info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

گلدن ویزا چیست و ویزای طلایی اروپا در چه کشورهایی اعطا می شود؟

کشورهای مهاجرپذیر به ویژه کشورهای اروپایی، انواع ویزای اقامت را برای اتباع خارجی در نظر می گیرند. یکی از این روش ها، مهاجرت و اخذ اقامت از طریق گلدن ویزا یا ویزای طلایی است که در برخی از کشورهای اروپایی برای مشتاقان مهاجرت و اخذ اقامت در نظر گرفته شده است. این روش اخذ اقامت، به سرمایه گذاری نیاز دارد و بر اساس آن فرد متقاضی و خانواده وی، مشمول گلدن ویزا خواهند شد. در این مطلب به تفصیل به این سوال پاسخ خواهیم داد که گلدن ویزا چیست و ویزای طلایی اروپا در چه کشورهایی اعطا می شود؟



ویزای طلایی چیست؟

در پاسخ به این سوال که  "ویزای طلایی چیست؟"، باید ذکر کرد که فرد متقاضی می تواند با خرید ملک، خرید اوراق قرضه دولتی، کمک مالی و یا ایجاد شغل و ... در کشور مورد نظر، به همراه اعضای خانواده و والدین خود، اقامت کشور مورد نظر را بدست آورده و آزادانه به تمام کشورهای عضو پیمان شنگن و همچنین کشورهای کرواسی، رومانی، بلغارستان، صربستان و قبرس که خارج از حوزه شنگن هستند، سفر نماید.

فردی که گلدن ویزای یک کشور اروپایی را بدست می آورد، در ابتدا فقط اقامت آن کشور را داشته و حداقل باید 5 سال از اخذ اقامت وی در آن کشور گذشته باشد تا بتواند برای شهروندی و پاسپورت آن کشور، تقاضا دهد. برای به دست آوردن شهروندی، لازم است که فرد متقاضی و خانواده اش، به زبان کشور مورد نظر نیز به خوبی تسلط پیدا کنند. تنها 3 کشور در اروپا میتوان یافت که برای اخذ پاسپورت آن ها، نیازی به این نیست که ابتدا طرف اقامت را به دست آورده و پس از 5 سال برای اخذ شهروندی تقاضا دهد. این 3 کشور عبارتند از: مالتا، قبرس و بلغارستان.

در اغلب کشورها ویزای طلایی در ابتدا با اعتبار اقامت 2 تا 3 ساله صادر می شود و پس از اتمام این دوره، فرد متقاضی می تواند به اداره مهاجرت کشور مورد نظر مراجعه کرده و برای تمدید اقامت خود تقاضا دهد. بعبارت دیگر، فرد متقاضی در ابتدا درخواست ویزای کوتاه مدت تایپ C و یا ویزای بلند مدت تایپ D را باید ارائه دهد، بدین ترتیب که اگر تمایل به اقامت بیش از 3 ماه در حوزه شنگن ندارد، می تواند درخواست ویزای کوتاه مدت مولتی پل 90 روزه بدهد. یکی از تفاوت های ویزای تایپ C وD این است که ویزای C در سفارتی که در کشور مبدا واقع شده صادر و تمدید میشود، در حالی که ویزای تایپ D می تواند در کشور مقصد که گلدن ویزا برای آن صادر شده نیز تمدید و صادر گردد.

در ادامه به تفکیک به شرایط اخذ ویزای طلایی یا گلدن ویزا در کشورهای مختلف اروپایی می پردازیم:

 

گلدن ویزای پرتغال

اخذ اقامت پرتغال توسط سرمایه گذاری در برنامه گلدن ویزا با حدقل سرمایه گذاری 350 هزار یورویی در املاک خارج از لیسبون و 500هزار یورو در املاک شهر لیسبون امکانپذیر است. علاوه بر املاک، سرمایه گذاری انجام شده می تواند در زمینه های واجد شرایط باشد دیگر همچون کسب و کار، پژوهش، انتقال سرمایه، هنر و ... نیز باشد تا فرد متقاضی بتواند ویزای طلایی پرتغال را اخذ کند. از شرایط این ویزا و اقامت، این است که متقاضی باید 7 روز در سال را حداقل در پرتغال حضور داشته باشد. همچنین اخذ اقامت دائم پس از 5 سال زندگی بدون وقفه در پرتغال برای وی و اعضای خانواده اش میسر می باشد. علاوه بر این، امکان اخذ شهروندی پرتغال پس از پایان سال ششم فراهم خواهد شد. از دیگر مزایای این برنامه مهاجرتی، این است که همانند برنامه اخذ اقامت تمکن مالی پرتغال، زمان پردازش پروسه اعطای این نوع اقامت نیز بسیار کوتاه و به طور دقیق تر، چیزی حدود 3 ماه است.

