info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

اقامت امارات از طریق ثبت شرکت

راه اندازی یک کسب و کار در امارات متحده عربی نسبتاً آسان است که بسیاری از شرکت ها و افراد خارجی از این شانس استفاده می کنند. در این راهنمای جامع، همه اطاعات مورد نیاز شما در خصوص قوانین تشکیل شرکت و همه موارد مرتبط با اقامت امارات از طریق ثبت شرکت  گنجانده شده است.



در طی چند دهه، امارات سیر تحولی بی نظیری را پشت سر گذاشته که این کشور از یک کشور ماهیگیر و صید مروارید، به یک کشور قدرتمند با صنایع متنوع و پر رونق تبدیل شده است. علاوه بر این، این کشور دارای یک سیستم سیاسی با ثبات، جریان سرمایه قوی، مالیات مناسب برای کسب و کار و محدودیت های تجاری آزاد است که در نتیجه، این کشور را به یک گزینه محبوب برای سرمایه گذاری مبدل گردانده است.

 

شرایط ثبت شرکت در امارات متحده عربی

اگر به دنبال راه اندازی کسب و کار از طریق ثبت شرکت در امارات هستید، بایستی به نکات عملی زیر توجه داشته باشید:

اگر قصد راه اندازی کسب و کار در امارات را دارید، باید برای زندگی و کار در این کشور ویزا دریافت کنید که برای کارآفرینان، دو نوع ویزا وجود دارد. هر دو ویزای 5 ساله و 10 ساله بدون نیاز به حامی در دسترس هستند.

برای اخذ ویزای پنج ساله دو گزینه وجود دارد. در مرحله اول، شما باید پیوندهایی با یک پروژه موجود با حداقل سرمایه 500,000 درهم داشته باشید. ثانیا، شما باید تاییدیه یک انکوباتور تجاری ( مراکز کمک به کسب و کار های نوپا) معتبر در امارات را گرفته باشید.

در خصوص دریافت ویزای 10 ساله شرایط کمی دشوار تر است که باز هم دو گزینه پیش رو مقابل شما وجود دارد.که در وهله اول ، شما باید حداقل 10 میلیون درهم در یک سرمایه گذاری عمومی سپرده گذاری کنید. از طرف دیگر، می توانید شرکتی با حداقل 10 میلیون درهم سرمایه راه اندازی کنید یا 10 میلیون درهم را در یک شرکت موجود سرمایه گذاری کنید.

باید خاطر نشان کرد که برای افراد با استعدادهای منحصر به فرد استثنائاتی در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال، ویزای 10 ساله ممکن است با تایید وزارت فرهنگ و دانش به افراد خلاق اعطا شود.

ثبت شرکت در دبی فرآیند نسبتا ساده ای داشته و در مقایسه با سایر کشور های دنیا کاغذ بازی کمتری دارد.

 

شرایط لازم برای ثبت شرکت در امارات عبارتند از:

1-فعالیت تجاری مورد نظر خود را انتخاب کنید

موسسه ما با سال ها تجربه در خصوص ثبت شرکت، هزینه های مورد نیاز و فرآیند ثبت شرکت را به طور کاملا تخصصی به شما عزیزان توضیح می دهد.

2-در صورت نیاز یک شریک محلی پیدا کنید

3-ساختار مناسب شرکت خود را برگزینید

4-نام شرکت خود را نهایی کنید

5-نسبت به دریافت تاییدیه های اولیه و مجوز های خارجی اقدام نمایید

6-یک مکان تجاری را اجاره کنید

7-پرداخت هزینه های مربوطه

ما به شما در افتتاح حساب بانکی کمک خواهیم کرد

8-دریافت مجوز تجاری خود در امارات

 

مزایای ثبت شرکت در امارات متحده عربی

- معافیت از مالیات بر ارزش افزوده

- معافیت از ارائه گزارش حسابرسی

- انتقال آسان مالکیت

-دسترسی آسان به انبار های بین المللی

- تسهیلات افتتاح حساب بانکی در دبی

-داشتن حریم خصوصی زیاد

-امکان تشکیل شرکت به صورت انفرادی

-بهره مندی از معافیت های مالیاتی

-هزینه های تمدید پایین

-انحلال شرکت در هر زمان که اراده کنید

- مجاز بودن به انجام هرگونه تجارت حقوقی بین المللی

 

