info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

اخذ شهروندی ترکیه با خرید ملک (آخرین آپدیت ها 2022)

سالهاست ایرانیان به ترکیه جهت خرید ملک و سرمایه گذاری در راستای اخذ اقامت و شهروندی نگاه ویژه ای دارند. بر اساس قوانین این کشور، امکان اخذ اقامت و اخذ شهروندی ترکیه با خرید ملک برای هموطنان عزیزمان فراهم بوده است. اما در قوانین ترکیه در چند ماه گذشته بازنگری هایی صورت گرفته که کمی شرایط اخذ اقامت و شهروندی این کشور از طریق خرید ملک را دشوارتر کرده است. در این مطلب به تفصیل به شرایط اخذ اقامت و اخذ شهروندی ترکیه با خرید ملک (آخرین آپدیت ها 2022) اشاره خواهیم نمود.



اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

چند سالی است که با خرید ملک با هر قیمتی در شهرهای مختلف کشور ترکیه می توان به اقامت این کشور زیبا و توریستی دست یافت. اما بر اساس جدیدترین بازنگری که در قوانین این کشور صورت گرفته، حداقل قیمت ملک خریداری شده توسط اتباع خارجی برای اینکه بتوانند اقامت این کشور را بدست آوردند، می بایست 75 هزار دلار در شهرهای بزرگ و 50 هزار دلار در شهرهای کوچک این کشور باشد.

علاوه بر این اتباع خارجی در برخی از مناطق هر یک از شهرهای ترکیه مجاز به خرید ملک نیستند و باید در هنگام انجام این کار این موضوع را در نظر داشته باشند. البته در صورت استفاده از خدمات موسسه بین المللی پرگاس پارس، وکلای برجسته این موسسه شما عزیزان را در این زمینه به خوبی راهنمایی خواهند کرد و نگرانی در این زمینه برای عزیزان وجود نخواهد داشت.

 

اخذ شهروند  ترکیه از طریق خرید ملک

یکی از جذاب ترین برنامه های مهاجرتی این کشور همسایه در سال های اخیر، امکان اخذ پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک برای اتباع  سایر کشورها بوده است. برای این منظور، متقاضیان می بایست یک ملک به ارزش حداقل 250 هزار دلار را در هر یک از شهرهای ترکیه (البته در مناطقی که تعیین شده و خرید ملک برای اتباع خارجی مجاز است) خریداری نموده و به شهروندی و پاسپورت کشور ترکیه نایل شوند و از مزایای آن بهره ببرند. اصلی ترین مزایای داشتن پاسپورت ترکیه امکان سفر به 72 کشور بدون نیاز به ویزا و امکان سفر به 42 کشور و اخذ ویزا در بدو ورود به این کشورهاست. این قانون نیز در بازنگری اخیر توسط پارلمان کشور ترکیه دستخوش تغییراتی شده است. بر اساس جدید ترین آپدیت این قانون، اخذ شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک نیاز به سرمایه گذاری حداقل 400 هزار دلاری در املاک این کشور دارد. در حقیقت حداقل ارزش ملک خریداری شده برای اتباع خارجی جهت اخذ پاسپورت و شهروندی ترکیه در سال 2022 و پس از اجرایی شدن این قانون، از 250 هزار دلار به 400 هزار دلار افزایش یافته است.

برخی نمایندگان شهرهای کوچک در پارلمان ترکیه طرحی برای ممنوع شدن فروش ملک به اتباع خارجی را به مجلس ترکیه برده اند و دلیل این موضوع را افزایش قیمت ملک و اجاره خانه در این کشور در اثر هجوم اتباع سایر کشورها برای خرید املاک اعلام کرده اند. البته بسیار بعید است که این طرح در مجلس ترکیه رای بیاورد، زیرا نمایندگان شهرهای بزرگ و توریستی این کشور که بحش قابل توجهی از درآمد شهرشان از جذب سرمایه های خارجی است، به احتمال فراوان با این طرح همراهی نخواهند کرد.

از این رو احتمالا برنامه اعطای شهروندی به اتباع خارجی در صورت خرید ملک با ارزش حداقل 400 هزار دلاری تا چند سال آینده بدون تغییر یا با تغییرات بسیار جزئی در تبصره ها، برقرار خواهد بود. در این برنامه، ملک باید حتما به صورت کاملا نقد خریداری شود. فرد متقاضی لازم نیست حتما 400 هزار دلار را در خرید یک ملک سرمایه گذاری کند و می تواند با خرید چند ملک، مجموعا به ارزش 400 هزار دلار نیز به شهروندی ترکیه دست یابد. نکته مهم دیگر این است که ملک خریداری شده، 3 دست قبل نباید در مالکیت افراد خارجی بوده باشد. همچنین ملک مورد نظر نباید مشکل بدهی داشته باشد. در صورت رعایت تمامی موارد قانونی و خرید ملک، فرد متقاضی و همسر و فرزندان وی می توانند نهایتا 2 الی 3 ماهه و با طی شدن مراحل اداری، پاسپورت کشور ترکیه را دریافت کنند که البته در انجام این مراحل نیز وکلای با تجربه موسسه پرگاس پارس، این عزیزان را یاری خواهند نمود.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب در اروپا آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا و اقامت دایم و اخذ شهروندی کشورهای اروپایی از جمله ترکیه می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • اخذ شهروندی ترکیه با خرید ملک (آخرین آپدیت ها 2022)



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top