info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

خرید ملک در قبرس شمالی

کشور قبرس شمالی در آب های مدیترانه واقع شده و پایتخت این کشور شهر نیکوزیا می باشد که حدود 200 هزار نفر جمعیت دارد . این کشور از جنوب با مصر، از غرب با یونان، از شرق با سوریه و از شمال با ترکیه هم مرز است . قبرس شمالی به دلیل برخورداری از آب و هوای مناسب و معتدل به یکی از مقاصد جذاب برای گردشگری و توریسم نیز تبدیل شده است. شهر ساحلی گیرنه قبرس را می توان یکی از قشنگ ترین شهر های ساحلی دریای مدیترانه دانست که به سبب معماری منحصر به فرد داخلی شهر و منظره مشرف به دریایی که دارد این شهر را به یکی از مقاصد اصلی سرمایه گذاران خارجی مبدل ساخته است . به دلیل رشد بالای سرمایه گذاری های مالی در قبرس شمالی این کشور  به یکی از کشور های جذاب در زمینه خرید ملک تبدیل شده است.

 



شرایط خریداری ملک در قبرس شمالی

خرید ملک در قبرس شمالی روند بسیار ساده ای دارد . اما توصیه ما به منظور تسهیل فرایند خرید ملک این است که این کار را به موسسه یا وکیل معتبر ارجاع دهید .

پیش از خرید ملک در این کشور باید به این نکته توجه کرد که هر فرد خارجی یا زوج خارجی تنها اجازه خرید یک ملک در ترکیه را خواهند داشت و نمی توانند چندین ملک را با همدیگر خریداری نمایند و اینکه ملک مورد نظر باید نهایتا 1338 متر مربع باشد .

 البته این محدودیت در مورد ملک های ترک و ملک های خارجی که در مطلب بعدی به آن اشاره خواهیم کرد اعمال نخواهد شد .

به منظور خرید ملک در قبرس شمالی در ابتدا باید تقاضای خود را در شورای وزارت کشور درج نمایید تا پس از گذراندن یک فرآیند 6 ماهه با تقاضای شما موافقت به عمل آید .

 

اقسام ملک در قبرس شمالی

در قبرس شمالی املاک و مستغلات به 6 طریق مختلف به فروش می رسند که عبارت اند از :

- ملک ترکی : ملکی است که قبل از تقسیم قبرس در سال 1974 به دو قبرس شمالی و جنوبی متعلق به ترک ها بوده است .

- ملک خارجی : ملکی که قبل از سال 1974 متعلق به خارجی ها یا اروپایی ها بوده است .

- ملک  :TDM شامل املاکی است که به گروه کارگران و مهاجران ترکی توسط دولت قبرس شمالی پس از سال 1975 داده شد .

­ در خصوص این نوع از ملک باید خاطر نشان کرد که خرید و فروش این نوع از املاک به دلیل پایین بودن قیمت به رو به فزونی است اما نسبت به سایر املاک ریسک خطر بیشتری دارد .

- ملک قبرسی : املاکی است که دولت قبرس به ترک های قبرسی به عنوان غرامت به کسانی که ملک خود را در طی جنگ سال 1974 از دست آن ها گرفته شده اعطا کرده است .

­ به دلیل پایین تر بودن قیمت این نوع از املاک توصیه ما خرید نوع قبرسی در قبرس شمالی است و همچنین سرمایه گذاری ایمن تر و پایدار تری نسبت به سایر املاک از مزایای دیگر خرید ملک در قبرس شمالی است .

- ملک آزاد :  در وهله اول باید ملکی را پیدا کنید که با بودجه و شرایط مناسب باشد .

شما و فروشنده با وجود یک وکیل می بایست قراردادی را تنظیم نمایید و مواردی از قبیل قیمت پایانی ملک و بازه تقریبی تکمیل خرید و سایر شرایط را بررسی کرده و هر دو طرف مبادرت به امضای قراداد فرمایید.

در این مرحله شما 10 درصد از کل مبلغ ملک را از پیش پرداخت می کنید و وکیل از جانب از شما تقاضای مجوز خرید ملک را به شورای شهرداری ارائه می کند و این پروسه ممکن است بین 6 تا 9 ماه به طول بینجامد . بعد از صدور مجوز، خریدار باید الباقی مبلغ ملک را فورا به فروشنده پرداخت می کند که نشان دهنده ی این است که تمام حقوق ملک به خریدار منتقل شده است و در این مرحله معامله به طور رسمی به پایان رسیده است .      

- ملک اجاره ای : در این روش شما می توانید املاک دولتی را چه به صورت مستقیم یا از طریق وکیل مهاجرت را به شکل اجاره بلند مدت 49 ساله خریداری فرمایید .

خرید ملک به شکل اجاره ای شباهت نسبتا زیادی با خرید ملک به طور آزاد دارد و تنها تفاوت آن این است که تقاضای خرید ملک شما باید به وزارت گردشگری فرستاده شود بر خلاف ملک آزاد که به وزارت کشور فرستاده می شود . 

 

معرفی تعدادی از شهر های محبوب برای خرید ملک در قبرس شمالی :

گیرنه : این شهر گرانترین و توریستی ترین قبرس شمالی بوده و به همین دلیل قیمت ملک از سایر شهر های قبرس شمالی بالاتر می باشد .

فاماگوستا : به دلیل واقع شدن بهترین دانشگاه قبرس شمالی یعنی دانشگاه EMU در این شهر مهم ترین مقصد متقضایان تحصیل در قبرس شمالی است .

اسکله : این شهر به دلیل پایین بودن هزینه های زندگی و ساختمان های در حال احداث یکی از شهر هایی است که اولویت خرید ملک در آن بسیار زیاد است .

 

نحوه خرید ملک در قبرس شمالی

شما می توانید با پرداخت نقدی 25 % از قیمت ملک مورد نظر صاحب خانه بشوید و الباقی را بوسیله وام و اقساط طی 8 سال پرداخت خواهید کرد  و از این طریق به اخذ اقامت قبرس شمالی نایل خواهید شد.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع اقامت دائم قبرس شمالی به ویژه از طریق خرید ملک می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • خرید ملک در قبرس شمالی



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top