فرهنگ تجارت در امارات

آیا می خواهید یک کسب و کار در امارات راه اندازی نمایید؟ شاید بد نباشد بدانید که دولت محلی از بسیاری جهات از سرمایه‌گذاری و استارت‌آپ‌ها حمایت می کند، بنابراین با راه اندازی کسب و کار در امارات هیچ چیز را از دست نخواهید داد. شرایط راه اندازی کسب و کار در امارات بسیار است.علاوه بر این، در حال حاضر دولت امارات ویزاهای بلند مدتی برای سرمایه گذاری ارائه می دهد که باعث رونق تجاری در این کشور می شود.

در سال 2017، 131,000 کسب و کار در امارات متحده عربی ثبت شده بود که وقتی به صورت دقیق به این آمار نگاه کنید، متوجه خواهید شد که 80 درصد ساکنان امارات خارج از خاک این کشور متولد شده اند. همین آشکار می سازد که فضای زیادی برای سرمایه گذاری خارجی در امارات وجود دارد.

علاوه بر این، امارات متحده عربی در سال 2019 اعلام کرد که داخل 122 فعالیت اقتصادی در 13 بخش اجازه مالکیت 100% خارجی می دهد. مهم‌تر از همه، این بخش‌ها شامل بخش‌های رشدی مانند انرژی‌های تجدیدپذیر، لجستیک، مهمان‌نوازی، خدمات غذایی و تولید می‌شود. با این وجود، ذکر این نکته ضروری است که هر اماراتی می تواند محدودیت های خود را اعمال کند.

اگرچه که فرهنگ تجارت امارات محافظه کارانه و سلسله مراتبی است، اما به آسانی می توان با آن ادغام شد. داشتن روابط سودمند تجاری با اشخاص باعث می شود که در کسب و کار خود موفق شد.

اگر به فکر راه اندازی یک کسب و کار در امارات هستید، باید چندین نکته مهم را در نظر بگیرید. برای شروع، به کسب و کار های جذاب توجه داشته باشید . همچنین می توانید رصد کنید که مردم امارات به چه کالا یا خدماتی نیاز دارند.در حال حاضر صنایع خودروسازی و هوافضا و نفت و گاز در حال پیشرفت هستند. به همین ترتیب، زمینه رشد در صنعت غذا و نوشیدنی و همچنین بازاریابی و تبلیغات میسر خواهد بود.

 

چه کسانی می توانند در امارات کسب و کار راه اندازی نمایند؟

راه اندازی کسب و کار در امارات بسیار آسان است. در واقع، تقریباً هر شخص می تواند نسبت به این امر اقدام نماید، که به همین دلیل دولت امارات مشوق های زیادی برای راه اندازی یک کسب و کار ارائه می کند.

نکته قابل توجه این است که اکثر اشکال مختلف شرکت ها به به غیر از شرکت انفرادی،  به شریک اماراتی نیاز دارند که 51٪ از کسب را در اختیار خود دارد. پس از آن، فقط باید مراحل ثبت و مجوز کسب و کار خود را طی کنید که در برخی موارد، ممکن است لازم باشد حداقل سرمایه مورد نیاز را نیز برآورده نمایید.

شما همچنین می توانید از طریق ویزای طلایی امارات، اقامت این کشور را کسب نمایید.

 

ساختارهای قانونی برای کسب و کار ها در امارات

اگر قصد راه اندازی کسب و کار در امارات را دارید، ابتدا باید نوع شرکتی را که تشکیل می دهید را در نظر بگیرید. مانند سایر کشور های دنیا ، امارات دارای ساختارهای حقوقی متعددی است. در این قسمت تعدادی از رایج ترین و برخی از شرایط آنها آورده شده است.

 

شرکت مالکیت انفرادی

این نوع شرکت 100% متعلق به یک فرد است. به همین خاطر، آن شخص کنترل کاملی بر عملیات و سود دارد. اگرچه همه ملیت ها می توانند یک شرکت سهامی خاص تاسیس نمایند، اما فقط اتباع امارات متحده عربی و شورای همکاری کشور های عرب خلیج فارس(GCC)  می توانند یک شرکت تجاری یا صنعتی داشته باشند.

