info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

بهترین کشور برای مهاجرت کارشناس اعضای مصنوعی

اعضای مصنوعی یکی از رشته های مهم نظام سلامت و سیستم بهداشت و درمان است که در میان عامه مردم کمتر شناخته شده است. برخی مردم در طول زندگی خود بر اثر حادثه، بیماری یا هر علت دیگری، عضوی از بدن خود را از دست می دهند. در گذشته که امکان ساخت اندام های مصنوعی یا تقویت عضو ناتوان وجود نداشت، این افراد باید تا پایان عمر، به سختی به زندگی خود ادامه می دادند. اما با پیشرفت علم و به وجود آمدن رشته تخصصی به نام اعضای مصنوعی، امکان ساخت پروتز و ارتز و در واقع عضوی مصنوعی برای بهبود کیفیت زندگی چنین افرادی فراهم شده است. در میان متخصصان این رشته در کشور عزیزمان ایران، عده ای به مهاجرت کاری می اندیشند و سعی دارند با دریافت یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در سایر کشورهای دنیا، مهاجرتی مناسب و بدون ریسک را برای خود رقم بزنند. اما قبل از هر اقدامی، نفرات باید با شرایط بهترین کشور برای مهاجرت کارشناس اعضای مصنوعی آشنا شوند و با تطبیق شرایط این کشورها با شرایط خود، بهترین گزینه که مناسب حال آنان است را انتخاب نمایند.



نمی توان با قاطعیت یک کشور را به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت کارشناس اعضای مصنوعی معرفی کرده و اپلای کردن برای ورود به بازار کار آن را به تمامی متخصصان این رشته توصیه نمود. باید عوامل متعددی در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کارشناس اعضای مصنوعی یا کارشناس اعضای مصنوعی باید در نظر گرفته شود. اولین مورد شرایط معادل سازی مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان دانشگاه های ایران در رشته اعضای مصنوعی در کشورهای دیگر است. پروسه معادل سازی مدارک در کشورهای مختلف یکسان نیست و در برخی ساده تر و در دیگر از کشورها دشوارتر می باشد. طبیعتا رشته اعضای مصنوعی نیز مانند سایر رشته های پیراپزشکی، رشته ای حساس به حساب می آید و متخصصان آن می بایست حتما مدارک تحصیلی خود را در کشور مقصد مهاجرت، معادل سازی نمایند تا مجوز کار دریافت کنند.

دیگر فاکتور اساسی، مقوله زبان است که می تواند برخی کشورها را برای یک فرد مناسب و برخی دیگر را نامناسب جلوه دهد. طبیعتاً برای افرادی که مسلط به زبان انگلیسی هستند کشورهایی چون کانادا، استرالیا، آمریکا، انگلیس و نیوزلند می توانند گزینه های مناسبی به حساب آیند. برای افرادی که به زبان آلمانی تسلط بالایی دارند نیز کشورهای آلمان، اتریش و سوئیس بهترین گزینه ها به شمار می روند. افرادی که به زبان های هر یک از کشورهای اسکاندیناوی تسلط دارند نیز می توانند کشور مورد نظر را به عنوان بهترین گزینه برای مهاجرت کاری خود انتخاب نمایند. برای مهاجرت کاری به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس لزوماً تسلط به زبان عربی نیاز نیست و با تسلط بالا به زبان انگلیسی و ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر نیز می توان وارد بازار کار این کشور ها شد و از درآمد بالای کارکنان در این کشورها بهره مند شد.

علاوه بر این، در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کارشناس اعضای مصنوعی، شرایط درآمدی متخصصان این رشته در کشورهای مختلف نیز باید مورد مقایسه قرار گیرد. در این مقایسه میزان مالیات بر درآمد و هزینه های زندگی در کشورها نیز باید منظور داشته شود.