از آنجا که پرتغال کشوری عضو اتحادیه اروپا و پیمان شنگن به شمارمی رود، امکان رفت و آمد و سفر آزادانه در حوزه شنگن با مجوز اقامت TÃ. TULO DE RESIDÊNCIA که توسط دولت پرتغال صادر می شود، برای متقاضضیان گلدن ویزای پرتغال فراهم خواهد شد.

 

گلدن ویزای اسپانیا

خرید ملک با حداقل سرمایه گذاری 500 هزار یورویی و همچنین سرمایه گذاری در اوراق قرضه و سهام شرکت ها در این کشور، می تواند فرد متقاضی را مشمول دریافت اقامت از طریق گلدن ویزای اسپانیا نماید. امکان اخذ شهروندی اسپانیا پس از 10 سال زندگی در این کشور برای اتباع کشورهای غیر اسپانیایی زبان میسر است و کسانی که به زبان اسپانیایی صحبت می کنند پروسه شهروندی برای آن ها 3 سال زودتر انجام میشود. پس از اخذ اقامت، دیگرنیازی به زندگی تمام مدت در اسپانیا نیست و متقاضی فقط باید چندین روز در سال از اسپانیا بازدید کند. سفر آزادانه با مجوز اقامت PERMISO DE RESIDENCIA که توسط دولت اسپانیا صادر می شود، برای متقاضضیان ویزای طلایی اسپانیا فراهم خواهد شد. این کشور یک برنامه مهاجرتی بسیار پرطرفدار دیگر نیز برای مشتاقان در نظر گرفته است که به اقامت تمکن مالی اسپانیا شهرت دارد و بدون نیاز به انتقال سرمایه فرد متقاضی به کشور پرتغال میسر است.

 

گلدن ویزای یونان

اخذ اقامت یونان از طریق خرید ملک با سرمایه گذاری حداقل 250 هزار یورویی، شامل برنامه گلدن ویزای یونان می شود. بر اساس قوانین این کشور، صدور اقامت دائم برای متقاضی و فرزندان زیر21 سال وی از طریق برنامه ویزای طلایی یونان امکانپذیر است. همچنین امکان صدور اقامت برای فرزندان زیر 24 سال این افراد نیز در صورت تحصیل در کشور یونان فراهم است. از مزایای برنامه گلدن ویزای یونان، امکان صدور اقامت دائم برای والدین فرد متقاضی و والدین همسر وی می باشد که در کمتر کشوری و در کمتر برنامه مهاجرتی، چنین امکان ویژه ای در نظر گرفته شده است. اما باید در نظر داشت که افرادی که این اقامت را بدست آورده و از این طریق وارد یونان می شوند، اجازه کار در این کشور را نخواهند داشت. افرادی که اقامت تمکن مالی یونان را نیز بدست می آورند، تا پایان 5 سال و تا زمان اخذ اقامت دائم این کشور اجازه کار را ندارند. امکان اخذ شهروندی یونان پس از 7 سال برای این دارندگان گلدن ویزای یونان وجود دارد.

از دیگر مزایای اخذ اقامت از طریق گلدن ویزای یونان، امکان سفر آزادانه به 26 کشور عضو حوزه شنگن با مجوز اقامت صادر شده توسط کشور یونان است. همچنین عدم نیاز به حضور فیزیکی دائم در کشور یونان را نیز می توان دیگر مزیت این برنامه مهاجرتی به حساب آورد.

ارزان ترین و بهترین برنامه سرمایه گذاری ملکی در اروپا بدلیل مزایای سرمایه گذاری و قیمت پایین ملک، کشور یونان می باشد. همچنین امکان اخذ اقامت این کشور از این طریق بدون نیاز به مدرک زبان و بدون نیاز به مدرک تحصیلی و سابقه کار فراهم است. دیگر مزیت این برنامه مهاجرتی، سریع بودن پروسه اداری اعطای ویزا و اقامت است که به طور حدودی زمان پروسه 3 ماه است.

 

گلدن ویزای قبرس

اخذ اقامت قبرس از طریق خرید ملک با سرمایه گذاری حداقل 300 هزار یورو، مشمول برنامه گلدن ویزای قبرس می شود. همچنین سرمایه گذاری مناسب در کسب و کار در این کشور نیز می تواند جزو برنامه اقامت از طریق ویزای طلایی قبرس به شمار می رود. امکان اخذ اقامت برای خانواده و فرزندان فرد متقاضی نیز بدون نیاز به دانش زبان، از طریق گلدن ویزای قبرس مهیاست. میزان درصد پایین مالیات بر دارایی، عدم مالیات بر درآمد و مالیات بر ارث، از مزایای اقامت در کشور قبرس به شمار می رود که موجب شده متقاضیان اقامت در این کشور، پرشمار باشند. مدت انجام پروسه اداری اخذ اقامت از طریق ویزای طلایی قبرس، حدود 4 ماه است.از شرایط اخذ اقامت از طریق گلدن ویزای قبرس این است که متقاضی باید حداقل یک بار در سال باید به قبرس سفر کند.

