نمایند. برای تبیین رنکینگ دانشگاه برگن نروژ، قصد داریم رتبه این دانشگاه بر اساس اعلام رنکینگ موسسه کیو اس را در یک دوره 4 ساله از سال 2017 تا 2020 ارائه نماییم.

در سال 2017 میلادی، رتبه دانشگاه برگن نروژ در دنیا 177 بوده و این دانشگاه پس از دانشگاه اسلو رتبه دوم را در میان دانشگاه های این کشور از آن خود کرده بود. در سال 2018 رتبه دانشگاه برگن نروژ با رشد مواجه شده و به 164 در میان دانشگاه های دنیا رسیده و همچنان دومین دانشگاه برتر این کشور بوده است. در سال 2019 رنکینگ دانشگاه برگن نروژ در دنیا 171 و در میان دانشگاه های این کشور همچنان دوم بوده است. در آخرین رتبه بندی اعلام شده توسط این موسسه، رتبه دانشگاه برگن نروژ در میان دانشگاه های این کشور همچنان دوم بوده و رتبه بین المللی آن نیز 163 بوده است که نسبت به سال قبل با رشد قابل ملاحظه ای همراه بوده است.

دیگر سیستم رتبه بندی معتبر، رنکینگ تایمز می باشد و بر اساس رتبه بندی این موسسه، رنکینگ دانشگاه برگن نروژ در سال 2020 میلادی بین 201 تا 250 در میان دانشگاه های دنیا طبقه بندی شده است.

بر اساس رتبه بندی شانگهای نیز رتبه دانشگاه برگن نروژ از سال 2016 تا 2018 بین 201 تا 300 و در سال 2019 میلادی بین 301 تا 400 در میان دانشگاه های دنیا بوده است.

این دانشگاه با رتبه عالی در سطح بین المللی به عنوان دانشگاهی برتر و درجه یک به حساب می آید و به همین جهت با دانشگاه های معتبر فراوانی از کشورهای مختلف دنیا ارتباطات و همکاری های علمی و تحقیقاتی فراوان دارد.

 

شرایط تحصیل در دانشگاه برگن

از شرایط تحصیل در دانشگاه برگن، ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر چون آیلتس یا تافل (برای مقاطع تحصیلات تکمیلی) می باشد. ارائه مدارکی چون مدارک تحصیلی، ریز نمرات، توصیه نامه اساتید، و مدارک بانکی اثبات تمکن مالی، همگی به صورت ترجمه شده به همراه رزومه یا سی وی و انگیزه نامه نیز از شرایط تحصیل در دانشگاه برگن به شمار می رود.

از شرایط تحصیل در دانشگاه برگن در مقطع کارشناسی، این است که این دوره ها به زبان نروژی ارائه می شود و ارائه مدرک زبان نروژی Bestaitt با نمره حداقل 450 به همراه نمره حداقل 5 در آزمون آیلتس برای ورود به این دوره ها لازم است.

در مقطع کارشناسی ارشد دوره هایی به زبان انگلیسی در دانشگاه برگن نروژ ارائه می شود و نمره 6 در آزمون آیلتس از شرایط اصلی ورود به این دوره ها است.

همچنین برای تحصیل در این دانشگاه در مقطع دکتری حتما مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 7 باید ارائه گردد.

 

رشته های دانشگاه برگن

تنوع رشته های دانشگاه برگن نروژ بسیار زیاد است و این رشته ها در قالب دانشکده های این دانشگاه به دانشجویان ارائه می گردد. دانشکده های دانشگاه برگن و موسسات و گروه های آموزشی هر یک عبارتند از:

- دانشکده پزشکی و دندانپزشکی ( گروه های بیومدیکال، پزشکی بالینی، دندانپزشکی بالینی، علوم درمانگاهی، و بهداشت عمومی و مراقبت های اولیه، و مرکز بهداشت بین المللی و آزمایشگاه های دامی)

- دانشکده ریاضیات و علوم طبیعی (گروه ریاضی، شیمی، زمین شناسی، انفورماتیک، زیست شناسی مولکولی، فیزیک و فناوری، زیست شناسی، و ایستگاه بیولوژی دریایی و موسسه ژئو فیزیک، و مراکز داروسازی، ژئو بیولوژی، و تحیقیات آب و هوا و همچنین مجتمع تحقیقات نفتی)

- دانشکده روانشناسی

- دانشکده علوم انسانی (گروه های زبان های خارجی، زبان شناسی و ادبی و مطالعات زیبایی شناختی، مطالعات فلسفه، موسیقی، و مراکز مطالعات زنان، مطالعات علوم انسانی و مطالعات قرون وسطی)

- دانشکده حقوق

- دانشکده علوم اجتماعی (گروه های مدیریت و تئوری سازمان، اقتصاد، سیاست، انسان شناسی اجتماعی، جامعه شناسی، مطالعات علوم اطلاعات و ارتباطات و رسانه، و جغرافیا، و همچنین مرکز مطالعات توسعه)

می دانیم که در میان جوانان ایرانی علاقه شدیدی به ورود به دوره های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی وجود دارد و بسیاری از این عزیزان برای تحصیل این رشته ها به خارج از کشور می روند. برای این دسته از دانشجویان ایرانی که قصد دارند به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اروپا بپردازند، دانشگاه برگن نروژ به عنوان یک دانشگاه بسیار معتبر بین المللی می تواند گزینه بسیار مناسبی به عنوان محل تحصیل به حساب آید. دانشکده علوم پزشکی این دانشگاه نیز از برترین ها در کشور نروژ و اروپا به شمار می رود.

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی نروژ و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های نروژ از جمله دانشگاه برگن و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه برگن نروژ
  • رتبه دانشگاه برگن نروژ
  • رشته های دانشگاه برگن



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top