info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه آمستردام هلند

هلند یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل می باشد و آمستردام پایتخت آن نیز یکی از بهترین شهرها برای زندگی دانشجویی به شمار می رود. این شهر یکی از بهترین دانشگاه های سراسر اروپا را در خود جای داده که نام آن دانشگاه آمستردام هلند یا University of Amsterdam می باشد. تاسیس دانشگاه آمستردام به سال 1362 میلادی برمی گردد و این دانشگاه سومین دانشگاه قدیمی این کشور به حساب می آید. از سال 1632 تا 1877 نام این دانشگاه Athenaeum Illustre بوده و از سال 1877 تا 1961 نیز نام آن Municipal University of Amsterdam بوده است و پس از آن به نام دانشگاه آمستردام شناخته می شود. این دانشگاه دولتی کشور هلند با بیش از 200 دانشگاه معتبر در سراسر دنیا همکاری علمی و پژوهشی و حتی تبادل استاد و دانشجو دارد.



تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه آمستردام هلند حدود 2425 نفر و تعداد کارمندان مدیریتی و اداری آن حدود 2369 نفر است. این دانشگاه با این کادر اداری و آموزشی میزبان بیش از 32000 دانشجو می باشد که بیش از 3000 نفر از آن ها را دانشجویان بین المللی از بیش از 100 کشور دنیا از جمله کشور عزیزمان ایران تشکیل می دهند. این دانشگاه دارای چهار پردیس بوده که  در داخل منطقه شهری و حومه آمستردام پایتخت هلند واقع شده اند.

تحصیل در دانشگاهی که 6 برنده جایزه نوبل در آن به تحصیل و تحقیق پرداخته اند یک فرصت ناب و ایده آل به حساب می آید و مفاخر علمی برنده جایزه نوبل که در دانشگاه آمستردام هلند به تحصیل، تحقیق و تدریس پرداخته اند عبارتند از:

- یاکوبوس هنریکوس وانت هوف (فیزیکدان و شیمیدان آلی هلندی و برنده جایزه نوبل شیمی سال 1901)

- پیتر زیمان (فیزیکدان هلندی و برنده جایزه نوبل فیزیک در سال 1902)

- یوهان دیدریک وان در والس (دانشمند علم ترمودینامیک هلندی و برنده جایزه نوبل فیزیک در سال 1910)

- توبیاس آسر (قاضی و حقوقدان هلندی و برنده جایزه صلح نوبل در سال 1911)

- کریستین ایجکمن (پزشک و زیست شناس هلندی و برنده جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی در سال 1929)

- فریتز زرنیکه (فیزیکدان هلندی و برنده جایزه نوبل فیزیک در سال 1953)

همچنین 5 تن از نخست وزیران کشور هلند دانش آموخته این دانشگاه معتبر بوده اند.

 

رتبه دانشگاه آمستردام هلند

متقاضیان تحصیل در هلند یکی از بهترین گزینه های پیش روی خود را تحصیل در دانشگاه آمستردام می‌ دانند. اصلی ترین دلیل این موضوع، ممتاز بودن رتبه دانشگاه آمستردام هلند در میان دانشگاه‌های اروپا و جهان می باشد. برای تبیین بهتر این موضوع، قصد داریم رتبه دانشگاه آمستردام را به استناد رنکینگ اعلامی موسسه QS در یک دوره ۴ ساله از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ خدمتتان ارائه نماییم.

در سال ۲۰۱۷ دانشگاه آمستردام هلند رتبه ۵۷ دانشگاه های جهان را به خود اختصاص داده و بهترین دانشگاه هلند محسوب می شده است. در سال ۲۰۱۸ رتبه دانشگاه آمستردام هلند با یک پله نزول مواجه شده و به رده ۵۸ در میان دانشگاه‌ های برتر جهان رسیده است. همچنین این دانشگاه در این سال رتبه اول دانشگاههای کشور هلند را از دست داده و به رتبه دوم نزول یافته است و دانشگاه فناوری دلفت جای این دانشگاه را در صدر رتبه بندی دانشگاههای هلند گرفته است. در سال ۲۰۱۹ رنکینگ دانشگاه آمستردام هلند مجدداً با یک رتبه صعود در میان دانشگاه‌ های دنیا رو به‌ رو شده و رتبه ۵۷ دانشگاه های دنیا را مجددا از آن خود کرده است و در میان دانشگاه‌ های کشور هلند نیز همچنان رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. در آخرین رتبه بندی اعلام شده موسسه QS برای سال ۲۰۲۰ رتبه دانشگاه آمستردام هلند در میان دانشگاه‌ های دنیا ۶۴ و در میان دانشگاه های کشور هلند همچنان دوم می باشد.

