info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

هزینه زندگی در عمان

کشور عربی عمان در سال های اخیر گام های سریعی را در مسیر توسعه برداشته و برای دستیابی به توسعه پایدار به نیروی کار متخصص  نیاز مبرمی داشته، از این رو به عنوان یکی از مقاصد محبوب مهاجرت برای نیروهای کار متخصص از سراسر جهان شناخته شده است. حاکمان این کشور در این سال ها بر توسعه زیرساخت ها در بخش های مختلف از جمله بخش بهداشت و درمان اقدام کرده اند و فرصت های شغلی فراوانی نیز در اثر این اقدامات، در این کشور برای اتباع سایر کشورها ایجاد شده است. به علت بالا بودن ارزش ریال عمان، اشتیاق به ورود به بازار کار این کشور بسیار زیاد است. در میان هموطنان عزیزمان به ویژه متخصصان رشته های بخش سلامت، اشتیاق زیادی به ورود به بازار کار کشور عمان دیده می شود. از این رو آشنایی با هزینه زندگی در عمان می تواند برای این عزیزان بسیار کاربردی باشد که در این مطلب به تفصیل به آن خواهیم پرداخت.



در ابتدا باید ذکر کنیم که هزینه زندگی در عمان به هیچ وجه پایین نیست و این کشور را می توان به طور قطع از کشورهای نسبتا گران به حساب آورد. البته برای افرادی که در این کشور کار کرده و درآمد داشته باشند، شرایط مناسب است و تناسب خوبی بین درآمد و هزینه های زندگی در این کشور عربی برقرار است.

 

هزینه زندگی در عمان 2022

هزینه زندگی در عمان در سال 2022 نیز مانند سال های قبل بالاست و با توجه به تبدیل نرخ ریال ایران به ریال عمان، هموطنان عزیزمان در این کشور با مشکل بالا بودن هزینه مواجه می شوند فاکتورهای متعددی مجموعا هزینه زندگی در عمان 2022 را تشکیل می دهند که طبیعتا شهر محل زندگی و سبک زندگی افراد، اصلی ترین فاکتورها در این زمینه محسوب می شوند. هزینه زندگی در مسقط، برای هر نفر با در نظر گرفتن هزینه اجاره مسکن، چیزی بین 250 تا 300 ریال عمان در ماه تخمین زده می شود. به طور میانگین یک پزشک می تواند در کشور عمان درآمدی بین 1000 تا 2900 ریال در ماه به دست آورد و به همین دلیل است که بسیاری از این عزیزان کشور عمان را برای کار انتخاب می کنند تا پس از چند سال کار و جمع آوری پس اندازی بسیار مناسب یا به ایران برگردند و یا به کشور پیشرفته ای مهاجرت نمایند.

در این بخش از مطلب به تفکیک، فاکتورهای تشکیل دهنده هزینه زندگی در عمان 2022 را خدمتتان تشریح می کنیم که می تواند برای مشتاقان اخذ اقامت عمان از طرق مختلف به ویژه کار و تحصیل، مفید باشد.

 

هزینه اجاره خانه در عمان

هزینه اجاره خانه در عمان نیز مانند اکثر کشورهای دنیا، بخش نسبتا قابل توجهی از سبد هزینه خانوار را تشکیل می دهد. با ذکر مثال هایی در جدول زیر، هزینه اجاره خانه در عمان، خدمتتان شرح داده می شود:

هزینه اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر

حدود 210 تا 250 ریال عمان در ماه

هزینه اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر

حدود 370 تا 450 ریال عمان در ماه

هزینه اجاره آپارتمان 1 خوابه در خارج از مرکز شهر

حدود 150 تا 170 ریال عمان در ماه

هزینه اجاره آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر

حدود 250 تا 350 ریال عمان در ماه

قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر

بین 280 تا 350 ریال عمان

قیمت هر متر مربع آپارتمان در خارج از مرکز شهر

بین 50 تا 120 ریال عمان

 

هزینه حامل‌ های انرژی و مالیات برای یک آپارتمان 85 متری در ماه چیزی حدود 228.95 ریال عمان می باشد. همچنین هزینه یک دقیقه مکالمه درون کشور عمان نیز حدود 0.58 ریال عمان می باشد.

