info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

شرایط اعزام کادر درمان به استرالیا

نیرو های کادر درمان مجرب و متخصص واجد شرایط در حوزه خدمات درمانی و بهداشتی استرالیا دارای تقاضای بسیار بالایی می باشند.اگر شما یک پزشک، پرستار، ماما، فیزیوتراپ و یا دیگر نیرو های حوزه کار درمان هستید.استرالیا به مهاجران کادر درمان فرصت های شغلی، درآمد عالی و محیط جذاب کاری را ارائه می کند.چه بخواهید به طور دائم به استرالیا مهاجرت کنید و چه قصد داشته باشید با ویزای کار موقتا در استرالیا کار کنید، نیرو های کادر درمان کارکشته واجد شرایط از چشم انداز بسیار مناسبی برای دریافت ویزای استرالیا برخوردار هستند. در ادامه این مطلب به تفصیل به شرایط اعزام کادر درمان به استرالیا می پردازیم.



حوزه خدمات درمانی یکی از حوزه های است که سریع ترین رشد را در بازار استرالیا به خود اختصاص داده است.طبق پیش بینی های دولت استرالیا، این رشد قوی در سال های آینده نیز ادامه خواهد داشت.پیش بینی می شود تعداد پرستاران شاغل در سال 2017 از حدود 280,000 نفر به 350,000 نفر در سال 2022 افزایش یابد. با افزودن تعداد پرستاران بازنشسته به این آمار، بیش از  160,000 پست پرستاری طی 5 سال آینده پر خواهد شد. رقمی که به طور واضح بیشتر از تعداد استرالیایی های است که انتظار می رود در 5 سال در این حرفه فارغ التحصیل شوند.در خصوص سایر مشاغل حوزه کادر درمان نیز نرخ رشد مشابهی پیش بینی می شود که چشم انداز مناسبی برای مهاجران خارجی کادر درمان در پی دارد.

 

رشته های کادر درمان مورد نیاز استرالیا

-پزشک

-دارو ساز

-متخصص طب سوزنی

-افسر آمبولانس

-متخصص بیهوشی

-تکنسین بیهوشی

-شنوایی شناس یا آدیولوژیست

-تکنسین قلب و عروق

-کایروپراکتیک

-متخصص بهداشت دهان و دندان

-دندانپزشک

-تکنسین دندانپزشکی

-متخصص رژیم درمانی

-کار درمانگر

- فیزیولوژیست ورزش

- متخصص تشخیص و ارتقاء سلامت

- داروساز بیمارستان

- امدادگر آمبولانس مراقبت های ویژه

- فیزیکدان پزشکی

- دانشمند آزمایشگاه پزشکی

- تکنسین آزمایشگاه پزشکی

- تکنسین پزشکی

-تکنسین پزشکی هسته ای

-متخصص تغذیه

-درمانگر دایورژنال

-تکنسین اتاق عمل

-متخصص بینایی سنجی یا اپتومتریست

-متخصص بیماری های چشم یا ارتوپتیست

- ارتوتیست یا پروتزیست

-متخصص استخوان و مفاصل

- فیزیوتراپیست

- روان درمانگر

-آسیب شناس گفتار و زبان

-پرستار

-ماما

 

پروسه معادل سازی مدارک کادر درمان در استرالیا

افرادی که مایل به کار در بخش کار درمان استرالیا هستند باید در هیئت پزشکی استرالیا ثبت نام نمایند.این هیئت همراه با اداره تنظیم مقررات متخصصین سلامت بر روند ثبت نام پزشکان، داروسازان، پرستاران، ماما ها و فیزیوتراپ ها و سایر متخصصان کادر درمان نظارت می کنند.لازم به ذکر است که ثبت نام به منظور کار در استرالیا تا حدی مستقل از ارزیابی مهارت به منظور اخذ ویزا می باشد.بنابراین، اگر قصد دارید به استرالیا مهاجرت کنید و مدرک حوزه تخصص خود را در خارج از استرالیا یا نیوزلند بدست آورده اید، ممکن است از شما خواسته شود دو فرآیند مستقل حرفه ای را پشت سر بگذارید.

طیف وسیعی از انواع مختلف جذب نیروی کادر درمان مطابق با سطوح مختلف آموزش و تجربه وجود دارد.با توجه به تقاضای زیاد برای نیرو های کادر درمان، برای اکثر مشاغل مسیر های مشخصی برای نیرو های کادر درمان خارجی که به دنبال ثبت نام در استرالیا هستند وجود دارد.

