info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

سوپر ویزای کانادا برای سفر والدین به این کشور

سوپر ویزای کانادا به والدین و پدر بزرگ و مادر بزرگ های افراد مقیم دائم و شهروندان کانادایی اجازه می دهد تا حداکثر 5 سال متوالی (از 4 ژوئیه 2022) بدون نیاز به تمدید وضعیت خود به عنوان بازدیدکننده به کانادا بیایند.والدین و پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها می توانند برای مدت طولانی در کانادا بمانند که سوپر ویزا می تواند 10 سال اعتبار داشته باشد.از 4 ژوئیه 2022،  سوپر ویزا به والدین و پدر بزرگ ها و مادر بزرگ های افراد دارای اقامت دائم و شهروندان کانادایی اجازه می دهد تا حداکثر پنچ سال بدون نیاز به تمدید وضعیت، از خانواده خود در کانادا دیدن نمایند.افرادی که قبلا سوپر ویزا داشته اند نیز می توانند برای تمدید درخواست دهند که ممکن است که به آن ها این اجازه داده شود تا حداکثر 7 سال به عنوان بازدید کننده در کانادا مستقر شوند.سوپر ویزا به والدین و پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها اجازه می دهد تا 10 سال چندین بار وارد کانادا شوند.تا قبل از 4 ژوئیه 2022، سیاست سوپر ویزا بر این قرار بود که اجازه ورود به کانادا را فقط تا 2 سال صادر می کرد. در ادامه مطلب به شرایط سوپر ویزای کانادا برای سفر والدین به این کشور اشاره می نماییم.



سوپر ویزا در تمام طول سال در دسترس است و مانند برنامه والدین و پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها که تا 4 اکتبر 2021 در جریان بود دارای شرط حداقل درآمد می باشد.این ویزا برای والدین و پدربزرگ ها و مادر بزرگ هایی که در کشور هایی زندگی می کنند که برای ورود به کانادا نیاز به ویزای اقامت موقت (TRV) دارند ایده آل است.با دریافت سوپر ویزا، افراد نام برده می توانند آزادانه و بدون درد سر بین کانادا و کشور محل سکونت خود رفت و آمد نمایند.همچنین، امکان درخواست مجدد برای ویزای اقامت موقت (TRV) وجود دارد.

کسانی که برای ورود به کانادا نیازی به TRV ندارند، می توانند با استفاده از همان فرآیند درخواست قبلی نیز اقدام نمایند. با این حال، به جای صدور ویزا، نامه ای رسمی از اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) به آنها داده می شود که اجازه بازدید آنها را تا دو سال در زمان ورود اولیه می دهد.

 

سوپر ویزای کانادا برای چه کسانی مناسب است؟

والدین یا پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های شهروندان کانادایی و مقیم دائم کانادا می‌توانند واجد شرایط درخواست سوپر ویزا شوند.متقاضیان نباید خطری برای سلامتی و امنیت شهروندان کانادایی ایجاد نمایند که ممکن است از آن ها درخواست شود که شرایط خاصی را که اداره مهاجرت کانادا تعیین کرده که از طریق آن اپلای می کنند را دارا باشند.

لازم به ذکر است که هیچ نوع وابستگی نمی تواند خویشاوندان دور را در این برنامه بگنجاند.فقط والدین یا پدر بزرگ یا مادر بزرگ، همراه با همسر یا پارتنر کامن لاوی خود، می توانند درخواست پذیرش سوپر ویزای کانادا را داشته باشند.

 

شرایط اخذ سوپر ویزای کانادا

فرآیند درخواست پذیرش مشابه با ویزای اقامت موقت (TRV) بوده با این تفاوت که ارائه مدارک بیشتری به جهت اینکه اطمینان حاصل شود که والدین و پدربزرگ و مادربزرگ در طول اقامت خود در کانادا به خوبی حمایت خواهند شد نیاز خواهد بود.

این الزامات شامل موارد زیر می شود:

-دعوتنامه از فرزند یا نوه مقیم کانادا

-ارائه مدارکی که اثبات می کند که فرزند یا نوه حداقل حداقل درآمد پایین (LICO) را برآورده می نمایند (جدول زیر را ببینید)

-اثبات رابطه والدین با فرزند یا نوه، مانند شناسنامه ای که نام او را به عنوان والدین ذکر می کند

-اثبات داشتن پوشش بیمه درمانی برای حداقل یکسال در یک شرکت بیمه کانادایی

درخواست پذیرش می بایست در دفتر ویزای کانادا که مسئول بررسی پرونده متقاضی در خارج از کانادا می باشد ارائه شود.بسته به دفتر ویزا، ممکن است مدارک بیشتری از متقاضی درخواست شود.