 

شرکت مدنی

افراد متخصص مانند پزشکان، حسابداران و وکلا می توانند یک شرکت مدنی در امارات متحده عربی افتتاح کنند. یک شهروند اماراتی باید 51 درصد از کسب و کار را مالک باشد.

 

شرکت با مسئولیت محدود (LLC)

در شرکت با مسئولیت محدود، باید بین دو تا 50 سهامدار وجود داشته باشد. به این ترتیب، هر یک فقط نسبت به درصد سهام خود مسئول هستند. علاوه بر این، سود و زیان بین سهامداران بر اساس دارایی آنها تقسیم می شود. همانطور که قبلا بیان شد، 51 درصد سهام باید متعلق به یک تبعه امارات باشد. اضافه بر این، این نوع از شرکت با بیش از هفت شریک باید هیئت مدیره ای با حداقل سه سهامدار مشخص کند.

 

شعبه شرکت خارجی

یک شرکت خارجی ممکن است در امارات شعبه ایجاد کند که در این صورت شرکت 100% متعلق به شرکت اصلی است. با این حال، هر کالایی باید از طریق یک شرکت تجاری داخلی وارد شود.

 

شرکت منطقه آزاد

کسب و کارهایی که در منطقه آزاد فعالیت می کنند به دو تا پنج سهامدار نیاز دارند. در حالی که مزایا و انگیزه های زیادی برای راه اندازی در مناطق آزاد امارات وجود دارد، باید بدانید که این شرکت ها نمی توانند به طور مستقیم با بازار امارات وارد معامله شوند. بنابراین، ممکن است شرایط مختلفی برای راه اندازی یک کسب و کار در وجود داشته باشد. مثلا twofour54 ابوظبی نیازی به سرمایه گذاری ندارد. با این حال، منطقه آزاد فرودگاه دبی به حداقل سرمایه سهام 1000 درهم نیاز دارد، در حالی که شرکت با مسئولیت محدود KIZAD به 150,000 درهم سرمایه محتاج است.

 

فریلنسرها

راه اندازی یک کسب و کار مستقل در امارات به طرز شگفت انگیزی آسان است. شما باید در یک منطقه آزاد با فرم درخواست، رزومه، مرجع بانکی و فرم کد شناسایی محضری ثبت نام کنید. علاوه بر این، می توانید برای ویزا نیز درخواست دهید.در صورت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله ویزای فریلنسری امارات مراجعه نمایید.

 

ثبت کسب و کار در امارات

اگر در حال راه اندازی یک کسب و کار در امارات هستید، ابتدا باید یک نام تجاری را انتخاب کنید که از طریق صحبت با مقامات منطقه آزاد محلی یا وزارت توسعه اقتصادی می توانید اقدام نمایید. آنها می توانند به شما اعلام کنند که آیا نام شما قابل قبول است یا خیر. قوانین امارات متحده عربی بیان می کنند که نام تجاری نباید اخلاق عمومی را نقض کند، نباید قبلاً ثبت شده باشد و باید با فعالیت و وضعیت قانونی مورد نیاز کسب و کار در امارات مطابقت داشته باشد.

پس از برگزیدن نام، باید برای مجوز کسب و کار اقدام کنید. چهار نوع مجوز اصلی مانند تجاری، حرفه ای، صنعتی و گردشگری در امارات وجود دارد.

اگر در یک منطقه آزاد کار می کنید، باید مستقیماً به منطقه مورد نظر خود که بستگی به نوع فعالیت تجاری شما دارد درخواست دهید. به عنوان مثال،  twofour54 ابوظبی عمدتاً در صنایع خلاقانه مانند طراحی گرافیک، تبلیغات و توسعه اپلیکیشن ها فعالیت می کند. برعکس،DMCC دبی که بر انرژی، کالاها، طلا و الماس، ساخت و ساز، مراقبت های بهداشتی و حمل و نقل تمرکز دارد.

