info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

مهاجرت بدون سرمایه گذاری با روش خود حمایتی

تقریبا تمامی روش های اخذ اقامت و مهاجرت به کشورهای دیگر دنیا با سرمایه گذاری زیاد و انتقال سرمایه فرد متقاضی از کشور مبدا به کشور مقصد نیازمند است. بعنوان مثال اخذ اقامت از طریق خرید ملک یا سرمایه گذاری در ثبت شرکت در تمامی کشورها، با انتقال سرمایه زیادی به کشور مقصد، ممکن می شود، یا حتی برای اخذ اقامت از طریق تحصیل در اکثر کشورهای دنیا نیز به هزینه کردن چند 10 هزار دلار نیاز است. اما اگر فرد متقاضی بخواهد از طریق روش خود حمایتی، اقامت کشوری دیگر را بدست آورد، می تواند بدون انتقال سرمایه کلان به کشور مقصد، به این مهم دست یابد. در این مطلب به شرایط مهاجرت بدون سرمایه گذاری با روش خود حمایتی اشاره نماییم.



مهاجرت بدون سرمایه گذاری با روش خود حمایتی تنها به چند کشور اروپایی به ویژه فرانسه، اتریش، اسپانیا، پرتغال و یونان امکانپذیر است. بر اساس شرایط برنامه مهاجرتی خود حمایتی، فرد متقاضی لازم نیست سرمایه خود را به کشور مقصد مهاجرت خود منتقل نماید. از این رو دارایی های وی به کمترین میزان ممکن در معرض ریسک و مخاطره قرار می گیرد. از دیگر مزایای این روش مهاجرتی، سرعت بالای پروسه اخذ اقامت است که در تمامی این کشورها، نهایتا چند ماه به طول می انجامد.

برای بهره مندی از فرصت مهاجرت بدون سرمایه گذاری با روش خود حمایتی، متقاضیان باید اثبات کنند که در کشور مبدا، درآمدی به میزانی بالاتر از حداقل تعیین شده توسط کشور مقصد را به صورت ماهانه از روش های ذیل به دست می آورند و در صورت اقامت در آن کشور، نیازی به کار و حمایت های اجتماعی نداشته و هزینه زندگی خود و خانواده شان را از درآمد ذکر شده به دست می آورند:

- سود سپرده بانکی

- سود سرمایه گذاری در بورس و سهام شرکت ها

- اجاره املاک و مستغلات

- مستمری بازنشستگی

نکته قابل ذکر این است که فرد متقاضی درآمد لازم را از مجموع روش های ذکر شده می تواند تامین نماید و لازم نیست تمامی میزان ذکر شده را از یک منبع تامین کند. همچنین در برخی کشورهای ارائه دهنده، درآمد از روش فریلنسری نیز برای اخذ اقامت خود حمایتی مورد قبول است.

برای اثبات به دست آوردن این درآمد، ارائه دفترچه سپرده بانکی و پرینت دریافت سود ماهانه بانکی، مدارک دال بر مالکیت سهام و پرینت بانکی دریافت سود ماهانه، سند مالکیت املاک و اجاره نامه معتبر به همراه پرینت بانکی دریافت اجاره ماهانه و همچنین فیش حقوقی مستمری بازنشستگی باید به همراه ترجمه، ارائه گردد.

پس از اثبات داشتن این درآمد و همچنین داشتن سپرده پشتوانه به میزان بیشتر از حداقل تعیین شده در کشور مورد نظر، به فرد متقاضی و اعضای خانواده وی، اقامت اولیه ای به مدت 1 تا 3  سال بسته به قوانین کشور مقصد، اعطا می شود، در پایان این دوره، این اقامت مجددا به مدت 1 تا 2 سال تمدید خواهد شد. در پایان 5 سال اقامت، به فرد متقاضی و اعضای خانواده وی، اقامت دائم کشور مورد نظر اعطا می گردد. باید در نظر داشت که قوانین هر یک از این کشورها شرایط ویژه ای را نیز داراست و به عنوان مثال در برخی کشورها، متقاضی باید حداقل 183 روز در سال را در خاک آن کشور، حضور فیزیکی داشته باشد یا اینکه ارائه اجاره نامه برای اثبات حضور در کشور مورد نظر در برخی دیگر از کشورها، کفایت می کند. برخی دیگر از کشورهای ارائه دهنده این برنامه نیز در زمینه حداقل حضور فیزیکی سالانه در خاک آن کشور، سختگیری خاصی صورت نمی دهند.

