info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه اوندوکوز مایس ترکیه

دانشگاه اوندوکوز مایس که در زبان انگلیسی به صورت Ondokuz Mayıs University خوانده می شود،  از دانشگاه های معتبر کشور ترکیه به شمار می رود که نام آن در آخرین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران برای سال تحصیلی 2021 2022 نیز قرار گرفته است. این دانشگاه دولتی که در سال 1975 در شهر سامسون تاسیس شده، امروزه میزبان بیش از 3500 دانشجوی بین المللی است که عده ای از آن ها را دانشجویان ایرانی تشکیل می دهند. در ادامه بیشتر مهم معرفی دانشگاه اوندوکوز مایس ترکیه خواهیم پرداخت.



معنای عبارت اوندوکوز مایس، ۱۹ می ‌است و ناظر به تاریخ 19 می سال 1919 است که مصطفی کمال اوندوکوز مایس بنیان ‌گذار جمهوری ترکیه برای آغاز جنگ استقلال، به شهر سامسون وارد شد. این شهر که با شهر گرگان کشور عزیزمان پیمان خواهرخواندگی دارد، مرکز استانی به همین نام است و بر کرانه دریای سیاه واقع شده و از بنادر بسیار مهم کشور ترکیه به حساب می آید.

دانشگاه اوندوکوز مایس ترکیه، دارای امکانات فراوانی می باشد. در داخل محوطه این دانشگاه 5 سالن ورزشی سرپوشیده که یکی از آنها برای مقاصد چند منظوره طراحی شده است، 3 زمین تنیس و یک استخر شنای المپیکی وجود دارد. مجتمع استخر جایی برای فعالیت ها و ورزش های مختلف آبی است. با توجه به امکانات متنوع ورزشی، دانشجویان با هر علاقه و سلیقه ای می توانند در داخل دانشگاه، ورزش مورد نظر خود را ادامه دهند. کلاس های مجهز و بزرگ، کتابخانه غنی و مخازن علمی و به روز، محوطه سرسبز، مرکز فرهنگی کنگره آتاتورک، سالن مشاهدات فضایی، تئاتر هنرهای زیبا، گالری هنرهای زیبا، مرکز انجمن های دانشجویی، امکانات اجتماع برای دانشجویان، مهمانسرا، مرکز سلامت دانشجویان و… نیز از دیگر امکانات و تسهیلات داخل این دانشگاه می باشد. فرصت های تبادل دانشجو با کشورهای خارجی و دانشگاه‌ های برتر داخل ترکیه مانند دانشگاه مارمارا، دانشگاه اژه و … نیز از دیگر امکانات تحصیلی این دانشگاه است.

 

شرایط پذیرش دانشگاه اوندوکوز مایس سامسون

از شرایط پذیرش در دانشگاه اوندوکوز مایس سامسون ، شرکت در آزمون یوس است و این دانشگاه بر اساس نتایج این آزمون اقدام به پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی می کند. داوطلبان می توانند در این آزمون شرکت کنند و در صورت پذیرفته شدن، در رشته مورد نظر خود به زبان های مختلف به تحصیل بپردازند. برای تحصیل در دانشگاه اوندوکوز مایس ترکیه در مقاطع تحصیلات تکمیلی، ارائه مدارک زبان چون آیلتس، تافل، جی مت، جی آر ئی و ست نیز الزامی است و برای هر رشته حداقل نمره ای در این آزمون ها توسط دانشگاه تعیین شده است که داوطلب باید آن نمره را کسب نماید.

 

رتبه دانشگاه اوندوکوز مایس

برای مشتاقان تحصیل در ترکیه در رشته های مختلف، اخذ پذیرش از دانشگاه هایی که اعتبار و رتبه بین المللی بالاتری دارند می توانند مطلوب تر باشد. دانشگاه اوندوکوز مایس ترکیه همه ساله یکی از دانشگاه های معتبر این کشور در رنکینگ های بین المللی محسوب شده و از رتبه بین المللی خوبی نیز برخوردار بوده است. برای تبیین بهتر این موضوع رتبه دانشگاه اوندوکوز مایس در جهان و در میان دانشگاه های ترکیه را بر اساس رنکینگ سیستم های رتبه بندی معتبر خدمتتان ارائه می نماییم.

رتبه دانشگاه اوندوکوز مایس در جهان در رتبه بندی CWUR در سال 2020،  رتبه 1516 بوده است. رتبه دانشگاه اوندوکوز مایس بر اساس رنکینگ موسسه تایمز در سال 2022، بالاتر از 1201 بوده و رتبه آن در میان دانشگاه‌ های جوان دنیا، بالاتر از  401 بوده است.

 

رشته های دانشگاه اوندوکوز مایس

دانشگاه اوندوکوز مایس ترکیه دارای 22 دانشکده می باشد که رشته های دانشگاه اوندوکوز مایس در قالب این دانشکده ها به دانشجویان ارائه می شوند:

- دانشکده پزشکی

- دانشکده دندانپزشکی

- دانشکده علوم سلامت

- دانشکده دامپزشکی

- دانشکده حقوق علی فواد باشکیل

- مدرسه تجارت بافرا

- دانشکده علوم انسانی و اجتماعی کارسامبا

- دانشکده آموزش

- دانشکده علوم و ادبیات

- دانشکده هنرهای زیبا

- دانشکده معماری کشتی و مهندسی دریایی

- دانشکده فضانوردی

- دانشکده علوم مدیریتی و اقتصاد

- دانشکده الهیات

- دانشکده ارتباطات

- دانشکده مهندسی

- دانشکده معماری

- دانشکده گردشگری

- دانشکده علوم ورزشی دوگو

- دانشکده کشاورزی

 

می دانیم درصد بالایی از دانشجویان ایرانی در این کشور همسایه، به تحصیل پزشکی در ترکیه مشغولند و همه ساله نیز عده زیادی برای ورود به دوره های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه های ترکیه، اپلای می کنند. برای این افراد تحصیل در دانشگاه اوندوکوز مایس ترکیه یک گزینه ایده آل است. زیرا در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران برای سال تحصیلی 2021 2022، نام این دانشگاه قرار گرفته است و دانشجویان ایرانی پس از تحصیل در رشته های علوم پزشکی در این دانشگاه، اگر قصد داشته باشند به ایران بازگشته و در وطن خود مشغول به کار شوند، مشکلی در راستای ارزشیابی و معادل سازی مدارک تحصیلی خود در ایران نخواهند داشت. شهریه سالانه تحصیل پزشکی در این دانشگاه 22 هزار لیر و هزینه تحصیل رشته دندانپزشکی نیز 19800 لیر می باشد که این ارقام هر سال توسط این دانشگاه به روز رسانی می شوند.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا و تحصیل و اقامت دایم ترکیه و سایر کشورها می باشد. شماره تلفن تماس و آدرس شبکه های اجتماعی موسسه و لینک فرم مشاوره به شرح ذیل می باشد:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه اوندوکوز مایس ترکیه



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top