info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های استانی کبک

استان کبک کانادا به دلیل داشتن گویشوران زبان فرانسه و میراث فرهنگی خود از جایگاه ویژه ای نسبت به سایر استان های کانادا برخوردار می باشد. یکی از اصلی ترین مسیر های مهاجرت برای کسانی که مایل به اقامت در کبک هستند، برنامه نیروی کار ماهر کبک (QSWP) است. کبک نامزد های خود را از طریق سطح تحصیلات، مهارت های زبانی، تجربه کاری و سایر فاکتور های دیگر مورد گزینش قرار می دهد. در این مطلب به شرایط مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های استانی کبک می پردازیم.



معرفی استان کبک کانادا

کبک استانی فرانسه زبان در شمال شرقی کانادا است که این استان بزرگترین استان کانادا در مقایسه با 10 استان دیگر کانادا محسوب می شود و بیشتر ساکنان آن در مناطق جنوبی کبک زندگی می کنند.

کبک غنی از تاریخ، فرهنگ و مناظر طبیعی خیره کننده است و ترکیبی منحصر به فرد از میراث فرانسوی و کانادایی به علاقه مندان ارائه می کند.این استان در حالیکه که بخشی از سیستم فدرال کانادا به شمار می رود از اختیارات و ضوابط خاصی برای محافظت و ترویج فرهنگ متمایز و زبان فرانسه برخودار است.

کبک از اقتصادی با ثباتی که مبتنی بر نیروی کار ماهر،منابع طبیعی و توانایی سازگاری با تغییرات اقتصادی را دارد برخوردار می باشد.

آب یکی مهم ترین منابع طبیعی کبک به شمار می رود که این استان بیش از یک میلیون دریاچه و رودخانه دارد.رودخانه سینت لارنس با طول 1200 کیلومتر، یکی از طولانی ترین رودخانه جهان است که از استان کبک می گذرد. استان کبک سالانه میزبان 30,000 تا 50,000 مهاجر خارجی خواهد بود. بر اساس توافقنامه کبک و کانادا مسئولیت مهاجرت به این استان بر عهده دولت استانی می باشد.

 

روش های مهاجرت به استان کبک

الف-روش های کاری

1-برنامه نیروی کار ماهر کبک (QSWP)

2-برنامه داشتن تجربه کاری کبک (PEQ)

3-برنامه مهاجرتی پایلوت کبک برای نیرو های کار ماهر هوش مصنوعی، فناوری اطلاعات و جلوه های بصری

4-برنامه مهاجرت نیروی کار پردازش مواد غذایی کبک

5-برنامه مهاجرت به کبک برای خدمه بیمارستان و کمک پرستاران

ب-روش های تجاری و سرمایه گذاری

1-برنامه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کبک

2-برنامه کارآفرینی در استان کبک کانادا

3-برنامه خود اشتغالی کبک

 

الف-روش های کاری

1-برنامه نیروی کار ماهر کبک (QSWP)

برنامه نیروی کار ماهر کبک (Programme régulier des travailleurs qualifiés یا QSW) برنامه ای مهاجرتی برای نیروی کار ماهری می باشد که می توانند با توانایی های خود نیروی کار مورد نیاز کبک را تامین نمایند.متقاضیان می توانند از اقصی نقاط دنیا با یا بدون تجربه کار در کبک درخواست پذیرش دهند. با این حال، برنامه QSW، از یک سیستم رتبه‌بندی مبتنی بر امتیاز، مشابه برنامه اکسپرس انتری استفاده می کند تا شایسته ترین نامزد ها را انتخاب نماید.QSW بر اساس معیار های از جمله سن، مهارت در زبان فرانسه یا انگلیسی، تجربه در کبک ( تحصیلات، پیشنهادات شغلی و غیره ) امتیاز اعطا می کند.متقاضیان علاقه مند باید توجه داشته باشند که مهارت زبان فرانسه و ارتباط با کبک در این سیستم امتیاز دهی به شما کمک شایانی برای اخذ پذیرش کبک خواهد کرد. به همین خاطر، داوطبانی که تسلط کامل به زبان فرانسه و آشنایی کافی با کبک دارند از شانس پذیرش بیشتری نسبت به سایرین برخوردار خواهند بود.