ثبت نام و صدور مجوز همزمان انجام می شود. برای ثبت کسب و کار خود، باید به مقامات محلی یا منطقه آزاد مربوطه مراجعه نماید. علاوه بر این، شما باید مدارک زیر را ارائه دهید:

-فرم تکمیل شده درخواست

-بیزینس پلن یا طرح کسب و کار

-کپی پاسپورت سهامداران/مدیران

-نمونه امضای سهامداران/مدیران

-انگیزه نامه

به منظور کسب مجوز، بایستی مدارک زیر را داشته باشید:

-تصمیم هیئت مدیره برای تعیین مدیر شرکت

-وکالتنامه داده شده به مدیر شرکت

-تفاهمنامه و اساسنامه شرکت

-نمونه امضای مدیر

-عکس مدیر

-اطلاعات سرمایه سهام

علاوه بر این، باید کسب و کار خود را به صورت آنلاین در اداره مالیات فدرال ثبت کنید.

مجوز و اجازه

در بیشتر موارد، می توانید مجوز کسب و کار خود را از وزارت توسعه اقتصادی یا منطقه آزاد محلی دریافت کنید. با این حال، بعضی از شرکت های خاص ممکن است به مجوزهای تخصصی نیاز داشته باشند. به عنوان مثال، شرکت های تولیدی باید از وزارت دارایی و صنعت مجوز بگیرند، در حالی که وزارت بهداشت امارات مجوز شرکت های پزشکی و دارویی را صادر می کند.

 

راه اندازی کسب و کار اینترنتی در امارات

اگر قصد راه اندازی یک کسب و کار الکترونیکی در امارات دارید، تجربه متفاوتی کسب خواهید کرد. در مرحله اول، شما باید به وزارت توسعه اقتصادی در امارات خود درخواست دهید.

ثانیاً باید مجوز تجارت الکترونیک از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات را دریافت کنید. که در ابوظبی دبی، به عنوان مجوز معامله گران DED شناخته می شود. پس از آن، مراحل مشابهی مانند هر شرکت دیگری را برای راه اندازی کسب و کار در امارات متحده عربی طی خواهید کرد.

 

شرکت های خارجی که شعبه یا شرکت تابعه در امارات افتتاح می کنند

از نظر قانونی تفاوت زیادی بین شعبه و یک  شرکت تابعه وجود دارد. یک شعبه به شرکت مادر متصل است، بنابراین مسئول تمام فعالیت های شعبه است. با این حال، یک شرکت تابعه به عنوان یک شرکت قانونی مستقل عمل می کند. به همین خاطر، یک شرکت تابعه تحت ساختار تجاری امارات متحده عربی می تواند فعالیت کند که از مزایایی مانند برخورداری از مالیات مضاعف بهره مند می شود و قادر خواهد بود در یک منطقه آزاد فعالیت کند.

مانند هر کسب و کار دیگر در امارات متحده عربی، یک شعبه یا شرکت تابعه باید در وزارت اقتصاد ثبت نام کند. به همین ترتیب، باید مدارکی مانند اساسنامه، تفاهمنامه و وکالتنامه ارائه دهید. ثبت سوابق برای شعب یا شرکت های تابعه خارجی برای سایر کسب کسب و کار ها در امارات متحده عربی یکسان است.

از سوی دیگر، مهاجران باید درخواست خود را از طریق سفارت یا کنسولگری خود در امارات به این وزارتخانه ارسال کنند. مانند سایر شرکت ها، شرکت غیر انتفاعی باید فرم درخواست را تکمیل کند. علاوه بر این، باید اطلاعاتی در مورد موسسان ارائه دهند، نام تجاری را ثبت کنند، و یک تفاهم نامه و اساسنامه را ارائه کنند.

 

راه اندازی شرکت فراساحلی

اگر قصد راه اندازی یک شرکت فراساحلی را دارید، چندین مزایا و معایب عمده وجود دارد که باید آن ها را در نظر بگیرید.

شرکت های فراساحلی فرآیندی راه اندازی آسانی در تمامی مراکز مالی فراساحلی دارد و یکی از بهشت های مالیاتی در سراسر جهان محسوب می شود که این شرکت ها می توانند طیف گسترده ای از مزایا را برای شرکت و مدیران شرکت فراهم کنند.

 

مدیریت کسب و کار شما در امارات

اگر در امارات متحده عربی کسب و کار دارید، باید سوابق دقیقی از همه امور مرتبط با شرکت خود داشته باشید که مهمترین بخش این امر به روز نگه داشتن سوابق حسابداری مطابق با قوانین امارات است. به طور خاص، شامل حساب‌های سالانه، دفاتر کل، دفاتر روز خرید، صورت‌حساب‌های مالیاتی، یادداشت‌های اعتباری، یادداشت‌های بدهکاری و دفاتر مالیات بر ارزش افزوده می‌شود.

