info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

ویزای سرمایه گذاری آمریکا EB5

ویزای EB5 نسخه ویزای طلایی ایالات متحده است که به دارندگان اجازه می دهد بدون نیاز به یافتن کارفرما در ایالات متحده از حق زندگی، کار، ادامه تحصیل یا بازنشستگی بهره مند شوند. در این مطلب به تشریح به معرفی ویزای سرمایه گذاری آمریکا EB5 خواهیم پرداخت.



ویزای EB5 آمریکا چیست؟

برنامه EB-5 که توسط سرویس مهاجرت و شهروندی ایالات متحده (USCIS) ارائه می شود، همچنین به عنوان برنامه سرمایه گذار مهاجر نیز شناخته می شود، در این برنامه، به سرمایه گذاران خارجی واجد شرایطی که الزامات سرمایه گذاری خاص و ایجاد شغل را برآورده می می نمایند، اجازه می دهد تا اقامت دائم خود را دریافت کنند و به مشارکت کنندگان ویژه جوامع ایالات متحده در این زمینه مبدل گردند.

کنگره برنامه EB-5 را با هدف جذب سرمایه گذاری از سرمایه گذاران خارجی واجد شرایط که به اقتصاد ایالات متحده کمک کند در سال 1990 ایجاد کرد. بر اساس این برنامه، هر سرمایه‌گذار باید اثبات کند که حداقل ده شغل جدید در نتیجه سرمایه‌گذاری EB-5 ایجاد یا ذخیره کرده است که این سرمایه گذاری باید حداقل 1.8 میلیون یا 900,000 دلار باشد که برای بیکاران یا مناطق روستایی لحاظ می شود.

در سال 1992، کنگره تأثیر اقتصادی برنامه EB-5 را با اجازه تعیین مراکز منطقه ای برای افزایش سرمایه EB-5 از چندین سرمایه گذار خارجی برای سرمایه گذاری در پروژه های توسعه اقتصادی مورد تایید سرویس شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) را در چارچوب تعریف شده افزایش داد که منطقه جغرافیایی این برنامه به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرد. امروزه 95 درصد از کل سرمایه EB-5 توسط مراکز منطقه ای جمع آوری و سرمایه گذاری می شود.

از زمان بحران مالی سال 2008، دسترسی به سرمایه محدود شده و بودجه شهرداری همچنان با کمبودهای قابل توجهی مواجه است که در بسیاری از مناطق، سرمایه‌گذاری‌های EB-5 شکاف بودجه را پر کرده و منبع جدید و حیاتی سرمایه برای پروژه‌های توسعه اقتصادی محلی می باشد که همین امر باعث شده جوامع احیا شوند.

برنامه  EB-5 ده ها میلیارد سرمایه گذاری در سراسر جهان برای حمایت از مشاغل آمریکایی در نظر گرفته که همین امر منجر به ایجاد صدها هزار فرصت شغلی برای کارگران ایالات متحده شده است.

بیش از 25 کشور دنیا از جمله استرالیا و بریتانیا از برنامه های مشابه برای جذب سرمایه گذاری خارجی استفاده می کنندکه برنامه آمریکایی  EB-5 نسبت به سایر برنامه ها پروسه سخت‌گیرانه‌تری لحاظ کرده و به سرمایه کلانی نیاز دارد.از دیگر روش های پیش رو متقاضیان عزیز ایرانی  برای مهاجرت به آمریکان می توان به ویزای استارتاپ آمریکا و تحصیل در آمریکا اشاره کرد.

 

شرایط اخذ ویزای  EB-5 آمریکا

ویزای EB5 آمریکا منجر به اخذ گرین کارت آمریکا برای فرد سرمایه گذار می شود که به این منظور فرد واجد شرایط بایستی ملاک های زیر را دارا باشد:

-1.05 میلیون دلار در یک شرکت تجاری واجد شرایط سرمایه گذاری صورت بگیرد یا

-سرمایه گذاری به ارزش حداقل 800,000 دلار  با وعده ایجاد حداقل 10 شغل تمام وقت برای شهروندان ایالات متحده در طی 2 سال در یک منطقه شغلی دارای هدف (TEA)

-این سرمایه گذاری ها می بایست با ارائه کالا ها یا خدمات به بازار های داخلی منجر به نفع اقتصادی برای ایالات متحده آمریکا بشود.

