info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

شرایط اعزام کادر درمان به آلمان

در سال های اخیر کشور آلمان با مشکل افزایش افراد سالمند و پیری نیروی کار درمان خود دست و پنجه نرم می نماید و به همین جهت به علت کمبود نیروی متخصص در بیمارستان ها آلمان به جذب نیروی متخصص کادر درمان می پردازد . کمبود نیروی کافی در تمام روستا ها و شهرای  های آلمان در حال رخ دادن است . متقاضی می تواند در دوره های زبان آلمانی که 8 تا 10 ماه به طول می انجامد شرکت نماید و پس از گذراندان آن و همچنین معادل سازی مدارک خود قادر خواهد بود در بیمارستان های آلمان به عنوان نیروی کادر درمان مشغول به کار شود .

 



منظور از کادر درمان کسانی می باشد که وظیفه مراقبت و درمان بیماران را بر عهده دارند . کادر درمان شامل پزشکان، پرستاران، ماما ها ، رادیولوژیست ها ، فیزیو تراپیست، آزمایشگاه ها ، کلینیک های مراقبت فوری و ...  می شود.
اگر مدرک تحصیلی در رشته های کادر درمان را ندارید شما این امکان را خواهید داشت که با توجه به رشته خود دوره های کارآموزی را شروع نمایید . شما در زمان کارآموزی مبلغی به عنوان حقوق دریافت می نمایید تا بتوانید از مخارج زندگی شخصی خود برآیید تا زمانی که وارد بازار کار شوید و یک حقوق دریافتی ثابت ماهانه کسب کنید .
اگر فارغ التحصیل یکی از رشته های مورد نیاز کادر آلمان هستید وضعیت شما بهتر خواهد بود چون به شما کمک زیادی خواهد که به صورت مستقیم و سریع تر وارد بازار کار کشور آلمان شوید.
برای درخواست پذیرش شرط سنی 40 ساله وجود ندارد تا زمانی که مدرک B1 یا B2 زبان آلمانی را ارائه نمایید .البته در زمان درخواست پذیرش ارائه مدرک B1 زبان آلمانی کفایت می کند .متقاضی در طول دو و سه سال دوره ی به عنوان کارآموز کادر درمان از حقوق ماهانه ثابت بهره مند خواهد شد که این مبلغ با توجه به مذاکره وی با کارفرما و اینکه کدام شهر آلمان باشد قابل تغییر خواهد بود . در حال حاضر کادر درمان ماهانه 750 الی 800 یورو در سال اول کارآموزی حقوق دریافتی دارند و در سال دوم و و سوم به ترتیب 900-800 ، 1030-930 افزایش خواهد یافت. دوره کارآموزی را می توان از فرودین و یا از مهر شروع نمود .


روش های مهاجرت کادر درمان به آلمان

کشور آلمان برای جذب نیروی کادر درمان خود 2 راه در نظر گرفته است :
1-مهاجرت از طریق  Job Seekerیا ویزای جست کار
2- مهاجرت از طریق Job Offer یا دریافت موقعیت شغلی
روش اول در عنوان بعدی توضیح خواهد داده شد .

 

2- ویزای دریافت موقعیت شغلی  یا Job Offer :
شما می توانید از طریق سایت های کاریابی آلمان به دنبال موقعیت شغلی مورد درخواست کارفرما باشید و به خاطر اینکه کشور آلمان با فقدان نیروی کار کافی مواجه است به دنبال نیروی کادر درمان متخصص و زبده جوان می گردد در صورت داشتن انگیزه و مهارت بالا می توان از طرف کارفرمای آلمانی پیشنهاد شغلی دریافت نمود .


ویزای جاب سیکر کادر درمان در آلمان

در این روش متقاضی می تواند طی 6 ماه از زمان ورود به آلمان با توجه به توانایی های خود در رشته تحصیلی اش نظر کارفرمای آلمانی را جلب نماید و با او قرداد کاری منعقد نماید.
در صورتی موفقیت در پیدا کردن کارفرما و امضای قرارداد کاری با وی ، می توان برای تبدیل ویزای موقت به ویزای کاری 4 ساله اقدام نمود.
با این وجود،  اگر در این 6 ماهی که در آلمان حضور دارید کاری نیابید، موظف به بازگشت به ایران هستید.