طبیعتاً شرایط اعطای اقامت دائم به افرادی که با ویزای کار وارد کشورهای مختلف می شوند نیز دیگر فاکتوری است که باید حتماً در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کارشناس اعضای مصنوعی مورد مقایسه قرار گیرد.

در ادامه مطلب به بیان شرایط بازار کار کشورهایی که به عنوان اصلی ترین مقاصد مهاجرت کاری ایرانیان شناخته می شوند، در زمینه رشته اعضای مصنوعی خواهیم پرداخت تا متخصصان این رشته که تصمیم به مهاجرت کاری دارند، بتوانند با تطبیق آنها با شرایط خود، بهترین گزینه را انتخاب نمایند.

 

مهاجرت کارشناس اعضای مصنوعی به کانادا

کشور کانادا دهه هاست در میان مردم سراسر دنیا به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت و به ویژه مهاجرت کاری شناخته می شود. این کشور را می توان از گزینه های اصلی انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کارشناس اعضای مصنوعی به حساب آورد. بازار کار رشته اعضای مصنوعی در این کشور پیشرفته نیز بسیار مناسب است. متخصصان این رشته در صورتی که بخواهند وارد بازار کار کننده شوند نیز باید حتماً مدارک تحصیلی خود را در این کشور معادل سازی نمایند. البته معمولاً در این پروسه گذراندن چند واحد دانشگاهی نیز برای آنان در دانشگاه های کانادا در نظر گرفته می شود. از اصلی ترین شرایطی که متقاضیان مهاجرت کارشناس اعضای مصنوعی به کانادا باید داشته باشند، تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی و ارائه مدرک زبان مورد نظر است. افرادی که قصد دارند در کلیه استان های کشور کانادا به کار مشغول شوند، می توانند با ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس با نمره حداقل ۷ امتیازات لازم را کسب کنند. اما افرادی که قصد دارند در مناطق فرانسوی زبان کشور کانادا به ویژه استان کبک به کار مشغول شوند، باید مدرک زبان فرانسوی معتبر ارائه نمایند. نکته دیگری که نباید از یاد برد این است که افرادی  که به تحصیل این رشته و سایر رشته های بخش سلامت در کانادا و آمریکا بپردازند، مدارکشان بدون گذراندن هیچ گونه پروسه ای، در این کشور مورد تایید خواهد بود.

 

مهاجرت کارشناس اعضای مصنوعی به استرالیا

استرالیا نیز در سال های اخیر یکی از بهترین مقاصد مهاجرت کاری متخصصان رشته های مرتبط با نظام سلامت و سیستم بهداشت و درمان به شمار می رفته و به عنوان مثال عده زیادی این کشور را بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان، پرستاران، داروسازان و دندانپزشکان به شمار می آورند. طبیعتا به علت اینکه استرالیا یکی از بهترین نظام‌ های آموزشی دنیا را داشته و سطح آموزش ها در دانشگاههای آن بسیار بالاست، افرادی که رشته های مرتبط با نظام سلامت از جمله رشته اعضای مصنوعی را در سایر کشورهای دنیا تحصیل کرده ‌اند، در صورتی که قصد ورود به بازار کار این کشور را داشته باشند، باید شایستگی های خود را از طریق معادل سازی مدارک در استرالیا به نظام سلامت این کشور اثبات نمایند و نشان دهند که از نظر علمی چیزی از فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور کم ندارند. البته فارغ التحصیلان دانشگاه های نیوزلند استثنا هستند و مدارکشان بدون نیاز به معادل سازی در کشور استرالیا مورد تایید است. متقاضیان مهاجرت کارشناس اعضای مصنوعی به استرالیا، باید مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای ارگان بررسی کننده مدارک در نظام سلامت این کشور ارسال نمایند و در صورت لزوم در آزمون معادل سازی شرکت نموده و دوره های آکادمیک ارائه شده را نیز بگذرانند. در این صورت می توانند به عنوان یک کارشناس اعضای مصنوعی در کشور استرالیا به کار مشغول شده و از شرایط درآمدی مناسب برخوردار شوند. از اصلی ‌ترین مزایایی که موجب شده اشتیاق به مهاجرت کارشناس اعضای مصنوعی به استرالیا سال به سال روبه افزایش باشد، امکان اخذ اقامت دائم این کشور مهاجر پذیر است.