موارد مذکور بالا باید در تمام معاملات تجاری وجود داشته باشند و یک نمای کلی مالی دقیق از شرکت ارائه دهند. علاوه بر این، حساب ها باید حداقل به مدت پنج سال در دفتر مرکزی شرکت نگهداری شوند که پس از سپری شدن این مدت می توان کپی های دیجیتالی را حفظ نمود.

با این حال، باید به برخی از موارد توجه ویژه نماید.. به عنوان مثال، سوابق دارایی های سرمایه ای، مانند موارد مربوط به ماشین آلات و مبلمان، باید حداقل به مدت 10 سال نگه داری شود. به طور مشابه، سوابق املاک و مستغلات باید حداقل به مدت 15 سال نگهداری شود. اگر در یک منطقه آزاد مانند مرکز مالی بین المللی دبی فعالیت می کنید بایستی الزامات دیگری را برآورده نمایید.

همچنین باید به صدور فاکتورهای خود توجه کنید زیرا در کسب و کار های امارات باید جزئیات خاصی در هر فاکتور درج گردد که شامل این موارد می شود:

- نام، آدرس و شماره مالیات گیرنده

- یک شماره فاکتور منحصر به فرد

- تاریخ صدور یا تاریخ عرضه

- قیمت هر واحد و مقدار/حجم عرضه شده

- نرخ مالیات و مبلغ قابل پرداخت به درهم

- ارزش ناخالص قابل پرداخت به درهم

هنگام راه اندازی یک کسب و کار در امارات متحده عربی، استفاده از یک نرم افزار مدیریتی یا حسابداری می تواند مفید باشد. برخی از محبوب ترین نرم افزارهای این کشور عبارتند از Quickbooks، SAP، Sage، Tally و Reachaccountant. برای نرم افزارهای مخصوص فاکتور، می توانید SmartInvoice یا TaxPay را امتحان کنید.

 

بانکداری تجاری در امارات متحده عربی

راه اندازی یک حساب بانکی تجاری در امارات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با این حال، برای انجام این کار، ابتدا باید کسب و کار را ثبت کرده و مجوز خود را دریافت کنید.

به منظور افتتاح حساب بانکی برای تجارت خود، باید در یک مصاحبه حضوری در بانک مورد نظر خود شرکت کنید. همچنین باید مدارکی را ارسال کنید که به قرار زیر است:

-فرم پر شده درخواست

- تصمیم هیئت مدیره مبنی بر افتتاح حساب و تعیین امضاء کنندگان

-گواهی ثبت

-مجوز تجارت

-ارائه تفاهمنامه و اساسنامه شرکت

- کپی پاسپورت تمام شرکاء و مدیران

علاوه بر این، برخی از بانک ها ممکن است از شما درخواست کنند که بیزینس پلن ها، قراردادها و فاکتورها و نامه های مرجع را ارسال کنید. آنها همچنین ممکن است از همه سهامداران بخواهند که وضعیت ویزا و اقامت را خود را مشخص نمایند. زمانی که تمام مدارک خود را گردآوری کردید، در جلسه بانک شرکت خواهید کرد. اگر همه چیز در این مرحله تایید شود، حساب  بانکی شما در عرض دو هفته باز خواهد شد.

حساب های بانکی شرکت ها معمولاً باید حداقل موجودی را حفظ کنند که این حداقل موجودی می تواند تا 1 میلیون درهم باشد اما ارائه موجودی 20,000 درهمی نیز کفایت می کند. علاوه بر این، حساب های تجاری می توانند از تسهیلات چند ارزی بهره مند شوند.

برخی از محبوب ترین بانک های تجاری محلی امارات عبارتند از First Abu Dhabi Bank، Emirates NBD، و Dubai Islamic Bank. با این حال، می توانید بانک های بین المللی بزرگتری مانند HSBC و Standard Chartered را نیز انتخاب کنید.

 

مالیات در کسب و کار های امارات

هنگام راه اندازی یک کسب و کار در امارات، باید به یاد داشته باشید که برای مالیات نیز ثبت نام کنید.  معمولاً امارات دو نوع مالیات برای شرکت ها وضع می کند: مالیات غیر مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده.