پیچیده ترین فرآیند معادل سازی مدارک مختص پزشکان است زیرا باید در دوره های آموزشی نظری و عملی شرکت نمایند.با این حال، برای اکثر مشاغل غیر پزشکی فرآیند ارزیابی و معادل سازی معمولا بر اساس مدارک ارائه شده انجام می شود.

همانطور که در بالا ذکر شد، ارزیابی مهارت به منظور دریافت ویزا یکی از پیش نیاز های واجد شرایط شدن برای ویزای مهارتی است که تا حدی مستقل از فرآیند ثبت نام می باشد و برای برخی از مشاغل، توسط موسساتی غیر از هیئت های مربوطه انجام می شود.با این وجود، ممکن است وابستگی های متقابل وجود داشته باشد.متقاضیان باید فرآیند ارزیابی حرفه ای مناسب را با توجه به شرایط و مدارک خود انتخاب کنند و اطمینان حاصل نمایند که مراحل مختلف به ترتیب صحیح انجام خواهد شد.سیستم مهاجرت استرالیا به طور مکرر خود را با نیاز های بازار کار را وفق داده و مرتبا مطابق با این نیاز ها تنظیم می شود.

از آنجایی که بخش خدمات درمانی و بهداشتی یکی از بخش های است که سریع ترین رشد را دارد و جای خالی زیادی در خود جای داده، تعدادی زیادی از مشاغل کادر درمان در فهرست مشاغل تخصصی واجد قرار گرفته که دسترسی به انواع مختلف ویزا را برای متقاضیان فراهم می نماید.برای بسیاری از مشاغل مورد تقاضا، حتی گزینه دریافت ویزای اقامت دائم به طور مستقیم وجود دارد.بسته به اینکه شغل مربوطه در کدام فهرست مشاغل ماهر واجد شرایط ذکر شده باشد، احتمالات متفاوتی برای ویزا وجود دارد.این ویزا ها از نظر مدت اعتبار (موقت، دائم) و اینکه آیا جاب آفر مشخص پیش نیاز ویزا است یا خیر، متفاوت است.مزیت اصلی ویزای مستقل از کارفرما این است که کارمند می تواند هر زمانی که مایل باشد کارفرمای خود را تغییر دهد بدون اینکه بر وضعیت ویزای وی تاثیر بگذارد.

فرآیند ثبت نام، ارزیابی مهارت ها و درخواست ویزا معمولا نیاز به مدرک زبان انگلیسی دارد که متقاضی می تواند با شرکت در یکی از آزمون های معتبر بین المللی شناخته شده آن را کسب نماید.

با این حال، آزمون های زبانی که توسط سازمان های مربوطه به رسمیت شناخته می شوند، می توانند متفاوت باشند، بنابراین متقاضیان باید در آزمونی شرکت نمایند که معتبر باشد.آزمون زبان انگلیسی آیلتس آکادمیک توسط تمامی موسسات به رسمیت شناخته می شود.برای نیرو های کادر درمان، آزمون تخصص زبان مشاغل پزشکی   (OET) وجود دارد که برای کسب ویزای استرالیا در نظر گرفته شده است.

 

کار به عنوان پرستار در استرالیا

استرالیا برای حرفه پرستاری بین سطوح مختلف تخصص ها تمایز قائل می شود.شرایط لازم برای ثبت نام پرستاران RN، داشتن مدرکی معادل با مدرک استرالیایی است که معمولا شامل یک مدرک لیسانس 3 ساله می شود.برای پرستاران خارج از کشور که قصد مهاجرت به استرالیا را به عنوان پرستار RN دارند باید مدارک خود را معادل سازی کنند که هیئت پرستاری و مامایی استرالیا مسئولیت ارزیابی مهارت و مدارک مهاجران را بر عهده دارد. هنگامی که متقاضی برنامه پل زدن خود را با موفقیت به پایان رساند در عرض 3 ماه به آن ها اطلاع داده می شود که واجد شرایط ثبت نام هستند. ارزیابی شرایط پذیرش به صورت موردی و با در نظر گرفتن سوابق فردی هر متقاضی انجام می شود. ثبت نام به عنوان یک پرستار RN نیازی به مدرک ندارد، زیرا ملاک استرالیا بر اساس آموزش عملی و غیر آکادمیک است.زمانی که در هیئت پرستاری و مامایی ثبت نام کردید در صورتی که کلاس ویزای شما نیاز به ارزیابی مهارت داشته باشد به شما اطلاع داده خواهد شد.به طور خاص پرستاران RN، طیف گسترده ای از انواع ویزا، از جمله ویزای اقامت دائم را قادر خواهند بود کسب نمایند.

