info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

بهترین کشور برای مهاجرت عکاسان

عکاسان از اقشار با استعداد جامعه به شمار می ‌روند که شرایط کاری خاص خود را دارند که در برخی از کشورهای دنیا بیشتر مورد حمایت قرار گرفته و از شرایط اقتصادی مناسب ‌تری برخوردار می باشند. همچنین شرایط پیشرفت در رشته‌ های هنری مختلف در کشورهای مختلف دنیا یکسان نیست و به همین جهت عده زیادی از عکاسان رشته ‌های مختلف از جمله در کشور عزیزمان ایران برای دستیابی به شرایط زندگی و درآمدی بهتر و همچنین پیشرفت در زمینه هنری خود به مهاجرت می‌اندیشند. اما همانطور که برای مشاغل دیگر نیز ذکر شد، عکاسان نیز نباید مهاجرت را هدف اصلی برای خود در نظر بگیرند و حتماً باید مهاجرت به عنوان یک وسیله برای دستیابی به شرایط بهتر زندگی و آینده بهتر کاری برای آنان منظور داشته شود. به همین جهت پیش از هر اقدامی این عزیزان باید شرایط کشورهای مختلف برای اعطای اقامت و همچنین شرایط درآمدی رشته خود در آن کشورها را مورد مقایسه قرار دهند و بسته به شرایط خود بهترین کشور برای مهاجرت عکاسان را انتخاب نموده و سپس اقدام نمایند.



نکته بسیار مهمی که نباید از ذهن دور داشته شود این است که به هیچ وجه نمی ‌توان یک کشور را به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت عکاسان ذکر نمود. زیرا برای هر فردی بسته به شرایط وی کشور مناسب مهاجرت می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال یکی از مواردی که در انتخاب مقصد مهاجرت کاری باید در نظر گرفته شود زبان کشورهاست. برای هر فردی بسته دانش و مهارتهای ارتباطی خود با توجه به این فاکتور، کشوری خاص می ‌تواند مقصد مهاجرت مناسب به حساب آید. به عنوان مثال افرادی که به زبان انگلیسی تسلط بالایی دارند برایشان کشورهایی همچون کانادا، استرالیا، انگلستان، آمریکا و نیوزلند بهترین گزینه های مهاجرت کاری به حساب می آیند. برای افرادی که به زبان‌ آلمانی مسلط هستند نیز کشورهای آلمان، اتریش و سوئیس بهترین گزینه ها به حساب می آیند.

همچنین دیگر فاکتوری که در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت عکاسان باید در نظر گرفته شود، قوانین کشورهای مختلف در اعطای اقامت به عکاسان است که در برخی از کشورها شرایط و قوانین تدوین شده ساده تر بوده و در برخی دیگر با پیچیدگی های بیشتری همراه است.

همچنین در برخی از کشورهای دنیا عکاسان از حمایت های اجتماعی دولت ها برخوردار هستند. به عنوان مثال میزان مالیات بر درآمد عکاسان در کشورهای مختلف یکسان نیست و در برخی از کشورها حتی رشته های هنری به عنوان رشته های حمایت شده به حساب آمده و از مالیات بر درآمد معاف می باشد. پس این فاکتور نیز باید در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت عکاسان در نظر گرفته شود.

حال به شرایط اعطای اقامت و همچنین وضعیت عکاسان در کشورهایی که اصلی ترین مقاصد مهاجرت ایرانیان به شمار می ‌روند، اشاره می نماییم تا عکاسان عزیز در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت عکاسان با اطلاعات کامل تری اقدام نمایند.

 

مهاجرت عکاسان به کانادا

قطعا کشور کانادا که اصلی ترین مقصد مهاجرت در دنیا به شمار می رود را می توان یکی از اصلی ترین گزینه ها در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت عکاسان به حساب آورد. بر اساس طبقه بندی مشاغل کشور کانادا که از سال ۲۰۰۶ تصویب و ارائه شده است، عکاسی نیز با کد چهار رقمی 5221 نیز قرار گرفته است و این عزیزان بر این اساس می توانند مشمول برنامه اقامت هنرمندان در کانادا شوند.

 

مشتاقان استفاده از فرصت مهاجرت عکاسان به کانادا از طریق برنامه خوداشتغالی، باید در 5 سال گذشته یکی از شرایط زیر را داشته باشند:

- داشتن حداقل سابقه 2 ساله خود اشتغالی از طریق حرفه هنری عکاسیدر داخل کشور در طی 5 سال گذشته

- داشتن حداقل سابقه 2 سال فعالیت هنری عکاسی در سطح جهانی و بین المللی

- داشتن حداقل سابقه 1 سال خوداشتغالی در زمینه فعالیت های هنری عکاسی به همراه یک سال سابقه فعالیت های هنری عکاسی در سطح بین المللی

 

مشتاقان مهاجرت عکاسان به کانادا باید امتیازات لازم جهت اخذ ویزای ویژه عکاسان این کشور را نیز بدست آورند. فاکتورهای اصلی در اخذ امتیازات لازم عبارتند از:

- سوابق تحصیلی: تا 25 امتیاز

- سابقه کار: تا 35 امتیاز

- تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه (در صورت تمایل به مهاجرت به استان کبک) و ارائه مدرک و نمره زبان: تا 24 امتیاز

- سازگاری و تطابق با محیط

داشتن سابقه فعالیت خود اشتغالی هنری خوب در 5 سال گذشته به تنهایی می تواند 35 امتیاز برای فرد متقاضی به همراه داشته باشد و وی را موفق به اخذ ویزای عکاسان کانادا و استفاده از فرصت مهاجرت عکاسان به کانادا نماید و آنان به کسب امتیاز از فاکتورهای دیگر نیازی نخواهند داشت.

