info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

بهترین رشته ها برای تحصیل در ایتالیا

کشور ایتالیا نیز سالهاست پ از مقاصد محبوب مهاجرت تحصیلی دانشجویان ایرانی به شمار می رود. دلایل مختلفی برای این موضوع می ‌توان برشمرد. اولین علت، عضویت این کشور در اتحادیه اروپا و پیمان بلونیا است که باعث می شود مدارک تحصیلی اخذ شده در مراکز آموزشی این کشور در کلیه کشورهای پیشرفته عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان نیز مورد تایید باشند. یعنی حتی اگر فردی رشته هایی حساس همچون پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را در این کشور تحصیل کند، می تواند تنها با گرفتن مدرک زبان آلمانی و بدون نیاز به معادل سازی مدارک، در کشورهایی همچون آلمان و اتریش، به کار در رشته تخصصی خود مشغول شود. دلیل دوم، هزینه های نسبتا مناسب زندگی دانشجویی در این کشور نسبت به سایر کشور های پیشرفته اروپایی می باشد. هزینه های تحصیل در مراکز آموزشی این کشور نیز نسبت به اکثر کشورهای پیشرفته مناسب تر است. اعتبار بالای بین المللی دانشگاه های این کشور اروپایی نیز از دیگر دلایل اشتیاق بالا برای ورود به دوره های تحصیل در دانشگاه های این کشور است. در این مطلب قصد داریم به تفصیل به بهترین رشته ها برای تحصیل در ایتالیا اشاره نماییم.



تحصیل رشته های علوم پزشکی در ایتالیا

به منظور ورود به دوره های تحصیل رشته های علوم پزشکی در ایتالیا هم باید در آزمون ورودی شرکت نمود. این آزمون که با نام آزمون آی مت ایتالیا شناخته می شود سالی یک بار و بر اساس استاندارد های دانشگاه کمبریچ انگلیس در خود ایتالیا و برخی دیگر از تقاط دنیا از جمله قبرس، یونان، هند، انگلیس، اسپانیا، آمریکا، لهستان، پرتغال، آلمان، فرانسه، برزیل، آرژانتین، چین، امارات، قطر و عربستان سعودی برگزار می شود. طبیعتا برای جوانان ایرانی مشتاق، شرکت در این آزمون در امارات متحده عربی راحت تر می باشد. این آزمون همه ساله در ماه آوریل برگزار می شود و برای قبولی اتباع غیر اروپایی در آن ظرفیت محدودی در نظر گرفته می شود. اکثر دانشگاه های برتر ایتالیا از جمله دانشگاه میلان، ساپینزا رم، باری، تور ورگاتا رم، دانشگاه دوم ناپل و دانشگاه پاویا که دوره های تحصیل پزشکی و به طور کلی رشته های علوم پزشکی به زبان انگلیسی را ارائه می دهند، این آزمون را ملاک پذیرش دانشجو قرار می دهند.

این آزمون شامل 60 سوال است که هر پاسخ صحیح 1.5 امتیاز برای داوطلبان در بر داشته و هر پاسخ اشتباه نیز 0.4 امتیاز منفی به همراه دارد. ماکزیمم نمره قابل دریافت در این آزمون 100 دقیقه ای، 90 امتیاز است. 60 سوال این آزمون شامل 22 سوال هوش و اطلاعات عمومی، 18 سوال زیست شناسی، 12 سوال شیمی و 8 سوال فیزیک و ریاضی می باشد.

 

تحصیل در رشته پزشکی در ایتالیا

دوره های تحصیل پزشکی در ایتالیا بیش از سایر دوره های تحصیلی در این کشور مورد استقبال هموطنانمان است. شهریه این دوره ها معمولا زیر 3000 یورو در هر سال تحصیلی است. اما ورود به دانشگاه های این کشور نسبتا سخت است و داوطلبان باید از پس یک آزمون رقابتی بر آمده و از ظرفیت کم دانشجویان خارجی بهره مند شوند.

همچنین همان طور که ذکر شد، به علت عضویت ایتالیا در پیمان بولونیا، افرادی که به تحصیل در ایتالیا در رشته پزشکی می پردازند، می توانند با دریافت مدرک زبان کشور مقصد، در هر یک از کشورهای اروپایی، بدون نیاز به معادل سازی مدارک، به طبابت مشغول شوند.

 

تحصیل در رشته دندانپزشکی در ایتالیا

دوره های تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا نیز بسیار زیاد مورد استقبال هموطنانمان است. شهریه این دوره های تحصیلی نیز زیر 3000 هزار یورو می باشد. تحصیلکردگان این رشته در کشور ایتالیا برای کار پس از تحصیل، در هر یک از کشورهای اروپایی، نیازی به معادل سازی مدارک نخواهند داشت.

 

تحصیل در رشته داروسازی در ایتالیا

شرکت در دوره های تحصیل داروسازی در ایتالیا نیز مورد استقبال هموطنانمان است. شهریه این دوره های تحصیلی چیزی کمتر از 2000 یورو می باشد. تحصیلکردگان این رشته در کشور ایتالیا برای کار پس از تحصیل، در هر یک از کشورهای اروپایی، نیازی به معادل سازی مدارک نخواهند داشت.

 

تحصیل رشته های فنی مهندسی در ایتالیا

طول دوره های تحصیل رشته های فنی مهندسی در ایتالیا بین 3 تا 4 سال می باشد و تعدادی دانشجوی ایرانی نیز در دانشگاه های این کشور به تحصیل این رشته ها می پردازند. محبوب ترین رشته های فنی مهندسی، معماری، عمران کامپیوتر، فناوری اطلاعات، شیمی، بیوتکنولوژی، برق و مکانیک هستند که دانشجویان ایرانی مشتاق ورود به آن ها هستند. البته به طور واضحی تعداد مشتاقان ورود به این دوره ها کمتر از دوره های رشته هایی همچون پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی است.

 

تحصیل مهندسی معماری در ایتالیا

ایتالیا از کشورهای بسیار قوی و مطرح در زمینه معماری به حساب آمده و دانشگاه های مطرحی در این زمینه دارد. هزینه تحصیل مهندسی معماری در ایتالیا در دانشگاه های دولتی بین 500 تا 3000 یورو و در مدارس فنی خصوصی بین 7000 تا 25000 یورو می باشد. مطرح ترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل رشته مهندسی معماری عبارتند از: دانشگاه پلی تکنیک میلان، دانشگاه پلی تکنیک تورین، دانشگاه ساپینزا رم، دانشگاه ونیز، دانشگاه بولونیا، دانشگاه فلورانس، دانشگاه فدریکو دوم ناپل و دانشگاه سوم رم.

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف به ویژه علوم پزشکی و مهندسی در دانشگاه های ایتالیا و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • بهترین رشته ها برای تحصیل در ایتالیا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top