مواردی که برای درخواست ویزای EB5 آمریکا به آن نیاز نخواهید داشت عبارتند از:

-عدم نیاز به ارائه جاب آفر یا گواهی کار

-عدم نیاز به ارائه میزان دارایی خالص خود

-بر خلاف برنامه ویزای سرمایه گذاری E2 که شما را ملزم به اداره کسب و کار می کند، نیازی نیست که در طول فرآیند مهاجرت با مشغله های زیادی رو به رو شوید

شرایط لازم دیگر برای ویزای سرمایه گذاری آمریکا

-سرمایه گذاری باید از راه های قانونی تامین شود و نباید وامی اخذ بشود

-شکل سرمایه گذاری شما می تواند به صورت پول نقد یا معادل های نقدی مانند گواهی سپرده و اوراق خزانه دراز مدت باشد

-علاوه بر این، از سایر دارایی های مشهود به عنوان نوعی از دارایی از افراد تضمین گرفته می شود

تقدیم درخواست مهاجرت توسط کارآفرین بیگانه: سرمایه گذاران EB5 به یک دادخواست تایید شده I-526 نیاز دارند که در آن قید گردیده باشد که فرآیند سرمایه گذاری تجاری در کشور آمریکا را آغاز کرده اند.

 

مزایای ویزای سرمایه گذاری EB-5 آمریکا

پس از تایید دادخواست شما، همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال شما نیز می توانند برای ویزایEB5  اقدام نمایند. ویزای سرمایه گذار EB5 ایالات متحده آمریکا مزایای بی شماری را برای شما و خانواده شما ارائه می دهد که پس از دریافت آن به حق زندگی، بازنشستگی، کار و تحصیل در هر نقطه از کشور و دسترسی به سیستم آموزشی ایالات متحده نائل خواهید شد. علاوه بر این، برنامه ویزای EB5 نه تنها برای سرمایه گذار بلکه برای ایالات متحده و شهروندان آن نیز مفید و سودمند است.

برخی از مزایای اصلی ویزای سرمایه گذاری EB5 آمریکا عبارتند از:

-دسترسی به تامین اجتماعی

-دسترسی به مراقبت و درمان های پزشکی

-مسیری برای اخذ اقامت دائم آمریکا

-دسترسی به سیستم آموزشی بسیار با کیفیت

-دسترسی به خدمات مراقبت از کودک

-عدم نیاز به اخذ ویزای اسپانسر

-سودآور بودن سرمایه گذاری در آمریکا

-آزادی زندگی و کار در ایالات متحده آمریکا

 

1-دسترسی به تامین اجتماعی:

با اقامت و کار در ایالات متحده، مالیات نیز پرداخت خواهید کرد که این امر شما را واجد شرایط دریافت اعتبارات تامین اجتماعی می کند. با این حال، برای واجد شرایط شدن دریافت این خدمات، باید حداقل 10 سال در ایالات متحده کار کنید. علاوه بر این، این مزایا شامل پرداخت‌های بازنشستگی، مزایای از کارافتادگی و مزایای بازماندگان می‌شود.

علاوه بر این، یکی از معیاردیگر واجد شرایط شدن، داشتن SSN است. پس از دریافت ویزای EB5 می توانید برای شماره تامین اجتماعی اقدام کنید. در واقع که این امکان هنگام پر کردن درخواست ویزا نیز برای شما میسر خواهد بود. اگر در طول فرآیند ویزا این کار را انجام ندهید، می توانید به دفتر تامین اجتماعی مراجعه کرده و در آنجا به صورت مستقیم درخواست دهید. ظرف چند روز پس از درخواست، SSN خود را از طریق پست در آدرس پستی محل اقامت خود دریافت خواهید کرد.

 

2- دسترسی به مراقبت و درمان های پزشکی

هنگامی که ویزای EB5 یا ویزای سرمایه گذاری ایالات متحده آمریکا را دریافت کردید، یک فرد مقیم دائم دارای اقامت قانونی محسوب می شوید. از این رو، شما به USA Medicare دسترسی خواهید داشت. با این حال، برای افراد بالای 65 سال یا افراد دارای ناتوانی های جدی  شرایط خاص در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، شما باید حداقل 40 فصل مالیات مدیکر را پرداخت کرده باشید.

انواع مختلفی از Medicare وجود دارد که به شرح زیر می باشد:

بخش A که شامل اقدامات عمده ای مانند بستری شدن در بیمارستان یا جراحی می شود.

بخشB   که بازدید از مطب پزشک، کارهای آزمایشگاهی، اشعه ایکس و غیره را پوشش می دهد.

بخش C شامل برخی امکانات از قسمت A و B به همراه امکانات اضافی مانند بینایی، دندان و غیره می شود.

بخش D که شامل داروهای تجویزی است

باید خاطر نشان کرد که اگر به مدت 40 ساعت کار کرده‌ باشید، ملزم به پرداخت هزینه بخشA   میدیکرنخواهید بود.