 

مهاجرت کارشناس اعضای مصنوعی به سوئد

صنعتی ترین کشور منطقه مرفه اسکاندیناوی در قاره سبز نیز یکی دیگر از گزینه های انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کارشناس اعضای مصنوعی به شمار می رود. برای مشتاقان مهاجرت کارشناس اعضای مصنوعی به سوئد فرصت‌ های شغلی فراوانی در این کشور فراهم است. حتی متقاضیان می ‌توانند بدون ارائه مدرک زبان نیز وارد این کشور شوند و دوره زبان سوئدی یا انگلیسی مورد نیاز خود را در خاک سوئد بگذرانند و سپس در آزمون شرکت کرده و حداقل در سطح B2 مهارت خود را به اثبات برسانند. کارشناسان اعضای مصنوعی از شرایط و جایگاه اجتماعی مناسب و همچنین درآمد مناسبی در کشور سوئد برخوردارند. شرایط کاری آنان نیز در این کشور بسیار مناسب است و علاوه بر داشتن فرصت های شغلی فراوان، از مزایای قابل توجهی نیز برخوردارند. از این رو تعداد مشتاقان مهاجرت کارشناس اعضای مصنوعی به سوئد، سال به سال رو به افزایش است و این افراد با داشتن حداقل مدرک کارشناسی دانشگاهی در این زمینه و حداقل یک سال سابقه کاری، می توانند برای اخذ جاب آفر و ویزای کار سوئد اقدام نمایند. همانطور که ذکر شد درآمد کارشناسان اعضای مصنوعی در سوئد بسیار مناسب است. طبیعتا اغلب مشتاقان مهاجرت کارشناس اعضای مصنوعی به سوئد به اخذ اقامت دائم این کشور نیز می‌ اندیشند. همانند اغلب کشورهای اروپایی پس از چند سال کار در سوئد، متخصصان رشته های مختلف از جمله اعضای مصنوعی نیز می توانند ویزای کار خود را به اقامت دائم تبدیل نماید و این مزیت به خود این افراد و همسر و فرزندانشان اختصاص پیدا می کند.

 

مهاجرت کارشناس اعضای مصنوعی به آلمان

قدرت اول اقتصادی اتحادیه اروپا و مهاجر پذیر ترین کشور قاره سبز نیز می تواند از اصلی ترین گزینه ها در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کارشناس اعضای مصنوعی به شمار رود. این کشور پیشرفته با وجود رشد اقتصادی مناسب، با پدیده پیری جمعیت و کمبود نیروی کار متخصص فعال روبروست و نرخ زاد و ولد در این کشور در چند دهه گذشته، مناسب نبوده است. از این رو برای جبران این کمبود، به متخصصان رشته های مختلف مورد نیاز خود از کشورهای مختلف، ویزای کار اعطا نموده و در نهایت پس از چند سال به آنان اقامت دائم این کشور را نیز ارائه می دهد. خوشبختانه رشته اعضای مصنوعی نیز از رشته های مورد نیاز کشور آلمان به حساب می آید.