 

گلدن ویزای مالتا

اخذ اقامت مالتا از طریق گلدن ویزا، با سرمایه گذاری به میزان 275هزار یورو در املاک و یا اوراق قرضه دولتی در این کشور اروپایی، امکانپذیر است. امکان اخذ اقامت برای خانواده متقاضی و کودکان وی و عدم وجود شرط حضور فیزیکی، اصلی ترین مزایای برنامه گلدن ویزای مالتا به شمار می رود. همچنین امکان اخذ اقامت دائم مالتا پس از 5 سال زندگی در این کشور، بدون نیاز به دانش زبان و سابقه کار، از طریق برنامه گلدن ویزای مالتا وجود دارد.  اما نکته مهمی که باید در نظر داشت، این است که امکان اخذ شهروندی توسط این برنامه وجود ندارد. امکان سفر آزادانه بدون نیاز به ویزا در 26 کشور اروپایی مانند: سوئیس، آلمان، فرانسه، سوئد نیز فراهم است.

 

گلدن ویزای ایرلند

اخذ اقامت ایرلند از طریق سرمایه گذاری حداقل 500 هزار یورویی در برنامه های سرمایه گذاری همچون شراکت، کمک مالی، املاک و مستغلات و اوراق قرضه در این کشور، از طریق برنامه گلدن ویزای ایرلند امکانپذیر است. امکان اخذ شهروندی ایرلند پس از 5 سال زندگی بدون وقفه، بدون نیاز به اقامت و حضور دائم در این کشور، فراهم است.

 

گلدن ویزای هلند

اخذ اقامت هلند از طریق سرمایه گذاری حداقل 1.250.000 یورویی در کسب و کار، سهام و اوراق قرضه، از طریق برنامه گلدن ویزای هلند فراهم است. از مزایای این برنامه مهاجرتی، عدم نیاز به حضور فیزیکی دائمی در این کشور است و متفاضی باید فقط چند روز در سال در این کشور حاضر شود. اخذ اقامت دائم پس از 5 سال زندگی بدون وقفه در این کشور امکانپذیر است. امکان اخذ شهروندی هلند پس از 5 سال زندگی در این کشور نیز برای دارندگان گلدن ویزای هلند فراهم است. امکان سفر آزادانه در کشورهای حوزه شنگن با مجوز اقامت VERBLIJFSKAART نیز از دیگر مزایای این برنامه به شمار می رود.

 

گلدن ویزای سوئیس

سوئیس، کشور زیبا و مرفه اروپایی نیز برنامه گلدن ویزا را برای متقاضیان مهاجرت و اخذ اقامت این کشور، ارائه داده است. اخذ اقامت سوییس از طریق سرمایه گذاری به میزان حداقل  1 میلیون فرانک سوییس در یک شرکت در سوئیس و کارآفرینی در این کشور، امکانپذیر است. از مزایای این برنامه مهاجرتی، عدم نیاز به زندگی در سوئیس است. امکان اخذ کارت اقامت دائم سوئیس پس از 10 سال زندگی بدون وقفه در این کشور و اخذ شهروندی سوئیس پس از 12 سال زندگی بدون وقفه (بدون نیاز به اقامت دائم)، اصلی ترین مزایای برنامه گلدن ویزای سوئیس به شمار می رود. همچنین سریع بودن پروسه اداری اخذ این نوع ویزا و اقامت را دیگر مزیت بزرگ گلدن ویزای سوئیس می توان دانست، زیرا زمان انجام پروسه، تنها حدود 7 ماه است. متقاضیان می توانند امکان خرید یک خانه یا ملک در سوئیس را نیز داشته و همچنین امکان سفر آزادانه در 26 کشور عضو اتحادیه اروپا با مجوز اقامت سوئیس را بدست آورند.

 

گلدن ویزای موناکو

اخذ اقامت با گلدن ویزای موناکو از طریق سرمایه گذاری حداقل 1 میلیون یورو در سپرده گذاری بانکی و خرید ملک، وجود دارد. این مجوز اقامت، امکان زندگی در فرانسه یا موناکو را به فرد متقاضی و اعضای خانواده وی می دهد و برای اخذ این اقامت، نیاز به حضور فیزیکی دائم در این کشور نیست. این برنامه مهاجرتی برای تمام شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهای غیر عضو در اتحادیه اروپا در نظر گرفته شده و از این نظر هیچ محدودیتی وجود ندارد. امکان سفر آزادانه در 26 کشور عضو شنگن برای دارندگان مجوز اقامت از طریق گلدن ویزای موناکو فراهم است. امکان اخذ شهروندی موناکو نیز برای آنان بعد از 10 سال زندگی در کشور موناکو فراهم خواهد بود.

