info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

معادل سازی مدرک دندانپزشکی در قطر

کشور قطر به عنوان کشوری سرمایه دار و متکی به منابع سرشار نفتی و گازی واقع در خلیج همیشه فارس در سال های اخیر به عنوان یکی از مقاصد اصلی مهاجرت‌ کاری به شمار می رود. اما به مانند سایر کشورهای دنیا برای برخی از رشته ها محدودیت‌ ها و سخت‌ گیری‌ های خاصی در این کشور نیز برای اعطای مجوز کار اعمال می گردد. طبیعتاً در راس این رشته ها، رشته های علوم پزشکی از جمله پزشکی دندانپزشکی داروسازی و سایر رشته های پیراپزشکی قرار دارند که به علت ارتباط مستقیم با جان و سلامت انسان ها دارای اهمیت و حساسیت فراوانی به حساب می آیند. به عنوان مثال به منظور ورود به بازار کار دندانپزشکی در قطر حتماً باید فرایند معادل سازی مدرک دندانپزشکی در قطر با موفقیت صورت گیرد. در غیر این صورت دندانپزشکان نمی ‌توانند مجوز کار طبابت در این کشور را دریافت نمایند.



کار دندانپزشکی در قطر

از مزایای ورود به بازار کار دندانپزشکی در قطر نسبت به سایر کشورها این است که درست به مانند ورود به بازار کار پزشکی و دندانپزشکی در کویت، در این کشور نیز پس از دریافت پیشنهاد کاری و ورود به این کشور و مشغول شدن به کار برای کارفرما در این کشور، در حین دوره کاری موقت می توان برای معادل سازی مدرک دندانپزشکی در قطر اقدام نمود و این در حالی است که در برخی کشورها از جمله عمان حتماً باید در ابتدای امر معادل سازی مدارک دندانپزشکی به طور کامل صورت گیرد تا فرد بتواند مجوز کار دندانپزشکی  خود در آن کشور را دریافت نماید. همچنین به مانند تمامی کشورهای دیگر پس از موفقیت در آزمون معادل سازی دندانپزشکان باید دوره ‌ای را به عنوان دوره کارورزی طی نمایند که در این زمینه نیز کشور قطر مزیت بسیاری دارد. زیرا در قطر همان دوره کاری موقت برای کارفرمایی که جاب آفر را برای متقاضی ارسال کرده به عنوان دوره کارورزی نیز محسوب می گردد.

 

مهاجرت کاری دندانپزشکان به قطر

همان طور که پیشتر ذکر شد به منظور مهاجرت کاری دندانپزشکان به قطر به مانند سایر کشورهای دنیا، نظام پزشکی و بهداشت و درمان آن کشور باید از صلاحیت علمی فرد متقاضی مهاجرت و کار در آن کشور اطمینان حاصل کند.اگر فردی قصد کار دندانپزشکی در قطر را داشته باشد باید با طی کردن فرایند معادل سازی مدرک دندانپزشکی در قطر و موفقیت در آزمون معادل سازی، صلاحیت علمی خود را به نظام سلامت این کشور اثبات نماید تا بتواند مجوز کار در سیستم بهداشت و درمان کشور را دریافت نماید.

البته دارندگان برخی مدارک علمی در زمینه رشته های پزشکی و دندانپزشکی نیز از شرکت در آزمون معادل سازی مدرک دندانپزشکی در قطر که به نام آزمون صلاحیت حرفه‌ ای قطر شناخته می شود، معاف می باشند.‌ دارندگان مدرک شورای پزشکی استرالیا AMC، برد ارزیابی زبان و حرفه بخش یک، مجوز پزشکی ایالات متحده بخش ۳، آزمون تایید واجدان شرایط شورای پزشکی کانادا بخش ۱، و آزمون برد انجمن پزشکی حمد برای دریافت مجوز کار پزشکی و دندانپزشکی در قطر نیاز به گذراندن آزمون صلاحیت ندارند. جالب اینجاست که مدرک آزمون برد تخصصی ایران نیز در قطر معتبر و دارای رسمیت شناخته می‌ شود و پزشکان ایرانی دارنده این مدرک می‌ توانند با دریافت یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایی در کشور قطر به این کشور مراجعه کرده و شروع به کار نمایند. موسسه پرگاس پارس در کلیه مراحل اعم از پیدا کردن پیشنهاد کاری، اخذ ویزای کار و کلیه موارد دیگر آماده ارائه خدمات به پزشکان و دندانپزشکان عزیز مشتاق کار در قطر می باشد.

 

در پایان لازم به ذکر است موسسه مهاجرتی پرگاس پارس با کارشناسان و وکلای مجرب خود در کلیه کشورهای ذکر شده و سایر نقاط دنیا، آماده ارائه خدمات در زمینه معادل سازی مدارک دندانپزشکی و پزشکی در خارج از کشور از جمله کشور قطر به این عزیزان می باشد. جهت اخذ اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با شماره این موسسه تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • معادل سازی مدرک دندانپزشکی در قطر
  • مهاجرت کاری دندانپزشکان به قطر
  • کار دندانپزشکی در قطر



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top