پرونده شما با توجه به فاکتور هایی مثل، هدف شما از سفر به کانادا چیست و  همچنین اینکه آیا والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ شما به کشور مبدا خود بازخواهند گشت یا خیر مورد ارزیابی قرار می گیرد.برای اثبات این مسائل می توان روابط خانوادگی، امور مالی و سایر ارتباطاتی که در خارج از کانادا وجود دارد را نشان داد.

تمامی متقاضیان سوپر ویزا ملزم به انجام معاینات پزشکی خواهند بود که فرم ها و دستور العمل های معاینه پس از ارسال درخواست توسط دفتر ویزا صادر می شود.

 

شرایط لازم برای اسپانسر یا حامی شدن سوپر ویزای کانادا

به منظور واجد شرایط شدن سوپر ویزای کانادا، فرزند یا نوه ای که قرار است از والدین یا پدر بزرگ یا مادر بزرگ خود دعوت کند باید اثبات نماید که خانواده خود از کمترین میزان درآمد (LICO) برخوردار است که مدارک مورد نیاز عبارتند از:

-فرم ارزیابی مالیاتی یا T4/T1 برای آخرین سال مالیاتی

-بیمه نامه شغلی

-نامه اشتغال به کار که حاوی میزان حقوق و تاریخ اشتغال باشد

-فیش های حقوقی

-صورت حساب های بانکی

 

جدول کمترین میزان درآمد (LICO)

حداقل درآمد ناخالص لازم

تعداد اعضای خانواده

25,921 دلار

1 نفر ( فرزند یا نوه شما )

32,270 دلار

2 نفر

39,670 دلار

3 نفر

48,167 دلار

4 نفر

54,630 دلار

5 نفر

61,613 دلار

6 نفر

68,598 دلار

7 نفر

6,985 دلار

بیش از 7 نفر، به ازای هر فرد اضافی

 

مدت اعتبار سوپر ویزای کانادا

سوپر ویزا، یک ویزای چند بار ورود است که امکان ورود چندین باره برای یک دوره را تا سال 10 فراهم می نماید.سوپر ویزا به افراد واجد شرایط اجازه می دهد تا حداکثر 5 سال در کانادا اقامت داشته باشند.

 

نحوه اقدام برای اخذ سوپر ویزای کانادا

1-واجد شرایط بودن خود را برای سوپر ویزا تایید نمایید.

2-فرم های درخواست شده برای پذیرش را گردآوری نمایید.

3-درخواست سوپر ویزا را ارسال نمایید.

4-منتظر بررسی درخواست خود باشید و اگر مدارک بیشتری از شما خواسته شد آن ها را ارائه نمایید.

5-پاسپورت خود را برای مهر ارسال نمایید.

 

هزینه های سوپر ویزای کانادا

برای درخواست سوپر ویزا دو نوع هزینه وجود دارد:

-هزینه درخواست ویزا 100 دلار کانادا

-هزینه بررسی بیومتریک 85 دلار کانادا

هنگامی که پاسپورت خود را برای رسیدگی ارسال می کنید،باید هزینه پردازش آن که حدود 45 دلار کانادا است را بپردازید.

 

مدت زمان رسیدگی به سوپر ویزای کانادا

شما باید از 8 روز تا 45 یا 50 روز صبر کنید تا سوپر ویزای شما مورد بررسی قرار بگیرد.علاوه بر این، مدت زمان رسیدگی به به پرونده سوپر ویزا به کشور مبدا شما نیز بستگی دارد.

 

نکات برجسته سوپر ویزای کانادا

-این ویزا حق کار به والدین نمی دهد.

-والدین یا پدر بزرگ و مادربزرگ می توانند همسر یا پارتنر کامن لاو خود را در این برنامه بگنجانند.

-وابستگان دور را نمی توان شامل این برنامه کرد.

-این ویزا به والدین اجازه می دهد برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند به شرط آنکه فرزند یا نوه آنها مایل به حمایت مالی از آنها باشد.

-بر اساس کشور مبدا متقاضی،  ممکن است زمان رسیدگی به هر پرونده با پرونده ای دیگر متفاوت باشد.

-دو حالت درخواست پذیرش برای سوپر ویزای کانادا وجود دارد که شامل درخواست آنلاین و آفلاین می شود.

-در صورت لزوم ویزای فوق العاده کانادا قابل تمدید است که تمدید باید حداقل 30 روز قبل از خاتمه وضعیت فعلی اعمال شود.

-متقاضیان باید قبل از ورود به کانادا نسبت به خرید بیمه پزشکی که حداقل یکسال دارای اعتبار است اقدام نمایند که خرید آن اجباری می باشد.

-بسته به روند بررسی کیس متقاضی، ممکن است در بخشی از رسیدگی به پرونده خود با مصاحبه رو به رو شود.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب در کانادا آماده ارایه مشاوره در خصوص کار در کانادا، تحصیل در کانادا و انواع ویزا از جمله اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری و همچنین ویزای استارتاپ کانادا، اکسپرس انتری و اقامت دایم کانادا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • سوپر ویزای کانادا برای سفر والدین به این کشور



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top