برنامه نیروی کار ماهر کبک (QSWP) از طریق سامانه Arrima و پورتال آنلاین مهاجرت کبک قابل دسترسی می باشد.

 

2-برنامه داشتن تجربه کاری کبک (PEQ)

برنامه تجربه کبرک (برنامه تجربی québécoise یا PEQ) همانطور که از نامش مشخص است یک برنامه مهاجرتی برای متقاضیانی که چه به عنوان نیروی کار ماهر یا دانشجوی بین المللی ( یا هر دو ) در کبک تجربه دارند.داشتن آگاهی به زبان فرانسه در مهارت های صحبت کردن و فهم مکالمات در سطح متوسط در برنامه PEQ الزامی می باشد. به همین جهت، در صورت داشتن تجربه کاری یا تحصیلی در کبک، برنامه PEQ می تواند بهترین گزینه شما برای مهاجرت به کبک باشد.

علاقه مندان تحصیل در کانادا می توانند از این روش برای مهاجرت به کانادا بهره مند شوند.

 

3-برنامه مهاجرتی پایلوت کبک برای نیرو های کار ماهر هوش مصنوعی، فناوری اطلاعات و جلوه های بصری

این برنامه مهاجرت مسیری برای اقامت دائم نیروی های ماهر صنایع هوش مصنوعی، فناوری اطلاعات و جلوه های بصری (VFX) که می خواهند در کبک کار کنند و یا از یک کارفرمای کبکی جاب آفر دارند فراهم می نماید.این برنامه هم برای فرانسه زبانان و هم غیر فرانسه زبان ارائه می شود.


4-برنامه مهاجرت نیروی کار پردازش مواد غذایی کبک

برنامه پایلوت مهاجرت برای کارگران بخش پردازش مواد غذایی که در حال حاضر در کبک شاغل هستند، مسیری برای اقامت دائم فراهم می کند.

داوطلبان به منظور اینکه واجد شرایط شوند باید از سطح پیشرفته-متوسط زبان فرانسه برخوردار باشند.

 

5-برنامه مهاجرت به کبک برای خدمه بیمارستان و کمک پرستاران

این برنامه پایلوت مهاجرت، مسیر اقامت دائم برای خدمه بیمارستان، کمک پرستاران را فراهم می نماید. داوطلبان برای واجد شرایط بودن باید توانایی های پیشرفته-متوسط زبان فرانسه را اثبات نمایند.

 

ب-روش های تجاری و سرمایه گذاری

1-برنامه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کبک

برنامه مهاجرت به کبک از طریق سرمایه گذاری تنها برنامه سرمایه گذاری مستقیم در کانادا است که این برنامه برای سرمایه گذاران متمولی طراحی شده که مایل به سرمایه گذاری قابل توجه در استان کبک هستند.

از شرایط این برنامه داشتن دارایی شخصی خالص به میزان حداقل 2 میلیون دلار کانادا و توانایی سرمایه گذاری حداقل 1.2 میلیون دلار کانادا می باشد.

لطفا توجه داشته باشید که برنامه سرمایه گذاری کبک دارای سهمیه و دوره های پذیرش محدود است و شما قبل از اتمام سهمیه و دوره های پذیرش باید درخواست خود را ارائه نمایید.

استان کبک کانادا تا ماه آوریل 2023 درخواست پذیرش ویزای سرمایه گذاری را موقتا قبول نمی کند.

 

2-برنامه کارآفرینی در استان کبک کانادا

برنامه کارآفرینی استان کبک برای بیزینس من های با تجربه ای طراحی شده است که علاقه مند به راه اندازی یک کسب و کار جدید یا خرید یک کسب و کار موجود هستند. این برنامه متقاضیان را ملزم می کند که تجربه مالکیت خود و یا مدیریت یک کسب و کار به علاوه سرمایه کافی برای پیش بردن کسب و کار خود از طریق برنامه کارآفرینی را ارائه نمایند.

این برنامه همانند برنامه سرمایه گذاری مستقیم در کبک دارای سهمیه ها و دوره های پذیرش محدود بوده و اولویت با متقاضیانی می باشد که سریع تر اقدام نمایند.

شما همچنین می توانید از طریق ویزای استارتاپ کانادا به اقامت دائم کبک نائل شوید.