میزان درآمد یک پرستار در استرالیا به میزان قابل توجهی به شایستگی و تجربه کاری وی بستگی دارد. . متوسط ​​درآمد سالانه برای یک پرستار RN در حال حاضر حدود 77,000 دلار استرالیا است که این درآمد برای سرپرستاران و سوپروایزان به 100,000 دلار در سال قابل افزایش خواهد بود.

 

کار به عنوان پزشک در استرالیا

فرآیند ثبت نام حرفه ای برای پزشکان وابستگی بسیار زیادی به میزان شایستگی آن ها دارد. سه مسیر عمده ارزیابی عبارتند از:

-مسیر مقامات یا مراجع ذی صلاح

-مسیر استاندار

-مسیر تخصصی

مسیر مناسب باید برای هر پرونده مهاجرتی متفاوت است.کسانی که واجد شرایط" مسیر مرجع ذی صلاح" یا " مسیر تخصصی" به دلیل پیش صلاحیت های خود نیستند، می توانند " مسیر استاندارد" را انتخاب نمایند.با این وجود، متقاضی باید آزمون های نظری و علمی را پشت سر بگذارد. مسیر دیگر «آموزش کوتاه مدت در مسیر تخصصی پزشکی» برای افرادی است که تمایل دارند دوره کوتاهی از آموزش تخصصی یا پیشرفته را در استرالیا بگذرانند. با این حال، این مسیر منجر به پذیرش حرفه ای استرالیا نمی شود.

نهاد ارزیابی مهارت برای پزشکان و متخصصان، هیئت پزشکی استرالیا می باشد که فرآیند درخواست ویزا تنها پس از ثبت نام موفقیت آمیز در هیئت پزشکی امکان پذیر است.

چشم انداز استخدام و درآمد برای پزشکان در استرالیا عالی است. با این حال، پتانسیل درآمد بسته به حوزه تخصص و تجربه کاری، و همچنین اینکه آیا فرد به عنوان یک پزشک شاغل در بیمارستان کار می کند یا اینکه مطب خود را اداره می کند، بسیار متفاوت خواهد بود.

به عنوان مثال، یک پزشک عمومی خود اشتغال می تواند درآمد سالانه 200,000 دلار تا 300,000 دلار کانادا را انتظار داشته باشد.

بسته به تخصص، گزینه های مختلف ویزا برای پزشکان وجود دارد.

 

کار به عنوان ماما در استرالیا

روش پذیرش حرفه ای برای ماماهای واجد شرایط بین المللی بسیار شبیه به روشی است که در بالا برای پرستاران توضیح داده شد و همچنین توسط هیئت پرستاری و مامایی استرالیا انجام می شود.

ماما های علاقه مند به کار در استرالیا توسط این هیئت از نظر استانداردهای ثبت نام و معیارهای صلاحیت ارزیابی می شوند.

دولت استرالیا پیش بینی می کند که تعداد ماماهای شاغل در استرالیا تا پنج سال آینده حدود 10 درصد افزایش یابد. بر این اساس، ماماها طیف گسترده ای از گزینه های دریافت ویزا را به خود اختصاص خواهند داد.

متوسط درآمد یک ماما استرالیایی حدود 82,000 دلار استرالیا در سال است که این رقم برای ماماهای با تجربه و کسانی که مایل به کار در مناطق روستایی هستند می تواند به بیش از 100,000 دلار استرالیا افزایش یابد.

برای اکثر این حرفه ها، فرآیندهای ثبت نام و ارزیابی مهارت ها مشابه سایر مشاغلی است که در بالا توضیح داده شد، اما می توانند در جزئیات با یک دیگر متفاوت باشند.

 

مدارک لازم جهت مهاجرت کادر درمان به استرالیا

-پاسپورت

-رسید پرداخت هزینه ویزا

-فرم پر شده ویزای استرالیا

-کارت ملی

-گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

-مدارکی دال بر تمکن مالی

-دعوتنامه کارفرما

 

درآمد کادر درمان در کشور استرالیا

قبل از اینکه به درآمد کادر درمان در استرالیا بپردازیم، باید یادآوری کنیم که اگر کادر درمان نیستید و علاقه مند مهاجرت به این کشور هستید می توانید از طرق تحصیل در استرالیا یا مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری اقدام نمایید.

حقوق متوسط کادر درمان در استرالیا سالانه 97,461 دلار و 49,98 دلار در ساعت می باشد.افراد تازه وارد سالانه 76,551 دلار دریافت می نمایند در حالیکه که نیرو های کادر درمان با تجربه تا سقف 107,817 دلار در سال نیز درآمد دارند.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت کاری متخصصان مشاغل مختلف از جمله متخصصان رشته های کادر درمانی در کلیه کشورهای دنیا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • شرایط اعزام کادر درمان به استرالیا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top