 

گلدن ویزای بلغارستان

با سرمایه گذاری حداقل 512 هزار یورویی در اوراق قرضه، املاک و مستغلات و کسب و کار در کشور بلغارستان، می توان اقامت این کشور را از طریق برنامه ویزای طلایی یا گلدن ویزای بلغارستان بدست آورد. از مزایای آن، سرعت بالای پروسه اداری اخذ اقامت است که مدت زمان این پروسه به طور معمول حدود 5 ماه به طول می انجامد. همچنین از شرایط اخذ اقامت از این روش، حضور فیزیکی دائم در این کشور نیست و این نیز خود یک مزیت به حساب می آید. متقاضیان می تونند پس از 5 سال با داشتن تسلط به زبان این کشور، شهروندی کشور بلغارستان را نیز به دست آورند. نکته مهمی که نباید از نظر دور بماند این است که بلغارستان عضو پیمان شنگن نیست و داشتن مجوز اقامت در این کشور، امکان تردد در کشورهای عضو شنگن را به متقاضیان نمی دهد.

 

گلدن ویزای ترکیه

ترکیه، همسایه غربی کشورمان نیز از ارائه دهنده های برنامه گلدن ویزا می باشد. این کشور که از مقاصد اصلی مهاجرت ایرانیان به شمار می رود و برنامه هایی چون تحصیل در ترکیه و اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک به شدت مورد توجه ایرانیان قرار دارد. اخذ اقامت از طریق گلدن ویزای ترکیه از طریق سرمایه گذاری حداقل 250 هزار دلاری در املاک، یا ایجاد شغل برای 50 نفر و یا حساب سپرده 500 هزار دلاری یه مدت 3 سال نزد یک بانک یا خرید و اوراق قرضه امکانپذیر است. از مزایای این برنامه مهاجرتی، عدم نیاز به زندگی و اقامت همیشگی در کشور ترکیه پس از اخذ شهروندی این کشور است.

باید در نظر داشت که کشور ترکیه عضو پیمان شنگن و اتحادیه اروپا نیست و بر این اساس، امکان سفر آزادانه به کشورهای حوزه شنگن برای دارندگان مجوز اقامت این کشور وجود ندارد. اما این کشور پاسپورت نسبتا ارزشمندی دارد، به طوری که پاسپورت ترکیه پنجاه و یکمین پاسپورت در جهان با دسترسی آزاد ویزای 102 کشور جهان می باشد.

 

گلدن ویزای مونته نگرو

در چند ساله اخیر، برنامه هایی همچون امکان اخذ پاسپورت مونته نگرو، در میان هموطنانمان شناخته شده و بسیاری نیز موفق به این امر شده اند. اخذ اقامت با گلدن ویزای مونته نگرو از طریق سرمایه گذاری 500 هزار یورویی در املاک و مستعلات و یا کسب و کار در این کشور امکانپذیر است. از مزایای برنامه اخذ اقامت از طریق گلدن ویزای مونته نگرو، عدم وجود شرط حضور و عدم نیاز به مدرک زبان می باشد. اخذ تابعیت و پاسپورت برای خانواده و فرزندان به همراه متقاضی مهیاست و اخذ شهروندی مونته نگرو با برنامه سرمایه گذاری سریع ذیل ماده 8 قانون شهروندی مونته نگرو انجام می پذیرد. نکته مهم دیگری که باید ذکر شود این است که پاسپورت کشور مونته نگرو امکان سفر بدون ویزا به 105 کشور دنیا از جمله انگلیس، روسیه، و همه کشورهای اروپایی فراهم می کند. این اعتبار پاسپورت، خود یکی از اصلی ترین جذابیت هایی است که متقاضیان اقامت و شهروندی این کشور را پرتعداد کرده است.

 

گلدن ویزای آندورا

امکان اخذ اقامت از طریق گلدن ویزای آندورا از طریق سرمایه گذاری به میزان حداقل 400 هزار یورو در املاک و مستغلات این کشور کوچک اروپایی وجود دارد. پروسه اخذ این ویزا و اقامت، چیزی حدود 6 ماه به طول می انجامد. پس از 20 سال زندگی در این کشور، امکان اخذ شهروندی آندورا نیز برای متقاضیان وجود دارد.اما باید در نظر داشت که این کشور عضو پیمان شنگن نیست و دارندگان مجوز اقامت در آن، امکان تردد در میان کشورهای حوزه شنگن را نخواهند داشت.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا واقامت به ویژه ویزای طلایی کشورهای مختلف می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره
اینستاگرام ماکانال ما
  • گلدن ویزا چیست و ویزای طلایی اروپا در چه کشورهایی اعطا می شود؟



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top