نکته مهم در مسیر بهره مندی از فرصت مهاجرت کارشناس اعضای مصنوعی به آلمان، داشتن تسلط به زبان آلمانی و ارائه مدرک زبان آلمانی معتبر است. طبیعتاً برای اخذ ویزای کار آلمان، شرایط سنی نیز در نظر گرفته می ‌شود و به طور معمول متقاضیان حداکثر چهل سال می ‌توانند داشته باشند تا ویزای کار این کشور را بدست آورند. از آنجا که رشته اعضای مصنوعی از رشته های مورد نیاز کشور آلمان به شمار می رود، متقاضیان استفاده از فرصت مهاجرت کارشناس اعضای مصنوعی به آلمان می توانند با دریافت ویزای جاب سیکر یا ویزای جستجوی کار آلمان نیز وارد این کشور شده و در طول شش ماه فرصت قانونی که به آنان داده می شود، در خاک آلمان به دنبال شغل بگردند. در صورتی که این افراد بتوانند در مدت تعیین شده یک شغل مناسب پیدا کنند، می توانند ویزای کار آلمان دریافت نمایند و در صورتی که درآمد آنان از حداقل تعیین شده بالاتر باشد، می ‌توانند کارت آبی اتحادیه اروپا را نیز دریافت نمایند و در نهایت پس از چند سال حضور و فعالیت در این کشور اروپایی، اقامت دائم کشور پیشرفته و صنعتی آلمان را نیز برای خود و خانواده ‌شان دریافت کنند.

 

مهاجرت کارشناس اعضای مصنوعی به اتریش

اتریش یکی از زیباترین، پیشرفته ترین و آرام ترین کشورهای اروپا و حتی جهان به شمار می‌ رود و با توجه به کمبود نیروی کاری که در رشته های مختلف در این کشور وجود دارد، بازار کار آن نیز تشنه نیروی کار متخصص در زمینه های مختلف به ویژه رشته های مرتبط با نظام سلامت می باشد. شرایط مهاجرت کارشناس اعضای مصنوعی به اتریش نیز بسیار مناسب است و بسیاری این کشور را یکی از اصلی ترین گزینه های انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کارشناس اعضای مصنوعی به حساب می آورند. برای ورود به بازار کار این کشور نیز کارشناسان اعضای مصنوعی که در کشورهای غیر عضو در پیمان بلونیا تحصیل کرده اند، باید مدارک تحصیلی خود را معادل سازی نمایند. اولین گام در معادل سازی مدارک و همچنین اخذ جاب آفر و ویزای کار اتریش، داشتن مدرک زبان آلمانی معتبر است. افرادی که با ویزای جستجوی کار اتریش وارد این کشور می ‌شوند نیز به تسلط به زبان آلمانی نیاز دارند تا بتوانند کارفرمایان فعال در این کشور را قانع کنند که آنان را به استخدام خود درآورند.

 

مهاجرت کارشناس اعضای مصنوعی به انگلیس

بسیاری کشور انگلیس را بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران و متخصصان سایر رشته های مرتبط با نظام سلامت می دانند. این کشور که به تازگی از اتحادیه اروپا خارج شده، یکی از بهترین نظام های سلامت در دنیا را با نام NHS داراست. از این رو اشتیاق به استفاده از فرصت مهاجرت کارشناس اعضای مصنوعی به انگلیس در میان متخصصان این رشته نه ‌تنها از کشور عزیزمان بلکه از سایر نقاط جهان نیز بسیار بالاست. کارفرمایان فراوانی در بخش خصوصی و دولتی در این کشور وجود دارند که فرصت های شغلی برای متخصصان رشته اعضای مصنوعی را ارائه می نمایند. البته باید در نظر داشت همانند پزشکان، کارشناسان اعضای مصنوعی نیز برای ورود به بازار کار انگلستان می بایست مدارک تحصیلی خود را در این کشور معادل سازی نمایند که پروسه ای پیچیده و بسیار دشوار است. اما مزیت های مهاجرت کارشناس اعضای مصنوعی به انگلیس به حدی بالاست که بسیاری از این عزیزان سختی پروسه معادل سازی مدارک را نیز به جان خریده و برای ورود به بازار کار این کشور تلاش می‌ کنند.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت کاری متخصصان مشاغل مختلف از جمله کارشناسان اعضای مصنوعی در کلیه کشورهای دنیا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • بهترین کشور برای مهاجرت کارشناس اعضای مصنوعی



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top