 

3-برنامه خود اشتغالی کبک

برنامه خود اشتغالی کبک برای نیرو های کار ماهر خود اشتغالی است که قصد زندگی و کار در کبک را دارند. این برنامه الزامات و شرایط بسیار خاصی دارد که همه ی نیرو های کار ماهر واجد شرایط نخواهند شد.

متقاضی باید به عنوان فرد خود اشتغال حداقل 2 سابقه کار به علاوه حداقل دارایی خالص معادل 100,000 دلار کانادا داشته باشد.

لطفا توجه فرمایید که برنامه خود اشتغالی کبک دارای سهمیه و دوره های پذیرش محدود است و شما قبل از اتمام سهمیه و دوره های پذیرش باید پروسه اپلای را آغاز نمایید.

 

برنامه اکسپرس اینتری استان کبک

سیستم مهاجرت کبک کانادا رویه ای متفاوت برای جذب مهاجران خارجی در مقایسه با سایر نقاط کانادا در نظر گرفته است. اتباع خارجی اجازه می توانند با استفاده از اکسپرس انتری کانادا به استانی خارج از کبک مهاجرت نمایند. سیستم اکسپرس انتری سریع ترین و محبوب ترین روش مهاجرت به کانادا می باشد. با این حال افرادی که قصد اقامت در کبک را دارند نمی توانند از این سیستم استفاده نمایند و در ابتدا می بایست به اداره مهاجرت کبک (MIFI) مراجعه نمایند.

اگر متقاضی اکسپرس انتری نشان دهد که قصد اقامت در استان کبک را دارد، به احتمال بسیار زیاد درخواست وی رد خواهد شد.برنامه اکسپرس انتری برای نیرو های ماهر سایر استان های کانادا طراحی شده و علاقه مندان مهاجرت به استان کبک می توانند از طریق برنامه نیروی کار ماهر کبک(QSWP) و برنامه داشتن تجربه کاری کبک (PEQ) اپلای نمایند.

 

برنامه نیروی کار ماهر کبک (QSWP)

برنامه نیروی کار ماهر کبک (QSWP) یک برنامه مهاجرت دائمی برای نیروی کار ماهر در کبک است. مشابه برنامه نیروی کار ماهر فدرال (FSW) که تحت سیستم اکسپرس انتری کانادا می باشد، متقاضیان در وهله اول باید علاقه خود را برای مهاجرت به کبک با تکمیل فرم ابراز علاقه (EOI) در سامانه آنلاین اعلام نمایند. اداره مهاجرت کبک (MIFI) با بررسی دقیق متقاضیان، افراد برگزیده را انتخاب می نماید و آن ها دعوت به عمل می آورد تا برای اقامت دائم درخواست پذیرش دهند.

با این وجود سیستم EOI یک فرآیند دو مرحله ای برای انتخاب مهاجران ماهر چه در داخل استان کبک یا خارج از کانادا در نظر گرفته که دستخوش تغییراتی شده است و از سال 2018 متقاضیان مهاجرت به کبک باید درخواست خود را به صورت آنلاین در پلتفرم جدید Arrima که به دلیل تسریع رسیدگی به درخواست های پذیرش و کندی سامانه قبلی ایجاد شد ارسال نمایند.

سیستم EOI فرصتی برابر برای انتخاب دائمی نامزد های واجد شرایط می دهد. هر فرد 18 ساله یا بزرگتر که مایل به مهاجرت به کبک باشد می تواند در هر زمانی علاقه خود را اعلام نماید و پروسه پذیرش خود را آغاز نماید.

اولین قدم ارسال فرم ابراز علاقه (EOI) به صورت الکترونیکی به سامانه جدید Arrima می باشد. این فرآیند پیش غربالگری به دولت اجازه می دهد تا نامزد های منتخب را بر اساس معیار های انسانی و بازار کار رتبه بندی نماید.

گام دوم این است که دولت  نامزد های رتبه بالا را دعوت می کند تا در قرعه کشی های منظم برای مهاجرت دائم اپلای نمایند.شناس دعوت شدن متقاضیان به عوامل مختلفی مانند میزان پذیرش سالانه دولت، اهداف دولت از پذیرش، نمرات کسب شده نامزد ها، وجود پیشنهاد شغلی برای هر شغل خاص در زمان هر قرعه کشی بستگی دارد.