همچنین مشتاقان استفاده از فرصت مهاجرت عکاسان به کانادا از روش های دیگر به غیر از برنامه خود اشتغالی نیز می توانند اقدام نمایند. اولین مورد، گرفتن جاب آفر از یک کارفرمای فعال در کشور کاناداست که برای این منظور تسلط بالا به زبان انگلیسی یا فرانسه و ارائه مدرک زبان، لازم می باشد. همچنین در این روش، داشتن سن زیر 45 سال نیز از الزامات به شمار می رود.

این عزیزان می توانند همچنین از برنامه اکسپرس اینتری کانادا نیز استفاده نمایند. برای این منظور حداقل به 1 سال سابقه کار، داشتن تمکن مالی لازم و ارائه مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی نیاز است. همچنین متقاضیان در صورتی که بخواهند از برنامه اکسپرس اینتری استفاده کنند، باید حداقل 67 امتیاز را از فاکتورهای تعیین شده در سیستم امتیاز بندی، کسب کنند.

روش آخر نیز تحصیل در کانادا می باشد. برای تحصیل عکاسی در کانادا، تمکن مالی حداقل 833 دلار کانادا در ماه، داشتن پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه در این کشور، داشتن سن زیر 45 سال و ارائه مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی لازم است.

 

مهاجرت عکاسان به آلمان

برنامه اقامت هنری در آلمان از شیوه ‌های جدید اخذ اقامت این کشور به شمار می رود که در سال های اخیر توسط دولت این کشور برای تسهیل مهاجرت عکاسان به آلمان ارائه شده است. عکاسان از کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا از این طریق می‌ توانند در ابتدا اقامت یک ساله کشور آلمان را به دست آورده و در طول اقامت خود، مقدمات اخذ اقامت بلند مدت و حتی اقامت دائم آلمان را فراهم آورند. پس از یک سال اول این افراد می توانند ویزای هنری را به مدت پنج سال دیگر تمدید نمایند که به نوعی ویزای کار آلمان برای آنان به حساب می آید. بدین منظور این افراد باید رزومه و پورتفولیو پروژه های هنری خود را به همراه مدارکی دال بر خود اشتغالی از طریق فعالیت های هنری ارائه نمایند تا اداره مهاجرت آلمان را قانع کنند که از طریق فعالیت های هنری به درآمدزایی می ‌پرداخته اند. همچنین در کشور آلمان فرصت های شغلی زیادی نیز برای عکاسان وجود دارد و همه ساله رویدادهای هنری زیادی در این کشور برگزار می‌ شود و از طریق این رویدادها شرکت‌ های مختلف، طراحان و عکاسان مورد نیاز خود را به استخدام در می آورند.

دیگر روش برای مهاجرت عکاسان به آلمان، استفاده از فرصت آوسبیلدونگ است. آوسبیلدونگ عکاسی در آلمان یکی از دوره های محبوب در این کشور است که هر ساله افراد زیادی را از کشورهای مختلف به این کشور اروپایی زیبا می کشاند. در دوره آوسبیلدونگ عکاسی در آلمان، تفاوت میان یک عکس ساده و حرفه ای آموزش داده می شود. در این دوره، متقاضیان با فرمت های مختلف عکس، لنزها و تنظیمات نور و همچنین زمان ظاهر شدن و بخش های مختلف آشنا می شوند.

 