 

مهاجرت بدون سرمایه گذاری به فرانسه

به منظور بهره مندی از شرایط ویژه مهاجرت بدون سرمایه گذاری به فرانسه، فرد متقاضی باید درآمدی به میزان 3000 یورو در ماه را برای خود، به دولت این کشور اثبات کند. همچنین درآمدی به میزان حداقل 1000 یورو نیز برای همسر وی باید به اثبات برسد. برای هر یک از فرزندان فرد متقاضی نیز، میزان حداقل 500 یورو درآمد باید به اثبات برسد.

همچنین سپرده گذاری به میزان حداقل 36 هزار یورو برای خود فرد متقاضی، 12 هزار یورو برای همسر وی و 6 هزار یورو نیز برای هر یک از فرزندان وی باید به اثبات برسد تا دولت این کشور از پشتوانه مالی این خانواده برای زندگی در آن کشور، اطمینان حاصل کند. اقامت اولیه ای که به فرد متقاضی در این روش اعطا می شود 1 ساله بوده و به صورت 1 ساله تمدید می شود و در پایان 5 سال نیز به وی و خانواده اش اقامت دائم اعطا خواهد شد. کل پروسه اخذ اقامت اولیه فرانسه از این روش، 4 تا 6 ماه است که از اکثر روش های اخذ اقامت، بسیار سریع تر است. همچنین دولت فرانسه در زمینه تعداد روز لازم برای اقامت سالانه فرد متقاضی در این کشور سختگیری خاصی نمی کند و فقط ارائه اجاره نامه 6 ماهه را برای اثبات حضور در این کشور کافی می داند.

 

مهاجرت بدون سرمایه گذاری به اتریش

به منظور بهره مندی از شرایط ویژه مهاجرت بدون سرمایه گذاری به اتریش، فرد متقاضی باید درآمدی به میزان 2000 یورو در ماه را برای خود، به دولت این کشور اثبات کند. همچنین درآمدی به میزان حداقل 500 یورو نیز برای همسر وی باید به اثبات برسد. برای هر یک از فرزندان فرد متقاضی نیز، میزان حداقل 250 یورو درآمد باید به اثبات برسد.

همچنین سپرده گذاری به میزان حداقل 24 هزار یورو برای خود فرد متقاضی، 6 هزار یورو برای همسر وی و 3 هزار یورو نیز برای هر یک از فرزندان وی باید به اثبات برسد تا دولت این کشور از پشتوانه مالی این خانواده برای زندگی در آن کشور، اطمینان حاصل کند. اقامت اولیه ای که به فرد متقاضی در این روش اعطا می شود 1 ساله بوده و به صورت 2 ساله تمدید می شود و در پایان 5 سال نیز به وی و خانواده اش اقامت دائم اعطا خواهد شد. کل پروسه اخذ اقامت اولیه اتریش از این روش، 6 تا 12 ماه است که از اکثر روش های اخذ اقامت، بسیار سریع تر است. همچنین دولت اتریش در زمینه تعداد روز لازم برای اقامت سالانه فرد متقاضی در این کشور سختگیری زیادی صورت می دهد و حتما متقاضی باید اثبات کند که حداقل 183 روز در سال را در این کشور، حضور فیزیکی دارد تا بتواند اقامت تمکن مالی اتریش را کسب کند.

 

مهاجرت بدون سرمایه گذاری به اسپانیا

به منظور بهره مندی از شرایط ویژه مهاجرت بدون سرمایه گذاری به اسپانیا، فرد متقاضی باید درآمدی به میزان 2150 یورو در ماه را برای خود، به دولت این کشور اثبات کند. همچنین درآمدی به میزان حداقل 535 یورو نیز برای همسر وی باید به اثبات برسد. برای هر یک از فرزندان فرد متقاضی نیز، میزان حداقل 535 یورو درآمد باید به اثبات برسد.

