info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه باهچه شهیر ترکیه

یکی از دانشگاه های خصوصی معتبر کشور ترکیه که نام آن در آخرین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران برای سال تحصیلی 2021 2022 نیز قرار گرفته، دانشگاه باهچه شهیر یا Bahçeşehir University  می باشد. این دانشگاه در سال 1998 در شهر استانبول ترکیه تاسیس شده و در طول عمر فعالیت نسبتا کوتاه خود، هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی توسعه فراوانی یافته است. هم اکنون دانشگاه باهچه شهیر ترکیه میزبان 18048 دانشجو می باشد که نزدیک به 2600 نفر از آنان را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. بیش از 4700 نفر از دانشجویان این دانشگاه، در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند. دوره های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه اغلب به زبان انگلیسی ارائه می گردد. اما برخی رشته ها نیز فقط به زبان ترکی استانبولی  در دانشگاه باهچه شهیر ارائه می گردد.



پردیس دانشگاه باهچه شهیر ترکیه در منطقه بشیکتاش، خیابان چاغیران و در مجاورت ساحل بوغاز در شهر استانبول واقع شده که از زیباترین مناطق شهر استانبول به شمار می رود. 4 پردیس اصلی دانشگاه باغچه شهیر در بشیکتاش شمالی، بشیکتاش جنوبی، گالاتا و گوزنپه قرار دارند که همگی آن ها جزو بهترین مناطق ترکیه به حساب می آیند. بسیاری از مردم برای بدست آوردن فرصت زندگی در این شهر زیبا، از روش هایی چون خرید ملک در ترکیه و یا حتی با دریافت کیملیک ترکیه اقدام کنند.

برای تحصیل در دانشگاه باغچه شهیر ترکیه میتوان در آزمون یوس ترکیه خود دانشگاه شرکت کرده و یا نمره آزمون SAT ترکیه ارائه نمود. همچنین می توانید از طریق پذیرش بدون کنکور برای تحصیل در این دانشگاه اقدام نمود. بسیاری از ظرفیت های این دانشگاه توسط پذیرش بدون آزمون پر می شود.

 

رتبه دانشگاه باهچه شهیر ترکیه

برای مشتاقان تحصیل در ترکیه در رشته های مختلف، اخذ پذیرش از دانشگاه هایی که اعتبار و رتبه بین المللی بالاتری دارند می توانند مطلوب تر باشد. دانشگاه باهچه شهیر ترکیه همه ساله یکی از دانشگاه های معتبر این کشور در رنکینگ های بین المللی محسوب شده و از رتبه بین المللی خوبی نیز برخوردار بوده است. برای تبیین بهتر این موضوع رتبه دانشگاه باهچه شهیر ترکیه در جهان و در میان دانشگاه های ترکیه را بر اساس رنکینگ معتبر تایمز، خدمتتان ارائه می نماییم.

رتبه دانشگاه باهچه شهیر ترکیه در رتبه بندی موسسه تایمز نیز در سال 2022، بین 801 تا 1000 و رتبه آن در میان دانشگاه‌ های جوان دنیا نیز بر اساس این رنکینگ، بین 251 تا 300 می باشد.

 

رشته های دانشگاه باهچه شهیر

تنوع رشته های دانشگاه باهچه شهیر نسبتا بالاست و دانشکده های این دانشگاه که ارائه دهنده رشته های دانشگاه باهچه شهیر هستند عبارتند از:

- دانشکده پزشکی

- دانشکده دندانپزشکی

- دانشکده علوم سلامت

- دانشکده مهندسی و علوم طبیعی

- دانشکده علوم آموزشی

- دانشکده هنر و معماری

- دانشکده ارتباطات

- دانشکده حقوق

- دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اجتماعی

 

درصد بالایی از دانشجویان ایرانی در این کشور همسایه، به تحصیل پزشکی در ترکیه مشغولند و همه ساله نیز عده زیادی برای ورود به دوره های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه های ترکیه، اپلای می کنند. برای این افراد تحصیل در دانشگاه باهچه شهیر ترکیه یک گزینه ایده آل است. زیرا در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران برای سال تحصیلی 2021 2022، نام این دانشگاه قرار گرفته است و دانشجویان ایرانی پس از تحصیل در رشته های علوم پزشکی در این دانشگاه، اگر قصد داشته باشند به ایران بازگشته و در وطن خود مشغول به کار شوند، مشکلی در راستای ارزشیابی و معادل سازی مدارک تحصیلی خود در ایران نخواهند داشت.

همچنین نام این دانشگاه در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت علوم برای سال تحصیلی 2021 2022، بعنوان یک دانشگاه متوسط یا گروه جیم قرار گرفته و دانشجویان ایرانی پس از تحصیل در رشته های غیر پزشکی در این دانشگاه، اگر قصد داشته باشند به ایران بازگشته و در وطن خود مشغول به کار شوند، مشکلی در راستای ارزشیابی و معادل سازی مدارک تحصیلی خود در ایران نخواهند داشت.

 

شهریه دانشگاه باهچه شهیر ترکیه

شهریه دانشگاه باهچه شهیر ترکیه بعلت اینکه این دانشگاه یک دانشگاه خصوصی به شمار می رود، نسبتا بالاست و برای برخی دور های رشته های پرطرفدار به شرح ذیل می باشد:

شهریه هر رشته ارائه شده در دانشکده پزشکی: 6 ساله، سالانه 25000 دلار

شهریه هر رشته ارائه شده در دانشکده دندانپزشکی: 5 ساله، سالانه 25000 دلار

شهریه هر رشته ارائه شده در دانشکده مهندسی: 4 ساله، سالانه 7900 دلار

شهریه هر رشته ارائه شده در دانشکده طراحی و معماری: 4 ساله، سالانه 7900 دلار

شهریه هر رشته ارائه شده در دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اجتماعی: 4 ساله، 7900 دلار

شهریه هر رشته ارائه شده در دانشکده آموزش: 4 ساله، سالانه 5530 دلار

شهریه هر رشته ارائه شده در دانشکده علوم سلامت: 4 ساله، سالانه 5530 دلار

شهریه دوره های خلبانی، 4 ساله: 13500 یورو + 7900 دلار

شهریه کارشناسی ارشد: حدودا سالانه 12000 دلار و کل دوره دکترا 40000 دلار

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا و تحصیل و اقامت دایم ترکیه و سایر کشورها می باشد. شماره تلفن تماس و آدرس شبکه های اجتماعی موسسه و لینک فرم مشاوره به شرح ذیل می باشد:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه باهچه شهیر ترکیه



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top