info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

آزمون زبان انگلیسی SELT چیست؟

به علل مختلف، درصدی از مردم از سراسر دنیا از جمله کشور عزیزمان ایران، به مهاجرت می اندیشند. برای این افراد، طبیعتا به دلیل عدم نیاز به آموزش زبان سوم، کشورهای انگلیسی زبان انگلیس، کانادا، آمریکا، استرالیا و نیوزلند می تواند به عنوان گزینه های مناسب تری محسوب شود. در کل از سال ۲۰۱۵ اداری مهاجرت انگلیس UKVI متوجه این موضوع  شد که با وجود نظارت ها، در برخی از کشور ها در آزمون های زبان مختلف، تقلب های قابل ملاحظه ای انجام می گیرد. این موضوع موجب شد تا سخت گیری های بیشتری از طرف این سازمان اعمال شود و آزمون های مختلف با عنوان Secure English Language Test  ایجاد شدند که به اختصار با نام آزمون SELT شناخته می شوند. با سخت گیری های جدید، آزمون های IELTS و آزمون جدید IELTS Life Skills با معیار های جدید امنیتی برگزار می شوند. در این مطلب به این سوال پاسخ می دهیم که آزمون زبان انگلیسی SELT چیست؟

 



در پاسخ به این سوال که آزمون زبان انگلیسی SELT چیست باید ذکر کرد که آزمون خاصی به این نام نداریم. سخت گیری هایی که برای برگزاری آزمون ها در نظر گرفته شده باعث شده استانداردی مورد قبول سازمان مهاجرت انگلیس بر آزمون ها حاکم شود. در حقیقتSELT  یک آزمون نیست، بلکه سیستمی است برای انواعی از آزمون ها که مورد قبول سازمان مهاجرتی انگلیس می باشد. با وجود سخت گیری های به عمل آمده، برخی بخش ها در آزمون های زبان انگلیسی دستخوش تغییر شود، اما در اصول این آزمون ها هیچ تغییری ایجاد نشده است.

 

چه کسانی باید در آزمون زبان SELT شرکت کنند؟

به طور معمول مشتاقان تحصیل در انگلیس که برای اخذ ویزای دانشجویی TIER 4 انگلیس و  یا ویزای خانوادگی اپلای می کنند، باید یکی از آزمون های مورد تایید SELT را بدهند. آزمون آیلتس، آزمون PTE ، آزمون کمبریج ESOL و آزمون های Trinity College London از آزمون هایی هستند  که مورد تایید SELT می باشد.

 

آزمون B1

آزمون B1 مهارت‌ های زندگی UKVI مناسب برای کسانی در نظر گرفته شده است که می ‌خواهند برای اقامت دائم یا تابعیت بریتانیا درخواست دهند.
آزمون B1 مهارت‌ های زندگی یک آزمون زبان انگلیسی مورد تایید استاندارد آزمون های SELT است که توسط اداره ویزا و مهاجرت بریتانیا به منظور اثبات تسلط افراد متقاضی خارجی به زبان انگلیسی پذیرفته می ‌شود. این آزمون مهارت‌ های listening و speaking متقاضیان را در قالب یک امتحان ۲۲ دقیقه ‌ای با یک آزمون‌ گیرنده و یک آزمون ‌دهنده دیگر بررسی می‌ کند. عملکرد یک آزمون‌ دهنده بر نتایج آزمون دیگر شرکت کننده در آزمون تاثیری نخواهد داشت. ممتحن مهارت‌های speaking و listening انگلیسی و توانایی های داوطلبان را در دریافت و انتقال اطلاعات، صحبت و برقراری ارتباط و شرکت در گفتگو بررسی می کند و در نهایت به داوطلب یا پذیرفته و قبول و یا مردود، می دهد و نمره به فرد داده نخواهد شد. احتمال دارد ممتحن از داوطلب آزمون بخواهد که موضوعی را توصیف کرده یا نظر و اولویت های خود را در زمینه موضوعی بیان کرده و آن را توجیه کند و یا اینکه موضوعی را شرح و بسط دهد. توقع می رود که داوطلب بتواند به خوبی با ممتحن و دیگر فرد شرکت کننده در آزمون، ارتباط برقرار کند.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت و تحصیل در کلیه کشورهای دنیا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • آزمون زبان انگلیسی SELT چیست؟



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top