همچنین سپرده گذاری به میزان حداقل 25.8 هزار یورو برای خود فرد متقاضی، 6.42 هزار یورو برای همسر وی و 6.42 هزار یورو نیز برای هر یک از فرزندان وی باید به اثبات برسد تا دولت این کشور از پشتوانه مالی این خانواده برای زندگی در آن کشور، اطمینان حاصل کند. اقامت اولیه ای که به فرد متقاضی در این روش اعطا می شود 1 ساله بوده و به صورت 1 ساله تمدید می شود و در پایان 5 سال نیز به وی و خانواده اش اقامت دائم اعطا خواهد شد. کل پروسه اخذ اقامت اولیه اسپانیا از این روش، 3 تا 6 ماه است که از اکثر روش های اخذ اقامت، بسیار سریع تر است. همچنین دولت اسپانیا نیز در زمینه تعداد روز لازم برای اقامت سالانه فرد متقاضی در این کشور سختگیری زیادی صورت می دهد و حتما متقاضی باید اثبات کند که حداقل 183 روز در سال را در این کشور، حضور فیزیکی دارد تا بتواند اقامت تمکن مالی اسپانیا را کسب کند.

 

مهاجرت بدون سرمایه گذاری به پرتغال

به منظور بهره مندی از شرایط ویژه مهاجرت بدون سرمایه گذاری به پرتغال، فرد متقاضی باید درآمدی به میزان 745 یورو در ماه را برای خود، به دولت این کشور اثبات کند. همچنین درآمدی به میزان حداقل 375 یورو نیز برای همسر وی باید به اثبات برسد. برای هر یک از فرزندان فرد متقاضی نیز، میزان حداقل 225 یورو درآمد باید به اثبات برسد.

همچنین سپرده گذاری به میزان حداقل 8.94 هزار یورو برای خود فرد متقاضی، 4.5 هزار یورو برای همسر وی و 2.7 هزار یورو نیز برای هر یک از فرزندان وی باید به اثبات برسد تا دولت این کشور از پشتوانه مالی این خانواده برای زندگی در آن کشور، اطمینان حاصل کند. اقامت اولیه ای که به فرد متقاضی در این روش اعطا می شود 1 ساله بوده و به صورت 2 ساله تمدید می شود و در پایان 5 سال نیز به وی و خانواده اش اقامت دائم اعطا خواهد شد. کل پروسه اخذ اقامت اولیه اتریش از این روش، 4 تا 7 ماه است که از اکثر روش های اخذ اقامت، بسیار سریع تر است. همچنین دولت پرتغال نیز در زمینه تعداد روز لازم برای اقامت سالانه فرد متقاضی در این کشور سختگیری زیادی صورت می دهد و حتما متقاضی باید اثبات کند که حداقل 183 روز در سال را در این کشور، حضور فیزیکی دارد تا بتواند اقامت تمکن مالی پرتغال را کسب کند.

 

مهاجرت بدون سرمایه گذاری به یونان

به منظور بهره مندی از شرایط ویژه مهاجرت بدون سرمایه گذاری به یونان، فرد متقاضی باید درآمدی به میزان 1000 یورو در ماه را برای خود، به دولت این کشور اثبات کند. همچنین درآمدی به میزان حداقل 400 یورو نیز برای همسر وی باید به اثبات برسد. برای هر یک از فرزندان فرد متقاضی نیز، میزان حداقل 300 یورو درآمد باید به اثبات برسد.

همچنین سپرده گذاری به میزان حداقل 12 هزار یورو برای خود فرد متقاضی، 4.8 هزار یورو برای همسر وی و 3.6 هزار یورو نیز برای هر یک از فرزندان وی باید به اثبات برسد تا دولت این کشور از پشتوانه مالی این خانواده برای زندگی در آن کشور، اطمینان حاصل کند. اقامت اولیه ای که به فرد متقاضی در این روش اعطا می شود 2 ساله بوده و به صورت 3 ساله تمدید می شود و در پایان 5 سال نیز به وی و خانواده اش اقامت دائم اعطا خواهد شد. کل پروسه اخذ اقامت اولیه یونان از این روش، 3 تا 4 ماه است که از اکثر روش های اخذ اقامت، بسیار سریع تر است. همچنین دولت یونان در زمینه جداقل 183 روز لازم برای  اقامت سالانه فرد متقاضی اقامت تمکن مالی یونان در این کشور سختگیری زیادی صورت نمی دهد. اما به طور رسمی، قانون لزوم حضور حداقل 183 روز در سال در خاک این کشور نیز برای برنامه مهاجرت بدون سرمایه گذاری از طریق برنامه خود حمایتی یونان برقرار است.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا و اقامت کشورهای اروپایی می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • مهاجرت بدون سرمایه گذاری با روش خود حمایتی



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top