مالیات غیر مستقیم بر نوشیدنی های گازدار، نوشابه های انرژی زا، تنباکو و محصولات تنباکو اعمال می شود. همچنین می تواند برای محصولاتی که برای بدن انسان مضر در نظر گرفته می شوند اعمال شود. شما می توانید به صورت آنلاین در وب سایت اداره مالیات فدرال (FTA) ثبت نام کنید. پس از این، شما باید ظرف 15 روز از دوره مالیاتی اظهارنامه خود را ارسال کنید. نرخ های مالیاتی متفاوتی برای انواع محصولات وجود دارد:

-نویشیدنی ها گازدار: 50%

-نوشیدنی های انرژی زا: 100%

-تنباکو: 100%

-دستگاه های الکترونیکی سیگار کشیدن: 100%

کسب و کار ها در امارات متحده عربی 5 درصد مالیات بر ارزش افزوده را جذب می کنند. مالیات بر ارزش افزوده برای تمام کسب و کار های ثبت شده در سیستم مالیاتی در تمام سرزمین اصلی و مناطق آزاد امارات اعمال می شود. اگر کالاها و واردات مشمول مالیات شرکت شما بیش از 375,000 درهم در سال باشند، باید برای این منظور ثبت نام کنید. در غیر این صورت، این امر اختیاری است و می توان این امر را از طریق بخش خدمات الکترونیکی وب سایت FTA انجام داد. پس از آن، باید ظرف 28 روز از هر دوره مالیاتی اظهارنامه خود را ارسال کنید.

دو نوع دوره مالیاتی برای مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد. کسب و کار های که کمتر از 150 میلیون درهم سود عائد شان می شود که باید هر سه ماه یک بار اظهارنامه ارائه نمایند. از سوی دیگر، کسب و کارهایی که بیش تر از 150 میلیون درهم درآمد کسب می کنند باید هر ماه اظهارنامه ارسال کنند.

در هر صورت، همه شرکت ها باید تمام اسناد مربوط به فاکتورها و هزینه های مالیات بر ارزش افزوده را حفظ کنند. پس از دریافت اظهارنامه، باید مالیات را در تاریخ مقرر پرداخت شود که این عمل باید از طریق وب سایت اداره مالیات فدرال (FTA) انجام شود. با این حال، می توانید انتخاب کنید که از طریق eDirham یا کارت اعتباری یا حتی از طریق حواله بانکی مالایت خود را بپردازید.

 

بیمه تجاری در امارات

برای محافظت از شرکت خود در هنگام راه اندازی کسب و کار در امارات، باید به فکر دریافت بیمه باشید. انواع مختلفی از بیمه در امارات ارائه می شود که این بیمه ها یا به کسب و کار یا به کارمندان مرتبط می شود.

کاربردی ترین بیمه برای کارمندان عبارتند از:

-غرامت کارگر که این از شرکت شما در صورت وقوع حوادث و صدمات ناشی از کار محافظت می کند.

-بیمه حوادث شخصی که دریافت آن الزامی نیست اما برای پوشش صدمات و حوادث غیر مرتبط با کار مفید است.

-بیمه سلامت که همه کسب و کار ها  در امارات باید بیمه سلامت کارکنان را خود را تضمین نمایند.

-بیمه مسافرتی زمانی به کار می آید که کارمندان شما برای سفری کاری عازم شهر یا کشوری می شوند. برای مثال تاخیر در سفر و گم شدن وسایلی مانند چمدان شامل بیمه مسافرتی می شود.

علاوه بر این، گزینه های دیگری برای بیمه وجود دارد که می تواند برای مشاغل خاص مفید باشد که این موارد به شرح زیر است:

-بیمه دریایی: اگر تجارت شما به حمل و نقل یا هر چیزی مربوط به دریا مربوط شود، این بیمه برای محافظت از محموله و سرمایه شما بسیار مفید خواهد بود.

-بیمه ناوگان موتوری: این بیمه برای شرکت هایی که ناوگان وسایل نقلیه را اداره می کنند که تمام اتومبیل های شما در صورت آسیب دیدن و تصادف محافظت می کند در بر می گیرد.

-بیمه اموال: برای کسب و کار هایی که از دارایی فیزیکی برخوردار هستند، تعلق می گیرد. در صورت آتش سوزی یا آسیب های دیگر به اموال، افراد مشمول این بیمه می شوند.