 

3- مسیری برای اخذ اقامت دائم آمریکا

پس از دو سال نظارت بر سرمایه گذاری خود در ویزای سرمایه گذاری EB5 ایالات متحده آمریکا، شما می توانید با ثبت درخواست I-829 برای اقامت دائم کامل اقدام نمایید. در صورت تایید، شما، همسرتان و فرزندانتان می توانید به طور دائم در ایالات متحده کار و زندگی کنید. علاوه بر این، شما همچنین می توانید تابعیت ایالات متحده را از طریق سرمایه گذاری را اخذ نمایید.

 

4- دسترسی به سیستم آموزشی بسیار با کیفیت

کودکان خارجی می توانند از مزایای سیستم آموزشی ایالات متحده از طریق برنامه ویزای EB-5 بهره ببرند. علاوه بر این، ممکن است بتوانید در کالج ها و دانشگاه ها با نرخ شهریه کمتری که در دسترس ساکنان ایالات متحده است، شرکت کنید.

 

5- دسترسی به خدمات مراقبت از کودک

اخذ ویزای EB5 به شما امکان می دهد از خدمات مراقبت از کودک استفاده کنید. در واقع، شما را واجد شرایط مراقبت از خانواده و کمک به فرزندخواندگی نیز می کند.

 

6- عدم نیاز به اخذ ویزای اسپانسر

متقاضیان ویزای سرمایه گذاری EB5 حامیان مالی خودشان هستند، که نیازی به هیچ شهروند آمریکایی یا گروهی برای حمایت از آنها در روند درخواست آنها وجود ندارد . در اصل، خود برنامه EB5 آمریکا معادل حمایت مالی شناخته می شود.

 

7- سودآور بودن سرمایه گذاری در آمریکا

در برخی موارد، سرمایه گذاری EB5 می تواند به سود مالی در آینده برای متقاضی تبدیل شود و درآمدی برای سرمایه گذار ایجاد کند. به طور معمول، تنها نتیجه سرمایه گذاری EB5 دریافت حق زندگی و کار در ایالات متحده با داشتن کارت سبز است که سرمایه گذاری مناسب می تواند به مزایای مالی اضافی دیگری منجر شود.

 

8- آزادی زندگی و کار در ایالات متحده آمریکا

در حالی که سایر انواع ویزا که به شما اجازه اقامت و کار در ایالات متحده را ارائه می دهند، شرایط سخت تری در مورد محل زندگی و کار اعمال می کنند و اگر نتوانید آنها را برآورده کنید، ممکن است اقامت خود را از دست بدهید. به همین جهت، برنامه ویزای EB5 برای بسیاری از سرمایه گذاران فرصت زندگی را فراهم می کند. و این امکان را به آن ها می دهند تا در هر کجای آمریکا که مایل هستند مشغول به کار شوند.

 

انواع ویزای ای بی ۵

  1. سرمایه گذاری از طریق مراکز منطقه ای

مراکز منطقه ای نهادهای ارتقا دهنده رشد اقتصادی هستند که به USCIS متصل هستند. هدف این مراکز تحریک اقتصاد در TEA ها با ادغام سرمایه گذاری EB5 است. متقاضیان ویزای سرمایه گذاری EB5 معمولا سرمایه گذاری از طریق مراکز منطقه ای را ترجیح می دهند زیرا اولویت اصلی آنها مهاجرت به ایالات متحده به جای کسب سود از سرمایه گذاری است.مزیت دیگر سرمایه گذاری از طریق مراکز منطقه ای این می باشد که مراکز منطقه‌ای ده شغل مورد نیاز مستقیم یا غیرمستقیم برای شهروندان آمریکایی ایجاد می کند.

توجه: 95 درصد از کل درخواست های ویزای EB-5 از طریق یک مرکز منطقه ای جمع آوری می شود.

 

  1. سرمایه گذاری مستقیم

گزینه سرمایه گذاری مستقیم شما را ملزم می کند که کسب و کار خود را در ایالات متحده ایجاد کنید یا اینکه یک شرکت موجود را خریداری کنید که باید حداقل ده شغل مستقیم برای آمریکایی ها ایجاد نماید.

از آنجایی که این نوع سرمایه گذاری خارج از TEA هایی انجام می شود که در آن سرمایه گذاری بیشتری مدنظر است، حداقل مقدار سرمایه گذاری بالاتری را می طلبد.

شما همچنین می توانید برای ویزای استارتاپ آمریکا و تحصیل در آمریکا در صورت داشتن شرایط مربوطه اقدام نمایید.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای و اقامت کشورهای مختلف در کلیه کشورهای دنیا از جمله آمریکا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • ویزای سرمایه گذاری آمریکا EB5



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top