 

هزینه خورد و خوراک در عمان

با توجه به اینکه اکثر مواد غذایی در این کشور وارداتی هستند، هزینه خورد و خوراک در این کشور به هیچ وجه پایین نیست. هزینه خورد و خوراک در عمان نیز مانند اکثر کشورهای دنیا، در شهرهای مختلف این کشور متفاوت است باید در نظر داشت این هزینه برای افرادی که در این کشور مشغول به کار هستند، چندان بالا نیست و تناسب بالایی بین هزینه های زندگی و درآمد در این کشور برقرار است. هزینه خورد و خوراک در عمان در صورتی که خرید از فروشگاه های زنجیره ای همواره تخفیف که در این کشور فراوانند، انجام شود، بسیار به صرفه ترخواهد بود. برخی از اصلی ترین موارد تشکیل دهنده هزینه خورد و خوراک در عمان عبارتند از:

1 کیلو برنج

حدود 0.3 ریال عمان

1 قرص نان

حدود 0.3 ریال عمان

12 عدد تخم مرغ

حدود 0.9 ریال عمان

1 کیلو سینه مرغ

حدود 0.9 ریال عمان

1 لیتر شیر

حدود 2 ریال عمان

1 کیلو پرتقال / سیب / موز

حدود 0.4 ریال عمان

1 کیلو پیاز

حدود 0.2 ریال عمان

1 کیلو گوجه فرنگی

حدود 0.3 ریال عمان

1 بطری آب 1.5 لیتری

حدود 0.2 ریال عمان

 

هزینه یک وعده غذا در رستوران معمولی در این کشور حدود 1.5 تا 2 ریال عمان است. قیمت یک ساندویچ در ساندویچ فروشی های زنجیره ای چیزی بین 1.5 تا 2.5 ریال عمان می باشد. هزینه یک پرس غذای دو نفره چیزی حدود 9 ریال عمان خواهد بود.

 

هزینه پوشاک در عمان

بخش دیگری از هزینه های زندگی در عمان را هزینه پوشاک تشکیل می دهد که به طور میانگین به چند قلم اشاره می نماییم:

قیمت کفش اسپورت مردانه

حدود 24 ریال عمان

قیمت کفش نایکی

حدود 29 ریال عمان

 

درآمد در عمان

به طور میانگین، درآمد در عمان برای نیروی کار حدود 1850 دلار است. حداقل درآمد در عمان در سال 2022، ماهانه 590 دلار (پس از کسر مالیات و سایر کسورات قانونی) است. البته  مالیات بر درآمد (Income tax in Oman) عموماً در اکثر مشاغل حتی برای نیروی متخصص خارجی در نظر گرفته نشده است باعث شده زندگی در عمان برای مهاجران جذاب و خوشایند باشد که البته این مسئله برای افراد با مشاغل درآمد بالا، بیشتر احساس می‌شود. مشاغل مرتبط با علوم پزشکی در این کشور درآمد مناسبی دارند و با توجه به اینکه این کشور در سال های اخیر زیرساخت های مناسبی برای بخش سلامت تدارک دیده و به نیروی متخصص برای استفاده از این زیرساخت ها نیاز دارد، بازار کار مناسبی نیز برای متخصصان این رشته ها در عمان فراهم است. از این رو تعداد زیادی از پزشکان، داروسازان، پرستاران و متخصصان کلیه رشته های پیراپزشکی، مشتاق هستند تا با شرکت در آزمون پرومتریک عمان و معادل سازی مدارک خود در این کشور، یک جاب آفر دریافت کرده و وارد بازار کار این کشور شوند.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا و اقامت کاری در عمان و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • هزینه زندگی در عمان



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top