توصیه اکید ما این است که تمام کسب و کار ها در امارات دارای بیمه مسئولیت باشند. زیرا یک اشتباه کوچک ممکن است کسب و کاری را به طور جزئی یا کلی به ورطه نابودی بکشاند. بیمه نامه باعث می شود شرکت شما در صورت بروز اشتباه، تصادف و تخلف تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

 

استخدام پرسنل هنگام شروع کسب و کار در امارات

هنگامی که کسب و کار شما راه انداز شد، ممکن است مایل باشید تعدادی کارمند استخدام نمایید که نکته قابل توجه این است که بسیاری از صنایع باید سهمیه اشتغال محلی را رعایت نمایند. به عنوان مثال، برخی از صنایع باید تعداد مشخصی از کارکنان محلی را استخدام کنند. در بانکداری حداقل 4 درصد و بیمه حداقل 5 درصد است.

اگر قصد دارید اتباع امارات متحده عربی را استخدام کنید، چند نکته وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. ابتدا باید ظرف 15 روز از تاریخ شروع به کار کارمند، به اداره کار اطلاع دهید. علاوه بر این، شما باید همان تامین اجتماعی و مستمری را که کارمندان دولت دریافت می کنند، ارائه دهید. مضاف بر این، اگر بیش از 100 کارمند دارید، باید یک تبعه امارات متحده عربی را به کار بگیرید تا به عنوان واسط بین شرکت و وزارت منابع انسانی و اماراتی شدن (MHRE) عمل کند.

بسیاری از شرکت های ثبت شده در سرزمین اصلی تصمیم می گیرند که کارمندان مهاجر خارجی را استخدام کنند. برای انجام این کار، باید از طریق MHRE و اداره کل اقامت و امور خارجی در امارت درخواست دهید که این کارمندان خارجی باید شرایط خاصی را دارا باشند و یک قرارداد کار امضا شده ارائه دهند.

برای درخواست استخدام کارمندان خارجی در یک منطقه آزاد، باید مستقیماً به مقامات محلی در منطقه درخواست دهید. اگرچه این ویزا به طور گسترده در دسترس است، اما متقاضیان باید شرایط خاصی را داشته باشند. مثلاً باید بین 18 تا 60 سال سن داشته باشند و نکته مهم این است که مناطق آزاد دارای محدودیت سهمیه ویزا هستند اگرچه امکان درخواست ویزاهای اضافی نیز وجود دارد.

برای دریافت ویزا برای یک کارمند خارجی، یک شرکت باید موارد زیر را نشان دهد:

-مجوز کسب و کار

-کارت امضای الکترونیکی

-عکس رنگی کارمند

-کپی پاسپورت کارمند

در صورت استخدام کارمند، به این موارد توجه داشته باشد. اولاً بیمه درمانی اجباری است. علاوه بر این، ارائه 30 روز مرخصی سالانه و 90 روز مرخصی استعلاجی الزامی است. همچنین ممکن است به کارمندان خارجی تسهیلاتی مانند کمک هزینه مسکن، پروازهای برگشت و تحصیل برای فرزندانشان اعطا نمایید.

 

پشتیبانی و مشاوره هنگام راه اندازی کسب و کار در امارات

دولت چندین طرح برای حمایت مالی در خصوص راه اندازی کسب و کار در امارات ارائه می کند. با این حال، این موارد فقط برای امارات در دسترس است، بنابراین شرکای محلی یا سهامداران شرکت شما باید برای این درخواست اقدام کنند. بیشتر برنامه ها زیر چتر صندوق خلیفه برای توسعه بنگاه ها است.

به طور مشابه، SME دبی تامین مالی و همچنین خدمات مشاوره را برای شرکت های کوچک و متوسط ​​ارائه می دهد. علاوه بر این، برنامه Intelaq پشتیبانی مالی برای استارت آپ ها را همراه با مشاوره حقوقی، بازاریابی و فنی در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.

سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز و سرمایه‌گذاران فرشته نیز در حال تبدیل شدن به یک راه محبوب تأمین مالی کسب و کار ها در امارات هستند. شما می توانید به دنبال جذب افرادی باشید که به طور خاص به فعالیت کسب و کار شما علاقه مند هستند. البته، بسیاری از بانک ها برای راه اندازی یک کسب و کار در امارات وام ارائه می دهند که اگر بتوانید شرایط اعتباری و بازپرداخت آنها را برآورده کنید، این مورد نیز می تواند گزینه مناسبی محسوب شود.