 

ویزای  17A آلمان

ویزای 17A آلمان اجازه ی اقامت 18 ماهه ای است که به بررسی ، ارزشیابی مدارک آکادمیک و تحصیلی و پروانه اشتغال مهاجرت کاری کادر درمان در آلمان است . در صورتی که آلمان تشخیص بدهد که شما باید دوره های تکمیلی نظری  و عملی را در بگذرانید شما موظف به شرکت در این دوره ها می باشید. البته بیشتر دوره ها به صورت عملی است و حالت جبرانی دارد .
ویزای 17A آلمان چه فرصت های را به شما پیشنهاد می دهد ؟
بعد از ورود به خاک آلمان ، اجازه ی اقامتی به منظور تایید کردن مدارک نیروی کادر درمان که تا 18 ماه قابلیت تمدید شدن را دارد صادر می شود. در بعضی از موارد خاص این ویزا تا 6 ماه دیگر قابل تمدید خواهد بود ( مانند مواقعی که دوباره باید امتحان بدهید یا در صدور گواهی شما تاخییری پیش بیاید )
در صورتی که مایلید همزمان با تایید شدن مدارک شما مشغول به کار شوید مانعی وجود ندارد و امکان 10 ساعت کار کردن در طول هفته میسر است .


لیست رشته های درمانی مورد نیاز آلمان

پزشک
دندانپزشک
پزشک کودکان
پرستار
کمک پرستار
کارشناس علوم آزمایشگاهی
تکنسین هوش بری
فیزیوتراپیست
رادیولوژیست
پزشک متخصص و جراح
داروساز
کارشناس بهداشت عمومی
کارشناس تغذیه و رژیم
پرستار اورژانس
دامپزشک
متخصص زنان و زایمان


سابقه کار مورد نیاز جهت مهاجرت کاری کادر درمان به آلمان

در تمام حوزه های کادر درمان حداقل 2 سال سابقه کار الزامی می باشد. در صورت داشتن سابقه کار طولانی مرتبط با رشته خود شانس شما برای دریافت یک موقعیت شغلی بهتر و همچنین حقوق بالاتر دور از انتظار نیست.

 

حقوق کادر درمان در آلمان

حقوق کادر درمان آلمان با توجه به سابقه فرد میزان برابری ندارد . به طور عمومی میانگین دریافتی برای هر ماه 5,690 یورو است که کمترین حقوق 1,190 یورو و بالاترین به 17,000 یورو در ماه می رسد .
حقوق متوسط 6,150 یورو در ماه است به این معنی که نیمی از افرادی که در حوزه کادر درمان شاغل هستند کمتر از 6,150 یورو دریافت می نمایند در حالیکه که نیمی دیگر بیش از 6,150 یورو حقوق می گیرند.
مهم ترین ملاک برای تعیین حقوق فرد تجربه است که طبیعتا هر چه سابقه فرد بیشتر باشد در حقوق او تاثیر به سزایی خواهد گذاشت.


مزایای کار در آلمان برای کادر درمان

 امنیت و آینده شغلی مطمئن در آلمان
 فرصت های مناسب شغلی و آینده کاری تضمین شده در آلمان
 شانس استخدام بالا برای کادر درمان خارجی
 شانس بسیار بالا برای اخذ ویزای کاری کادر درمان در آلمان
 ساعات کاری انعطاف پذیر در 3 شیفت مختلف برای پرستاران
از 6 صبح تا 2:30 بعد از ظهر
از 1:30 ظهر تا 10 شب
از 8:30 شب تا 6 صبح
 امکان استخدام در مکان های مختلف ( بیمارستان ها ، مرکز خدمات عمومی )
 تحصیل رایگان فرزندان
 امکان پیوستن خانواده به شما


معایب کار در آلمان برای کادر درمان

 ساعات طولانی کار و انتظار بالای کارفرما از شما
 آب و هوای سرد و گرفته آلمان
 تسلط به زبان آلمانی
 پرداخت 30 درصد از حقوق خود به عنوان مالیات که بسیار چشمگیر است

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت کاری متخصصان مشاغل مختلف از جمله متخصصان رشته های کادر درمانی در کلیه کشورهای دنیا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • شرایط اعزام کادر درمان به آلمان



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top