info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دوره های پری مدیکال در کرواسی

با توجه به تعدد داوطلبان ورود به دوره های تحصیل پزشکی در کشور و محدودیت ظرفیت دانشگاه های علوم پزشکی، عده زیادی پشت سد کنکور پزشکی باقی مانده و از دستیابی به رویای خود یعنی تحصیل در رشته  مورد علاقه شان محروم می مانند. از این عده، آن دسته که توانایی مالی پرداخت هزینه دانشگاه در خارج از کشور را دارند، می توانند شانس خود را برای دستیابی به هدفشان از این طریق پیگیری کنند. اما در اکثر کشورهای دنیا بویژه کشورهای انگلیسی زبان، شهریه تحصیل پزشکی بسیار بالاست. در کشورهایی هم که  هزینه به نسبت کمتر است، معمولا پذیرش دانشجو از طریق آزمون ورودی صورت می پذیرد و قبولی در این آزمون هم به هیچ وجه راحت نیست. برای موفقیت در این آزمون ها در کشورهای مختلف، دوره های پیش پزشکی یا پری مدیکال یا همان پیش دانشگاهی پزشکی برگزار می شود که داوطلبان را برای موفقیت در این آزمون ها آماده می کند. در این مطلب برای مشتاقان تحصیل پزشکی در کشور توریستی اروپایی کرواسی، به معرفی شرایط دوره های پری مدیکال در کرواسی می پردازیم.



مزایای دوره های پیش پزشکی در کرواسی

برای ورود به دوره های تحصیل پزشکی در کرواسی، متقاضیان باید مدارک تحصیلی و ریز نمرات دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاهی پزشکی خود را همراه با ترجمه رسمی به زبان انگلیسی، ارائه نمایند تا بتوانند برای شرکت در آزمون ورودی رشته پزشکی کرواسی ثبت نام نمایند. اما قبولی در این آزمون ورود به دوره های تحصیل در کرواسی در رشته پزشکی اصلا ساده نیست و شرایط این آزمون کاملا رقابتی است. آزمون ورودی برای تحصیل پزشکی در دانشگاه زاگرب کرواسی که معتبرترین دانشگاه این کشور اروپاییست، دروس زیست شناسی، شیمی، فیزیک، و ریاضیات دبیرستانی را در بر می گیرد و برای ورود به این دوره ها باید حداقل امتیازات لازم از این آزمون را کسب نمود. اما راه ساده تری هم برای ورود به این دوره ها وجود دارد و آن شرکت در دوره های پری مدیکال در کرواسی است. اصلی ترین مزایای دوره های پیش پزشکی در کرواسی این است که افرادی که در دوره های پیش دانشگاهی پزشکی در این کشور شرکت می کنند، در پایان در آزمون ام سی ای تی شرکت خواهند کرد و اگر بتوانند مدرک MCAT با نمره حداقل 9 را کسب نمایند، بدون نیاز به شرکت در آزمون ورودی رشته پزشکی کرواسی وارد دوره های تحصیل پزشکی در دانشگاه زاگرب خواهند شد.

البته باید در نظر داشت که برای ورود به دوره های تحصیل پزشکی در کرواسی، می توان دوره های پری مدیکال در مجارستان، اسلواکی و سایر کشورهای اروپایی را هم گذراند. زیرا با توجه به یکسان بودن سیستم آموزشی در کشورهای عضو پیمان بولونیا، با شرکت در این دوره در سایر کشورهای اروپایی هم می توان برای موفقیت در این آزمون ورودی آماده شد. اما مزیت دوره های پیش پزشکی در کرواسی این است که داوطلبا با شرکت در این دوره ها از شرمت در آزمون ورودی پزشکی دانشگاه های کرواسی معاف شده و فقط با مدرک MCAT با نمره حداقل 9 که در پایان دوره پیش پزشکی در کرواسی کسب می کند، می تواند وارد دوره تحصیل پزشکی در دانشگاه های این کشور شود.

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های علوم پزشکی در کرواسی و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دوره های پری مدیکال در کرواسی



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top