 

پیدا کردن فضای اداری در امارات

انواع مختلفی از فضاهای اداری در امارات وجود دارد. با این حال، دفاتر سنتی از محبوبیت خاصی برخوردار نیستند زیرا ممکن است هزینه گزافی داشته باشند و شخصی کردن آن امری سخت باشد.

انتخاب فضای کاری برای کسانی که به تازگی کسب و کاری را در امارات راه اندازی کرده اند، تصمیمی مناسب است. زیرا این امکان را می دهد که انعطاف پذیری کامل داشته باشید و  ازعملکردهای تجاری خاصی مانند چاپ و فکس یا دریافت نامه بهره مند شوید. به عنوان مثال، در دبی، فضاهای کار مشترک محبوب عبارتند از Nook، NEST، Our Space و Letswork. همچنین برندهای جهانی مانند WeWork را مشاهده خواهید کرد.

اگر چندین کارمند دارید، داشتن یک دفتر خدماتی ممکن است با نیازهای شما مطابقت بیشتری داشته باشد که این دفاتر بیشتر شبیه یک فضای اداری سنتی هستند. با این حال از مزایای زیاد آن می توانید بهره مند شوید. مثلا شما می توانید از کارکنان همیشه در دسترس برخوردار شوید. علاوه بر این، می توانید از یک تیم فناوری اطلاعات برای حل مشکلات فنی مجموعه خود استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که دفاتر خدماتی به ویژه در مناطق آزاد محبوب هستند.

 

دوره های آموزشی کسب و کار در امارات

امارات متحده عربی دوره های آموزشی فراوانی دارد که به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را به سطح مطلوب تری برسانید. مؤسسه Zabeel از زبان و لاجیستگ گرفته تا بازاریابی و منابع انسانی آموزش می دهد.

به طور مشابه، Promise طیف گسترده ای از دوره های آموزشی شرکتی را از مدیریت مالی و مدیریت قرارداد تا مدیریت پایدار و انبار ارائه می دهد. از طرف دیگر، آکادمی کسب و کار KPMG دوره های مالی پیشرفته تری مانند تجزیه و تحلیل صورت های مالی پیشرفته را برگزار می کند.

علاوه بر این، برخی ادارات دولتی آموزش های تخصصی ارائه می دهند. به عنوان مثال، MHRE دارای بخش آموزش منابع انسانی ملی است که آموزش های خاصی را برای کمک به افراد محلی برای موفقیت در شرکت های خصوصی ارائه می دهد. به طور مشابه، وزارت دارایی آموزش مالی مناسبی برای علاقه مندان ترتیب دیده است.

 

هزینه ثبت شرکت در دبی به درهم

حداکثر هزینه

حداقل هزینه

مشخصات خدمات

50,000

35,000

شرکت خصوصی با مسئولیت محدود

90,000

70,000

شعبه ای از شرکت

3,500

3,000

هزینه دپارتمان اقتصادی

500

300

قرارداد نمایندگی با سردفتر اسناد رسمی

20,000

15,000

هزینه مجوز ترید

800

700

هزینه مجوز تجاری

1,500

1,000

شهرداری

3,000

1,500

عضویت در اتاق بازرگانی

10,000

7,000

خدمات دایرکتور محلی

700

500

هزینه تایپ

14,000

7,000

هزینه مشاوره

 

زمان ثبت شرکت در دبی

15 روز

10 روز

شرکت با مسئولیت محدود

30 روز

10 روز

دفتر شعبه

3 روز

2 روز

توافقنامه با ایجنت

 10 روز

3 روز

عضویت در اتاق بازرگانی

7 روز

3 روز

حساب بانکی

 

مالکیت و نوع شرکت

شرکت با مسئولیت محدود (LLC)

منطقه آزاد

نوع شرکت

49%

100%

شرکت با مسئولیت محدود (LLC)

100%

100%

دفتر شعبه

49%

100%

تجاری

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی و انواع ویزا و مسائل مربوط به اقامت کشورهای مختلف از جمله امارات و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • اقامت امارات از طریق ثبت شرکت



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top