مهاجرت هنرمنان به اتریش

کشور اتریش محل زندگی بسیاری از بزرگان عرصه هنر بوده است و هنرمندان بزرگی در همین محیط زندگی کرده و از نظر هنری رشد کرده اند. از این رو می توان این کشو پیشرفته اروپایی را نیز از اصلی ترین گزینه های انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت عکاسان به حساب آورد. متقاضیان استفاده از فرصت مهاجرت عکاسان به اتریش باید نمونه کار و رزومه هنری، آن را به همراه پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه، شناسنامه و کارت شناسایی، گواهی عدم سوء پیشینه و عکس بدون رتوش ارائه نمایند. اداره مهاجرت کشور اتریش به هیچ وجه در زمینه اقامت عکاسان در اتریش سهل انگاری نمی کند و هر فردی بدون داشتن مایه های هنری کافی نمی تواند از اقامت ویژه عکاسان در اتریش بهره مند شود. از اصلی ترین شرایط اخذ اقامت اتریش برای عکاسان نخبه بودن در زمینه تخصصی هنری است. بدین منظور ارائه نمونه کارها و آثار هنری و داشتن یک رزومه قوی هنری یکی از اصلی ترین الزامات به شمار می رود. عکاسانی که در بررسی های اداره مهاجرت اتریش شایسته اعطای اقامت شناخته شوند در ابتدا با ویزای اقامت 1 تا 3 ساله وارد این کشور می شوند که قابلیت تبدیل به اقامت دائم را دارد. از شرایط اخذ اقامت اتریش برای عکاسان عدم نیاز به مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی است. برای اعطای اقامت به این افراد سابقه سفر به کشورهای حوزه شنگن نیز نیاز نمی باشد و از این نظر نیز برای آنان تسهیلات در نظر گرفته شده است. تنها مورد قابل ذکر به جز لزوم ارائه رزومه هنری و آثار، اثبات تمکن مالی 12 هزار یورویی در حساب خود شخص متقاضی اقامت عکاسان در اتریش است. همچنین برای اطمینان دولت اتریش می بایست به طور شفاف منبع این پول نیز مشخص شده و به دوات اتریش اثبات گردد.

 

مهاجرت عکاسان به استرالیا

کشور استرالیا که همانند کانادا از اصلی ترین مقاصد مهاجرت در دنیا به شمار می رفته است را نیز می توان یکی دیگر از گزینه های اصلی انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت عکاسان به حساب آورد.  به منظور استفاده از فرصت مهاجرت عکاسان به استرالیا، متقاضیان باید حداقل 2 سال در زمینه های فرهنگی هنری در داخل کشور خود فعالیت داشته باشند، یا حداقل دو سال فعالیت در زمینه فرهنگی و هنری در سطح بین المللی فعال بوده باشند، یا اینکه یک سال تمام در زمینه های فرهنگی و هنری اشتغال داشته و یک سال تمام هم در زمینه فرهنگی و هنری سطح بین المللی مشغول به فعالیت بوده باشند.

 

مهاجرت عکاسان به سوئد

سوئد به عنوان قدرت صنعتی منطقه اسکاندیناوی که از مرفه ترین کشورهای دنیا به حساب می آید نیز می تواند مقصد مناسبی برای مهاجرت عکاسان رشته های مختلف به حساب آید. در این کشور اروپایی نیز نه تنها برای اعطای اقامت، شرایط و تسهیلات ویژه ای برای عکاسان در نظر گرفته شده، بلکه عکاسان جزو اقشار مورد حمایت به حساب می آیند و برای آنان تسهیلات و معافیت های مالیاتی و حمایت هایی نیز در نظر گرفته شده است. طبیعتا مانند سایر کشورهای دنیا در کشور سوئد نیز عکاسان شاخص و پردرآمد از این مورد مستثنی می باشند و مانند سایر اقشار پردرآمد با آنان رفتار خواهد شد.

 

مهاجرت عکاسان به  کره جنوبی

کشور پیشرفته کره جنوبی در منطقه شرق آسیا نیز از مقاصد محبوب مهاجرت برای عکاسان ایرانی محسوب می شود. شرایط این کشور برای رشد در کارهای هنری بسیار مناسب است. به همین جهت بسیاری از عکاسان هموطنمان مشتاق استفاده از فرصت مهاجرت عکاسان به کره جنوبی هستند. هنرهای مختلف از جمله موسیقی و سینما در کشور ترکیه بسیار جدی گرفته شده و بازار بسیار مناسبی دارند. طبیعتا عکاسی نیز بخشی از ارائه ی صنعت سینما و موسیقی به شمار می رود.  این رونق مثال زدنی البته محدود به این دو رشته محبوب هنری نیست و سایر فعالیت های هنری نیز در کشور کره جنوبی از شرایط مناسبی برخوردارند. صنعت این کشور نیز بسیار بالنده و رو به رشد است. از این رو بازار کار عکاسی صنعتی در این کشور نیز پر رونق است.

 

مهاجرت عکاسان به  ترکیه

همسایه غربی کشورمان، ترکیه نیز از مقاصد محبوب مهاجرت برای عکاسان ایرانی محسوب می شود. شرایط این کشور برای رشد در کارهای هنری بسیار مناسب است و ورود به آن نیز از بسیاری از کشورهای دنیا برای ایرانیان ساده تر است. به همین جهت بسیاری از عکاسان هموطنمان مشتاق استفاده از فرصت مهاجرت عکاسان به ترکیه هستند. هنرهای مختلف از جمله موسیقی و سینما در کشور ترکیه بسیار جدی گرفته شده و بازار بسیار مناسبی دارند و طبیعتا عکاسی نیز در این دو صنعت، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.. این رونق مثال زدنی البته محدود به این دو رشته محبوب هنری نیست و سایر فعالیت های هنری نیز در کشور ترکیه از شرایط مناسبی برخوردارند.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت کاری متخصصان مشاغل مختلف در کلیه کشورهای دنیا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • بهترین کشور برای مهاجرت عکاسان



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top