بر اساس رتبه بندی معتبر شانگهای نیز در تمامی سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ رتبه دانشگاه آمستردام هلند بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ در میان دانشگاه‌های دنیا طبقه بندی شده است. همچنین بر اساس رتبه بندی موسسه معتبر تایمز در سال ۲۰۲۰ نیز رنکینگ دانشگاه آمستردام هلند در میان دانشگاه های دنیا ۶۲ بوده است.

 

شرایط تحصیل در دانشگاه آمستردام

از شرایط تحصیل در دانشگاه آمستردام، ارائه مدرک تحصیلی آخرین مقطع گذرانده شده، ریز نمرات، رزومه، توصیه نامه، مدرک معتبر زبان و پرداخت Application Fee می باشد.حداقل نمره مورد نیاز در آزمون آیلتس برای تحصیل در این دانشگاه 6.5 است که البته برای برخی رشته ها و مقاطع تحصیلی به طور اختصاصی حداقل های بالاتری نیز تعیین شده است.  طبیعتا افرادی که شرایط تحصیل در دانشگاه آمستردام را داشته و قصد دارند برای اخذ پذیرش اپلای کنند باید قبل از ددلاین برای هر ترم تحصیلی درخواست خود را ارسال نمایند. برای ترم اول هر سال بین 15 آوریل تا 15 مارچ باید اقدام نمود. برای ترم دوم نیز باید همه ساله از اول سپتامبر تا اول اکتبر برای اخذ پذیرش اپلای نمود.

 

بورسیه دانشگاه آمستردام

شهریه تحصیل در دانشگاه آمستردام هلند برای دانشجویان هلندی و اتباع اتحادیه اروپا با اتباع کشوهای دیگر متفاوت است و طبیعتا هزینه بسیار کمتری دانشجویان اروپایی برای تحصیل در این دانشگاه پرداخت می کنند. اما بورسیه دانشگاه آمستردام نیز به بسیاری از دانشجویان نخبه تعلق می گیرد. به ویژه به دانشجویان غیر اروپایی که در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه به تحصیل می پردازند می توانند از بورسیه دانشگاه آمستردام هلند بهره مند شوند. این بورسیه 25 هزار یورویی برای هزینه تحصیل و مخارج زندگی دانشجویی برای دوره دو ساله فوق لیسانس ارائه می گردد.

 

رشته های دانشگاه آمستردام

تنوع رشته های دانشگاه آمستردام بالاست و این رشته ها به زبان های انگلیسی و هلندی در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می گردند. به طور تقریبی تعداد دوره ها و رشته های دانشگاه آمستردام که به زبان انگلیسی ارائه می گردد، بیش از 190 مورد است. به تفکیک مقاطع تحصیلی می توان گفت که حدود 59 دوره از رشته های دانشگاه آمستردام در مقطع لیسانس، و 133 مورد نیز در مقطع کارشناسی ارشد می باشد. دانشکده های این دانشگاه که ارائه دهنده رشته های دانشگاه آمستردام هستند عبارتند از:

- دانشکده پزشکی

- دانشکده دندانپزشکی

- دانشکده حقوق

- دانشکده اقتصاد و بازرگانی

- دانشکده علوم

- دانشکده علوم انسانی

- دانشکده علوم اجتماعی و رفتاری

در میان رشته های دانشگاه آمستردام، رشته های رسانه و ارتباطات، حسابداری، اقتصاد، جغرافیا، فلسفه، جامعه شناسی و زبان شهرت بیشتری دارند. زیرا در این رشته ها، دانشگاه آمستردام رتبه بین المللی بسیار بالایی داشته و از بهترین دانشگاه ها در سطح اروپا و حتی جهان محسوب می شود.

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی هلند و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های هلند از جمله دانشگاه آمستردام و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه آمستردام هلند
  • شرایط تحصیل در دانشگاه آمستردام
  • بورسیه دانشگاه آمستردام



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top