نامزد های که تحت برنامه QSWP به صورت موفقیت آمیز واجد شرایط شناخته شوند گواهی پذیرش کبک (CSQ) برای آنان صادر می شود و سپس می توانند برای اقامت دائم کانادا اقدام نمایند.اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) به بررسی سوابق پزشکی و جنایی فرد پذیرفته شده که بخشی از فرآیند تایید به حساب می آید خواهد پرداخت.

 

الزامات برای برنامه نیروی کار ماهر کبک

به منظور اینکه برای نامزد منتخب گواهی پذیرش کبک (CSQ) که تحت نظر برنامه نیروی کار ماهر کبک (QSWP) صادر شود وی باید امتیازات لازم در فاکتور های 9 گانه را کسب نماید.

این فاکتور های 9 گانه عبارتند از :

-تحصیلات

-سابقه یا سوابق کاری

-آگاهی و دانش کافی به زبان انگلیسی یا فرانسه ( به خصوص فرانسه)

-داشتن عضو یا اعضایی از خانواده ساکن در کبک

-جاب آفر معتبر

-ویژگی های همسر

-حضور فرزندان

-توانایی استقلال مالی

یک متقاضی مجرد که ازدواج نکرده است باید حداقل 50 امتیاز بر اساس این سیستم کسب نماید، در حالیکه متقاضی با همسر یا شریک کامن لاوی باید حداقل 59 امتیاز کسب کند.

 

جدول امتیاز مهاجرت به کبک

فاکتور های گزینش داوطلبان کبک به شرح زیر می باشد :

امتیازات

فاکتور ها

تا 14 امتیاز ( امتیاز برش = 2 امتیاز

تحصیلات

تا 12 امتیاز

حوزه دوره های آموزش عملی

تا 14 امتیاز

 

پیشنهاد استخدام از کارفرمای معتبر

تا 8 امتیاز

سابقه کاری

تا 16 امتیاز

سن

تا 22 امتیاز

تسلط بر زبان

تا 8 امتیاز

داشتن عضو یا اعضایی از خانواده ساکن در کبک

تا 17 امتیاز

خصوصیات همسر یا شریک کامن لاوی

تا 8 امتیاز

حضور فرزندان همراه

1 امتیاز

توانایی استقلال مالی

 

هزینه های رسیدگی به برنامه نیروی کار ماهر کبک(QSWP)

هزینه

متقاضی

844 دلار کانادا

متقاضی اصلی

181 دلار کانادا

همسر متقاضی

181 دلار کانادا

هر فرزند وابسته

 

 

آیا کبک دارای برنامه نامزد استانی (PNP) می باشد ؟

خیر.کبک برنامه نامزد استانی (PNP) ندارد.درحالیکه که ممکن است سیستم مهاجرت کبک مشابه برنامه PNP به نظر برسد، اما سیستم مهاجرت کبک یک سیستم کاملا متمایز و جدا در مقایسه با سایر استان های کانادا برای خود در نظر گرفته است.

 

آیا برای مهاجرت به کبک شرط زبان فرانسه وجود دارد ؟

خیر.اما زبان فرانسه می تواند کمک ویژه ای به پذیرش درخواست شما برای مهاجرت به کبک نماید.

بسیاری از برنامه های کبک مانند برنامه نیروی کار ماهر کبک (QSWP)

و برنامه مهاجرت تجاری و سرمایه گذاری کبک نیازی به زبان فرانسه ندارند.با این حال، اکثر برنامه های مهاجرتی کبک دانستن زبان فرانسه را نوعی مزیت در نظر گرفته اند.به عنوان مثال، برنامه QSWP از یک سیستم امتیاز برای رتبه بندی داوطلبان علاقه مند استفاده می کند.داوطلبان برای تسلط به زبان فرانسه امتیاز بیشتری نسبت به مهارت در زبان انگلیسی دریافت می کنند.

تنها برنامه ای که شرط زبان فرانسه در آن الزامی می باشد برنامه تجربه کبک (PEQ) می باشد.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب در کانادا آماده ارایه مشاوره در خصوص کار در کانادا، تحصیل در کانادا و انواع ویزا از جمله اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری و همچنین ویزای استارتاپ کانادا، اکسپرس انتری کانادا و اقامت دایم کانادا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های استانی کبک



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top